![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat te doen met Saxe-Cobourg | |||
Koning van Wallonië |
![]() ![]() ![]() |
14 | 29,17% |
Verbannen naar een (onbewoond?) eiland |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,33% |
De guillotine |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,83% |
Terugsturen naar Duitsland |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,33% |
in een museum zetten |
![]() ![]() ![]() |
16 | 33,33% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alvast vind ik dat zolang Laken van ons centjes krijgt, ze tenminste ieder een maandelijks optreden moeten uitvoeren.
Geef toe: Fluppe spant de kroon bij een life optreden. Lorre heeft deze maand zijn best al gedaan als stand-up comedian en Bébert heeft deze keer Paola laten optreden in de familiesoap, aflevering: glaasje op, zie dat je niet valt. Maandelijkse aflevering zijn wel strikt noodzakelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() 1. het schijngezag dat de zg. demokraten welwillend toelaten vervangen door een waarachtig koninklijk gezag
2. een loyale houding die gefundeerd is op de onvergetelijke verdiensten die zij aan België bewezen hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() Binnen de Belgische wetgeving kan je nooit van Saksen Coburg af. Er blijven zeker voldoende monarchisten, begicisten en andere belanghebbenden over om deze grondwetwijziging te blokkeren.
Een andere weg is: laat België voor wat het is. Als de Walen zich België willen noemen met de staatsschuld en kunstmatige constructies, dat ze maar doen. Vlaanderen moet zich eenzijdig afscheiden; zich onafhankelijk verklaren. Zelfs de europese zetels mogen ze hebben (die moeten ze zelf betalen). Het is dan aan "België" om Vlaanderen te dwingen België te blijven. Als de vlamingen 6 maanden geen sociale bijdragen, btw, accijnzen, personen- en bedrijfsbelastingen meer aan de belgische schatkist betalen ligt "België" op zijn gat en wordt alles mogelijk. Dus zet eerst al je spaargeld en geld dat je aan de Staat moet in het buitenland. Hou het in reserve voor de toekomstige wettige Vlaamse staat. Zorg dat er niets af te pakken is. Het koningshuis gaat met "België" mee in de aanbieding, dit wil zeggen : niet bij ons. ![]() Dit senario is ook een illusie. Vlamingen zijn platbroeken en gatlekkers.
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, als België blijft bestaan "tot de zon ontploft", komt het ook wel zo ver...
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben net terug van enkele dagen Zweden en het viel me echt op hoe koningsgezind dat land is. Overal in het straatbeeld is 'de kroon' alomtegenwoordig aanwezig: op autobussen, op het stadswapen (ik was in Göteborg), op kleding (T-shirts met een afbeelding van een kroon op, echt waar), op uithangborden van cafe's, op de nationale munt (de 'Kroon'). Zie ik hier nog niet zo snel gebeuren... 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() de monarchie moet verwijderd worden ten einde een Vlaamse democratische en sociale volksrepubliek te bereiken. Dit doel heiligt alle middelen die nodig zijn, maar de demokratische weg is natuurlijk de eerste en beste optie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() niet op belgicistische partijen stemmen in het Vlaams Parlement. Als in dat parlement een meerderheid gevonden wordt om de federale op te blazen en de grondwet als onlegitiem te verklaren dan heeft de democratie haar werk gedaan. Of dat haalbaar is.. ik weet het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- het belgisch establishment is slim en legt zich neer, iedereen neemt braaf ontslag en weg. - meer waarschijnlijk: de meer reactionaire elementen zullen op de een of andere manier dat Vlaamse parlement proberen uit te schakelen, ofwel via allerhande juridische trukken ofwel via de klassieke manier. Denk er om dat er nog steeds een legeraparaat is. Om het met F. Engels te zeggen: een bende gewapende mannen.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ik onze Vlaamse partijen zie, als ik de Vlaamse media zie, enz... dan lijkt het Belgisch establishment daar al zeer grondig in geïnfiltreerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom zullen ze zich ook bij de onafhankelijk neerleggen. Omdat dezelfden die vandaag de macht in hebben in Belgique ze nooit anders dan ook in Vlaanderen hadden. Onlogisch is dat trouwens niet. Het gaat er overal ter wereld zo aan toe. Desalniettemin zal de afscheiding van Belgique het einde betekenen van Belgique zoals we het altijd gekend hebben: gedomineerd door Franstaligen. Het zal echter nog een halve eeuw duren voor Vlaanderen de Belgische ziektes kwijt zal zijn.
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Al is een referendum in vlaanderen uiteraard ook noodzakelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat maakt ons tot zowat tegenpolen...
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven Laatst gewijzigd door Tantist : 18 augustus 2006 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |