![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dan moet daaraan gewerkt worden. Ligt het aan het beleid of aan de bewoners ? |
|
|
|
|
|
|
#82 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat was een ironische opmerking maar dat had u wellicht door als u mijn logootje bekijkt. |
||
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het voorstel van Sato zou impliqueren dat men éérst de ganse sociale wetgeving herschrijft....D�*�*r zijn we de eerste jaren nog niet uit... Ik wéét dat het mogelijk is werklozensteun te trekken via de administratie: Ik vrees ook dat enkel beroepsdoppers of juristen, ttz de meest mondigen en best geïnformeerden die stap zullen durven zetten.(terecht of niet, dat laat ik in het midden) Als men voor OCMW-steun géén beroep doet of moet doen op vakbonden om steun te trekken ligt de reden misschien wel juist bij de grotere soepelheid van het OCMW (soepelheid die hier zo gemakkelijk gekritikeerd wordt) Heeft al iemand stilgestaan bij de gedachte dat die soepelheid ook kostenbesparend werkt? Maak de werklozensteun soepeler en men kan de kosten die aan de vakbonden betaald worden besparen |
|
|
|
|
|
|
#84 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vakbonden vertegenwoordigen de actieve bevolking, meer bepaald de aangesloten leden. Wie niet aangesloten is kan daar niet terecht voor zijn werklozensteun maar moet zich rechtstreeks tot de dienst wenden. Het OCMW vergelijk ik dan met de vakbond van de niet actieven of mensen die om een of andere reden niet in orde zijn en uit de boot vallen. |
||
|
|
|
|
|
#85 |
|
Minister-President
|
Tja, hoe dan ook wordt het een werk van lange adem, want wetten herschrijven in een juridisch aanvaardbaar taalgebruik, lees verstaanbaar voor iedereen die er niet eerst een doctoraat moet voor hebben behaald, doe je niet zomaar. Dat hebben we ook gemerkt bij de reeks wetten die de laatste regeringen hebben opgesteld: hoe meer, hoe beter, lijkt het motto wel, maar goedgeschreven wetteksten zitten er niet bij.
Om daarenboven de toelating te vereenvoudigen, reken je er best nog een paar jaar bij... |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een grote vereenvoudiging zou erin bestaan om uitkeringen gewoon per persoon te berekenen.
Indien men gaat solliciteren hangt je verloning ook niet af van de samenstelling van je gezin. Een extra voor het aantal kinderen ten laste zou gewoonweg kunnen verrekend worden via het kindergeld (verhoogd kindergeld bij laag inkomen) ik heb een stom voorbeeldje tot welke ridicule situaties het "met personen ten laste" systeem kan leiden: neem een invalide man met thuisblijvende vrouw. Hij kan beroep doen op de diensten van het OCMW voor poetshulp. De bijdragen daarvoor worden berekende op basis van het inkomen. In geval van die invalide man zal het uurloon voor de poetshulp veel lager zijn, dan in een gelijkaardig geval maar waar de invalide alleenstaand is. Dus niet alleen ontvangt de gehuwde persoon méér invaliditeitsuitkering (persoon ten laste) maar moet hij ook minder betalen dan iemand zonder persoon ten laste. Als men nu bedenkt dat een alleenstaande véél afhankelijker is van de poetshulp én andere hulp dan een man wiens VALIDE vrouw gewoon thuis is (of in het zwart ergens gaat werken), dan lijkt me dit toch de omgekeerde wereld. Hetzelfde geldt bij werklozensteun. Het is niet omdat twee personen onder één dak leven dat ze in hun relatie besloten hebben om ook de financiele lasten voor mekaar te dragen. Een gescheiden werkloze moeder kan het zich dan niet permitteren om een nieuwe relatie aan te gaan (en officieel op hetzelfde adres te verblijven), vermits zij en haar kinderen dan automatisch ten laste van die nieuwe partner worden aanzien. Uiteraard moet er dan ook een aanpassing aan de uitkeringen gebeuren. Zoals de zaken nu staan worden uitkeringen nu vertaald als zijnde x% van het laatste inkomen. Dat daarachter in kleine lettertjes vermeld staat dat er een MAXIMUM bedrag voorzien is - gebaseerd op x% van een gemiddeld inkomen uit de jaren stillekes - wordt er propertjes niet luidop bij verteld.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#87 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Of bedoel je: "Ik ben het politiek niet met hem eens."?
|
|
|
|
#88 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#89 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Je noemt jezelf toch niet progressief, hoop ik?
|
|
|
|
#90 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#91 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Met een verminderde koopkracht zullen bedrijven misschien iets besparen op loonkosten en bijdragen, maar dat spelen ze aan de andere kant weer kwijt door een verzwakkende binnenlandse markt, tgv lagere koopkracht die enkel kan worden opgevangen via lagere spaarquota, wat het probleem uitstelt tot de vergrijzing en dalende pensioenen de bevolking dwingt om de "eigen pijler" van het pensioen aan te spreken. Balkenende schuift het probleem dus gewoon door tot 2010/2011 en later: Daarmee heeft hij nu een gemakkelijk succesje in cijfers, maar in the long run verandert hij juist niets...: geen lange termijnvisie... |
|||
|
|
|
|
|
#92 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dan is de oplossing simpel: Laat iedereen op zelfstandige basis beginnen zodat al die andere regelingen niet meer nodig zijn. Je kan perfect aan het eind van de maand uw factuur sturen naar wat nu uw werkgever is. Maar dat is ook niet goed zeker?
|
|
|
|
#93 |
|
|
Goed, zonder slaapzalen dan, maar verplicht naar het 'jobcentrum' 8 to 5. Als je niet komt opdagen lijkt het me vanzelfsprekend dat je ook geen job nodig hebt. Niet opdagen = geen uitkering. Dat systeem werkt perfect als je werk hebt, ik zie er niets mis mee om die lijn door te trekken naar de werkeloze die echt op zoek is.
Klinkt misschien wat negatief op het eerste gezicht, maar het hangt ervan af hoe je dat inkleurt. Carrierecentra waar je computers, faxen etc ter beschikking hebt, waar professionele mensen u helpen bij het vinden van een job. In geval van structurele werkeloosheid kan daar ook herscholing plaatsvinden. Dat is gemakkelijk aan te pakken vermits structurele meestal regionaal is. Voor mijn part mogen de vakbonden hierbij betrokken worden aangezien ze toch al een deel van de infrastructuur hebben. Op die manier kunnen ze die mensen dan ook bijstaan van VOOR het tekenen van hun contract. In combinatie met de versoepeling van de wetgeving zelf, moet dit tot grootse resultaten kunnen leiden zonder dat er een meerkost is.
|
|
|
#94 |
|
Minister-President
|
Dus een goede werknemer werkt voltijds? Of zou dit maar 1 dag in de week zijn, of slechts enkele uren per dag?
Vrije tijd is ook waardevol, mss een vrijstelling voor 'nuttige' bezigheden, zoals een hobby, een engagement bij een vereniging... Voor de rest lijkt je idee me wel al een heel stuk aanvaardbaarder. |
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Minister-President
|
Tja, ik wou het ruim genoeg zien.
Maar ik bedoel vooral, is een engagement als bijvoorbeeld leesmoeder, helpen in de wereldwinkel, de parochiekerk schoonmaken, bij de jongerenfoon of iets dergelijks helpen, is dat niet waardevol? En mag dat niet gehonoreerd worden? |
|
|
|
|
|
#97 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Vergeef mij mijn onbeschoftheid maar in de huidige samenleving, zelfs zonder rekening te houden met jouw wensen, is de enige manier zowiezo al prostitutie om "eruit" te geraken. Sociale maatregelen om "kansarme" jongeren te helpen beïnvloeden natuurlijk wel het jeugdige prostitutieaanbod, tot spijt van wie het benijdt, ik zie dus ook maar één reden om dergelijke eerlijke werkwillige jongeren alle kansen te ontzeggen zoals u duidelijk wenst. Bent u de gebruiker misschien?
|
|
|
|
#98 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#99 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Bij invoering van het basisinkomen en het maatschappijmodel zoals Vivant voorstaat zou dit definitief tot het verleden behoren. http://www.vivant.org/Vivant/nl/ |
|||
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
Vivant is de mooie verpakking van de flat tax rate op consumptie en gelijke verdeling van de sociale zekerheid ongeacht uw inkomen. Ik steun uw idee, we zeggen uiteindelijk hetzelfde.
|