Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2003, 00:11   #81
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
Invasie Normandië
Ik weet de juiste zin niet meer (en iik heb mijn naslagwerken niet bij de hand) maar de BBC had een codezin uitgesproken om het verzet te waarschuwen dat de invasie op handen was in Norm. en het vervolg van die zin (regels uit een liedje of gedicht) om te zeggen dat de invasie binnen 24 zou geschieden.
Bedoel je dit vers van Verlaine soms:
"Les sanglots longs
des violons
de l'automne
blessent mon coeur
d'une langueur
monotone"?

Volgens mij de meest stijlvolle aankondiging van een veldslag ooit.

Afijn, zij die onder het mes gaan groeten u. 8)
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2003, 00:16   #82
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Dankzij president Kennedy werd de CIA teruggefloten in zijn omzet om duizenden eigen amerikanen te vermoorden op Cuba, om het absolute patriottisme aan te scherpen om over te gaan tot een aanval in de Varkensbaai. Democraat Kennedy was gelukkig bij de pinken en ging er niet op in. De toenmalige baas van de CIA hette toen ... George Bush (Sr).
Ik had graag eens daarvan wat meer details vernomen.
Oud 16 september 2003, 07:53   #83
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

[quote="Brabo
Bedoel je dit vers van Verlaine soms:
"Les sanglots longs
des violons
de l'automne
blessent mon coeur
d'une langueur
monotone"?

Volgens mij de meest stijlvolle aankondiging van een veldslag ooit.

[/quote]

inderdaad ik geloof het die regels zijn,
die staan duidelijk te lezen op een foto van het logboek van die luiterpost.

In ieder geval zijn er in de bibliotheek genoeg boeken die over Normandië en Pearl te vinden...

Tot zover off topic

en dat allemaal om te zeggen dat voorkennis niet noodzakelijk tot actie leidt. Ik geloof dat de inlichtingdiensten wisten dat er iets groots op t punt stond te gebeuren met vliegtuigen en dat ze wisten in welke periode. Maar dan kan je moeilijk alle vliegtuigen uit de lucht houden hee. Doe je dat wel dan wachten de terroristen wel tot een betere gelegenheid.

Een aanslag beramen met een beperkte groep zeer gemotiveerde mensen is echt niet moeilijk. Je moet alleen kunnen zwijgen tegen de buitenwereld. In dit geval spreken we over 20 zelfmoordenaars met pakweg nog een 10-tal mensen in ondersteuning. 30 man die lang genoeg hun mond houden, verder nog niets serieus misdaan hebben en bereid zijn hun leven te geven... Hou ze maar eens tegen. Tenzij je exacte info hebt over hoe, wanneer, met hoeveel,... is het een hopeloze zaak zoiets te voorkomen.

Weet je hoe gemakkelijk het is een gastanker te kapen op volle zee? Kaap bv de Methania (Bel. gastanker), laat hem gewoon Zeebrugge binnenvaren zoals om de 14 dagen gebeurd en blaas haar op met speciaal geplaatste explosieven (iedere explosieven expert kan dat) en je heb een ontploffing die half Zeebrugge opblaast.

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2003, 08:00   #84
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Dankzij president Kennedy werd de CIA teruggefloten in zijn omzet om duizenden eigen amerikanen te vermoorden op Cuba, om het absolute patriottisme aan te scherpen om over te gaan tot een aanval in de Varkensbaai. Democraat Kennedy was gelukkig bij de pinken en ging er niet op in. De toenmalige baas van de CIA hette toen ... George Bush (Sr).
Ik wist dat de Amerikanen aanslagen op hun eigen bevolking wilde plegen, om zo allerlei oorlogen te kunnen rechtvaardigen.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2003, 11:54   #85
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Werd in een recente uitzending van de VRT-nieuwsdienst rond het thema CIA uit de doeken gedaan door enkele Amerikaanse politologen. Het was een buitenlandse reportage waar ik hier recent ook de aankondiging voor meegaf. Effe zoeken ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2003, 14:48   #86
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een aanslag beramen met een beperkte groep zeer gemotiveerde mensen is echt niet moeilijk. Je moet alleen kunnen zwijgen tegen de buitenwereld. In dit geval spreken we over 20 zelfmoordenaars met pakweg nog een 10-tal mensen in ondersteuning. 30 man die lang genoeg hun mond houden, verder nog niets serieus misdaan hebben en bereid zijn hun leven te geven... Hou ze maar eens tegen. Tenzij je exacte info hebt over hoe, wanneer, met hoeveel,... is het een hopeloze zaak zoiets te voorkomen.
Inderdaad, u slaagt de nagel op de kop. Als je gek genoeg bent, slaag je uiteindelijk wel op één of andere manier in je opzet.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be