![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Staatssecretaris
|
![]() Hier kan ik geen antwoord op geven, dat zul je aan Rudy zelf moeten vragen.
Voor het postje was het zeker niet, aangezien hij dat in die periode nog niet had. Spijtig genoeg zijn de vele goede Belgen nog verspreid over de Anti-Belgische partijen, maar ze komen nog wel ![]()
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toen ik nog lid was van de VLD, vond ik het al zeer erg dat men België telkens maar verder aan het opsplitsen was. Als ex-beroepsmilitair was ik al erg vaderlandsgezind... Ik heb dat ook luidkeels verkondigd. Den enige die daar wou naar luisteren, was Ward Beysen! Mijn keuze voor het Liberaal Appel was in de eerste plaats ingegeven, vanuit mijn eigen liberale denkbeelden, niet zozeer vanuit mijn vaderlandsliefde (Daarvoor heb ik een bestuursfunctie binnen de Nationale Vriendenkring der Veteranen van de Strijdkrachten) Anderzijds heb ik ook een enorm gevoel voor professionalisme. Dat gevoel behoud ik als ik aan het Liberaal Appel denk... Niet als ik aan de BUB denk. Ik hou er namelijk niet zo van om 'Slechte Belg' genoemd te worden, omdat ik niet bij de BUB ben. Anderzijds heeft de BUB zich helemaal onmogelijk gemaakt voor mij bij de 'aanwerving' van PDR... Daarom denk ik dat ik binnen het Liberaal Appel méér kan doen voor België dan binnen de BUB! |
|
![]() |
![]() |
#83 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
U heeft op vraag van Ward Beysen de VLD verlaten Rudy Van Nespen. U heeft nooit uw bijdrage geleverd tijdens de kiescampagne. Onder welke voorwaarde heeft u als huidig waarnemend voorzitter(Liberaal Appel-Hoboken) de VLD verlaten Rudy Van Nespen ![]() U kan binnen het toekomstig kartel,Liberaal Appel-Vlaams Blok meer doen voor België dan binnen de BUB ![]() |
||
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Wel Peeke,
Ik ben alleszins NIET uit de VLD buitengezet... Ik weet dat dat voor U moeilijk te begrijpen is, maar als een normaal politiek geëngageerd persoon de ene partij wisselt voor een andere, dan doet men dat simpelweg door het lidmaatschappij van de oude partij niet meer te verlengen... Ik weet dat gij liever door de partij wordt 'bedankt' voor 'bewezen diensten'. |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U heeft inmiddels samen met uw voorzitter het liberaal gedachtengoed verkocht aan het Vlaams Blok(zie gemaakte akkoorden). U heeft samen met uw voorzitter de leden en de kiezers (voor zover het Liberaal Appel nog leden heeft)bedrogen. Ward Beysen zijn mandaat binnen het Europees parlement is prioritair. Het Liberaal Appel neemt niet deel aan de komende verkiezingen(financieel niet haalbaar)wat mij werd bevestigd door Hendrik Boonen. Inmiddels werd dit ook bevestigd door verschillende raadsleden. Ward Beysen staat bij de komende verkiezingen op de lijst van het VB. De gemaakte akkoorden tussen enerzijds Ward Beysen,en anderzijds Frank Van Hecke en Gerolf Annemans zijn heel duidelijk. Ward Beysen krijgt de tweede plaats binnen het Europees Parlement. Antoin Denert krijgt een mandaat binnen de Vlaamse raad. Het Liberaal Appel werd verkocht aan het Vlaams Blok. De forumleden worden binnenkort geconfronteerd met de waarheid,nl.de samenstelling van de kieslijsten. Ps,ik heb het Liberaal Appel bedankt voor hun misbruik van vertrouwen. Ik heb persoonlijk mijn lidmaatschap opgezegt,voor dezelfde reden waarom de andere dissidenten wel uit de partij werden gezet.(tegen een kartelvorming met het Vlaams Blok). |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() En toen zette hij zijn plaatje weer op...
Zeg Peeke, Wat ben jij toch een leugenaarke hé? Ondervoorzitter BUB Antwerpen, my ass! Persverantwoordelijke Antwerpen, met strikt beperkte bevoegdheden op persgebied (zonder bestuursbevoegdheid) is het uiteindelijk geworden... Een partijslaafje aan een zeer sterke ijzeren ketting. Spijtig dat het geen dwangbuis is geworden!!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Liberaal Appel over Staatshervorming: --------------------------------------------- Vlaanderen en Wallonië hebben baat bij meer eigen verantwoordelijkheden. De arbeidsmarktsituatie verschilt immers te sterk van elkaar in het Noorden en het Zuiden. Het Liberaal Appel is daarom voorstander van subsidiariteit d.w.z. we beslissen welke bevoegdheden we zelf willen uitoefenen en welke we samen willen uitoefenen. Deze herschikking dient te leiden tot homogene bevoegdheidspaketten, deze taakverdeling kan niet worden afgekocht! Vlaanderen en Wallonië moeten afzonderlijk bevoegd woden voor o.a. sociale zekerheid, mobiliteit, justitie en politie. Er blijft een federale solidariteit bestaan maar wel enkel op basis van objectieve noden. |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Zoals ik al aan een aantal mensen persoonlijk heb uitgelegd, merk ik dat binnen het Liberaal Appel de staatshervorming de laagste prioriteit heeft.
Ik vat deze tekst eerder op als een oproep om aan de opgelegde bevoegdheidsdualiteit een einde te maken, zodat beslissingen sneller, eenvoudiger en efficienter kunnen genomen worden. |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Ben je hier mee akkoord: Vlaanderen en Wallonië moeten afzonderlijk bevoegd woden voor o.a. sociale zekerheid, mobiliteit, justitie en politie?
|
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Ik persoonlijk niet nee.
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw goede vriend,en persverantwoordelijke binnen de BUB, heet volgens mij nog altijd niet Peter. Bedankt voor uw bevestiging(uw houding spreekt boekdelen). U bent waarnemend voorzitter binnen het Liberaal Appel ![]() Duidelijk dat u de debatten op inhoudelijk vlak niet meer de baas bent. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Moest ge nu gefundeerde en op waarheid gebaseerde argumenten zou aanbrengen, dan zou ik misschien terug een normaal debat met U kunnen aangaan.
Echter uw lasterende houding heeft mij alle zin in een normaal debat met u ontnomen. Dus Peeke, hou u verder rustig bezig met leugens en onzin spuien... |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
ARM BELGIE ![]() In ieder geval zullen een aantal mensen daar binnen de BUB niet blij mee zijn... |
||
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Hoe bedoelt u?
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga geen namen noemen, maar het zijn er zeker méér dan 1. Raar dat jullie dat niet blijken te weten? Misschien dat een beetje meer overleg helpt? |
|
![]() |
![]() |
#98 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#99 | ||
Banneling
|
![]() Citaat: