![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de muurgrote narrenfoto gezien van die geweldige Minister van Buitenlandse Zaken waarmee 'Humo' al enige tijd reclame maakt? ![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Die ervoor zorgden dat België één van de gangmakers van de Europese Unie werd, dat internationale instituten als de NAVO en de EU zich vestigden in Brussel en die België internationaal aanzien gaven? Michels verdienste is dat hij het werk van een halve eeuw van zijn capabele voorgangers wellicht in een luttele twee ambtstermijnen vernietigd heeft... Driewerf bravo dan maar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() De NAVO noch de EU gaan weg uit Brussel. Michels grote verdienste is net dat hij de politieke moed had om tégen de grote landen (lees: VSA) in te gaan. We zijn dan misschien een klein land, maar dat neemt niet weg dat we in die zaken niets van ons mogen laten horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De genocidewet was ook zo iets waarmee het Belgiekse van Michel moest kunnen laten horen.
En inderdaad, het werd gehoord. The narrenfoto al gezien die tegenwoordig vanwege Humo op de huizengevels hangt? Waarom doet me die toch zo denken aan de BUB?
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Als minister Michel werkelijk zo onbekwaam was, dan hadden de kiezers hem vast afgestraft. De man kreeg echter 446.469 stemmen. Geert Bourgeois haalde 99.700 stemmen. (cijfers Senaat)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Desalniettemin een veelzeggende foto die veelkleurig op de Vlaamse muren prijkt...
Ik denk echter niet dat je hem zult tegenkomen waar er op Michel kan gestemd worden... Ook gelezen wat er met de wapens gebeurt die deze 'vredesapostel' persé wilde laten uitvoeren naar Nepal? En kom nu niet af met: 'Wir haben es nicht gewust'.
![]() |
#87 |
Gouverneur
|
![]() We hadden er zelfs voor gewaarschuwd. Ik toch in ieder geval.
Maar het was goed voor de Waalse economie en dus moesten ze geleverd worden. Al goed dat die burgers in Nepal nu tenminste op democratische en door democratische geweren worden neergeschoten.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() [quote="Tacitus"]De NAVO noch de EU gaan weg uit Brussel. Michels grote verdienste is net dat hij de politieke moed had om tégen de grote landen (lees: VSA) in te gaan.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Minister Michel is een quasi perfect tweetalige franstalige.
Daarom kunnen jullie hem niet pruimen. .................................................. ............... |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() Ik ben trots op het standpunt dat België heeft ingenomen in de Irak crisis. Ik ben trots op de voortrekkersrol die België nu speelt bij het opbouwen van een Europese defensie. Ik ben trots op de kracht die België heeft getoond op het internationale toneel, en ik ben trots dat daar geen bijster grote economische gevolgen aan waren verbonden (de begrotingen van Frankrijk en Duitsland zijn veel grotere puinhopen dan die van ons. En wat heeft hulp aan Amerika opgebracht voor Nederland? Een falende begroting?). Ik ben trots op het lichtend voorbeeld dat minister Michel is betreffende de tweetaligheid van het bestuur die ik wil bereiken.
Minister Michel is volgens mij de meest capabele minister die we hebben. (Van den Broucke doet het anders ook lang niet slecht). En als je spreekt over FN, wees dan zo eerlijk om ook Vlaamse bedrijven als Barco in een adem daarbij te noemen.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eigenlijke staatsbestuur moet helemaal niet tweetalig. In Vlaanderen horen de federale diensten, overeenkomstig de taalwetten, eentalig te zijn. Ook in Wallonië geldt dezelfde regel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() Het is dat die Oostenrijkse regering van toen er een was om trots op te zijn.
Net als die van nederland van een jaar terug... En in Zwitserland begint de hommeles nu pas... Er is een verschil tussen het steunen van staten die afglijden in racistisch gedachtengoed, en de steun aan staten die timmeren aan de weg naar democratie. De eerste is een afbouw, de laatste een opbouw van beschaving. Plus dat ook de geschiedenis een rol speelt in de Belgische Congo-politiek, natuurlijk. Een band die nog steeds zeer hecht is. Het zou diplomatiek en humanitair volstrekt onwenselijk zijn om die banden te breken.
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN