Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 09:11   #81
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Hadden we iets anders verwacht dan dat het VB ook voor haar eigen tegenvallende resultaat "de vreemdelingen" de schuld zou geven?

----------

Drosophila,

neem even de moeite om mijn inzendeng op de volgende link te lezen wil je, het gaat over verkiezingsresultaten en vreemdelingen.

http://forum.politics.be/showthread....46#post2065546
bob. is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:12   #82
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

En on topic: PDW is de grote verliezer van de verkiezingen in Antwerpen, hoe je het ook draait of keert.

Het interview met PDW van voor de verkiezingen toont dat mooi aan:

Citaat:
KORT INTERVIEW MET ... FILIP DEWINTER

30.09.2006 - De peilingen voor Antwerpen stemmen hem voorzichtig optimistisch, maar Filip Dewinter voert tot de laatste dag stevig campagne in de Scheldestad. Intussen blijft Patrick Janssens de confrontatie met de Vlaams Belang-kopman angstvallig uit de weg gaan.

Tevreden met de recente peiling, Filip?

De peiling is niet slecht (Vlaams Belang zou stijgen tot 34,2 procent, red.) maar het kan nóg beter. Ik heb er alvast goede hoop op dat dat op 8 oktober ook het geval zal zijn. De reacties van de man in de straat zijn overweldigend.

Volgens de enquête zouden de Antwerpenaren Janssens wel als burgemeester verkiezen.

Eerst zien en dan geloven. Nogal wat waarnemers nemen hun wensen voor werkelijkheid. Vorige verkiezingen wezen al uit dat, als het om voorkeurstemmen gaat, de verhoudingen anders liggen. Die strijd werd telkens overtuigend in ons voordeel beslecht.

Weet u trouwens dat men uit de VRT/GVA-peiling bewust Leona Detiège heeft geschrapt in het lijstje met populaire politici? Zo kon men de stemmen voor de SP.A-burgemeester kunstmatig omhoog krikken. Janssens blijft trouwens een debat van man tot man over de zogenaamde verwezenlijkingen van zijn coalitie uit de weg gaan. Zegt dat niet genoeg?
Conclusie: niet alleen hoopte PDW op meer dan de door een peiling voorspelde 34,2% (zoals bekend mikten ze met VLOTT erbij op 35%), maar ook nog eens op een overtuigend aantal meer voorkeurstemmen dan PJ. Aangezien ze enerzijds zelfs 0,7% lager dan de peiling scoorden (de eerste keer ooit dat het VB minder haalt dan in een peiling), PDW bijna 9000! voorkeurstemmen minder haalde dan PJ en bovendien het VB ook nog eens hun machtspositie van grootste Antwerpse partij verloor (iets waar zelfs nooit rekening was mee gehouden) zijn de verkiezingen een echte kaakslag voor PDW. Daarom dat we nog niet veel van hem gehoord hebben.

Hij kan nu zijn droom om burgemeester van Antwerpen te worden echt wel opbergen. Niet zo eigenaardig voor een inwoner van Ekeren die pleit voor defusie natuurlijk! En voor alle duidelijkheid: volgens de VB'ers zelf moeten de voorkeustemmen voor PJ allemaal van autochtonen zijn gekomen, aangezien de kiezers van allochtone afkomst ook volgens hen alleen op personen van allochtone afkomst stemmen....

Laatst gewijzigd door Edina : 10 oktober 2006 om 09:15.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:17   #83
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Uitzetten, uitzetten ...... het lijkt wel een fobie. Eerst de migranten, en dan de eigen linksen.
What's new?
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:18   #84
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En on topic: PDW is de grote verliezer van de verkiezingen in Antwerpen, hoe je het ook draait of keert.

Het interview met PDW van voor de verkiezingen toont dat mooi aan:

Conclusie: niet alleen hoopte PDW op meer dan de door een peiling voorspelde 34,2% (zoals bekend mikten ze met VLOTT erbij op 35%), maar ook nog eens op een overtuigend aantal meer voorkeurstemmen dan PJ. Aangezien ze enerzijds zelfs 0,7% lager dan de peiling scoorden (de eerste keer ooit dat het VB minder haalt dan in een peiling), PDW een bijna 9000! voorkeurstemmen minder haalde dan PJ en bovendien nog eens hun machtspositie van grootste Antwerpse partij verloren (iets waar zelfs nooit rekening was mee gehouden) zijn de verkiezingen een echte kaakslag voor PDW. Daarom dat we nog niet veel van hem gehoord hebben.

Hij kan nu zijn droom om burgemeester van Antwerpen te worden echt wel opbergen. Niet zo eigenaardig voor een inwoner van Ekeren die pleit voor defusie natuurlijk! En voor alle duidelijkheid: volgens de VB'ers zelf moeten de voorkeustemmen voor PJ allemaal van autochtonen zijn gekomen, aangezien de kiezers van allochtone afkomst ook volgens hen alleen op personen van allochtone afkomst stemmen....

----------

Zo is het , dit waren de gemeenteraadsverkiezingen van de laatste kans.
Filip wordt nooit burgemeester van Antwerpen, en dat had ik in alle eerlijkheid wel gehoopt maar niet verwacht.
Wat de rest van uw laatste paasage betreft,.......klik de link van mijn vorige post eens aan, en probeer,...ik herhaal ,.... PROBEER die inzending eens objectief en niet vooringenomen te lezen.
bob. is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:26   #85
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar en wanneer hebben wij gezegd dat onze partij overal en altijd de grootste is? Nergens.
Beter lezen, Jan. Ik heb die discussie hier al verschillende keer zonder succes gevoerd met VB'ers. En ook de politici van het VB roepen regelmatig dat ze de grootste partij van het land zijn. Vraag het eens aan bob. anders. Hij weet dat mijn uitspraak klopt.

Maar ik zal je nog wat helpen: lees de eerste alinea bijvoorbeeld eens van het volgende artikel http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=23&id=19

Maw loontje komt om zijn boontje!

Laatst gewijzigd door Edina : 10 oktober 2006 om 09:27.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:31   #86
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
Wat de rest van uw laatste paasage betreft,.......klik de link van mijn vorige post eens aan, en probeer,...ik herhaal ,.... PROBEER die inzending eens objectief en niet vooringenomen te lezen.
Ik lees daar niets wat in tegenspraak is met mijn stelling. Het VB beweert dat de kiezers van allochtone afkomst massaal op de kandidaten van allochtone afkomst hebben gestemd. De conclusie is dan logischerwijs dat de voorkeurstemmen van PJ van autochtone SPa-kiezers komen.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:33   #87
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De kiesomschrijvingen in België zijn niet landelijk. Bijgevolg kan men ook niet landelijk indelen, maar moet dit gewestelijk gebeuren.
Landelijk indelen is perfect mogelijk op basis van het aantal stemmen bij de federale verkiezingen.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:41   #88
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het ging NOOIT tussen FDW en PJ meiske!: het was enkel PJ die je dat liet geloven
Lees het interview met PDW in mijn vorige post eens. Je zal dan wel anders piepen, meiske! Het is PDW die zichzelf constant opworp als kandidaat burgemeester (en daarbij expliciet refereerde naar de voorkeurstemmen). En Antwerpen heeft gezegd "nee, bedankt"!
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:50   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Zo is het uitsluiten van 1 miljoen mensen van een onwaarschijnlijke brutaliteit dat niet verwacht wordt in een fatsoenlijk land,en niet omdat u er beter van zal worden he,maar de plaatskespakkers wel.
Er is maar één partij die mensen uitsluit en dat is het VB, beste BitterSweet. Eigen volk eerst, weet je wel! Allochtonen mogen van hen niet eens stemmen!!! Zelfs niet als ze Belg zijn (want dan zeuren ze weer over de procedure waarmee het is gebeurd). Of zouden niet mogen zetelen als ze zijn verkozen (want dan zeuren ze weer over het feit dat ze enkel verkozen werden door degenen die eigenlijk niet hadden mogen kiezen). Niemand verhindert VB'ers te zetelen als ze zijn verkozen. Niet willen samen besturen is een andere zaak. Dat is een keuze. Een keuze die VB'ers ook zouden maken.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:55   #90
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Bullshit van A tot Z.
Welk zelf vooropgesteld objectief heeft het VB bereikt (behalve dan de vooruitgang in la flandre profonde die gewoon mathematisch evident was), vertel me dat eens?
Het Vlaams Belang is nog nooit aan de macht geweest of deelgenomen aan die macht, dus ze kunnen alleen het objectief van hun eigen winst kéér op kéér bij verkiezingen voorleggen en dat is gewoon mathematisch juist en kan u niet loochenen ook deze keer was dit het geval en dat jullie dan moeten schelden en tieren om toch maar te kunnen blijven beweren dat het Vlaams Belang verloren heeft is laag bij de grondse en platvloerse prietpraat. Janssens heeft in antwerpen op een slinkse manier kunnen winnen door de andere partijen hun stemmen tot hem te trekken. Ik sta er nog altijd versteld van dat die partijen zo stom geweest zijn om dit toe te laten! en al bij al gaat het Vlaams Belang toch 0.5% vooruit. Sta me toe van mijn twijfels te hebben over de uitslag, want de uitslagen lieten telang op zich wachten om nog geloofwaardig te kunnen overkomen!! Ik kan niets bewijzen maar ik twijfel want sjoemelen daar zijn de progressieven zéér goed in!! en sjoemelen met computerstemmen is zéér gemakkelijk, want die stemmen leggen een telange weg af vooraleer bij de bazen in Brussel toe te komen!! Ik zou een hertelling eisen in Antwerpen, uitgevoerd door niet-antwerpenaren met controle van alle partijen die aan de stemming deelgenomen hebben
MisterXYZ is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:04   #91
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is nog nooit aan de macht geweest of deelgenomen aan die macht, dus ze kunnen alleen het objectief van hun eigen winst kéér op kéér bij verkiezingen voorleggen en dat is gewoon mathematisch juist en kan u niet loochenen ook deze keer was dit het geval en dat jullie dan moeten schelden en tieren om toch maar te kunnen blijven beweren dat het Vlaams Belang verloren heeft is laag bij de grondse en platvloerse prietpraat. Janssens heeft in antwerpen op een slinkse manier kunnen winnen door de andere partijen hun stemmen tot hem te trekken. Ik sta er nog altijd versteld van dat die partijen zo stom geweest zijn om dit toe te laten! en al bij al gaat het Vlaams Belang toch 0.5% vooruit. Sta me toe van mijn twijfels te hebben over de uitslag, want de uitslagen lieten telang op zich wachten om nog geloofwaardig te kunnen overkomen!! Ik kan niets bewijzen maar ik twijfel want sjoemelen daar zijn de progressieven zéér goed in!! en sjoemelen met computerstemmen is zéér gemakkelijk, want die stemmen leggen een telange weg af vooraleer bij de bazen in Brussel toe te komen!! Ik zou een hertelling eisen in Antwerpen, uitgevoerd door niet-antwerpenaren met controle van alle partijen die aan de stemming deelgenomen hebben
Samenvatting: het VB heeft niet verloren in Antwerpen, maar er moet herteld worden om dat niet-verlies om te keren???
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:15   #92
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is maar één partij die mensen uitsluit en dat is het VB, beste BitterSweet. Eigen volk eerst, weet je wel! Allochtonen mogen van hen niet eens stemmen!!! Zelfs niet als ze Belg zijn (want dan zeuren ze weer over de procedure waarmee het is gebeurd). Of zouden niet mogen zetelen als ze zijn verkozen (want dan zeuren ze weer over het feit dat ze enkel verkozen werden door degenen die eigenlijk niet hadden mogen kiezen). Niemand verhindert VB'ers te zetelen als ze zijn verkozen. Niet willen samen besturen is een andere zaak. Dat is een keuze. Een keuze die VB'ers ook zouden maken.
Het Vlaams Belang sluit niemand uit, u verkoopt hier een goedkope leugen.
Het Vlaams Belang wil het binnenkomen van vreemdelingen stoppen, wat is daar mis mee. Jullie willen de hele wereld opvangen hier in dit kleine landje , bij manier van spreken en dat is niet mogelijk en ongewenst door de meerderheid van de Vlaamse bevolking, ongewenst omdat die vreemdelingen ons opzadelen met diefstallen, carjackings, tijgerjackings, doen toenemen van het onveiligheidsgevoel, onrechtstreeks onze belastingdruk doen toenemen, toenemende criminaliteit en pesterijen in kleine steden, enz... enz... Het Vlaams Belang wil wel meebesturen, maar dan niet op basis van wat de zgn correcten zouden willen nl hun programma eerst en voor het Vlaams Belang noppes. Het Vlaams Belang heeft groot gelijk om z'n eisen te stellen trouwens de zgn correcten doen dat nu ook of wat had ge gedacht!! Het is tegenwoordig de keuze van de correcten om het Vlaams Belang overal van de deelname aan de macht te houden door hun ingestelde Cordon Sanitaire door de groenen ontworpen, maar kéér op kéér afstraffingen krijgen wegens dit Cordon Sanitaire.
MisterXYZ is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:17   #93
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Samenvatting: het VB heeft niet verloren in Antwerpen, maar er moet herteld worden om dat niet-verlies om te keren???
Ja, ik had een veel grotere vooruitgang van het Vlaams Belang verwacht, na al de perikelen met de rooien en gehakketak daar in Antwerpen!
Er is géén verlies voor het Vlaams Belang, wel 0.5% winst, maar die winst is te klein na al die perikelen met de rooien en als er fraude zou zijn gepleegd dan moet herteld worden, of niet soms???

Laatst gewijzigd door MisterXYZ : 10 oktober 2006 om 10:23.
MisterXYZ is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:23   #94
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik had een veel grotere vooruitgang van het Vlaams Belang verwacht, na al de perikelen met de rooien en gehakketak daar in Antwerpen!
Dus je geeft de nederlaag voor het VB in Antwerpen dan toch toe?
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:29   #95
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang sluit niemand uit, u verkoopt hier een goedkope leugen.
Het Vlaams Belang wil het binnenkomen van vreemdelingen stoppen, wat is daar mis mee. Jullie willen de hele wereld opvangen hier in dit kleine landje , bij manier van spreken en dat is niet mogelijk en ongewenst door de meerderheid van de Vlaamse bevolking, ongewenst omdat die vreemdelingen ons opzadelen met diefstallen, carjackings, tijgerjackings, doen toenemen van het onveiligheidsgevoel, onrechtstreeks onze belastingdruk doen toenemen, toenemende criminaliteit en pesterijen in kleine steden, enz... enz... Het Vlaams Belang wil wel meebesturen, maar dan niet op basis van wat de zgn correcten zouden willen nl hun programma eerst en voor het Vlaams Belang noppes. Het Vlaams Belang heeft groot gelijk om z'n eisen te stellen trouwens de zgn correcten doen dat nu ook of wat had ge gedacht!! Het is tegenwoordig de keuze van de correcten om het Vlaams Belang overal van de deelname aan de macht te houden door hun ingestelde Cordon Sanitaire door de groenen ontworpen, maar kéér op kéér afstraffingen krijgen wegens dit Cordon Sanitaire.
Het VB sluit vreemdelingen wel degelijk uit door de slogan "eigen volk eerst" ook in praktijk te willen brengen (kijk naar hun programma). En dat staat los van een migratiestop. Het CS hebben ze enkel te danken aan hun raccistische discours: ze beschouwen vreemdelingen als tweederangsburgers, scheren alle vreemdelingen over dezelfde kam en stellen hen verantwoordelijk voor alle problemen. En de meerderheid van de bevolking is het met dat CS eens. Dat bewijzen ook deze verkiezingen weer.

Laatst gewijzigd door Edina : 10 oktober 2006 om 10:31.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:31   #96
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus je geeft de nederlaag voor het VB in Antwerpen dan toch toe?
Neen, er is geen sprake van nederlaag, alleen maar opper ik de mogelijkheid van fraude, meer niet, is dat duidelijk????
MisterXYZ is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:33   #97
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, er is geen sprake van nederlaag, alleen maar opper ik de mogelijkheid van fraude, meer niet, is dat duidelijk????
Is natuurlijk een manier als een andere om zijn nederlaag niet te moeten toegeven.
Pietje is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:34   #98
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee niet echt, want als er geen nederlaag is, waarom blijf je dan die fraude sugereren. Om er wel een nederlaag van te maken?

Komaan, het VB haalde - ondanks het kartel met VLOTT - niet de vooropgestelde 35% en kon zelfs de resultaten van de peiling niet waarmaken. PDW haalde bijna 9000! voorkeurstemmen minder dan PJ. En het VB verloor haar status van grootste partij aan de SPa. Veel slechter kon de uitslag bijna niet zijn.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:38   #99
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees daar niets wat in tegenspraak is met mijn stelling. Het VB beweert dat de kiezers van allochtone afkomst massaal op de kandidaten van allochtone afkomst hebben gestemd. De conclusie is dan logischerwijs dat de voorkeurstemmen van PJ van autochtone SPa-kiezers komen.

-----------

Haast alle Antwerpse allochtonen stemden SP.A, indien alle allochtonen enkel en alleen op een allochtoon hadden gestemd dan droeg Mohammed , Ahmed of Fatima nu de sjerp.
Maw , allochtonen gaven voorkeursstemmen aan allochtonen (een landelijk fenomeen) , maar ook aan Patrick Janssens, en daar werd door alle straathoekwerkers/imams met de juiste attitude en signatuur pre-electoraal wel voor gezorgd
De rest van Patricks voorkeurstemmen werd aangevuld door het elitaire (lees pseudo-intellectuele) gedeelte van de binnenstad.

Antwerpen is bijgevolg verloren en strategisch gezien moet het Vlaams Belang nu de pijlen richten op de helaas al multicultureel gecontamineerde randgemeenten.
Tijdterwijl blijft de islamitische broedmachine op volle toeren draaien natuurlijk.

Hoe zou het de beau monde over 20 �* 30 jaar vergaan ?
Of zullen hun wijken tegen dan worden afgesloten voor al te opdringerige allochtone lievertjes , diezelfde die ze nu nog koesteren als een poedeltjes in een kinderwagen ?

Laatst gewijzigd door bob. : 10 oktober 2006 om 10:41.
bob. is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:41   #100
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het VB sluit vreemdelingen wel degelijk uit door de slogan "eigen volk eerst" ook in praktijk te willen brengen (kijk naar hun programma). En dat staat los van een migratiestop. Het CS hebben ze enkel te danken aan hun raccistische discours: ze beschouwen vreemdelingen als tweederangsburgers, scheren alle vreemdelingen over dezelfde kam en stellen hen verantwoordelijk voor alle problemen. En de meerderheid van de bevolking is het met dat CS eens. Dat bewijzen ook deze verkiezingen weer.

Wat is er mis met "eigen volk eerst"?
Neen , het Vlaams Belang sluit niemand uit. Jullie sluiten méér dan 1.000.000 kiezers uit door dit ondemocratische en particratische Cordon Sanitaire. Jullie zeggen vreemdelingen eerst en verloochenen aldus het autochtonen vlaamse Volk. De meerderheid van de bevolking is het NIET eens met dit Cordon Sanitaire, dat bewijzen de stemmenwinst bij elke verkiezingsgang van het Vlaams Belang, of niet soms???? of is dit elke keer een zwaar verlies misschien. Het Vlaams Belang houdt géén racistisch pleidooi, maar zegt wat de meerderheid van de Vlamingen zouden willen zeggen maar niet durven omdat anders de zgn correcten hun zullen discrimineren en erger nog hun job zouden kunnen afpakken, of niet soms?????
MisterXYZ is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be