Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 15:25   #81
Anna List
Banneling

Standaard

ik wil al die zegezekere linksen toch eens iets vragen ...

wat gaan jullie bij de federale doen, als dat gemeentelijk stemrecht niet speelt ?
Anna List is offline  
Oud 12 oktober 2006, 15:27   #82
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Dat is nu toch wel een heel vergezocht excuus voor slechte montage hoor. Dat neemt trouwens niet weg dat haar articulatie wel heel gemaakt lijkt.
Mag ik erop wijzen dat u het bent die een vergezocht excuus uit uw mouw schudde om maar niet te moeten geloven dat het VB intern wel degelijk de nederlaag ervaart. Zomaar zondere enige aanwijzing geloven in een complot, dat valt me overigens tegen van iemand die (als het over de evolutietheorie gaat tenminste) behoorlijk rationeel en kritisch overkomt. Nog dit: waarom zou vtm zich bezighouden met het vervalsen van de conversatie tussen Dewinter en zijn dochter? Echt essentieel is dat niet, de rest zegt meer dan genoeg. Of wou u beweren dat de héle reportage fake is?
drosophila is offline  
Oud 12 oktober 2006, 15:27   #83
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
VLOTT
0.5 noem ik echt niet vlot hoor...eerder een statistische herbevestiging van het feit dat 1/3 Antwerpenaren én niet moslim is én niet op het stad werken...en aldus een onafhankelijke stem kunnen uitbrengen...
Oud 12 oktober 2006, 15:33   #84
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
0.5 noem ik echt niet vlot hoor...eerder een statistische herbevestiging van het feit dat 1/3 Antwerpenaren én niet moslim is én niet op het stad werken...en aldus een onafhankelijke stem kunnen uitbrengen...
De stemming is geheim, Fieseler, dus iedereen kan een onafhankelijke stem uitbrengen. Bovendien had je wel begrepen dat ik het bedoelde dat die 0,5% zeker op de rekening van VLOTT kan geschreven worden. VLOTT heeft 2 verkozenen in de gemeenteraad, dus het VB verliest er 2 zetels!
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 15:35   #85
ilfalco
Minister-President

Standaard

Nog nooit aan gedacht dat weleens VB'er kunnen zijn die ook voor coveliers stemmen. Tsjonge toch.

De resultaten van de districten zijn overigens zo tegenstrijdig met die van de gemeenteraad dat het zaakje erg stinkt.
ilfalco is offline  
Oud 12 oktober 2006, 15:37   #86
BadSanta
Partijlid

BadSanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
De dag dat jij VB'ers verdedigt wordt de paus moslim! Ik had het over uw pleidooi voor pedofielen hierboven.
Oud 12 oktober 2006, 15:41   #87
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is te herbekijken op de website van Telefacts.
Prima stukje journalistiek, gewoonweg schit-te-rend.
Uh-Huh is offline  
Oud 12 oktober 2006, 15:42   #88
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Nog nooit aan gedacht dat weleens VB'er kunnen zijn die ook voor coveliers stemmen. Tsjonge toch.
Natuurlijk wel, maar die zetels zijn ze hoe dan ook kwijt hé! Daar zitten nu geen VB'ers voor VLOTT'ers en we zullen nog wel zien hoe duurzaam dat kartel is... En het is voor iedereen wel duidelijk dat Coveliers tenminste voor die 0,5% heeft gezorgd.
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 15:43   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

wat gaan jullie bij de federale doen, als dat gemeentelijk stemrecht niet speelt ?
Het gemeentelijk stemrecht voor vreemdelingen was niet echt doorslaggevend. Het zijn de stemmen van de steeds maar groter wordende schare nieuwe Belgen die de doorslag gegeven hebben, en die stemmen bij de federale ook gewoon mee.

Het effect van de meerderjarig wordende grote allochtone kinderscharen mag men evenmin uit het oog verliezen, net zo min als hun officieel geimporteerde bruiden en gommen die pardoes ook allemaal "belg" worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 12 oktober 2006, 15:45   #90
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Schatje, het aantal vreemdelingen dat zich registreerde voor de gemeenteraadsverkiezingen was te verwaarlozen!!!
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 15:52   #91
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Politici mogen hard worden aangepakt. Ik heb er altijd wel behoorlijk moeite mee als het gezin of de kinderen in het spel worden betrokken. De dochter van FDW had eruitgeknipt moeten worden.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 12 oktober 2006, 15:54   #92
BadSanta
Partijlid

Standaard

Citaat:
Schatje, het aantal vreemdelingen dat zich registreerde voor de gemeenteraadsverkiezingen was te verwaarlozen!!!
te verwaarlozen zoals de "nieuwe belgen" die op de kieslijst stonden van de rooi en die veel stemmen behaalden?
Oud 12 oktober 2006, 15:56   #93
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Politici mogen hard worden aangepakt. Ik heb er altijd wel behoorlijk moeite mee als het gezin of de kinderen in het spel worden betrokken. De dochter van FDW had eruitgeknipt moeten worden.
Daar ben ik mee akkoord. Nu, doordat PDW een cameraploeg in zijn huis toelaat en zijn kinderen meebrengt naar het partijkantoor (terwijl hij weet dat er massaal veel pers zal zijn), betrekt hij zijn gezin er natuurlijk ook wel zelf in!
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 15:56   #94
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSanta Bekijk bericht
te verwaarlozen zoals de "nieuwe belgen" die op de kieslijst stonden van de rooi en die veel stemmen behaalden?
Hoeveel hebben gebruik gemaakt van het vreemdelingenstemrecht denk je?

Laatst gewijzigd door Edina : 12 oktober 2006 om 15:57.
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 15:58   #95
BadSanta
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hoeveel hebben gebruik gemaakt van het vreemdelingenstemrecht denk je?
Daar heb'k het ni op, kheb het op het feit da ze na de stemmen binnegebracht te hebben voor de sossen behandeld worden als een wegwerpproduct.
Oud 12 oktober 2006, 15:59   #96
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Daar ben ik mee akkoord. Nu, doordat PDW een cameraploeg in zijn huis toelaat en zijn kinderen meebrengt naar het partijkantoor (terwijl hij weet dat er massaal veel pers zal zijn), betrekt hij zijn gezin er natuurlijk ook wel zelf in!
Dat ben ik niet met u eens. Een man moet met zijn gezin op zijn (privé)-kantoor aanwezig kunnen zijn. Maar ook al was het op de openbare weg gebeurd: Zijn vrouw is eventueel okay, kinderen 'knippen'.
Oud 12 oktober 2006, 15:59   #97
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij laat de telefactsploeg zelfs filmen in zijn eigen huis en sofa.
In die sofa prijkte overigens een allombekend Vlaamsnationalistisch symbool: de Amerikaanse vlag! Dit laatste geheel terzijde.
drosophila is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:01   #98
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De stemming is geheim, Fieseler, dus iedereen kan een onafhankelijke stem uitbrengen. Bovendien had je wel begrepen dat ik het bedoelde dat die 0,5% zeker op de rekening van VLOTT kan geschreven worden. VLOTT heeft 2 verkozenen in de gemeenteraad, dus het VB verliest er 2 zetels!
Ach zo...zonder VLOTT zou het VB er 2 minder hebben...
Dus zonder FDW zouden ze met dezelfde logika dus 17 minder hebben...want het was hij die een haven is geweest voor VLOTT...
Dus..nog volgens jouw logica...zou Janssens 14 zetels minder hebben zonder zijn Ali's...
Als je nu in jouw logica consequent bent dan mag ik uit het vorige opmaken dat het VB het dus véél en véél beter heeft gedaan als de sossen...

Als je nu bovenop deze manke logika nog eens even jouw dogmatische blindheid laat vallen en de almachtige rol van de media, de afdreigende macht van de PC's, het clièntelisme, het CS, het apparte telsysteem enz laat meetellen....hoeveel échte ideologische electorale aanhang heeft het VB dan meer dan alle andere partijen samen?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 oktober 2006 om 16:04.
Fieseler is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:03   #99
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
beroepsafwijking! technieker van vtm.
Ah, partijslaaf is uw beroep! Ik dacht eerder dat het een hobby van u was. Of ten hoogste een bijverdienste.
drosophila is offline  
Oud 12 oktober 2006, 16:04   #100
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Hij laat de telefactsploeg zelfs filmen in zijn eigen huis en sofa.
In die sofa prijkte overigens een allombekend Vlaamsnationalistisch symbool: de Amerikaanse vlag! Dit laatste geheel terzijde.
Een reporter heeft ook een eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig hebben ze dat in Nederland beter begrepen. Probeer maar eens beelden te vinden van kinderen van nederlandse politici, van welke signatuur dan ook.

Als reporters politici proberen te 'pakken' via uitspraken van hun kinderen krijg ik daar altijd een vieze smaak van in mijn mond. Ik vind het goedkoop en laf.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be