![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En Ford? en GM? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Twee. Omdat inefficiëntie niet hoeft. Daarom. Indien er voor een taak twee man opdraven, waar er slechts één voor nodig is en men kan zo kosten besparen, dan moet zoiets gebeuren. Anders vernietigt het bedrijf waarde. Meestal gebeuren herstructureringen wanneer de koers dalende is. Indien aandeelhouders niet meer tevreden zijn en iedereen blijft maar verkopen dan kan het gebeuren dat een aandeel niets meer waard is. Dan kan het bedrijf geen gratis kapitaal meer ophalen via de beurs, maar enkel via een dure kapitaalronde bij de banken of via de plaatsing van obligaties. Hierdoor stijgen hun kosten nog meer. DAAROM ZIJN AANDEELHOUDERS NUTTIG. Zonder hen mocht VW allang de deuren sluiten net als heel wat andere bedrijven. Drie. Het heeft helemaal niets te maken met zeggenschap in een bedrijf. Indien een pensioenspaarfonds goedkoop kan inkopen en duurder kan verkopen heeft het gewonnen. Honderdduizenden, zo niet miljoenen Belgen hebben ergens aandelen zitten. Voor hen is dit dus ook voordelig. Ze houden er geld aan over. Vier. Voor de premie zei men bij VW dat er voor velen geen werk meer te vinden zou zijn, wegens te oud. Wat zien we gisteren? Mensen die aanschuiven om hun premie te krijgen, want ze -verklaarden zelf al- reeds ander werk gevonden te hebben. Die mensen waren zeker boven de veertig jaar. It's in the eye of the beholder. Dat defaitisme van die fascistische vakbonden -bedrijven bezetten, mensen gijzelen- werkt destructief. Die vertrekpremie zal de ogen van heel wat mensen openen. Wie wil werken, zal ook werk vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() cijfers, mijn beste spitsmuizeke. 1,2 miljard dit jaar. Maar kom, die arme managers en aandeelhouders zijn ook maar sukkelaars, die hebben minstens 5,1 miljard nodig tegen 2008.
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Over de riante vaarwelpremies die worden uitbetaald het volgende.
Deze worden uiteraard belast...dus hoe meer er van deze vaarwelpremie genieten des te beter de staat er van gaat worden. Toch is er maar één iemand die hier beter van gaat worden en dat is VW zelf. Omdat de staat het geincasseerde geld terug laat vloeien naar VW om een zekere tewerkstelling te garanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee: inefficiëntie en competitiviteit hebben niks met elkaar te maken. Dat de winstcijfers centraal staan en niet de mensen is in uw ideologie wellicht wel 'efficiënt' zeker? Aandeelhouders zijn helemaal niet nuttig, ze parasiteren op de maatschappij. En nee, die duizenden simpele arbeiders met hun kleine aandeeltjes horen daar niet bij want zij wegen in het geheel niet op tegen de almacht van de kleine groep grootkapitalisten. Drie: indien het pensioenspaarfonds door wanbeheer of moordende concurrentieoorlog zijn aandelen ziet kelderen zijn vele mensen hun pensioen gewoon kwijt. Ze houden er helemaal geen geld aan over als een bedrijf failliet gaat. Vier: ook bullshit. Dat die mensen toch nog werk vinden, des te beter. Ik gun hen die premie desalniettemin. Topmanagers die vertrekken krijgen enkele miljoenen 'afscheidspremie'. Geen liberale rechtse zak die d�*�*r over reclameert. En als staken 'fascisme' is, dan mogen de vakbonden gerust nog veel 'fascistischer' zijn. Je moet trouwens eens opzoeken wat fascisme betekent. De fascist ben jij want fascisme is per definitie gericht tégen vakbonden en syndicale strijd.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het probleem van de topic opener niet. Als VW bereid is een riante "rot op" premie te geven, dan is dat toch het probleem van VW? Mooi meegenomen voor de vertrekkers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Is dat een fout bij de geboorte of heeft het onderweg uw enige hersencel aangetast? Man man man... ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "'s middags,aan tafel,bevindt ondergetekende zich nu in de ietwat merkwaardige situatie dat hij zowel VW als de vakbonden moet verdedigen tegenover die gazettepraat van "te hoge premies"....
Gezien het blijkbaar beslist is dat VW zijn produktie in Vorst op een lager pitje draait moet het maximum uit de brand gesleept worden voor de direct betrokkenen... En het moet gezegd,de vakbonden zorgen voor "Duitse voorwaarden",en de directie wil blijkbaar over de brug komen... Ik beschouw praat als "te hoge ontslagpremies" als uitingen van jalouzie... bedrijven ZIJN verschillend,en inderdaad,zonder vakbonden mochten diegenen die "springen" een eventuele hogere "afscheidspremie" wel op hun buik schrijven,en diegenen die verplicht ontslagen worden hoogstens het "wettelijk" minimum .DAT is ook vakbondswerk! ![]() Ik ben er vrij zeker van dat momenteel mensen VW willen verlaten die de directie eigenlijk liever zou willen zien blijven...maar ja.......niks aan te doen,vrijheid moet van 2 kanten komen nietwaar. ![]() Er zijn er al 1680 die willen "springen" zo te horen.......de fabriek zal leeglopen.....maar dat is de schuld van de DIRECTIE,niet van de vakbonden..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() De vrees bestaat nu al dat met die leegloop men de fabriek niet meer zal kunnen opstarten, dat was de oorspronkelijke bedoeling van de directie en blijkbaar is het hen aan het lukken, ik weet niet of de directie dat erg vindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wiens "schuld" zou het zijn dat al 1680 man geen reet meer geven om wat de directie vindt? Vooral omdat er gewoonweg geen genoeg werk voorzien is voor de fabriek...wat polootjes knutselen en wat onderaanneming werk doen voor andere vestigingen,en misschien,heel misschien,wat audi-modelletjes binnen een paar jaar.....(als het VW-concern nog bestaat in deze grote vorm) Iedere 3 jaar weer dezelfde "paniekvoetbal" vanuit de directie.Een mens wordt MOE daarvan.. Zelfs de vakbonden zijn ietwat verrast,inderdaad...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ik bén Kim Il Sung, gereïncarneerd ![]()
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() mensen die 40 jaar in een kleine KMO werken en waneer die KMO overkop gaat; krijgen die mensen ook een premie tot 144.000 euro, NEEN, maw die VW werknemers mogen heel heel blij zijn me dunkt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Ja, de mensen vinden het niet meer erg, de directie is tevreden want de fabriek kan mss niet meer opgestart worden en het boeltje gaat toe, de oorspronkelijke bedoeling van de VW directie is bereikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() De vakbonden van VW zijn weeral goed bezig...
De kiekens!... ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 12 december 2006 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin soit met dit nieuws zullen er ook wel geen andere fabrieken meer gestart worden in België. Zelfs ik durf niemand meer aanvaarden...zonder fabriek. Misschien dat ik ooit 144000€ mag betalen? No way! ![]()
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het rare is dat de bonden zich nooit laten horen als er weeral eens een bedrijf failliet gaat omwille van al die facturen die de overheid niet betaald.
Tiens...vakbonden=zakbonden? Steuntjes van de staat? Zuilen noemen ze dat dacht ik. Zo van die romeinse hele dikke zuilen. |
![]() |
![]() |