![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wil de Vlaamse onafhankelijkheid bekomen. Dat wil ik doen door België stukje voor stukje af te breken, ten voordele van al haar burgers. Dat wil ik doen op een democratische manier. De N-VA is hierbij de enige keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dan ook vreemd dat CD&V-NV.A de spierballen heeft gerold om dit per sé in het Vlaamse regeringsakkoord te krijgen. SP.A heeft toen moeten bemiddelen om de VLD terug aan boord te krijgen. Het debacle dat daarop is gevolgd, heeft de onzinnigheid van de strategie van CD&V-NV.A aangetoond. En als men dan toch de Vlaamse regering als stormram wou gebruiken om iets op het federaal niveau te realiseren, dan moest men consequent zijn en tot het uiterste doorgaan. Maar zichzelf feliciteren omdat men een beleidspunt in de regering heeft gekregen dat niet tot de bevoegdheid van deze regering hoort en omdat men op die manier zijn coalitiepartners in de val zou hebben gelokt, getuigt helemaal niet van goed bestuur! Het doet eerder denken aan geklungel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De partijen die de federale regering vormen hebben ook hun vertegenwoordiging in het parlement. Die hebben ze niet gebruikt. De federale regering had moeten vallen, niet de Vlaamse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Paars heeft net zoals het 'vlaams' kartel woordbreuk gepleegd. Soort zoekt soort zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan onmogelijk je geloofwaardigheid behouden als je zo sterk tegen de kern van je programma in handelt. Dat de N-VA sindsdien niks anders van betekenis meer heeft gerealiseerd, maakt het enkel nog pijnlijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Wie geen post bekleed kan ook niets wijzigen. M.a.w. wie niet wilt deelnemen aan bestuur kan ook de gesprekken niet in een bepaalde richting sturen. Wie zich hard opstelt en niet tot een overeenkomst (compromie) wenst te komen kan een tijdje wachten om aan de macht te komen.
Laatst gewijzigd door Den Bal : 16 december 2006 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat akkoord behelsde automatisch als het ware dat de paarse partijen in de Kamer de splitsing gingen stemmen. N-va moet zich niet dus niet verschuilen achter het nepargument dat de beslissing niet op Vlaams niveau kon uitgevoerd worden , want dat wist men op voorhand , al voor de Vlaamse verkiezingen; en moet ook niet de schuld op zijn coalitiepartners schuiven.
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Je voegt dat er fijntjes aan toe, he.
![]() |
#92 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
1. De franstalige plaatsnamen van Vlaamse gemeenten die zijn afgeschaft. 2. De Vlaamse wooncode waardoor franstaligen Nederlands moeten leren vooraleer ze een sociale woning krijgen. 3. Het bekendmaken van Vlaanderen in de wereld door minister Bourgois. (Herinner je hoe kwaad de VLD was toen de president van Zuid-Afrika zei, onze naties, Zuid-Afrika en Vlaanderen (ipv België)). 4. De Vlaame ambassades zijn er door Bourgeois. 5. Het Vlaamse huis in Europa om Vlaanderen te vertegenwoordigen in Europa. Het zijn misschien allemaal kleine stappen. Maar toch hebben wij dit al gerealiseerd voor Vlaanderen. Laat mij de vraag eens terug stellen. Wat heeft uw partij al gerealiseerd voor Vlaanderen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Misschien had u deze topic ook kunnen betitelen als "officieel communiqué van de N-VA-partijleiding"... Of vergis ik me?
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het stoot me wel tegen de borst dat u diet "officieel communiqué van de N-VA partijleiding" noemt. De beslissing is immers genomen door de partijraad, het parlement van onze partij, niet door de partijtop. De beslissing is genomen. Dat hoofdstuk is afgerond. Nu kunnen we er enkel voor gaan. Ik had ook mijn twijfels, dat geef ik eerlijk toe. In de vragenronde heb ik deze echter gesteld en ik ben gerustgesteld. Wanneer u hier nog steeds niet achter staat, waarom heeft u dat dan niet gezegd in de vragenronde? Dat was de geëigende plaats om dat te doen. Niet hier op een publiek forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Eerlijk: ik zou "beginselvast" de komende jaren toch niet te vaak meer gebruiken in dezelfde zin met "N-VA" ... Overigens heb ik wel degelijk het woord genomen in N-O-H, om openlijk mijn wantrouwen in de betrouwbaarheid van onze grote "partner" uit te spreken. Maar ik had al gauw de algemene teneur van de vergadering in de smiezen: "Zwijgen als vermoord, zelfs als men het niet eens is. Want anders breekt de partij in twee..." Welnu, ik wens ook niet dat de N-VA uit elkaar valt. Maar ik vind het wel ver gekomen, als een partij van vrijgevochten, rechtlijnige mensen zichzelf zwijgplicht op legt, uit angst voor wat een - verdedigbare - kritische houding wel eens zou kunnen teweeg brengen. Getuige uw eigen oproep - als mede-N-VA'er - om op een publiek forum vooral geen kritische houding aan te nemen t.a.v. de partijkoers. Dat is echt niet meer de partij, waar ik me steeds met hart en ziel voor ingezet heb, hoor. Ik laat de N-VA hoedanook niet vallen, maar sommige mensen hebben in mijn ogen toch wel héél veel goed te maken, hoor.
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vergeet echter niet dat we nog maar een dikke vijf maanden van de verkiezingen verwijderd zijn. Interne discussies over koersen worden vaak door buitenstaanders gezien als verdeeldheid en dan tegen ons gebruikt door onze politieke tegenstanders. Vandaar mijn uitspraak over "een publiek forum." Ik zei dat niet omdat ik vind dat er geen discussie moet zijn, wel omdat ik vind dat die discussie intern hoort gehouden te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Staatssecretaris
|
![]() beste nva'ers hiervoor is ook een ander topic geopend
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CD&V-NV.A heeft dus de spierballen gerold om dit per sé in het Vlaamse regeerakkoord te krijgen, hoewel het absoluut geen Vlaamse bevoegdheid was, en dit enkel en alleen om de federale regering te doen vallen en zelf de macht te veroveren. U geeft het overigens zelf toe: de federale regering had moeten vallen, niet de Vlaamse. Goed bestuur voor de Vlamingen is dus voor CD&V-NV.A ondergeschikt aan partijpolitieke machtspelletjes. Als men werkelijk de Vlaamse regering als stormram wou gebruiken om iets op het federaal niveau te realiseren, dan was men consequent geweest en tot het uiterste doorgegaan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Het is een "gat in de markt": een linksnationalistische partij voor een onafhankelijk vlaanderen. Alleen: We missen een charismatisch leider en het moet van nuls-afaan opgebouwd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |