![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Ge hebt gelijk. Ik vind dat dat centrum geleid moet worden door een achtergestelde gehandicapte islamitische lesbienne die geen Nederlands kan. Ze moeten consequent blijven hé. PS. Voor de eerste keer dat ik zo'n stomme smiley gebruik, maar het is terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Op het radionieuws vandaag gaf De Witte als een van de redenen om de vordering in te stellen dat de gediscrimineerde zo zwaar aan de feiten tilde. Discriminatie wordt blijkbaar een kwestie van het zich gediscrimineerd voelen door het slachtoffer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, ze verbreden juist jouw keuze, want ze dwingen je om niet bij voorbaat een aantal mensen uit te sluiten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werkt (gelukkig) heel contraproductief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Maar volgens mij is die wet nog helemaal niet in voege... Volgens mij moet die zelfs nog goedgekeurd worden door het parlement... Of ben ik mis?
Overigens staat er in het door jou gemarkeerde stuk helemaal niet wat jij beweerde, nl. dat volgens deze wet "een bedrijf drie maanden loon moet uitkeren zelfs al is er geen sprake van discriminatie indien ze hen niet aanneemt". Er staat zelfs expliciet dat er discriminatie in het spel moet zijn en dat die bewezen moet zijn. Indien zonder discriminatie de schade dezelfde was gebleven (bijvoorbeeld wanneer hij zonder discriminatie ook niet zou zijn aangeworven omdat hij sowieso niet de beste kandidaat was), dan gaat de forfaitaire schadevergoeding van drie naar zes maanden. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stoppen we binnenkort een garagist een gewezen kelner in de handen, of wat? En als er iets is dat mensen tegen houdt ervaring op te doen in een sector zonder voorkennis met de mogelijkheid door te groeien, is het wel het minimumloon. Afschaffen dus, Marx zei het ook al.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Eurolock had er beter aan gedaan die allochtone kandidaat af te wimpelen met een steniging, in navolging van hetgeen die Turkse verrijkers deden om hun vooroordelen kenbaar te maken tgo Joodse jongeren. Dan was Eurolock ervan af gekomen met enkele uurtjes gemeenschapsdienst, een gratis uitstapje in het gezelschap van een minister, en vooral geen gezeik noch rechtszaak vanwege het hypocriete inquisitiekantoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Páf, drie maanden aan zijn broek eh. Echt fijn, zo'n samenleving.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||
|
![]() Die zullen er ongetwijfeld zijn, zoals ik al zei. Maar toch ben ik er van overtuigd dat het ook mensen op een positieve manier aan het denken zal zetten. Mensen die door deze reële zaak, inzien dat die man onterecht niet de kansen heeft gekregen die hij verdiende.
Citaat:
Ik geloof ook niet dat "repressie" discriminatie gaat oplossen hoor! Het moet dus een aanvulling zijn op andere maatregelen. Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat zo'n overduidelijke gevallen van discriminatie gestraft worden. Zoiets mag niet aanvaard worden, vind ik. (en de arbeidsrechtbank is trouwens de ideale plek voor deze zaak vind ik) De polarisatie die het voortbrengt wordt gecreëerd door mensen en organisaties die op zo'n zaken springen en er en passent gebruik van maken om de mensen nog wat te desinformeren. Maar die mensen en organisaties vinden altijd wel een stok om de hond mee te slaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Nope daarvoor is er een bewijs van discriminatie nodig.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 9 januari 2007 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat corporatisme betreft, het wordt vaak aangehaald als de economische zijvleugel van het fascisme - hoewel daar inderdaad tegenvoorbeelden van zijn, zoals het Italiaans fascisme van voor 1927 en Spanje na de Tweede Wereldoorlog. Fascisme trekt echter alle mensen binnen de staat gelijk op een manier die het individuele naast zich neerlegt. Het is tegen de doctrine in om bijvoorbeeld een Siciliaan met dezelfde credenties als een Milanees werk te weigeren omwille van diens raar accent - of iemand van Campania als achtergesteld uit te sjouwen. Corporatisme is bij voorkeur het economische model waarbij de markt privaat is maar volledig gereguleerd door de staat. Zie ook: Citaat:
Father: You see, son, we live in a liberal democratic society. The Democrats created a sexual harassment law, which tells us what we can and cannot say in the workplace, and what we can and cannot do in the workplace. Kyle: But isn't that fascism? Father: No, because we don't call it fascism.
Laatst gewijzigd door lombas : 9 januari 2007 om 00:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de zaak eurolock ging het niet over onbekwaamheid, het ging over origine. Iemand kan niet onbekwaam zijn vanwege zijn origine!
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 9 januari 2007 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |