![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Tja elke actie krijgt een reactie natuurlijk. Je kan toch niet verwachten als een deel van de maatschappij louter op basis van afkomst wordt uitgekotst een ander deel van de maatschappij het opneemt voor de belaagde groep. Dat is wat ons mens maakt. Dat is wat een maatschappij maakt.
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het probleem is dat als ge de armen teveel pampert, men bij hun alle impuls wegneemt om uit die armoede te stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
---------------------- Nog even iets over de armoede bij autochtonen. Heeft iemand wat meer informatie over de armen-industrie (opvangwerkers, gratis taalcursussen, extra begeleiders, extra klassen etc...) die onze eigen arme grootouders of ouders mochten ontvangen toen zij uit die armoedekloof wilden ontsnappen? Dat is me precies ontgaan. Nochtans waren er toen amper studiebeurzen of andere financiele ondersteuningsprogramma's bij mijn weten, en in plaats van op hun 12de aan school te beginnen moesten sommigen op hun 7de gaan werken en met veel chance op de zondagsschool leren lezen en schrijven. Een werkelijk MIRAKEL toch? Dat die eruit zijn geraakt en niet IN het gevang zullen we maar denken? Zou het genetisch zijn? foei foei! dat zeker niet. Maar w�*t was het dan wel?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Zeg hé, ge doet precies of die werkgevers bewust autochtonen weigeren
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
diegene met de beste kwalificaties krijgt de job PUNT dit geldt vind ik ook inzake mannen en vrouwen (herinner u de kritiek die geuit werd op de nieuwe top van vrt die enkel uit mannen bestaat van minister vervotte naar ik meen hoewel ik hier de bal serieus zou kunnen misslaan) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge hebt dat niet gedaan. Hen valt dus niks te verwijten. Het totale gebrek aan langetermijn-denken, aan planning en aan organisatie is ontegensprekelijk een cocktail die tot moeilijkheden leidt. De Belgische staat en zijn autochtone volk moet dus zeer hard en collectief mea culpa slaan: wij zijn een dom volk dat niet kan plannen en voor onze lompheid graag anderen de schuld geeft. Wij zijn een loser-volk. Pas op hé, ik ben een loyale Belg, niet zo eentje die mijn loser-cultuur erger vind dan andere loser-culturen. Maar ik heb tenminste de moed om toe te geven dat wij gelijk onnozele kinderen in een moderniteitswaan leefden zonder ons ooit af te vragen wat daar van ging komen. We dragen daar nu de gevolgen van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Er zijn geen koolmijnen meer.
Maar stad Antwerpen en Mechelen hebben al een hele tijd geprobeerd om allochtonen aan te trekken voor de gemeentediensten. Geen succes. In Mechelen hadden ze geen kandidaten en in Antwerpen slaagden de karige opkomenden niet voor de proeven. (Dixit Somers en Van Peel.) Nochtans werken er autochtonen bij de vleet in die slavenhandel. Laatst gewijzigd door Don Quichote : 25 januari 2007 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 25 januari 2007 om 07:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je de groep armen bekijkt dan zijn er vele ongeschoolden of te laag geschoolden. Tgaat erom dat het percentage bij allochtonen hoog ligt. Tgaat er niet om dat armen ongeschoold zijn, tgaat erom dat teveel gewone allochtonen afhaken in't school.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het kan ook niet zijn dat je de maatschappij laat opdraaien om langs ene kant ministers tot 10x het loon te geven van dezelfde maatschappij en dan ook nog om een grote groep profiteurs te onderhouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schaf die armenindustrie af, en laat ze pompen of verzuipen, de weg van de natuurlijke selectie, en alles komt vanzelf terug op zijn poten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn nu eenmaal de harde wetten van de economie, voor mij geld netzelfde, den datum op mijn speciaal paske, is gelijk aan de datum tot wanneer mijn contract loopt, als dat afgelopen is, kan ik hier opkrassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is dat iets dat langzaam tot stand komt met een welbepaalde groep mensen die generaties lang bouwen aan wat we een "maatschappij" noemen. Achteraf zomaar met duizenden ergens binnenvallen en de mening zijn toegedaan dat je dan meteen ook tot die "maatschappij" behoort en dus "recht" hebt op alles wat die maatschappij (door anderen jarenlang/eeuwenlang opgebouwd) te bieden heeft is straffe kost... Want daarvoor, en enkel daarvoor zijn er velen die er op af komen... Solidariteit moet er zijn in de wereld, maar dat is geen synoniem met profitariaat en zelfbediening. Het moeten diegenen zijn die de middelen hebben om solidair te zijn die moeten beslissen over het hoe, waar en hoeveel. Dat iedereen die hier binnengeraakt als vanzelfsprekend dezelfde rechten en uitkeringen moet ontvangen als diegenen die er generaties lang hebben gewoond, ervoor hebben gewerkt en betaald en het systeem hebben opgebouwd, is te gek voor woorden en kan enkel op het algemene bankroet uitlopen. |
|
![]() |
![]() |