Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2007, 19:07   #81
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ben ik het mee eens. Alleen maakt de media blijkbaar onderscheid en krijgt de ene een extra pamper, waar de andere niet op kan rekenen.
Tja elke actie krijgt een reactie natuurlijk. Je kan toch niet verwachten als een deel van de maatschappij louter op basis van afkomst wordt uitgekotst een ander deel van de maatschappij het opneemt voor de belaagde groep. Dat is wat ons mens maakt. Dat is wat een maatschappij maakt.
Oud 24 januari 2007, 19:08   #82
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Solidariteit voor alle armen is meer op zijn plaats. Het kan niet dat je bewust een deel van je maatschappij arm houdt.
Wie heeft daar nu belang bij (deel van je maatschappij arm houden).
Maar het probleem is dat als ge de armen teveel pampert, men bij hun alle impuls wegneemt om uit die armoede te stappen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 19:10   #83
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja elke actie krijgt een reactie natuurlijk. Je kan toch niet verwachten als een deel van de maatschappij louter op basis van afkomst wordt uitgekotst een ander deel van de maatschappij het opneemt voor de belaagde groep. Dat is wat ons mens maakt. Dat is wat een maatschappij maakt.
Zeg hé. De vrt, de lijn, de stad antwerpen... zijn allen op zoek naar allochtonen. Er wordt gewoonweg op dit punt gediscrimineerd ten voordelen van de allochtonen.
Oud 24 januari 2007, 19:38   #84
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd is het een mirakel dat de allochtonen hier den boel nog niet op stelten hebben gezet. Ze hebben daar eigenlijk alle rechten toe.

--------------------------------------------------------------------------------
De gastarbeiders hadden - net zoals onze eigen vroegere gastarbeiders - ook gewoon naar huis kunnen gaan als het werk gedaan was in plaats van heel hun dorp naar hier te importeren.

----------------------

Nog even iets over de armoede bij autochtonen.

Heeft iemand wat meer informatie over de armen-industrie (opvangwerkers, gratis taalcursussen, extra begeleiders, extra klassen etc...) die onze eigen arme grootouders of ouders mochten ontvangen toen zij uit die armoedekloof wilden ontsnappen? Dat is me precies ontgaan.

Nochtans waren er toen amper studiebeurzen of andere financiele ondersteuningsprogramma's bij mijn weten, en in plaats van op hun 12de aan school te beginnen moesten sommigen op hun 7de gaan werken en met veel chance op de zondagsschool leren lezen en schrijven.

Een werkelijk MIRAKEL toch? Dat die eruit zijn geraakt en niet IN het gevang zullen we maar denken? Zou het genetisch zijn? foei foei! dat zeker niet. Maar w�*t was het dan wel?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 19:39   #85
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De gastarbeiders hadden - net zoals onze eigen vroegere gastarbeiders - ook gewoon naar huis kunnen gaan als het werk gedaan was in plaats van heel hun dorp naar hier te importeren.

----------------------
Morgen nog is.
==>The Answer<== is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 20:55   #86
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zeg hé. De vrt, de lijn, de stad antwerpen... zijn allen op zoek naar allochtonen. Er wordt gewoonweg op dit punt gediscrimineerd ten voordelen van de allochtonen.
Zeg hé, ge doet precies of die werkgevers bewust autochtonen weigeren
Oud 24 januari 2007, 21:31   #87
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg hé, ge doet precies of die werkgevers bewust autochtonen weigeren
Ze moeten gewoon de juiste man/vrouw op de juiste plaats nemen. Hopelijk doen ze dit.
Oud 24 januari 2007, 22:23   #88
MichielP
Vreemdeling

MichielP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ze moeten gewoon de juiste man/vrouw op de juiste plaats nemen. Hopelijk doen ze dit.
correct, ik ben voor om allochtonen een kans te geven maar er moeten geen aparte regels voor in leven geroepen worden,
diegene met de beste kwalificaties krijgt de job PUNT
dit geldt vind ik ook inzake mannen en vrouwen (herinner u de kritiek die geuit werd op de nieuwe top van vrt die enkel uit mannen bestaat van minister vervotte naar ik meen hoewel ik hier de bal serieus zou kunnen misslaan)
MichielP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2007, 22:50   #89
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet lullen alstublieft. Ge moest met de gastarbeider goede afspraken hebben gemaakt. Ge moest toen gezegd hebben: gij moogt hier slavenarbeid komen doen tot ge doodvalt (zoals vele mijnwerkers), en daarna terug naar huis.

Ge hebt dat niet gedaan. Hen valt dus niks te verwijten. Het totale gebrek aan langetermijn-denken, aan planning en aan organisatie is ontegensprekelijk een cocktail die tot moeilijkheden leidt.

De Belgische staat en zijn autochtone volk moet dus zeer hard en collectief mea culpa slaan: wij zijn een dom volk dat niet kan plannen en voor onze lompheid graag anderen de schuld geeft. Wij zijn een loser-volk.

Pas op hé, ik ben een loyale Belg, niet zo eentje die mijn loser-cultuur erger vind dan andere loser-culturen. Maar ik heb tenminste de moed om toe te geven dat wij gelijk onnozele kinderen in een moderniteitswaan leefden zonder ons ooit af te vragen wat daar van ging komen. We dragen daar nu de gevolgen van.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 00:35   #90
Don Quichote
Banneling

Standaard

Er zijn geen koolmijnen meer.

Maar stad Antwerpen en Mechelen hebben al een hele tijd geprobeerd om allochtonen aan te trekken voor de gemeentediensten.
Geen succes.
In Mechelen hadden ze geen kandidaten en in Antwerpen slaagden de karige opkomenden niet voor de proeven. (Dixit Somers en Van Peel.)

Nochtans werken er autochtonen bij de vleet in die slavenhandel.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 25 januari 2007 om 00:38.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 07:45   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Sorry ik had het stukje over "criminelen" niet gelezen. Iets te gehaast
LOL!!! Ja, wel belangrijk woordje in die zin ja. Kben zelf een allochtoon geweest...voel en ben gewoon Belg nu en ik vind het een schande dat nieuwe migranten zeggen dat ze geen kansen om de taal te leren ed. Het is gewoonweg pure gemakzucht en onzin. Als er nu 1 ding is in VLAANDEREN om gemakelijk te kunnen leren dan is het wel de taal hoor.

Laatst gewijzigd door illwill : 25 januari 2007 om 07:46.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 07:49   #92
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we die cijfers doortrekken naar onze autochtone armen zal je daar dezelfde tendens zien. Het grootste deel van de allochtonen is zowiezo al tussen de armen terug te vinden. Het probleem zit dus wel dieper dan enkel afkomst. Als we onze eigen armen niet kunnen bewegen om uit de armoede te stappen moeten we dat ook niet verwachte van armen van buitenlandse afkomst.

Het is dus gemakkelijk om te stellen dat ze niet willen, maar blijkbaar is willen ook iets dat u vreemd is als op het begrijpen aankomt.
Tuurlijk zie je dat ook in de autochtone arme.
Als je de groep armen bekijkt dan zijn er vele ongeschoolden of te laag geschoolden. Tgaat erom dat het percentage bij allochtonen hoog ligt.

Tgaat er niet om dat armen ongeschoold zijn, tgaat erom dat teveel gewone allochtonen afhaken in't school.
Oud 25 januari 2007, 07:56   #93
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ge moet beginnen met het afbouwen van de concentratie-wijken en ghettos. Dan moet ge investeren in op taalverwerving gericht kleuteronderwijs. Dat onderwijs moet ge 12 jaar volhouden. Dan moet ge het geïnstitutionaliseerde racisme wegwerken dat op alle maatschappelijke terreinen ingeroest zit.

Als ge dat allemaal hebt gedaan kunt ge stilaan een verbetering verwachten.

Als ge als cultuur de grote Jan wilt uithangen en migranten wilt verwelkomen, dan moet ge dat ook serieus doen. Anders kunt ge beter eerlijk zijn en zeggen dat ge gewoon goedkope arbeidskrachten wilt die ge in concentratie-kampen opsluit, zoals dat het geval was met de mijnwerkers in de Limburg.

Ge moet gewoon zorgen dat ge uzelf niet in nesten werkt met uw eigen hypocrisie. Dat is slecht voor iedereen.

Eerlijk gezegd is het een mirakel dat de allochtonen hier den boel nog niet op stelten hebben gezet. Ze hebben daar eigenlijk alle rechten toe.
Wat doe je door spreiding? Het probleem aanpakken van Ghetto's? Nee, dan stel je de vorming van grote ghetto's gewoonweg wat uit. Als je in deze ghetto's de rotte appels nu gewoon eens zou verwijderen zonder pardon, dat is het probleem oplossen. Als ik naar optredens ga en na 10 minuten vraagt de 20ste marokaan van 13 jaar of ik shit moet kopen dan begint het bij mij ook te koken é. Laat een agent undercover door de straten wandelen en laat hem de dealers 1 voor 1 aanduiden en geef ze serieuze werkstraffen en indien ze tegen hun 18 nog dealen dan moet je zware straffen opleggen...waarom doen ze het niet? Geen idee
Oud 25 januari 2007, 07:58   #94
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Solidariteit voor alle armen is meer op zijn plaats. Het kan niet dat je bewust een deel van je maatschappij arm houdt.
Maar het kan ook niet zijn dat je de maatschappij laat opdraaien om langs ene kant ministers tot 10x het loon te geven van dezelfde maatschappij en dan ook nog om een grote groep profiteurs te onderhouden.
Oud 25 januari 2007, 08:02   #95
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

----------------------

Heeft iemand wat meer informatie over de armen-industrie (opvangwerkers, gratis taalcursussen, extra begeleiders, extra klassen etc...) die onze eigen arme grootouders of ouders mochten ontvangen toen zij uit die armoedekloof wilden ontsnappen? Dat is me precies ontgaan.

Nochtans waren er toen amper studiebeurzen of andere financiele ondersteuningsprogramma's bij mijn weten, en in plaats van op hun 12de aan school te beginnen moesten sommigen op hun 7de gaan werken en met veel chance op de zondagsschool leren lezen en schrijven.

Een werkelijk MIRAKEL toch? Dat die eruit zijn geraakt en niet IN het gevang zullen we maar denken? Zou het genetisch zijn? foei foei! dat zeker niet. Maar w�*t was het dan wel?
Ze mogen hier gerust blijven zolang ze maar niet het gezicht van Belgie veranderen, ik bedoel hiermee, je kan geen Belgie hebben indien ooit meer dan 50% allochtonen zijn. Maar dta is niet voor nu. Allochtonen mogen allemaal blijven maar de problemen komen niet van degene die hier vroeger in de mijnen hebben gewerkt. Het zijn de 2de en 3de generatie jongeren die hier de boel verzieken samen met een grote groep buitenlands gespuis die hier hun criminele zaakjes straffeloos zien floreren.
Oud 25 januari 2007, 08:37   #96
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

----------------------

In de huidige mietjesmaatschappij, is het volgende niet meer van tel : "waar een wil is, is een weg." nu geld "Waar een OCMW is, moet er gieen wil meer zijn. "

Schaf die armenindustrie af, en laat ze pompen of verzuipen, de weg van de natuurlijke selectie, en alles komt vanzelf terug op zijn poten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 08:41   #97
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Niet lullen alstublieft. Ge moest met de gastarbeider goede afspraken hebben gemaakt. Ge moest toen gezegd hebben: gij moogt hier slavenarbeid komen doen tot ge doodvalt (zoals vele mijnwerkers), en daarna terug naar huis.

Ge hebt dat niet gedaan. Hen valt dus niks te verwijten. Het totale gebrek aan langetermijn-denken, aan planning en aan organisatie is ontegensprekelijk een cocktail die tot moeilijkheden leidt.

De Belgische staat en zijn autochtone volk moet dus zeer hard en collectief mea culpa slaan: wij zijn een dom volk dat niet kan plannen en voor onze lompheid graag anderen de schuld geeft. Wij zijn een loser-volk.

Pas op hé, ik ben een loyale Belg, niet zo eentje die mijn loser-cultuur erger vind dan andere loser-culturen. Maar ik heb tenminste de moed om toe te geven dat wij gelijk onnozele kinderen in een moderniteitswaan leefden zonder ons ooit af te vragen wat daar van ging komen. We dragen daar nu de gevolgen van.
Gast - Arbeider, Ge zijt dus gast om te arbeiden, geen arbeid meer, ook geen gast meer begrijpt ge...

Dat zijn nu eenmaal de harde wetten van de economie, voor mij geld netzelfde, den datum op mijn speciaal paske, is gelijk aan de datum tot wanneer mijn contract loopt, als dat afgelopen is, kan ik hier opkrassen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 10:15   #98
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gast - Arbeider, Ge zijt dus gast om te arbeiden, geen arbeid meer, ook geen gast meer begrijpt ge...

Dat zijn nu eenmaal de harde wetten van de economie, voor mij geld netzelfde, den datum op mijn speciaal paske, is gelijk aan de datum tot wanneer mijn contract loopt, als dat afgelopen is, kan ik hier opkrassen.
True maar er is nooit een regering geweest die hen dat durven zeggen heeft hé.. niemand had de ballen dus waarom nog respect tonen in de eerste plaats voor diegenen die zich "minister van arbeid" "minister van integratie" enzo noemen.. dat geldt dus voor de vorige en huidige ministers.
Oud 25 januari 2007, 10:28   #99
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we die cijfers doortrekken naar onze autochtone armen zal je daar dezelfde tendens zien. Het grootste deel van de allochtonen is zowiezo al tussen de armen terug te vinden. Het probleem zit dus wel dieper dan enkel afkomst. Als we onze eigen armen niet kunnen bewegen om uit de armoede te stappen moeten we dat ook niet verwachte van armen van buitenlandse afkomst.

Het is dus gemakkelijk om te stellen dat ze niet willen, maar blijkbaar is willen ook iets dat u vreemd is als op het begrijpen aankomt.
Je zult wel gelijk hebben met de bewering dat er tussen de autochtonen ook mensen zijn die geen inspanning doen om vooruit te komen... Maar dat is helemaal geen reden om hier een soort van "alle sukkelaars ter wereld, verenig U in België - we zorgen wel voor jullie" te gaan opzetten!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 10:47   #100
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat versta je eigenlijk onder "maatschappij"?
Volgens mij is dat iets dat langzaam tot stand komt met een welbepaalde groep mensen die generaties lang bouwen aan wat we een "maatschappij" noemen.
Achteraf zomaar met duizenden ergens binnenvallen en de mening zijn toegedaan dat je dan meteen ook tot die "maatschappij" behoort en dus "recht" hebt op alles wat die maatschappij (door anderen jarenlang/eeuwenlang opgebouwd) te bieden heeft is straffe kost...
Want daarvoor, en enkel daarvoor zijn er velen die er op af komen...

Solidariteit moet er zijn in de wereld, maar dat is geen synoniem met profitariaat en zelfbediening. Het moeten diegenen zijn die de middelen hebben om solidair te zijn die moeten beslissen over het hoe, waar en hoeveel. Dat iedereen die hier binnengeraakt als vanzelfsprekend dezelfde rechten en uitkeringen moet ontvangen als diegenen die er generaties lang hebben gewoond, ervoor hebben gewerkt en betaald en het systeem hebben opgebouwd, is te gek voor woorden en kan enkel op het algemene bankroet uitlopen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be