Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2007, 12:04   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarossa* Bekijk bericht
Het kan ook zijn dat die zak het bewust deed, om mij extra te motiveren!

Een domme gast (no offence), kreeg telkens te horen dat hij voor beroeps te slim was,en een intelligente (ik geef toe ik leerde niet graag, maar ik was/ben slim) moest beroeps doen. Toen vond ik het helemaal niet erg, maar nu als ik erover nadenk ... De migranten in dit land, moeten minstens twee keer zo hard studeren als een autochtoon
Lijkt mij niet.
De domme is gezakt, de slimme geraakte verder.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 12:14   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klaagt u ook over de schoolresultaten van 'etnische vlamingen'? Dacht het niet.
Toch een domme vraag voor een slimme hoor.
Ze toont juist aan dat ook 'etnische vlamingen' soms de raad krijgen onder hun mogelijkheden verder te gaan.
Wellicht omdat men zich vooral baseert op de schoolresultaten en de inzet van de betrokkene.
Dat men soms bevooroordeeld is wil ik graag geloven, de zoon van de dorpsnotabele zal ook niet zo vlug naar het beroeps verwezen worden dan de zoon van de gemeentearbeider.
Oud 27 januari 2007, 12:21   #83
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Toch een domme vraag voor een slimme hoor.
Ze toont juist aan dat ook 'etnische vlamingen' soms de raad krijgen onder hun mogelijkheden verder te gaan.
Wellicht omdat men zich vooral baseert op de schoolresultaten en de inzet van de betrokkene.
Dat men soms bevooroordeeld is wil ik graag geloven, de zoon van de dorpsnotabele zal ook niet zo vlug naar het beroeps verwezen worden dan de zoon van de gemeentearbeider.
zo slim ben ik nu ook niet

Er zijn genoeg autochtonen met een diploma
==>The Answer<== is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 12:34   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo slim ben ik nu ook niet

Er zijn genoeg autochtonen met een diploma
Zonder ook.
Vijftig jaar geleden was nog 30% analfabeet dacht ik.
Oud 27 januari 2007, 16:01   #85
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
...ja en ja en ze sturen de bruine makkakjes naar beroepscholen totdat die scholen omgevormd zijn tot gevangenissen en concentratie kampen
Als die beroepscholen bevolkt worden door autochtone leerlingen dan is dat gewoon een school waar je een beroep kan leren, niemand klaagt en zaagt, je leert gewoon een beroep en heb je geen goesting dan stop je en probeer je werk te vinden.
Als die beroepscholen bevolkt worden door (en ik citeer uw eigen woorden) bruine makkakjes worden dat gevangenissen en concentratiekampen, terwijl het dezelfde school is, zou het iets te maken hebben met de attitude van de allochtonen en niet met de (zogenoemde racistische) leerkracht, ik denk dat gewoon hun eigen luizen hen bijten.

Citaat:
waar je zelfs geen woord nederlands kunt leren,
Dat is nu eens de reden waarom men sommige van die allochtonen direct naar het beroeps stuurt, zonder nederlands te kennen zit je in het aso niks te doen, zelfs in het beroeps zit je daar niks te doen, maar men wil ze toch nog een kans geven ook al weten ze op voorhand dat het moeilijk zal zijn, velen zullen afhaken omdat ze zelfs in het beroeps niet kunnen volgen, maar wel op de pianist schieten met name het onderwijs en de leerkrachten.

Citaat:
en ja je moet niet over de kwaliteit van die scholen spreken...eerlijke verdeeling was er niet het was puur selectief; gij bruin, naar iere gij...gij witte manneke , kom iere gij...zo ging het verhaaltje verder totdat we nu de resultaten ervan kennen,
Dit vind ik ook een eigenaardigheid, allochtonen moeten het liefst verdeeld worden over verschillende scholen , waarom vraag ik mij af, om minder last te hebben?, minder moeilijkheden?

Concentratiescholen van allochtonen zijn veelal probleemscholen, eigenaardig hé, waarom zijn er geen problemen met concentratiescholen van autochtonen.

Laatst gewijzigd door alberto : 27 januari 2007 om 16:03.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 16:23   #86
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Ik zal hier ook nog een verhaaltje vertellen, sommigen geloven nog altijd dat er niets aan de hand is !

...de regel van de meester, de meester zette altijd de slimmerikken van voren zodat hij zijn les snel afgaf en degene die achter zitten moeten maar volgen ,de aandacht wordt meer besteedt aan de vooraan zittende leerlingen,bon...

Op een dag zat ik vooraan maar de leerkracht vond het niet prima, ik zat vooraan en de les begon...ineens begon de leerkracht te brullen en te schelden ( ik verschoot ) ; vuile makkak, marokkaan etz,etz...mijn reactie was
ik zweeg ,zei geen woord totdat de lesuur eindigde , hij loop naar me en zei ;"sorry, het was mijn bedoeling niet om u te schelden", reactie van de leerlingen; "wat zit die nu te kakken....

Dus degene die zeggen dat er niks aan de hand is...moeten maar onder deze ervaring komen staan, en ik zweer het ik ben niet naar de directeur om een aanklacht in te dienen noch mijn ouders op de hoogte brengen...ik heb dat laten varen, zo ben ik nu gewoon...

Als jullie willen vertel ik nog wa verhaaltjes uit eigen ervaring...

Ale dit nog;

Op school waar ik beroeps volgde , heb ik bijna dezelfde ervaring gehad; ik kwam binnen en zat nu van achteren , de klas was stil een ineens de leeraar begon; "hey, jood (ik lijk op een jood haha ), hey vuile jood" zo'n een halve kwartier was de leeraar bezig met mij uit te schelden, en weer ik zwijgen , en dat laten varen , no problem...maar dit keer kwam hij niet exuseren...hij veranderde van school...

Ik had wel respect van de schooldirecteur !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 januari 2007 om 16:25.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 18:07   #87
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal hier ook nog een verhaaltje vertellen, sommigen geloven nog altijd dat er niets aan de hand is !
Iedereen zal zulke persoonlijke verhaaltjes wel hebben zeker uit zijne schooltijd, ik wil u de mijne besparen, ik kwam van den boerenbuiten en ging naar de stad naar school, ge kunt wel denken zeker,
ondertussen mijn kinderen die allemaal al aan het werk zijn , als je die verhalen van hen hoort over sommige leerkrachten, er is inderdaad niet veel veranderd sind mijnen tijd.
Er zijn inderdaad leerkrachten die van hun macht misbruik maken en spijtig maar zulke mensen vindt je op alle werkvloeren, mee leren leven is de boodschap.

Maar wat vindt je van mijn post 85 zit daar dan niks waarheid in, je gaat me toch niet vertellen dat alle problemen met allochtonen in de school racisme is.

Laatst gewijzigd door alberto : 27 januari 2007 om 18:11.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 18:16   #88
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Iedereen zal zulke persoonlijke verhaaltjes wel hebben zeker uit zijne schooltijd, ik wil u de mijne besparen, ik kwam van den boerenbuiten en ging naar de stad naar school, ge kunt wel denken zeker,
ondertussen mijn kinderen die allemaal al aan het werk zijn , als je die verhalen van hen hoort over sommige leerkrachten, er is inderdaad niet veel veranderd sind mijnen tijd.
Er zijn inderdaad leerkrachten die van hun macht misbruik maken en spijtig maar zulke mensen vindt je op alle werkvloeren, mee leren leven is de boodschap.

Maar wat vindt je van mijn post 85 zit daar dan niks waarheid in, je gaat me toch niet vertellen dat alle problemen met allochtonen in de school racisme is.
Dat zeg ik ook niet, vandaar mijn voorkeur voor een volledige autoriteit van de ouders,. Het is die schakel die men dicht dat de kinderen ongevoed naar school gaan en denken dat ze alles mogen omdat de ouders hun kinderen niet mogen opvoeden ! dat is wat ik bedoel, zie mijn vorige posts en de antwoord op de vraag van Doki !
Oud 27 januari 2007, 18:23   #89
tomcpp
Banneling

Standaard

@lincoln

Wie zijn jouw ouders ? Wat waren hun jobs ? Wat zou er met jou gebeurd zijn moest jou pa 100% autoriteit gehad hebben over je ?
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 18:46   #90
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:

... vuile makkak, marokkaan etz,etz...
Omg, als een leraar, of de directeur maakt niet uit, vuile Turk tegen mj had gezegd, dan had ik hem waarschijnlijk direct rammel van zijn leven gegeven of misschien zelfs doodgeschoten (de volgende dag dan)

serieus lincoln, ik vind het zeer zeer triestig, krijg je daar geen nachtmerries van? Als je wilt, kunnen we samen iets arrangeren
==>The Answer<== is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 18:48   #91
tomcpp
Banneling

Standaard

Iemand begint met woorden, en jij antwoord, niet eens met geweld, maar met moord.

En straks ga je verbaasd zijn als gans jouw straat blijkt elkaar uitgemoord te hebben omdat de vrouw van de bakker gezegd had dat ahmed van de dochter van mohamed gezegd had dat ... en de rest weet niemand echt meer.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 18:51   #92
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
@lincoln

Wie zijn jouw ouders ? Wat waren hun jobs ? Wat zou er met jou gebeurd zijn moest jou pa 100% autoriteit gehad hebben over je ?
Dat moet jij niet weten, en m'n pa "had" 100% autoriteit over mij, gelukkig maar !
Oud 27 januari 2007, 18:57   #93
Lincoln

Standaard

Citaat:
Omg, als een leraar, of de directeur maakt niet uit, vuile Turk tegen mj had gezegd, dan had ik hem waarschijnlijk direct rammel van zijn leven gegeven of misschien zelfs doodgeschoten (de volgende dag dan)

serieus lincoln, ik vind het zeer zeer triestig, krijg je daar geen nachtmerries van? Als je wilt, kunnen we samen iets arrangeren
...mmmmh, ik had je mijn verhaal nog niet vervolledigd ! Diene leeraar zijn moeder stierf met zesmaanden nadien, geloof het of niet ,daarna stierf hij kort daarop alsof een vloek op hem neergedaald is !
Ik had wel medelijden met hem, hij was niet alleen mijn leeraar maar ook mijn coach van de basket-bal ploeg !

Dus ,het is al gearrangeerd, opgeruimd staat netjes...

Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 januari 2007 om 19:01.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 19:00   #94
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Iemand begint met woorden, en jij antwoord, niet eens met geweld, maar met moord.

En straks ga je verbaasd zijn als gans jouw straat blijkt elkaar uitgemoord te hebben omdat de vrouw van de bakker gezegd had dat ahmed van de dochter van mohamed gezegd had dat ... en de rest weet niemand echt meer.
Tommeke, niet te hard roepen , we zitten niet op het café bij joske en jan, maar op een deftige forum waar een deftige discussie kan gevoerd worden en niet met kak gesmeten worden !
Oud 28 januari 2007, 09:37   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik ook niet, vandaar mijn voorkeur voor een volledige autoriteit van de ouders,. Het is die schakel die men dicht dat de kinderen ongevoed naar school gaan en denken dat ze alles mogen omdat de ouders hun kinderen niet mogen opvoeden ! dat is wat ik bedoel, zie mijn vorige posts en de antwoord op de vraag van Doki !
Ik denk toch dat je ietwat scheef redenereert of anders niet goed bent geïnformeerd.
Het is helemaal niet zo dat kinder onopgevoed naar school moeten gaan en dat de ouders geen authoriteit zouden hebben.

Het zijn net de ouders de de authoriteit hebben om hun kinderen op te voeden én daarbij zelf volledig beslissen naar welke school ze gaan (uiteraard zijn er dan afspraken dat de ouders zich ook kunnen stellen in het schoolreglement en het karakter van de school). De school is dus een aanvulling op de opvoeding door de ouders, waarbij die laatsten de authoriteit hebben en slechts een deel verantwoordelijkheid doorgeven aan de school.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 18:49   #96
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het is zeker niet onze schuld als kinderen niet met dezelfde kansen starten. De mogelijkheden zijn er.
Men kan zijn kinderen vanaf drie naar het kleuteronderwijs sturen.
Als de ouders liever hun eigen taal blijven spreken en via de schotel hun eigen zenders blijven bekijken, dan zullen ze nooit op de hoogte zijn van de mogelijkheden die hen hier geboden worden.
Wacht even Bobke. Cynicus zijn stelling was :
"Wie in ons onderwijs niet slaagt, levert onvoldoende inspanningen en kiest er de facto zelf voor om later meer kans te maken om in de marginaliteit te belanden. Met dergelijke lieden hoeven we echt geen medelijden te hebben."

Ik stel daartegenover dat de kinderen er zelf niet voor kiezen om met een taalachterstand de school te beginnen. En als gevolg kan je dus bezwaarlijk stellen dat die kinderen ervoor kiezen om later in de marginaliteit te belanden.

Het probleem van de ouders die hun kinderen thuishouden is reëel, en is voor een groot deel verantwoordelijk hiervoor, maar dat elk kind aan de school begint met dezelfde kansen is niet waar.

Laatst gewijzigd door Doki : 28 januari 2007 om 18:50.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 19:14   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Wacht even Bobke. Cynicus zijn stelling was :
"Wie in ons onderwijs niet slaagt, levert onvoldoende inspanningen en kiest er de facto zelf voor om later meer kans te maken om in de marginaliteit te belanden. Met dergelijke lieden hoeven we echt geen medelijden te hebben."

Ik stel daartegenover dat de kinderen er zelf niet voor kiezen om met een taalachterstand de school te beginnen. En als gevolg kan je dus bezwaarlijk stellen dat die kinderen ervoor kiezen om later in de marginaliteit te belanden.

Het probleem van de ouders die hun kinderen thuishouden is reëel, en is voor een groot deel verantwoordelijk hiervoor, maar dat elk kind aan de school begint met dezelfde kansen is niet waar.
hooo gaat Doki het licht zien?

Niet meer de schuld van die vlaamse vuile racisten Doki? Heb je ontdekt dat ouders een verantwoordelijkheid hebben tegenover hun kinderen?

Allez! dan toch iets.

Het rottige is dat dit niet in de koran staat en dat die mensen er dus geen flauw benul van hebben vermits alle vrome mensen gewoon moeten leren arabisch spreken!
Enkel de heidenen en ongelovigen die spreken niet de taal van Allah (en buiten dat ze niet met genoeg zijn om ze allemaal een kopje kleiner te maken, valt dan ook het sociale zekerheidssysteem in mekaar).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 januari 2007 om 19:16.
Oud 28 januari 2007, 19:53   #98
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hooo gaat Doki het licht zien?

Niet meer de schuld van die vlaamse vuile racisten Doki? Heb je ontdekt dat ouders een verantwoordelijkheid hebben tegenover hun kinderen?

Allez! dan toch iets.

Het rottige is dat dit niet in de koran staat en dat die mensen er dus geen flauw benul van hebben vermits alle vrome mensen gewoon moeten leren arabisch spreken!
Enkel de heidenen en ongelovigen die spreken niet de taal van Allah (en buiten dat ze niet met genoeg zijn om ze allemaal een kopje kleiner te maken, valt dan ook het sociale zekerheidssysteem in mekaar).
Iets slecht gegeten Circe? Djeez...

Het is trouwens vrij lachwekkend om de oorzaak van de problemen met marginale jongeren te gaan zoeken in het spirituele...
Oud 28 januari 2007, 20:05   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Iets slecht gegeten Circe? Djeez...

Het is trouwens vrij lachwekkend om de oorzaak van de problemen met marginale jongeren te gaan zoeken in het spirituele...
misschien kan je eerst de inspiratie van de ouders eens onderzoeken om te weten waarom ze het zo onnodig vinden om hun kinderen de taal te leren van het land waar ze nu al verdomme drie generaties wonen, denk je niet?

Oud 28 januari 2007, 20:26   #100
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Is er zo'n sterke influx van allochtone jongeren, dan?
Zulke zaken werken uiteraard met een generatie vertraging. De influx van migranten via huwelijk en volgmigratie is wel vrij groot, vorig jaar zo'n 34.000 mensen. Er is ook nog het demografische aspect: de migrantengezinnen zijn gemiddeld groter dan de autochtone, hun aandeel in de bevolking stijgt sterk. Als het probleem van de slechte resultaten nu niet aangepakt wordt, zal onze economie en maatschappelijke stabiliteit daar nog jarenlang onder lijden.

Citaat:
Same goes voor Vlamingen
Natuurlijk. Het gaat er ook niet om dat mensen geen uitkering zouden mogen aanvragen, het gaat hier over de verhoudingen: allochtonen doen het slechter op school dan autochtonen. Punt. Er zullen altijd leerlingen zijn die, ongeacht hun afkomst, hun studies totaal verprutsen, maar hier is er een corelatie tussen afkomst en resultaat en spelen er dus andere factoren mee: racisme, gebrek aan motivatie,...

Citaat:
Ik vind het vreemd dat je enerzijds de oorzaak van het probleem kan lokaliseren (de verzorgingsstaat) en anderzijds alleen maatregelen wil treffen voor een bepaald deel van de bevolking.
Ik pleit nergens enkel voor maatregelen gericht tegen bepaalde groepen. Een arbeidsdienstplicht bijvoorbeeld heeft niets met afkomst te maken. Alleen zie ik het punt niet in van algemene maatregelen te treffen tegen een niet-algemeen probleem.

Citaat:
De problemen die er zijn zijn een gevolg van staatsinmenging. Moest deze er niet zijn zou het merendeel ervan zichzelf oplossen. En voor de weinigen die over zouden blijven kunnen we denken aan de boeddhistische wijsheid: als er voor een probleem geen oplossing is, heeft het geen nut erover te piekeren...
Tja, zichzelf oplossen... Voor een intelligente, hoog opgeleide jongere is het zeer gemakkelijk te stellen dat de mensen hun zaakjes zelf maar moeten regelen. Niet iedereen is even zelfredzaam, een sociaal vangnet heeft zeker zijn nut, op voorwaarde dat de hulp zo veel mogelijk ten goede komt van zij die de hulp nodig hebben.

Beste Casca, hoe zou jij dit probleem aanpakken ?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be