Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2007, 09:00   #81
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Als je iemand maar lang genoeg martelt bekent hij alles. Van de Romeinen over de Inquisitie naar Mao, Stalin, Hitler en Bush; foltering is altijd efficiënt gebleken om de tongen los te maken zelfs wanneer er niets te bekennen valt. Het is niet omdat er een grote bewijslast tegen iemand is en het enige wat je nog nodig hebt een bekentenis is, dat je een vrijgeleide krijgt voor foltering. Zeker niet wanneer je zo onbescheiden bent om jezelf de grootste demo(n)cratie op aarde te noemen.
Oud 20 maart 2007, 09:23   #82
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ernstig blijven.

Hij heeft het in zijn bekentenis over een "skyscraper" in de staat Washington, misschien wel deze:
Bank of America Fifth Avenue Plaza
Seattle, WA
gebouwd in 1981
Inderdaad: ernstig blijven. Misschien moet u zijn bekentenis eerst eens lezen voor u zomaar wat schrijft. Ze staat hier. Hij zegt op pagina 18 letterlijk:
Citaat:
I was responsible for planning, training, surveying, and financing the New (or Second) Wave attacks against the following skyscrapers after 9/11:
a. Library Tower, California
b. Sears Tower, Chicago
c. Plaza Bank, Washington state
d. The Empire State Building, New York City
Op de website van Plaza Bank lees je dan weer letterlijk:
Citaat:
Founded in early 2006, with a vision of creating the leading commercial bank
Er klopt dus iets niet.
Inderdaad, er klopt iets niet.

Wat er niet klopt is jouw rotsvaste overtuiging dat de "skyscraper Plaza Bank, Washington state" uit de bekentenis moet verwijzen naar de in 2006 opgerichte bank.

Dat is een associatie die jij maakt, niet de tekst van de bekentenis. Hier heb je een lijst van alle wolkenkrabbers van Seattle, WA.
Mijn kandidaat, de "Bank of America Fifth Avenue Plaza" uit 1981 staat er keurig bij. Jouw kandidaat, de skyscraper uit 2006, is me niet opgevallen (maar het is een lange lijst, misschien staat ie er alsnog bij).

Bottomline is dat de associatie die jij maakt tussen de vage aanduiding "skyscraper Plaza Bank, Washington state" (vaag, omdat er zelfs geen stad bij staat) en de bank opgericht in 2006 helemaal niet vaststaat.
Integendeel, er zijn echte skyscrapers die beter in aanmerking komen.

Nu, mij niet gelaten, hoor.
Ik wilde alléén maar helpen. Er zijn goede vragen te stellen over de bekentenis. De "plaza"-anomalie is echter nep, zuiver gebaseerd op een ongefundeerde associatie. Ze verzwakt de case maar.
Maar zoals gezegd, mij niet gelaten.

Laatst gewijzigd door Firestone : 20 maart 2007 om 09:28.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 10:54   #83
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Neen, ik was beroepsbeul bij extreem linkse groepusculen.
Ah, vandaar. Een betere referentie kunt ge inderdaad niet krijgen tegenwoordig...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 11:51   #84
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.Nibelung Bekijk bericht
Ach broekvent doe niet zo hypocriet.
Een beetje beschaafd discussiëren kan geen kwaad.

Citaat:
Het is net alsof communisten zoals jezelf de mensenrechten verdedigen. Er zijn al even erge onrechtvaardige processen of executies aan de gang sinds 1917 tot met vandaag.
Als je mijn tekst een beetje gelezen had, dan had je gemerkt dat ik het ondermeer over de schijnprocessen onder Stalin heb en die vergelijk met de bekentenis van Khalid Sheik Mohammed. Ik haal zelfs een dissident aan die erover vertelt. Wat mij betreft is de ene gruwel dus evenwaardig aan de andere, los van wie ze pleegt.

Citaat:
Dan ga jij wat onrecht van de Amerikaantjes aanklagen terwijl je eigen ideologie even rot, zoniet nog veel rotter is.
Er is heel wat rottigheid beraamd en uitgevoerd in naam van communisme, net zoals dat gebeurd is in naam van het kapitalisme, de vrije markt, het christendom, de islam, nationalisme, enz. Het zegt iets over de mate waarin ideologieën misbruikbaar zijn maar het zegt nog meer over macht en de manier waarop macht corrumpeert.
Mijn ideologie heeft als doel elke macht van de ene mens over de andere uit te bannen, de staat als machtsinstrument op te heffen en de uitbuiting van de ene mens door de andere onmogelijk te maken.

Citaat:
Ik kan dergelijke verhoringen en processen evengoed gaan vergelijken met Nuremberg, maar geen kat die daar nog over huilt.
Dat lijkt me een slechte vergelijking, temeer daar veel van de beschuldigden op het Nürnbergproces op de beschuldiging niet hebben geantwoord met een ellenlange waslijst van bekentenissen maar juist met de historische woorden "Ich erkläre mich im Sinne der Anklage für nicht Schuldig".

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 12:02   #85
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wat er niet klopt is jouw rotsvaste overtuiging dat de "skyscraper Plaza Bank, Washington state" uit de bekentenis moet verwijzen naar de in 2006 opgerichte bank.
Je bedenkingen zijn steekhoudend. Mijn twijfel omtrent de bekentenis draait dan ook niet volledig rond deze of gene bank. Ik vind de hele opsomming ongeloofwaardig. Wat niet betekent dat ik Khalid Sheikh Mohammed als een onschuldig doetje of een sympathieke knul beschouw.

Maar de man zegt in zijn opsomming wél letterlijk "Plaza Bank" en dat is op zijn minst vreemd, aangezien die bank dus niet bestond tot 2006. Misschien bedoelde hij een andere bank op één of andere Plaza in de staat, dat is best mogelijk. Maar ik vermoed gewoon dat het niet zijn eigen, letterlijke woorden zijn. Dat lijkt me de meest logische uitleg.

Citaat:
Mijn kandidaat, de "Bank of America Fifth Avenue Plaza" uit 1981 staat er keurig bij. Jouw kandidaat, de skyscraper uit 2006, is me niet opgevallen
Die bevindt zich ook niet in Seattle maar in Kent en voor zover ik kan opmaken is dat niet eens een grote skyscraper.

Maar zoals je zegt: het is niet de enige en niet de belangrijkste anomalie. Ik ben in ieder geval tevreden dat de meeste reacties op de zgn. bekentenis er van ongeloof zijn. Op de meeste fora, op de website van de BBC, in de artikels van Time magazine, de Washington Post, enz wordt bijzonder kritisch gereageerd. Bij die kritiek sluit ik me aan.

Oud 20 maart 2007, 12:18   #86
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Als je iemand maar lang genoeg martelt bekent hij alles. Van de Romeinen over de Inquisitie naar Mao, Stalin, Hitler en Bush; foltering is altijd efficiënt gebleken om de tongen los te maken zelfs wanneer er niets te bekennen valt. Het is niet omdat er een grote bewijslast tegen iemand is en het enige wat je nog nodig hebt een bekentenis is, dat je een vrijgeleide krijgt voor foltering. Zeker niet wanneer je zo onbescheiden bent om jezelf de grootste demo(n)cratie op aarde te noemen.
Tuurlijk bekent iemand alles indien hij maar lang genoeg gemartelt word, maar de info die hij geeft maakt dan ook snel duidelijk of hij werkelijk iets van de zaak afweet of dat hij gewoon dingen zegt omwille van de pijn.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 12:19   #87
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Tuurlijk bekent iemand alles indien hij maar lang genoeg gemartelt word, maar de info die hij geeft maakt dan ook snel duidelijk of hij werkelijk iets van de zaak afweet of dat hij gewoon dingen zegt omwille van de pijn.
En hoe pas je dat dan toe op de bekentenissen van Khalid Sheikh Mohammed?

Oud 20 maart 2007, 12:32   #88
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe pas je dat dan toe op de bekentenissen van Khalid Sheikh Mohammed?
Zoals ik al zei, iemand die geen bal te maken heeft met de aanslagen zal ook geen specefieke info kunnen geven over de plannen zelf en dergelijke, betrokkenen,...
Oud 20 maart 2007, 12:34   #89
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als het nu niet over aanslagen zou gegaan zijn in amerika en indien amerika de beschuldigde hier niet in handen zou gehad hebben zou men nooit met de twijfels afkomen. Enkel en alleen nu begint men erover omdat het over amerika gaat.
Deze arme man is natuurlijk onschuldig want de amerikanen hebben hem vastzitten en ondervraagt..toch logisch é

Laatst gewijzigd door illwill : 20 maart 2007 om 12:34.
Oud 20 maart 2007, 12:41   #90
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als het nu niet over aanslagen zou gegaan zijn in amerika
Het gaat niet louter over aanslagen in de VS

Citaat:
(dan) zou men nooit met de twijfels afkomen. Enkel en alleen nu begint men erover omdat het over amerika gaat.
Bizarre stelling, temeer ik al het voorbeeld van de showprocessen in de Sovjet Unie heb aangehaald. Bovendien gaat het over het feit dat de man gemarteld werd en de martelingen vinden niet alleen door de VS in Guantanamo, Baghram of Abu Ghraib plaats maar duidelijk ook in Egypte, Syrië en Jordanië en wellicht nog andere landen.
Het aanklagen van martelingen gebeurt zonder onderscheids des persoons.
Citaat:
Deze arme man is natuurlijk onschuldig
Hij is zeker niet onschuldig: hij werkte tijdens de jaren '80 als go between voor de CIA, volgens Musharraf werkte hij voor de Britse inlichtingendienst MI6, hij bekent schuldig te zijn aan de aanslag op het WTC in 1993 waarbij de FBI de explosieven leverde en hij was wel degelijk aanwezig bij de executie van Pearl. Ik veronderstel dat er ook voor de rest nog wel wat waarheid tussen zijn bekentenissen zit en dat de VS hem terecht als een gevaarlijke terrorist beschouwen.

Een concrete vraag Illwill: geloof jij zijn bekentenis? Heb je ze gelezen?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 20 maart 2007 om 12:42.
Oud 20 maart 2007, 12:47   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet louter over aanslagen in de VS

Bizarre stelling, temeer ik al het voorbeeld van de showprocessen in de Sovjet Unie heb aangehaald. Bovendien gaat het over het feit dat de man gemarteld werd en de martelingen vinden niet alleen door de VS in Guantanamo, Baghram of Abu Ghraib plaats maar duidelijk ook in Egypte, Syrië en Jordanië en wellicht nog andere landen.
Het aanklagen van martelingen gebeurt zonder onderscheids des persoons.
Hij is zeker niet onschuldig: hij werkte tijdens de jaren '80 als go between voor de CIA, volgens Musharraf werkte hij voor de Britse inlichtingendienst MI6, hij bekent schuldig te zijn aan de aanslag op het WTC in 1993 waarbij de FBI de explosieven leverde en hij was wel degelijk aanwezig bij de executie van Pearl. Ik veronderstel dat er ook voor de rest nog wel wat waarheid tussen zijn bekentenissen zit en dat de VS hem terecht als een gevaarlijke terrorist beschouwen.

Een concrete vraag Illwill: geloof jij zijn bekentenis? Heb je ze gelezen?
Ik heb ze nog niet volledig gelezen, of ik ze geloof...mmm, ik weet het niet. Ik geloof het niet zomaar, om iets te geloven heb ik persoonlijk meer nodig dan gewoon een bekentenis. Als ik alle feiten en info had maar dan ook allemaal, ook de dingen die wij "normale" mensen niet te zien krijgen, dan zou ik mijn oordeel erover kunnen geven. Uiteindelijk zijn de bekentenissen juist oftewel niet, het al dan niet geloven of niet doen niet terzake, je weet het of je weet het niet. Anti-bushers zullen het niet geloven, niet omdat ze de waarheid weten maar gewoon...om de redenen die duidelijk zijn.
Oud 20 maart 2007, 15:24   #92
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Of die info juist is of onjuist doet volgens mij weinig terzake. De Amerikanen hebben wat ze willen: een bekentenis, en daarmee is de kous af. Verbrand de heks en de mensen voelen zich weer (even) veilig. Of het nu de juiste heks is of een onschuldig iemand doet op dat moment niet meer terzake, als er maar iets verbrand kan worden om de bevolking te sussen.

(waarmee ik niet gezegd wil hebben dat het hier om een 'onschuldige burger' gaat, maar het principe blijft hetzelfde)
Oud 20 maart 2007, 16:31   #93
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Khalid Sheikh Mohammed could be Ahmed Abdul Qadus:
http://iamthewitness.com/Bollyn-Ahmed-Abdul-Qadus.html

KSM zou in 2002(datum arrestatie AAQ) gestorven zijn en misschien door deze geestelijke zieke man vervangen.
http://www.atimes.com/atimes/South_Asia/DJ30Df01.html

Laatst gewijzigd door eti1777 : 20 maart 2007 om 16:41.
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 17:04   #94
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of die info juist is of onjuist doet volgens mij weinig terzake. De Amerikanen hebben wat ze willen: een bekentenis, en daarmee is de kous af. Verbrand de heks en de mensen voelen zich weer (even) veilig. Of het nu de juiste heks is of een onschuldig iemand doet op dat moment niet meer terzake, als er maar iets verbrand kan worden om de bevolking te sussen.

(waarmee ik niet gezegd wil hebben dat het hier om een 'onschuldige burger' gaat, maar het principe blijft hetzelfde)
Dat maak jij er weer van. Jij ziet de amerikanen zo, of het werkelijk zo is...

Vandaar dat ik zeg anti-vs'er.
Oud 20 maart 2007, 20:11   #95
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoek het zelf eens op, ik heb wel wat anders te doen...

Het maakt op zich geen zak uit wat er voordien was. Hij vernoemt het niet. Sheikh Mohammed kan in zijn cel nooit geweten hebben dat de bank bestond, laat staan haar intrek daar genomen had.
Dat kan maar één ding betekenen: integenstelling tot wat men ons voorhoudt, zijn het niet zijn eigen woorden.

Handig dat je gelijk een geruststellende verklaring geeft, maar ze klopt dus niet. De gevangenen in Guantanamo hebben geen toegang tot internet of de bizniz section van de Financial Times. Van het bestaan van de bank kunnen ze dus niet op de hoogte zijn, ook niet om uit hun nek te lullen.
Je hebt wel over het hoofd gezien dat er ongetwijfeld iemand aanwezeig was om de verklaring te noteren. Als die persoon bij bekentenis aanwijst dat het gebouw inmiddels de Plaza Bank noemt en de ondervraagde gaat hiermee akkoord en plaatst zijn handtekening, dan is het gebeurd.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 03:29   #96
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Als die persoon bij bekentenis aanwijst dat het gebouw inmiddels de Plaza Bank noemt en de ondervraagde gaat hiermee akkoord en plaatst zijn handtekening, dan is het gebeurd.

Waarmee je dus erkent dat de 'bekentenis' niet de man zijn woordelijke bekentenis is. Dat is alles wat ik wou zeggen. Zijn 'bekentenis' is dus niet van hem.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 maart 2007 om 03:47.
Oud 21 maart 2007, 03:46   #97
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik iemand aantrof waarvan ik nagenoeg zeker weet dat hij kennis heeft van de verkrachting op mijn kleine zusje - en hij weigert vrijwillig te spreken - dan martel ik hem, opdat ik wraak kan nemen.
U beseft het niet, maar u slaat de nagel op de kop: 'nagenoeg zeker' is niet zeker 'kennis hebben' is onschuld en 'wraak' is tegengesteld aan 'rechtvaardig'

You are the problem ...

Oud 21 maart 2007, 07:43   #98
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarmee je dus erkent dat de 'bekentenis' niet de man zijn woordelijke bekentenis is. Dat is alles wat ik wou zeggen. Zijn 'bekentenis' is dus niet van hem.
Opnieuw, dat weet jij niet, dat maak jij ervan.
Als je doortrekt wat jij hier doet, zomaar beschuldigingen uitspreken, komt erop neer dat een 3de deze man mag beschuldigen zonder dat hij ook maar 1 enkel feit in handen heeft. Beetje belachelijk vind je ok niet?

Laatst gewijzigd door illwill : 21 maart 2007 om 07:44.
Oud 21 maart 2007, 08:43   #99
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat maak jij er weer van. Jij ziet de amerikanen zo, of het werkelijk zo is...

Vandaar dat ik zeg anti-vs'er.
Ik ben niet anti-VS, ik ben anti-martelen. Niemand kan ontkennen dat er hier gemarteld is.
Oud 21 maart 2007, 09:56   #100
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet anti-VS, ik ben anti-martelen. Niemand kan ontkennen dat er hier gemarteld is.
Ik ben niet voor martelen maar wel in sommige gevallen.

Ontkennen, zijn er bewijzen voor martelen of is het weer iets wat je zomaar denkt te weten omwille van...zomaar?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be