Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2007, 10:45   #81
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als de materiele en ideologische tegenstellingen tussen Noord-Korea en hun broodheer China te groot zal worden, zal een door China zelf in gang gestoken interne revolutie de hermetisch gesloten deuren wel opengooien. Gewoon een kwestie van nog enkele jaartjes geduld.
Dat denk ik ook, de oplossing kan enkel van binnen het regime komen, ik kan me niet inbeelden dat de "geliefde leider" ook zo geliefd is binnen het partijapparaat. De vader dwingt nog altijd veel respect af volgens overlopers en Chinese bronnen, maar de zoon heeft er niet veel van terecht gebracht. 20 jaar geleden was de democratische volksrepubliek nog welvarender dan het zuiden, nu heeft het zuiden een veel hogere levensstandaard, ik denk dat Kim Yong Il daar vroeg of laat op zal afgerekend worden.

Laatst gewijzigd door tomm : 21 maart 2007 om 10:51.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 11:01   #82
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Er is geen Noord-Koreaans "volk". Er is slechts een Koreaanse Natie, die door communistische bezettingslegers in twee gedeeld werd. Het is het recht van de Koreaans Natie om zich weer te verenigen onder democratisch bestuur. Aangezien Zuid-Korea de enige democratische staat van de twee is, is het haar recht om Noord-Korea met geweld terug in de Koreaanse staat te krijgen. Als zij daar hulp van buitenaf voor nodig hebben dan is dat maar zo.

In de laatste 50 jaar zijn miljoenen mensen daar gestorven als gevolg van hongersnood, politieke repressie en ontberingen. Dat vind ik heel wat belangrijker dan hoogdravende principes tegen imperialisme.
Zuid-Korea was anders ook jarenlang een bloedige militaire dictatuur. En de Zuid-Koreanen zelf, sinds ze democratisch geworden zijn (ondanks de VS, die de militairen steunde), willen helemaal geen oorlog, noch de bevolking noch de leiders. Wie bent U om hen de les te spellen? Een oorlog zou miljoenen slachtoffers maken en Korea verwoesten, dat wil niemand, de Zuid-Koreanen nog het minste van al.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 11:02   #83
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je bedoelt zoals er ook moet gezwegen worden over mensenrechtenschendingen en steun aan terrorisme in Saoedi Arabië en andere Amerikaanse bondgenoten?
Hi, Tomm,

Het doet me plezier dat U eindelijk uw hamer en sikkel uit uw handteken hebt verwijderd...
Dat is een teken van respect voor de menselijkheid...

Laatst gewijzigd door Chipie : 21 maart 2007 om 11:10.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 11:09   #84
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat denk ik ook, de oplossing kan enkel van binnen het regime komen, ik kan me niet inbeelden dat de "geliefde leider" ook zo geliefd is binnen het partijapparaat. De vader dwingt nog altijd veel respect af volgens overlopers en Chinese bronnen, maar de zoon heeft er niet veel van terecht gebracht. 20 jaar geleden was de democratische volksrepubliek nog welvarender dan het zuiden, nu heeft het zuiden een veel hogere levensstandaard, ik denk dat Kim Yong Il daar vroeg of laat op zal afgerekend worden.
Waarschijnlijk na zijn begrafenis... Dat is gebruikelijk in de communistische paradijzen...
Oud 21 maart 2007, 11:40   #85
Chipie
Banneling

Standaard De Russen en Chinezen zijn verantwoordelijik voor de hongerdoden in NK..

De Russen en Chinezen zijn verantwoordelijik voor de hongerdoden in NK..
Citaat:
In 1991 werd Noord-Korea (evenals Zuid-Korea) lid van de Verenigde Naties, en in 1992 sloot Noord-Korea een akkoord over het bevriezen van zijn nucleaire programma met het Internationaal Atoomenergie Agentschap (International Atomic Energy Agency), een instantie van de Verenigde Naties. Dit akkoord werd in 1993 geschonden met het weigeren van inspecties van nucleair gevoelige plaatsen. Tegen het eind van dat jaar meldde de Amerikaanse inlichtingendienst CIA dat Noord-Korea waarschijnlijk minstens één atoomwapen bezat. In 1995 werd overeengekomen dat Noord-Korea zijn bestaande kernreactoren - die in staat zijn plutonium te produceren dat geschikt is voor vervaardiging van kernwapens - zou sluiten, in ruil voor financiering en organisatie, door een internationaal consortium, van de bouw van twee moderne kernreactoren (lichtwaterreactoren), die ongeschikt zouden zijn voor vervaardiging van plutonium, dat te gebruiken is voor kernwapens.
De jaren negentig werden in Noord-Korea voor een goed deel getekend door een enorme voedselcrisis die het gehele decennium voort zou duren en ten slotte tussen de 2 en 3 miljoen levens zou kosten. Als oorzaken voor de crisis zijn aangemerkt het beperken van subsidies door Rusland en China, het strikte overheidsbeleid ten aanzien van de landbouw en een opeenvolging van droge en natte periodes.
Bron
Oud 21 maart 2007, 11:45   #86
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Hi, Tomm,

Het doet me plezier dat U eindelijk uw hamer en sikkel uit uw handteken hebt verwijderd...
Dat is een teken van respect voor de menselijkheid...
speciaal voor u

Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 12:03   #87
Chipie
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door Chipie : 21 maart 2007 om 12:04.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be