Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2007, 11:57   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Wij weten dat de Vlamingen de "h" op zijn Frans uitspreken,maar de meeste Nederlanders zijn beledigd als je ze Hollander noemt, zoals Brabanders Limburgers ,Zeeuwen enz.
Van een eigenste Ollander uit Tholen heb ik het nochtans anders gehoord:
Boven de Moerdijk wonen de Hollanders, onder de Moerdijk wonen de Ollanders.

Diezelfde Ollander had een bloedhekel aan Hollanders. Ik heb zelfs voorspraak moeten doen om de mens niet naar de Rotterdamse vestiging te laten overplaatsen..... Nog liever trok hij naar Singapore.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 13:52   #82
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Diezelfde Ollander had een bloedhekel aan Hollanders. Ik heb zelfs voorspraak moeten doen om de mens niet naar de Rotterdamse vestiging te laten overplaatsen..... Nog liever trok hij naar Singapore.
Je haalt de boel finaal doorelkaar, zoals velen; reeds eerder heb ik uitgelegd dat Olland een kleine dorpsgemeenschap is, nabij St Oedenrode in Noord-Brabant.

http://www.zoekplaats.nl/index.cgi?a...Sint-Oedenrode
Oud 21 april 2007, 13:55   #83
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb het interview ondertussen bekeken en eerlijk gezegd vind ik dat de journalisten nogal slecht geïnformeerd waren. PDW kreeg er gewoon de kans om een heleboel leugens te vertellen zonder dat daar enige kritische beschouwing bij kwam kijken. Enkele voorbeelden:

1) PDW beweerde nog maar eens onterecht de grootste partij van het land te zijn. Ik vind dat journalisten zo'n flagrante onwaarheden niet zomaar mogen laten passeren. Tot nader order zijn het de federale verkiezingen van 2003 waarop men zich daarvoor moet baseren en dan blijkt duidelijk dat het VB alles behalve de grootste partij van het land is.

2) PDW beweerde dat het VB de enige oppositiepartij van het land is (en dat dit de dus de reden is waarom ze vervolgd worden voor racisme). Opnieuw een flagrante onwaarheid. In het federale parlement zijn er wel degelijk meerdere oppositiepartijen.

3) PDW beweerde dat de klacht tegen het VB zou gebaseerd zijn op zijn uitspraak dat hij islamofoob is. In werkelijkheid is dit slechts één van de talloze voorbeelden waarop de klacht gestoeld is en dat kan je zelf hier nalezen.

4) PDW beweerde dat hij - door het wetsvoorstel dat nu ter discussie ligt - dreigt zijn BURGERrechten te verliezen wanneer hij veroordeeld zou worden voor racisme, terwijl het in werkelijkheid over de POLITIEKE rechten gaat. Een zeer belangrijk onderscheid, me dunkt!

Verder viel het ook erg op dat hij er telkens wonderwel in slaagt om zijn standpunten te verbergen wanneer het hem goed uitkomt. Toen hem werd gevraagd of magistraten in België zouden mogen weigeren om een homohuwelijk te voltrekken, antwoordde hij daar "diplomatisch" op dat dit ondenkbaar zou zijn, maar vergat wel te vermelden dat het VB (of tenminste sommigen onder hen) daar geen bezwaren tegen heeft en dat het VB in ieder geval radicaal tegen het homohuwelijk is gekant. De journalisten hadden hem dus beter gevraagd wat hij daar van vond ipv of dit in België mogelijk zou zijn.

En tenslotte vielen mij vooral ook nog deze uitspraken op, waarop de journalisten ook weer totaal niet reageerden:

"Ik heb respect voor de islam in hun natuurlijke biotoop". Wat bedoelt hij daarmee? En klopt dit wel met hun uitspraken?

"Asielzoekers zijn te gast in ons land en moeten zich gedeisd houden". Hoezo zij moeten zich gedeisd houden? Zijn het dan tweede rangsburgers ofzo? Mogen zij niet opkomen voor hun rechten?

Al bij al dus een heel zwak interview. Als dat bedoeld wordt "op een respectvolle manier" interviewen, dan hoeft het voor mij niet... Een interview met politici hoort kritisch te zijn en dat was hier totaal niet het geval.
Een zekere mate van "wederzijdsheid" is wel uit 's-mans betoog af te leiden, echter oneindig veel gematigder dan de moslim-opvattingen/idealen en de koran.
Oud 21 april 2007, 14:57   #84
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Mensen die graag hun eigen nest bevuilen zijn er altijd.
Zonder Hollanders had Nederland nu nog niet bestaan.
Veel Katholieke Zuid Nederlander klagen al eeuwen ,als querulanten ,over Hollanders.
Laten zij eens kijken wat ze zelf doen/gedaan hebben voor onze welvaart en onafhankelijkheid.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 15:30   #85
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Bleek wel uit de uitzending dat Nederlanders vele toleranter zijn dan die domme Belgen !!!
Oud 21 april 2007, 17:31   #86
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Bleek wel uit de uitzending dat Nederlanders vele toleranter zijn dan die domme Belgen !!!
Meer of minder tolerant kan, maar "dom" is onzin.
Oud 21 april 2007, 17:38   #87
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Meer of minder tolerant kan, maar "dom" is onzin.
Zij vonden het alvast een onzin dat ze FDW gingen vervolgen omdat hij angst had van Moslims,en nog meer dat ze hem zijn burgerrechten willen ontnemen voor 10 jaar,dus politiek assiel in Nederland is wel ok !
Oud 22 april 2007, 02:09   #88
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het interview ondertussen bekeken en eerlijk gezegd vind ik dat de journalisten nogal slecht geïnformeerd waren. PDW kreeg er gewoon de kans om een heleboel leugens te vertellen zonder dat daar enige kritische beschouwing bij kwam kijken. Enkele voorbeelden:
Edina, ik ben het niet met je eens. Die ''leugens'' zoals jij ze noemt zijn ter eerste arbitrair en waar ze wel als leugens uitgelegd zouden kunnen worden dan in ieder geval geen grote. Verder is het programma zo opgebouwd dat niets wordt voorgekauwd, dat er een bepaalde basiskennis bij de kijker wordt verondersteld en dat we gelukkig zelf onze eigen conclusies mogen trekken. Er werden juist behoorlijk kritische vragen gesteld maar wel op de juiste manier.

Citaat:
1) PDW beweerde nog maar eens onterecht de grootste partij van het land te zijn. Ik vind dat journalisten zo'n flagrante onwaarheden niet zomaar mogen laten passeren. Tot nader order zijn het de federale verkiezingen van 2003 waarop men zich daarvoor moet baseren en dan blijkt duidelijk dat het VB alles behalve de grootste partij van het land is.
Als dit al een leugen zou zijn, hoe groot is dan die leugen?

Citaat:
2) PDW beweerde dat het VB de enige oppositiepartij van het land is (en dat dit de dus de reden is waarom ze vervolgd worden voor racisme). Opnieuw een flagrante onwaarheid. In het federale parlement zijn er wel degelijk meerdere oppositiepartijen.
Dit is geen leugen maar een retorisch trucje wat door iedereen wordt toegepast. De SP werd ook DE oppositiepartij genoemd terwijl de PvdA ook in de oppositie zat en toen nog veel groter was. Verder kan ik goed begrijpen dat het VB zichzelf beschouwd als de echte en de enige oppositiepartij.

Citaat:
3) PDW beweerde dat de klacht tegen het VB zou gebaseerd zijn op zijn uitspraak dat hij islamofoob is. In werkelijkheid is dit slechts één van de talloze voorbeelden waarop de klacht gestoeld is en dat kan je zelf hier nalezen.
Onjuist. Hij beweerde dat de aanklacht tegen hem persoonlijk was gebaseerd op de ''islamofoob''-uitspraak. Als je jouw stuk naleest blijkt dat te kloppen. Daar wordt hij met naam en toenaam genoemd, de rest gaat over het VB in het algemeen of Van Hecke.

Citaat:
4) PDW beweerde dat hij - door het wetsvoorstel dat nu ter discussie ligt - dreigt zijn BURGERrechten te verliezen wanneer hij veroordeeld zou worden voor racisme, terwijl het in werkelijkheid over de POLITIEKE rechten gaat. Een zeer belangrijk onderscheid, me dunkt!
Neen. Je politieke rechten zijn onderdeel van je burgerrechten. Als je politieke rechten worden afgenomen zijn ook je burgerrechten niet meer compleet. Voor iedereen was duidelijk wat er werd bedoeld.

Citaat:
Verder viel het ook erg op dat hij er telkens wonderwel in slaagt om zijn standpunten te verbergen wanneer het hem goed uitkomt. Toen hem werd gevraagd of magistraten in België zouden mogen weigeren om een homohuwelijk te voltrekken, antwoordde hij daar "diplomatisch" op dat dit ondenkbaar zou zijn, maar vergat wel te vermelden dat het VB (of tenminste sommigen onder hen) daar geen bezwaren tegen heeft en dat het VB in ieder geval radicaal tegen het homohuwelijk is gekant. De journalisten hadden hem dus beter gevraagd wat hij daar van vond ipv of dit in België mogelijk zou zijn.
Hij was niet diplomatiek. Hij hield zelfs een heel verhaal over dat de ''linkse kerk'' iedereen die in Belgie tegen het homohuwelijk is aan de schandpaal nagelt. Erwin Olaf ging er ook nog even op in.

Citaat:
En tenslotte vielen mij vooral ook nog deze uitspraken op, waarop de journalisten ook weer totaal niet reageerden:
Ze reageerden WEL en ook nog eens kritisch...

Citaat:
"Ik heb respect voor de islam in hun natuurlijke biotoop". Wat bedoelt hij daarmee? En klopt dit wel met hun uitspraken?
Antwoord Witteman: Dan weet u dat wonderbaarlijk goed te verbergen.

Citaat:
"Asielzoekers zijn te gast in ons land en moeten zich gedeisd houden". Hoezo zij moeten zich gedeisd houden? Zijn het dan tweede rangsburgers ofzo? Mogen zij niet opkomen voor hun rechten?
Dit was een reactie op de vraag of De Winter, als hij eenmaal asiel heeft, zich met de nederlandse politiek zou gaan bemoeien. Hij zei dat hij dat vond over asielzoekers in het algemeen en dat het dus ook voor hemzelf zou gelden.

Citaat:
Al bij al dus een heel zwak interview. Als dat bedoeld wordt "op een respectvolle manier" interviewen, dan hoeft het voor mij niet... Een interview met politici hoort kritisch te zijn en dat was hier totaal niet het geval.
Nee, hij is inderdaad niet meteen tegen de muur gezet, als je dat bedoelt. Maar het was een sterk en kritisch interview, waarbij ieder in zijn waarde werd gelaten.

Heb jij weleens in een vlaams interview gehoord: ''In die aanklacht nemen ze natuurlijk ook uw verleden mee waarin u weleens vaker scheve schaatsen heeft gereden en uitspraken heeft gedaan die op zijn minst tegen racisme aanhangen''?

In het interview kwamen de standpunten van De Winter goed uit de verf maar aan het eind van de uitzending was er inderdaad niemand met een groot bord met vetgedrukte letters erop, waarop stond wat we ervan moesten vinden. Dat heb ik ook niet gemist. U wel?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 07:17   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, hij is inderdaad niet meteen tegen de muur gezet, als je dat bedoelt. Maar het was een sterk en kritisch interview, waarbij ieder in zijn waarde werd gelaten.

In het interview kwamen de standpunten van De Winter goed uit de verf maar aan het eind van de uitzending was er inderdaad niemand met een groot bord met vetgedrukte letters erop, waarop stond wat we ervan moesten vinden. Dat heb ik ook niet gemist. U wel?
Oud 22 april 2007, 11:52   #90
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Edina, ik ben het niet met je eens. Die ''leugens'' zoals jij ze noemt zijn ter eerste arbitrair en waar ze wel als leugens uitgelegd zouden kunnen worden dan in ieder geval geen grote. Verder is het programma zo opgebouwd dat niets wordt voorgekauwd, dat er een bepaalde basiskennis bij de kijker wordt verondersteld en dat we gelukkig zelf onze eigen conclusies mogen trekken. Er werden juist behoorlijk kritische vragen gesteld maar wel op de juiste manier.
Noem het voor mijn part geen leugens maar onwaarheden of zelfs onjuistheden... daar is het mij echt niet om te doen. Het punt is dat die veronderstelde bepaalde basiskennis (mbt die onjuistheden) zelfs ontbreekt in België, verwachten dat die dan in Nederland zouden bestaan, lijkt me nogal kras. Ik hoef echt geen voorgekauwde conclusies, maar verwacht wel dat zo'n programma's bijdragen om die basiskennis te verwerven. En dat is een mening die overigens niet alleen voor het VB geldt. Politieke partijen krijgen maar al te vaak de kans om zo'n onjuistheden te verkondigen.

Citaat:
Als dit al een leugen zou zijn, hoe groot is dan die leugen?
Redelijk groot dus. In de kamer zijn VLD, Sp.a-Spirit, CD&V en PS groter. En in de senaat haalde zelfs ook de MR nog meer stemmen. Door zich desondanks keer op keer onterecht voor te stellen als de grootste partij van het land, wentelen ze zich in hun Calimero-rol. En daar teren ze op. Ik vind het dus uitermate belangrijk om dit te weerleggen. Zelfs hier op her forum kom ik nog regelmatig personen tegen die echt geloven dat het VB de grootste partij van het land is!!!

Citaat:
Dit is geen leugen maar een retorisch trucje wat door iedereen wordt toegepast. De SP werd ook DE oppositiepartij genoemd terwijl de PvdA ook in de oppositie zat en toen nog veel groter was. Verder kan ik goed begrijpen dat het VB zichzelf beschouwd als de echte en de enige oppositiepartij.
Ok, noem het voor mijn part een truukje. En nee, natuurlijk is het VB niet de enige partij die het toepast. Maar dat maakt weerleggen niet onnodig. Want het is pertinent fout om te veronderstellen dat het feit dat dit niet klopt basiskennis is van de kijkers.

Citaat:
Onjuist. Hij beweerde dat de aanklacht tegen hem persoonlijk was gebaseerd op de ''islamofoob''-uitspraak. Als je jouw stuk naleest blijkt dat te kloppen. Daar wordt hij met naam en toenaam genoemd, de rest gaat over het VB in het algemeen of Van Hecke.
Dan heb je niet goed gelezen. Er zijn veel meer uitspraken van PDW die er in worden aangeklaagd. Net zoals uitspraken van De Man, Annemans en Vanhecke. En bij mijn weten is er geen klacht tegen PDW persoonlijk ingediend...

Citaat:
Neen. Je politieke rechten zijn onderdeel van je burgerrechten. Als je politieke rechten worden afgenomen zijn ook je burgerrechten niet meer compleet. Voor iedereen was duidelijk wat er werd bedoeld.
Dat het voor jou duidelijk was, betekent niet dat het voor iedereen duidelijk was. Burgerrechten omvatten wel wat meer dan politieke rechten. Correcte duiding had dus wel gemogen.

Citaat:
Hij was niet diplomatiek. Hij hield zelfs een heel verhaal over dat de ''linkse kerk'' iedereen die in Belgie tegen het homohuwelijk is aan de schandpaal nagelt. Erwin Olaf ging er ook nog even op in.
Hij heeft zijn eigen standpunt en het VB-standpunt daaromtrent handig kunnen ontwijken. Dat noem ik wel degelijk diplomatisch. Het is trouwens een taktiek waar het VB heel handig in is. En het is aan de journalisten om op zo'n moment de juiste vragen te stellen. Of het mogelijk zou zijn in België is weinig relevant als je dat aan iemand vraagt die zichzelf omschrijft als behorende tot de enige oppositiepartij. De vraag had dus moeten zijn wat hij daarvan vond.

Citaat:
Ze reageerden WEL en ook nog eens kritisch...

Antwoord Witteman: Dan weet u dat wonderbaarlijk goed te verbergen.
Akkoord. Dat heeft hij gezegd. Mij was het vooral te doen over het feit wat hij bedoelde met dat "biotoop".

Citaat:
Dit was een reactie op de vraag of De Winter, als hij eenmaal asiel heeft, zich met de nederlandse politiek zou gaan bemoeien. Hij zei dat hij dat vond over asielzoekers in het algemeen en dat het dus ook voor hemzelf zou gelden.
Inderdaad, maar ik vind de opmerking dat "asielzoekers gasten zijn die zich gedeisd moeten houden" interessant genoeg om op verder te gaan. Wat dus niet gebeurde.

Citaat:
Ik verwacht helemaal niet dat hij tegen de muur wordt gezet of dat hij niet in zijn waarde wordt gelaten. Maar ik ben niet akkoord dat het een sterk en kritisch interview betrof. Nog een vraag die ik miste was of hij akkoord is dat anderen - zoals personen die veroordeeld worden voor terrorisme - hun politieke rechten kunnen verliezen...

Citaat:
Heb jij weleens in een vlaams interview gehoord: ''In die aanklacht nemen ze natuurlijk ook uw verleden mee waarin u weleens vaker scheve schaatsen heeft gereden en uitspraken heeft gedaan die op zijn minst tegen racisme aanhangen''?
Niet in die bewoordingen, maar vergelijkbare zaken wel ja.

Citaat:
Nee hoor, dat heb ik ook niet gemist. Diepgang en voldoende kritische benadering wel. En dat mis ik wel vaker. Ook bij politici van andere partijen trouwens.

Laatst gewijzigd door Edina : 22 april 2007 om 11:54.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 12:24   #91
willem1940NLD

Standaard

Hoe groot Belgische politieke partijen zijn en hoe je dat telt (aantal leden of aantallen ooit behaalde stemmen) weet ik niet, maar minstens in Nederlandstalig België lijkt het VB mij nogal groot.

"Enige echte oppositie-partij": ja, denk ik wel, dankzij Cordon Sanitaire toch? Allen tegen 1, dan is 1 de oppositie. Dat men dat "democratisch" (of links-dialektisch) soms anders wil uitleggen is alleen maar moeilijk gedoe.
Oud 22 april 2007, 12:47   #92
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar minstens in Nederlandstalig België lijkt het VB mij nogal groot.

.
Ook soms Vlaanderen genoemd door de inboorlingen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 14:10   #93
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ook soms Vlaanderen genoemd door de inboorlingen.
Er zijn méér Nederlandstalige provincies, net zoals wij in Nederland slechts 2 provincies "Holland" hebben.
Oud 22 april 2007, 14:29   #94
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn méér Nederlandstalige provincies, net zoals wij in Nederland slechts 2 provincies "Holland" hebben.
Kan wel zijn maar Vlamingen praten nu eenmaal niet op die manier. Nederlands Belgie is voor ons Vlaanderen.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 22 april 2007 om 14:30.
Oud 22 april 2007, 15:09   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is dan ook geen provincie, maar een gewest!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 16:33   #96
willem1940NLD

Standaard

Wel, het zij zo; misschien ben ik te voorzichtig omdat lang niet iedere Nederlander zich graag "Hollander" hoort noemen.
Oud 22 april 2007, 16:44   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, het zij zo; misschien ben ik te voorzichtig omdat lang niet iedere Nederlander zich graag "Hollander" hoort noemen.
Dat is dan zoals hier, niet elke Vlaming wil Belg genoemd worden.

Verschaeve
Oud 22 april 2007, 16:56   #98
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is dan zoals hier, niet elke Vlaming wil Belg genoemd worden.
Totaal onvergelijkbaar, uiteraard; België is (nog) geen provincie.
Oud 22 april 2007, 17:28   #99
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Seg, Leterme is toch minister-president van Vlaanderen en niet van "Nederlandstalig België", of heb ik het mis?

Noem de dingen gewoon bij zijn naam en doe niet onozel, moeten de Flaminganten anders over de "Vlaams-Waalse Federatie" gaan spreken ipv België?
Oud 22 april 2007, 17:34   #100
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebben we al geweest, sta mij toe dat ik daar voor bedank.

Verschaeve
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be