![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de meeste caissières van de Delhaize waar ik gewoonlijk ga, de bediendes van de bibliotheek, de postbode en de wijkagent, de apotheker, de beenhouwer, de schoenmaker, de clochard in 't parkske een beetje verder, de mannen van de plantsoendienst, ... dat zijn toch ook allemaal 'èchte Brusselaars', hoor. OK, ik heb ook buren van Spaanse afkomst, en mijn huisbaas komt uit Bosnië, en de ouders van nogal wat van mijn leerlingen zijn niet in België geboren, en ik heb hier vrienden en kennissen uit Marokko, Argentinië, Chili, Engeland, Nederland, Duitsland, Iran, Congo, ... De onderburen van Italiaanse afkomst zijn nogal luidruchtig, maar verder geen slecht volk, en mijn andere onderbuur is een verlegen Waal, maar ook best een fijne kerel. Mijn vraag is bijgevolg : waar ligt dat Brussel dat u beschrijft ? |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
u weet niet eens wat xenofoob is,ik baseer me op feiten anders moet ge het is gaan vragen aan de politie of aan de mensen die uit die buurten zijn weggepest.
|
|
|
|
#83 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#84 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mensen die de wet naleven en leven en laten leven,er zijn andere delen in Brussel nietwaar. Iedereen die hier geen overlast in de hand werkt heeft het recht daar te leven diegenen die dat niet doen kan en wil ik niet voorspreken.
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je nog niet alle woningen in een straat ter beschikking hebt, dan begin je de originele inwoners te bedreigen en weg te pesten. Moet op een twintigtal jaar gefixed geraken. Wij gaan met een legertje naar Casablanca volgend jaar. Moet lukken. We worden dus Casablankezen en de voertaal zal ginder Nederlands zijn. en elke maand laten we een nieuwe lading komen. Voordelen: goedkoop wonen, amper verwarmingskosten, we zorgen dat we uitkeringen krijgen (we zijn nog aan het brainstormen daarover). Degenen die hier al een uitkering krijgen én een eigen woning hebben zijn klaar: mits hier te verhuren én die uitkering zit je gebetonneerd op rozen ginder. Ge kunt binnen de kortst mogelijke termijn heelder straten opkopen. Enfin, wordt Casablankees zou ik zeggen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 april 2007 om 21:04. |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meer nog, ze organiseren zich in wijk- en buurtcomités, ze zetten Zinneke-parades of sportnamiddagen op touw, ze sturen of brengen zèlf hun kinderen naar de bijles wanneer dat nodig mocht blijken, ze volgen avondcursussen Nederlands of Engels of Spaans of boekhouden, ze slaan al eens een praatje in de rij voor de kassa, ze helpen een oud vrouwtje de tram op, ze doen een teken naar de buschauffeur dat er nog iemand komt aanrennen, ze staan hun plaatsje in de metro af aan die zwangere jongedame, ze maken al eens van hun neus als iemand te snel door hun woonwijk scheurt, ... Ze gedragen zich dus als 'goede burgers'. De overgrote meerderheid zijn dus toch 'èchte Brusselaars' ? |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#90 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Men zegt altijd nationaliteit moet men verdienen,wel Brusselaar worden moet men ook verdienen,en ik neem aan dat er veel mensen zijn waar niks op aan te merken is en daarvoor in aanmerking komen maar er zijn er ook veel anderen die dat niet verdienen.
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En net daarom krijg ik het op m'n zenuwen van iedereen die niet in staat is of niet bereid is onderscheid te maken. Waarmee ik nog niet wil gezegd hebben dat u ook zo iemand bent, hé! U krijgt nog steeds het voordeel van de twijfel. |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En nu kan men zeggen de tijden zijn veranderd en de mensen ook,dan antwoord ik met een vraag, welke mensen? Misdaad is van alle tijden en van alle volkeren,maar decenia democratie spreken wel in ons voordeel wat misdrijven betreft.
|
|
|
|
#94 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Jongens wat hebt u een hard leven zeg! Teveel belastingen, buitengepest, uitgeperst, gemuilkorfd, de laatste van een uitstervend ras, je zou er depressief van worden. En dat op 35 jaar. Wat moet dat worden als u er 65 zal zijn?
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je bent gewoon jaloers dat ik Casablankees ga worden terwijl jij hier je voeten moet blijven afdraaien om sommige mensen Nederlands te leren hé! Wij Casablankezen moeten dat allemaal niet doen! Leuk hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Minister-President
|
Is iedereen met een nationaliteit van een Belgische deelstaat ook automatisch Brusselaar?
Laatst gewijzigd door I amsterdam : 19 april 2007 om 13:05. |
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) Jaloers, op u ? Ik hou van mijn job, elke dag een beetje meer. Ik hou van de multiculturele samenleving, elke dag een beetje meer. Ik woon in een boeiende stad, waar ik veel fijne mensen heb leren kennen en ik mijn intellectuele en esthetische honger probleemloos kan stillen. Het lawaai en de uitlaatgassen neem ik er voorlopig bij, maar dat belet me niet me in te zetten voor een autoluwe stad, die er met rasse schreden zit aan te komen. Neen, het ziet er voor de toekomst echt niet zo beroerd uit als u wel zou willen. Gaat u maar naar Casablanca, ik zal de laatste zijn om u tegen te houden. Ik wil zelfs komen helpen uw koffers te pakken. |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tien jaar later waren er al een paar honderd van die 'gekken'. Tegenwoordig zie ik elke dag fietsers, die niet langer als 'gekken' worden gezien, maar als voorbeeldige burgers, dwz mensen wiens voorbeeld navolging verdient. Telkens de gelegenheid zich voordoet, grijpen duizenden stadsbewoners, waaronder heel veel kinderen en jongeren, hun twee- of driewielertje om zich te verplaatsen. Aangezien de jeugd de toekomst is, stemt mij dat zeer hoopvol. Het openbaar vervoer is een zeer valabel alternatief, en het maakt mij blij dat ook d�*�*r steeds meer voorrang aan wordt gegeven (bussen met eigen rijvak, trams in eigen bedding, uitbreiding van de metro). Het kan natuurlijk nog beter, maar ook de politieke wereld is in beweging. Ik blijf er in geloven. Nu nog de pendelaars overtuigen. Laatst gewijzigd door djimi : 20 april 2007 om 08:47. |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Brussel doet wel betere inspanningen voor haar openbaar vervoer. Dat moet inderdaad gezegd worden. |
|
|
|
|