![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Favoriete stripreeks? | |||
De Rode Ridder |
![]() ![]() ![]() |
9 | 22,50% |
Suske en Wiske |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
Jommeke |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,50% |
Michel Vaillant |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,50% |
Nero |
![]() ![]() ![]() |
9 | 22,50% |
Kiekeboe |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Get Ready, K3,... strips |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Piet Pienter en Bert Bibber |
![]() ![]() ![]() |
9 | 22,50% |
Bakelandt |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,00% |
Rik Ringers |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,50% |
Andere, en ik vermeld welke |
![]() ![]() ![]() |
23 | 57,50% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Burgemeester
|
![]() Zie hier waarom ik een hekel heb aan manga. Het zijn die stomme 'komische' gezichts uitdrukkingen die die karakters altijd maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() O hebben we het over manga?
![]() Praetorian vanwaar heb jij ![]() Keats, vanwaar komt jouw avatar? Ja ik ben groot geworden met TFI, daar keek ik naar dragonball en ook al verstond ik geen frans, ik hield ervan, en nu nog! ![]() Wie hier afgeeft op die tekenstijl kent er NIETS van. Er is een verschil tussen anime en manga om te beginnen! Anime is meestal in kleur en in mijn ogen de tofste tekenstijl : ![]() ![]() De laatste is van Akira, Keats heeft gelijk dat de film gewoon ondoenbaar kort is, je moet de zes boeken lezen (ondertussen ook in het Nederlands verkrijgbaar!!) Appleseed heeft een warrig verhaal maar de film is eigenlijk meer 3d-geanimeerd en is prachtig gedaan : ![]() Probleem is natuurlijk dat "legaal" aan die films geraken erg duur is, als iemand (liefst in Oost Vlaanderen) een zaak kent waar men die verhuurt..... ![]() Om het nu toch over "onze" strips te hebben : ik las eerst Jommeke, maar dat is wel echt voor kindjes. Suske en Wiske heb ik lang gelezen, en nu nog soms, maar zo vanaf nummer 250 is het echt slecht geworden, Suske en Wiske zijn meer pubers dan wat anders. Echt zeer slecht is de Koeiencommissie Kiekeboe vind ik ook heel goed. En Dirkjan ook! ![]() ![]()
![]() |
#85 |
Partijlid
|
![]() Kuifje en Blake & Mortimer natuurlijk
![]()
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() the gentlemen, robert en bertrand, asterix en obelix, alex, nero, kiekeboe, de rode ridder, rooie oortjes, guust flater, lucky luck, kuifje, baekelandt, piet pienter en bert bibber, suske en wiske, jommeke, remi alleen op de wereld, ....
het lijkt wel eeuwen geleden sinds ik nog eens echt genoten heb van een strip |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn avatar stelt al vanaf het begin Tifa Lockheart voor, uit Final Fantasy 7. Vanaf de eerste paar seconden van dat spel vond ik het geweldig. De characters zijn prachtig uitgewerkt. Om de zoveel tijd zoek ik weer een ander plaatje van Tifa en daar maak ik dan weer een avatar van ![]() De film van Akira is geweldig. De animatie en het geluid zijn fantastisch. Ik heb de film 25+ keer gezien, en nog steeds 'ontdek' ik er nieuwe dingen in, zo gedetailleerd is hij. De manga is op zijn eigen manier ook fantastisch. Echt een epos van 2000+ pagina's, waarbij elk frame op z'n eigen manier bijdraagt. De verhalen zijn iets anders, maar dat kan ook niet anders. Evangelion kan ik ook voor jong en oud aanraden. Voor de jongeren een spannende serie vol met herkenbare problemen, voor de volwassenen een psychologische analyse van verschillende individuen.
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 3 mei 2007 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Donjon, een vrij recente Franse stripreeks, is ook zeer goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() http://www.stripspeciaalzaak.be/
de site om op de hoogte te blijven van de nieuwe nederlandstalige strips |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() Asterix, Alex, Thorgal, Kuifje heb ik vroeger erg veel gelezen. Vanochtend zelfs nog even in "Het gebroken oor" gebladerd. Blijft een klassieker.
Ongeveer een jaar geleden las ik ook de "Vae Victis"-reeks. Een aanrader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Donjon is wel in het Nederlands vertaald hoor. Oorspronkelijk wel Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen de lijst: PP&BB en Nero.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 5 mei 2007 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |