Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2007, 11:56   #81
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nee je mag uit zijn reacties begrijpen (en uit de mijne) dat mensen zoals eno, en dat kan je uit zijn berichten afleiden, niks doen om hun situatie te verbeteren. Zelf geen enkele moeite willen doen om en verwachten dat alles hen in de schoot geworpen zal worden. Als dit niet lukt dan vindt hij het nodig om zijn frustraties te ventileren ten opzichte van de slechte maatschappij. Zelf draagt hij blijkbaar geen enkele verantwoordelijkheid voor de opeenstappeling van "tegenslagen" in zijn leven.

Het systeem werkt natuurlijk niet perfect. Er zitten nog veel gaten in de wetgeving en dergelijke maar die mensen doen hun best. Er kan niet voor iedereen een kant en klare oplossing komen en dat weet je ook! Het moet dus van 2 kanten komen en je moet de mensen op hun fouten wijzen door verdorie je stinkende best te doen om toch aan die subsidie te komen. 1 aanvraag indienen om daarna een jaar op je gat te zitten en godganse dagen te zitten klagen op een forum zal niet helpen hoor.

Dat hij dan nog het lef heeft om te zeggen dat het niet voor zichzelf is dat hij dit doet, is hallucinant. Als het werkelijk zijn bedoeling is om de mistoestanden aan te klagen dan voert hij actie zoals die krakers daar nu in dat jezuitenklooster. Dan krijg je aandacht voor je zaak en dan schieten de politici wakker. Denk je dat ze wakker liggen van een idioot die godganse dagen zijn levenswandel op dit forum neerpent om medelijden te krijgen?

Als hij geen actie wil voeren, voor mij geen probleem, maar dan moet hij hier niet de hypocriet uithangen. Als hij liever ganse dagen op het strand zit, voor mij geen probleem. Maar dan moet hij niet zagen dat er niemand voor hem wil zorgen. Zeker niet als hij niet voor zichzelf wil zorgen.

Als hij trouwens niet wil dat we op zijn persoonlijke situatie reageren moet hij ook maar niet om de 3 mails zijn persoonlijke situatie uit de doeken doen. Als hij dan medelijden krijgt is het ok. Als hij dat niet krijgt, spelen we op de man. Belachelijk is dat.
Amen!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 12:12   #82
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nee je mag uit zijn reacties begrijpen (en uit de mijne) dat mensen zoals eno, en dat kan je uit zijn berichten afleiden, niks doen om hun situatie te verbeteren. Zelf geen enkele moeite willen doen om en verwachten dat alles hen in de schoot geworpen zal worden. Als dit niet lukt dan vindt hij het nodig om zijn frustraties te ventileren ten opzichte van de slechte maatschappij. Zelf draagt hij blijkbaar geen enkele verantwoordelijkheid voor de opeenstappeling van "tegenslagen" in zijn leven.

Het systeem werkt natuurlijk niet perfect. Er zitten nog veel gaten in de wetgeving en dergelijke maar die mensen doen hun best. Er kan niet voor iedereen een kant en klare oplossing komen en dat weet je ook! Het moet dus van 2 kanten komen en je moet de mensen op hun fouten wijzen door verdorie je stinkende best te doen om toch aan die subsidie te komen. 1 aanvraag indienen om daarna een jaar op je gat te zitten en godganse dagen te zitten klagen op een forum zal niet helpen hoor.

Dat hij dan nog het lef heeft om te zeggen dat het niet voor zichzelf is dat hij dit doet, is hallucinant. Als het werkelijk zijn bedoeling is om de mistoestanden aan te klagen dan voert hij actie zoals die krakers daar nu in dat jezuitenklooster. Dan krijg je aandacht voor je zaak en dan schieten de politici wakker. Denk je dat ze wakker liggen van een idioot die godganse dagen zijn levenswandel op dit forum neerpent om medelijden te krijgen?

Als hij geen actie wil voeren, voor mij geen probleem, maar dan moet hij hier niet de hypocriet uithangen. Als hij liever ganse dagen op het strand zit, voor mij geen probleem. Maar dan moet hij niet zagen dat er niemand voor hem wil zorgen. Zeker niet als hij niet voor zichzelf wil zorgen.

Als hij trouwens niet wil dat we op zijn persoonlijke situatie reageren moet hij ook maar niet om de 3 mails zijn persoonlijke situatie uit de doeken doen. Als hij dan medelijden krijgt is het ok. Als hij dat niet krijgt, spelen we op de man. Belachelijk is dat.
Wat een zever! Je kent hem niet en kan dus enkel oordelen op basis van wat hij hier schrijft, wat zeg ik, enkel op basis van de berichten die je van hem leest. Want het is duidelijk dat jij en anderen verre van alles wat hij hier al heeft geschreven leest. Je gaat af op enkele posts en fanatseert er vanalles zelf bij. Hij vraagt ook geen medelijden of hulp, maar klaagt een wantoestand aan. Een bestaande wantoestand. En elke manier om dat te doen is, is goed, ook hier op het forum. Dat hij daarbij zijn persoonlijke ervaringen gebruikt, is niet meer dan normaal. Dat illustreert de problematiek trouwens beter dan louter wat theoretisch gezwets. Waarom je daar een probleem mee hebt, ontgaat me volkomen.

Je zou ook kunnen ingaan op de problematiek. Maar dat doe je natuurlijk bewust niet, omdat je daar duidelijk geen kaas van hebt gegeten en ook geen concrete oplossingen kan bieden. En pas op, ik verwacht niet dat iedereen dat kan hoor. Maar ik verwacht wel dat je dan het verstand hebt om je niet te moeien in plaats van heel de tijd op zijn kap te zitten.

Niemand schijnt hier te beseffen dat eno2 assertief en creatief genoeg is om oplossingen te zoeken. Maar dat is jammer genoeg niet voor alle armen weggelegd. De administratieve molen waar ze door moeten om vaak broodnodige hulp te krijgen is waanzinnig. En velen schijnen dan ook nog eens te verwachten dat ze elk detail van die procedures kennen... of hoe ver je van de realiteit kan verwijderd zijn!

Laatst gewijzigd door Edina : 16 mei 2007 om 12:21.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 12:21   #83
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat een zever! Je kent hem niet en kan dus enkel oordelen op basis van wat hij hier schrijft, wat zeg ik enkel op basis van wat de berichten die je van hem leest. Want het is duidelijk dat jij en anderen verre van alles wat hij hier al heeft geschreven leest. Je gaat af op enkele posts en fanatseert er vanalles zelf bij. Hij vraagt ook geen medelijden of hulp, maar klaagt een wantoestand aan. Een bestaande wantoestand. En elke manier om dat te doen is, is goed, ook hier op het forum. Dat hij zijn persoonlijke ervaringen gebruikt is niet meer dan normaal. Dat illustreert de problematiek trouwens beter dan wat theoretisch gezwets. Waarom je daar een probleem mee hebt, ontgaat me volkomen.

Je zou ook kunnen ingaan op de problematiek. Maar dat doe je natuurlijk bewust niet, omdat je daar duidelijk geen kaas van hebt gegeten en ook geen concrete oplossingen kan bieden. En pas op, ik verwacht niet dat iedereen dat kan hoor. Maar ik verwacht wel dat je dan het verstand hebt om je niet te moeien in plaats van heel de tijd op zijn kap te zitten.

Niemand schijnt hier te beseffen dat eno2 assertief en creatief genoeg is om oplossingen te zoeken. Maar dat is jammer genoeg niet voor alle armen, weggelegd. De administratieve molen waar ze door moeten om hulp te krijgen is waanzinnig. En velen schijnen dan ook nog eens te verwachten dat ze elk detail van die procedures kennen... of hoe ver je van de realiteit kan verwijderd zijn!
Hij vraagt geen hulp?

Hulp is begot het eerste woordje uit zijn topic!

Je maakt zelf een hoop conclusies hier, je doet dus opnieuw nethetzelfde waarvan je anderen beschuldigd...

Niemand zegt dat alle systemen hier in Belgie perfect draaien.
De enigste conclusie die mensen hier maken is dat hij alles afwijst, simpele en geen moeilijke vragen gewoonweg niet beantwoord en daarboven, dreigementen uit, persoonlijke aanvallen plaatst en mensen die hem willen helpen gewoonweg links laat liggen en dan uiteindelijk ook nog eens beledigd.
Oud 16 mei 2007, 12:30   #84
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Ik ben niet begonnen met een privé verhaal uit mijn duim te zuigen maar goed.
Ik heb nergens beweerd dat er geen problemen zijn, ik heb nergens beweerd dat de huursubsidie perfect werkt.
Als eno2 deze zaken wil aanklagen moet hij dat doen, wijzen op de tekortkomingen, voorstellen formuleren, kortom debateren.
Wat eno doet is een ongeloofwaardig persoonlijk verhaal opdissen, waarbij hij door alle instanties wordt beduveld (dit al twee decennia lang) zich zelf tegenspreekt 1 huursubsidie afgewezen wegens te grote ruimte 2 afgewezen omdat de huur te hoog lag 3 na anderhalf jaar een antwoord.
Ongelooflijk dat je maar blijft doorgaan. Jij beslist hier zomaar eventjes dat hij zijn verhaal uit zijn duim heeft gezogen. Op basis van wat eigenlijk? Vermeende ongerijmdheden is zijn verhaal. Niets meer, niets minder. Hij wijst bovendien op de tekortkomingen, nl. ten eerste dat de citeria te strikt zijn en zouden moeten kunnen aangepast worden naaregelang individuele situaties. En ten tweede dat de bevoegde intanties niet tijdig reageren.

Citaat:
Verder verkondigt hij strots dat hij met onze kapitalisteche maatschappij niet wil mùeewerken maar verlangt wel steun en mekkert daar wat over en als mensen hem dan aanspreken over zijn eigen verantwoordelijkheid begint hij te schelden en te dreigen.
En waar verkondigt hij precies dat hij niet aan onze maatschappij wil meewerken?

Citaat:
Ik had verwacht Edina dat jij als voorstander van de objectieve discussie deze bezwaren wel zou kunnen begrijpen...
Iemand subjectief beoordelen heeft dan ook niets met een objectieve discussie te maken. Stap toch eens af van over zijn persoonlijke situatie te willen oordelen! En focus je op het eigenlijke onderwerp vand deze thread: huursubsidies.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 13:06   #85
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een zever! Je kent hem niet en kan dus enkel oordelen op basis van wat hij hier schrijft, wat zeg ik, enkel op basis van de berichten die je van hem leest. Want het is duidelijk dat jij en anderen verre van alles wat hij hier al heeft geschreven leest. Je gaat af op enkele posts en fanatseert er vanalles zelf bij. Hij vraagt ook geen medelijden of hulp, maar klaagt een wantoestand aan. Een bestaande wantoestand. En elke manier om dat te doen is, is goed, ook hier op het forum. Dat hij daarbij zijn persoonlijke ervaringen gebruikt, is niet meer dan normaal. Dat illustreert de problematiek trouwens beter dan louter wat theoretisch gezwets. Waarom je daar een probleem mee hebt, ontgaat me volkomen.

Niemand schijnt hier te beseffen dat eno2 assertief en creatief genoeg is om oplossingen te zoeken. Maar dat is jammer genoeg niet voor alle armen weggelegd. De administratieve molen waar ze door moeten om vaak broodnodige hulp te krijgen is waanzinnig. En velen schijnen dan ook nog eens te verwachten dat ze elk detail van die procedures kennen... of hoe ver je van de realiteit kan verwijderd zijn!

Wat een zever! Je kent hem niet en kan dus enkel oordelen op basis van wat hij hier schrijft, wat zeg ik, enkel op basis van de berichten die je van hem leest.

U kent, gezien U zo antwoordt, Fox wsl wel...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 13:13   #86
eno2
Banneling

Standaard opgepast, IRONIE!

Algemeen bericht aan alle mensen die niet over taalgevoel beschikken en ook niet over gevoelvoor ironie:

De Titel van deze thread was volkomen en op voorhand ironisch.
Zoals ook de thread "Hulp ik word dakloos"

Als tegenwicht van de maar al te duidelijke surrealiteit van de defaillerende schijnhulporganisaties en dito wetten tov mensen in hoge woningnood.

Het is wel nodig ironie uitdrukkelijk te signaleren voor sommige kortgeknipte houten koppen in deze thread voor stommen, doven en blinden en bezitters van andere fraaie burgerlijke eigenschappen ...

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2007 om 13:27.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 13:18   #87
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dreig er dan ook niet mee.
Maar ik ga werkelijk *knip*, voor zover ik er verder nog tijd in steek, en dan nog wel in de betekenis die ik bedoelde: overdrachtelijk.
Hoe zou ik ook anders?
Ik ken je niet eens.

Lees maar eens de post over ironie na hierboven.
begrijp je er iets van?
Het legt de strekking van de titel van deze thread uit, speciaal voor *knip*...

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2007 om 13:22.
Oud 16 mei 2007, 13:25   #88
eno2
Banneling

Standaard

Als je de criteria van de huursubsidies niet kent en verder ook geen ervaring hebt met een aanvraag, meng je je beter niet in een discussie, en al zeker niet om telkens onzin onzin te roepen als anderen aan het woord komen die die kennis en ervaring wel hebben.

Wie dat wél doet, delen we dus maar bij de grootgebekte onzin in.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2007 om 13:51.
Oud 16 mei 2007, 13:35   #89
eno2
Banneling

Standaard

Ik zou er wel mee zijn als ik telkens moest kotsen van kotsmisselijk makende kotsers hoe noemt die ook weer, die die alles onzin vindt...ik kom op zijn naam niet, allez, die die niet weet welke criteria er gelden voor het bekomen van huursubsidies...dinges...die gast bol van arrogantie en waanwijsheid die me volledig gestolen kan worden

Ik beperkt me er toe van te kotsen van het systeem van huursubsidies.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2007 om 14:02.
Oud 16 mei 2007, 13:37   #90
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk dat je maar blijft doorgaan. Jij beslist hier zomaar eventjes dat hij zijn verhaal uit zijn duim heeft gezogen. Op basis van wat eigenlijk? Vermeende ongerijmdheden is zijn verhaal. Niets meer, niets minder. Hij wijst bovendien op de tekortkomingen, nl. ten eerste dat de citeria te strikt zijn en zouden moeten kunnen aangepast worden naaregelang individuele situaties. En ten tweede dat de bevoegde intanties niet tijdig reageren.

En waar verkondigt hij precies dat hij niet aan onze maatschappij wil meewerken?

Iemand subjectief beoordelen heeft dan ook niets met een objectieve discussie te maken. Stap toch eens af van over zijn persoonlijke situatie te willen oordelen! En focus je op het eigenlijke onderwerp vand deze thread: huursubsidies.
Lees de draad eens rustig door samen met de de draad hoe doen assertieve armen dat (of zoiets in de aard).

Zijn verehaal zit ongerijmdheden, ik ben blij dat je dat erkent.

Hij heeft het nergens over de criteria die anders zouden moeten hij schopt en scheldt.
Wat de bevoegde diensten betreft had hij zelf na drie maanden actie kunnen ondernemen wat hij blijkbaar niet heeft gedaan.

Ik oordeel niet over zijn persoonlijke situatie ik lees wat hij zelf schrijft.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 13:48   #91
eno2
Banneling

Standaard

Dat er nog filantropen zijn die al mijn onzin lezen..kotsen, en vergeten...

Nu ik er toch al die afleidingsmanoeuvers van persoonlijke stront over me heen kreeg, ga ik binnenkort eens besluiten met de samenvatting van de surrealistische regeltjes van de huursubsidie, alleen maar om eens te lachen...te kotsen van het lachen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2007 om 13:50.
Oud 16 mei 2007, 13:55   #92
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik ga werkelijk op je smoel blijven slaan, en slaan, voor zover ik er verder nog tijd in steek, en dan nog wel in de betekenis die ik bedoelde: overdrachtelijk.
Hoe zou ik ook anders?
Eno, zoals ik je al vroeg..."plaats, datum en uur"
Oud 16 mei 2007, 13:57   #93
eno2
Banneling

Standaard Is 't ongerijmd?

Tuurlijk is het ongerijmd
Anders was ik allang bezwijmd.
Ik kan niet voor elk machtsmisbruik
een rijmwoord verzinnen.
Dat is hier niet het gebruik.
Hoor ik je kotsen weer beginnen?
Oud 16 mei 2007, 13:58   #94
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Poging nr: 6

1) Waarom wil je niet zeggen wat je wil doen en wat je kan?

2) Hoe kan het dat je tijdens de zomer geen tijd hebt, zelfs niet voor een belletje?

3) Wat wil je dus doen en wat kan je?

Misschien moet iemand anders deze normale niet slecht bedoelde vragen eens aan hem stellen, misschien ligt het gewoon aan vraagsteller...kweet het niet é.
Oud 16 mei 2007, 14:00   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Poging nr: 6

2) Hoe kan het dat je tijdens de zomer geen tijd hebt, zelfs niet voor een belletje?

Misschien moet iemand anders deze normale niet slecht bedoelde vragen eens aan hem stellen, misschien ligt het gewoon aan vraagsteller...kweet het niet é.
Euh, dit gaat over huursubsidies.
Heb je soms huursubsidies?
Waarom open je geen eigen thread werkaanbiedingen????????????

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2007 om 14:04.
Oud 16 mei 2007, 14:08   #96
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Poging nr: 7

Oud 16 mei 2007, 14:27   #97
eno2
Banneling

Standaard

error

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2007 om 14:28.
Oud 16 mei 2007, 14:29   #98
eno2
Banneling

Standaard

En binnenkort, dames en heren, een van deze dagen op uw scherm: een korte samenvatting van de surrealistische vereisten om in aanmerking te komen voor huursubsidie.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 mei 2007 om 14:30.
Oud 16 mei 2007, 14:41   #99
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En binnenkort, dames en heren, een van deze dagen op uw scherm: een korte samenvatting van de surrealistische vereisten om in aanmerking te komen voor huursubsidie.
Je verdient het gewoon...boontje komt om zijn loontje...hoewel ik je nog altijd niet geloof.
Oud 16 mei 2007, 14:49   #100
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
http://www.bouwenenwonen.be/uploads/...nderen9757.pdf

zo surrealistisch zijn ze niet echt. Allemaal redelijk verstaanbaar. Hier en daar mag er wel een aanpassing komen. Maar over het algemeen zit het systeem niet slecht in elkaar zodat de misbruiken kunnen beperkt worden tot een minimum.

Edit: dit is voor West-Vlaanderen. Brochures zijn er ook te vinden voor de andere provincies. Maar als ik me niet vergis woont u in Ingelmunster dus dacht ik dat ik u dan maar de West-Vlaamse versie kon tonen. Indien je toch ergens anders woont of als u zich ergens anders wil vestigen kan je de andere brochures vinden op http://www.bouwenenwonen.be/front.cg...&lang=nl&id=14

Laatst gewijzigd door fox : 16 mei 2007 om 14:51.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be