![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een verspreking, C2C? Of is het doorgedrongen welke inhoud je woorden eigenlijk hadden? Of hoe je onbewust pleitte voor een afschaffing van het enkelvoudig stemrecht en het zwaarder laten doorwegen van de jongere generatie? Kardiaal Joos achterna?
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb de site van IFOP bezocht en het blijkt inderdaad een ernstig internationaal bedrijf te zijn Op hun site staat dan ook de technische fiche van die enquête en die luid als volgt: Citaat:
Wat ge natuurlijk ook volkomen uit het oog verloren hebt is de peiling uitgevoerd door IPSOS de dag zelf van de verkiezingen. Ik kan je wel vermelden dat IPSOS een even eerbiedwaardige internationale instelling is als de IFOP. Ook IPSOS geeft een technische fiche in verband met de peiling uit. Citaat:
18-24 jaar: (Sar) 42% (Roy) 58% 25-34 jaar: (Sar) 57% (Roy) 43% 35-44 jaar: (Sar) 50% (Roy) 50% 45-59 jaar: (Sar) 45% (Roy) 55% 60-69 jaar: (Sar) 61% (Roy) 39% + 70 jaar_: (Sar) 68% (Roy) 32% Hier wordt inderdaad bevestigd dat de ouderen meer voor Sarkozy stemmen. Maar wat nog meer opvalt is dat de actiefste bevolking (25-45 jaar) de voorkeur aan Sarkozy geeft. Dit alles kunt ge nalezen op http://www.ipsos.fr/CanalIpsos/poll/8450.asp Ik heb ook eens gekeken naar de samenstelling van de franse bevolking naar ouderdom. 0-17 jaar_: 22,71 % 18-24 jaar: 9,08 % 25-34 jaar: 14,55 % 35-44 jaar: 14,62 % 45-59 jaar: 18,54 % 60-69 jaar: 9,24 % + 70 jaar_: 11,27 % Onder die laatste categorie zitten ook de 2.130.000 (of 3,60 %) 80 plussers die om diverse redenen meestal niet gaan stemmen. Pas de percentages toe van tabel 1 op tabel 2 en ge komt tot nog meer interessante resultaten. Die demografische gegevens heb ik gehaald uit INSEE (Institut National de la Statistique et des Études Économiques) te vinden op http://www.insee.fr/fr/home/home_page.asp Citaat:
Voor de zoveelste keer valt ge door de mand en staat ge met uw billen bloot Voor de zoveelste keer een triomfalisme die achteraf een leugen blijkt te zijn. Voor de zoveelste keer het vel van de beer verkocht voor die geschoten is.
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is." Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankje voor deze heldere analyse, Puud.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe diep men kan zakken, zou u als (s)linkse toch moeten weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
53,12% Nee toch? Volgens de uitslag zou het 53,06 moeten zijn, toch wel opmerkelijk... http://fr.news.yahoo.com/07052007/29...lon-ipsos.html Misschien kunnen we, om C2C te plezieren, stemrecht enkel verlenen aan arbeiders tussen 18 en 24 en tussen 45 en 59. Al wat ouder is dan 60 kunnen we dan herwerken tot soylent green.
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Dudes, zoals altijd heb ik gelijk. (Ik heb mijn cijfertjes gehaald uit de bronnen die ik aan't begin van deze thread heb gegeven. Als die fout zijn, dan is dat zo en dan corrigeren we dat.)
Eén ding blijft vaststaan: Sarkozy heeft de verkiezing gewonnen door de 65-plussers. Dat kunt ge gemakkelijk berekenen hé. Kijk naar de (gecorrigeerde) cijfers: als ge de 65-plussers wegneemt wint Royal. Conclusie: Sarkozy wint door de bejaarden. Ik heb dus nog altijd gelijk. Maar dat wisten we al. ![]() ![]() TURBO SARKO |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Allez, het blijft zo stillekes?
Neem uw rekenmachine. Laat de 65-plussers weg en tel dan op hoeveel stemmen elke kandidaat krijgt per leeftijdsgroep, rekening houdend met het gewicht van die leeftijdsgroep. Neem aan dat in alle leeftijdsgroepen (we laten de 65-plussers dus weg) de opkomst even hoog lag. Wat ziet ge? Royal wint. Conclusie: Sarkozy haalt het alleen dankzij de bejaarden!!!! Ik ga dat hier blijven herhalen tot alle losers die dachten dat ik ongelijk had voor mij neerknielen, de waarheid onder ogen zien, en op nederigen toon luidop zeggen: gij hebt nogmaals gelijk, vergeef mij. ![]() L'état, hier op dees forum, c'est duidelijk moi. Laatst gewijzigd door C2C : 8 mei 2007 om 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs jou idiote simulatie door de ouderen eruit te halen geeft maar een verschil van 1,3% wat natuurlijk onder elke fouten marge ligt. Ik begrijp niet hoe iemand zichzelf op een domein waar hij geen snars van verstaat er dan nog op staat om zichzelf als idioot te bestempelen. Begin misschien eerst met dit boek te lezen ![]() En als statiestiek te moeilijk is, begin eerst met waarschijnlijkheidsrekening. Laatst gewijzigd door sodoirt : 8 mei 2007 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]() Slag van de molen, grootheidswaanzin, allemaal goed en wel, maar ik heb... nog steeds... volledig gelijk. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door C2C : 8 mei 2007 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Bij mij rijst het vermoeden dat Mw Royal zonder de stemmen van auto's verbrandende "jongeren" nog niet aan de 40% zou zijn gekomen.
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
- Snotpieten (die weten niet beter) - Bejaarden BOVEN DE 75 JAAR , die ongeveer 28 procent van de BLokstemmen uitmaken. De seniele oudjes maw. Het is dus een baby-pekes clubke. Ofwel nog te groen achter de oortjes om te denken ofwel even groen wegens gaga. Proficiat! ps: de middengroep is ondervertegenwoordigd, die weten beter. En nu pipi, kaka, nog een beetje internetten en vragen aan de zuster dat ze je in je bedje stopt. Slaapwel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat als blijkt dat Sarkozy vooral gewonnen heeft doordat vrouwen op hem hebben gestemd? vrouwen hun stemrecht afnemen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Merkwaardig dat C2C de lippen stijf op elkaar houdt en blijkbaar vlucht voor zijn eigen woorden...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |