Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2007, 08:21   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Een verspreking, C2C? Of is het doorgedrongen welke inhoud je woorden eigenlijk hadden? Of hoe je onbewust pleitte voor een afschaffing van het enkelvoudig stemrecht en het zwaarder laten doorwegen van de jongere generatie? Kardiaal Joos achterna?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Ik denk dat met de nakende generatie-oorlog in het vooruitzicht het stemrecht voor ouderen wel eens herbekeken zou kunnen worden, ja. Geen enkele generatie kan immers verkroppen dat ze door inactieve, oude, demente mensen wordt gedicteerd hoe te leven.

We moeten dat dringend herbekijken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, wel, wel... Blijkbaar gaan we dus terug naar een meervoudig stemrecht. Hebben ouders van drie kinderen dan meer stemrecht dan koppels die geen kinderen hebben? De jonge generatie die zorgt voor de hernieuwing van de generaties moet toch wel ietsje meer in de pap te brokken hebben dan de mensen die minder bijdragen tot de maatschappij. Immers, u wil mensen die niet meer bijdragen (de oude, niet meer werkende of misschien zelfs demente personen) van hun stem ontdoen of die verminderen...

Wel, wel, wel... Wie had ooit gedacht dat een stalinist als u daarvoor zou pleiten!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 17:24   #82
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Toch zeer interessant:

Nicolas Sarkozy : le candidat des vieux inactifs �* la retraite qui ...
4 mai 2007L’enquête menée par IFOP pour le JDD et M6 sur les intentions de vote au deuxième tour donne gagnant Nicolas Sarkozy, avec 52,5% (-1,5%) contre 47,5 (+1,5) ...

Nicolas Sarkozy est le candidat du 3ème âge
Contre Info - 3 mai 2007
Une étude IFOP montre que le candidat de l’UMP n’est majoritaire que chez les électeurs âgés de 65 ans et plus, où il remporte 75% d’intentions de vote. ...

«Si on retirait le droit de vote aux plus de 68 ans, Ségolène ...
20minutes.fr - Il y a 4 heuresDans la plupart des autres tranches d’âge, c’est Ségolène Royal qui l’emporte. Que penser de cette répartition des votes selon les générations? ...

La victoire de Nicolas Sarkozy �* l’élection présidentielle était le fait des retraités.

----------

IFOP:
According to IFOP, the voters according to age group for Segolene Royal is:

- 18-24 years : 53%
- 25-34 years : 54%
- 35-49 years : 56%
- 50-64 years : 51%
- over 65 years : 25%

It would have appeared that Sarkozy won mainly due to the vote of the elderly who are concerned and more conservative with regards to the issue of immigration.

----------

WOW! Iedereen, behalve de bange ouwen derde leeftijd heeft Royal verkozen. Sarkozy, de kandidaat van het gerontariaat!

Zeer belangrijk voor de verkiezingen elders, ook bij ons, zoveel is duidelijk.

Ik heb de site van IFOP bezocht en het blijkt inderdaad een ernstig internationaal bedrijf te zijn
Op hun site staat dan ook de technische fiche van die enquête en die luid als volgt:
Citaat:
Enquête Ifop - Fiducial réalisée pour Le Journal du Dimanche et M6
Echantillon de 886 personnes inscrites sur les listes électorales, extrait d’un
échantillon de 956 personnes, représentatif de la population française âgée de 18
ans et plus,.
La représentativité de l’échantillon a été assurée par la méthode des quotas (sexe,
âge, profession du chef de famille) après stratification par région et catégorie
d’agglomération.
Les interviews ont eu lieu par téléphone au domicile des personnes interrogées du
26 au 27 avril 2007.
Wat ge wel ‘vergeten’ hebt te vermelden is dat die peiling dateert van 26 en 27 april dus bijna 2 weken voor de tweede verkiezingsronde. Het was dus een peiling naar de verkiezingsintentie van de ondervraagden en is bijgevolg volkomen irrelevant wat betreft de uitslag van 6 mei.

Wat ge natuurlijk ook volkomen uit het oog verloren hebt is de peiling uitgevoerd door IPSOS de dag zelf van de verkiezingen. Ik kan je wel vermelden dat IPSOS een even eerbiedwaardige internationale instelling is als de IFOP.
Ook IPSOS geeft een technische fiche in verband met de peiling uit.
Citaat:
Institut : IPSOS
Media : LE POINT

Enquête IPSOS /DELL pour FRANCE 2 / EUROPE 1 / 20 MINUTES / LE POINT
3 609 personnes interrogées par téléphone le 6 mai 2007, constituant un échantillon national représentatif de la population inscrite sur les listes électorales.
Méthode des quotas.
Comme pour toute enquête quantitative, cette étude présente des résultats soumis aux marges d'erreur inhérentes aux lois statistiques
Dit geeft volgende resultaten.
18-24 jaar: (Sar) 42% (Roy) 58%
25-34 jaar: (Sar) 57% (Roy) 43%
35-44 jaar: (Sar) 50% (Roy) 50%
45-59 jaar: (Sar) 45% (Roy) 55%
60-69 jaar: (Sar) 61% (Roy) 39%
+ 70 jaar_: (Sar) 68% (Roy) 32%

Hier wordt inderdaad bevestigd dat de ouderen meer voor Sarkozy stemmen. Maar wat nog meer opvalt is dat de actiefste bevolking (25-45 jaar) de voorkeur aan Sarkozy geeft.
Dit alles kunt ge nalezen op http://www.ipsos.fr/CanalIpsos/poll/8450.asp

Ik heb ook eens gekeken naar de samenstelling van de franse bevolking naar ouderdom.
0-17 jaar_: 22,71 %
18-24 jaar: 9,08 %
25-34 jaar: 14,55 %
35-44 jaar: 14,62 %
45-59 jaar: 18,54 %
60-69 jaar: 9,24 %
+ 70 jaar_: 11,27 %
Onder die laatste categorie zitten ook de 2.130.000 (of 3,60 %) 80 plussers die om diverse redenen meestal niet gaan stemmen.

Pas de percentages toe van tabel 1 op tabel 2 en ge komt tot nog meer interessante resultaten.
Die demografische gegevens heb ik gehaald uit INSEE (Institut National de la Statistique
et des Études Économiques) te vinden op http://www.insee.fr/fr/home/home_page.asp

Citaat:
WOW! Iedereen, behalve de bange ouwen derde leeftijd heeft Royal verkozen. Sarkozy, de kandidaat van het gerontariaat!
C2C
Voor de zoveelste keer valt ge door de mand en staat ge met uw billen bloot
Voor de zoveelste keer een triomfalisme die achteraf een leugen blijkt te zijn.
Voor de zoveelste keer het vel van de beer verkocht voor die geschoten is.
Oud 8 mei 2007, 17:26   #83
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Dankje voor deze heldere analyse, Puud.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 17:37   #84
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jazeker, ik vind het verschrikkelijk dat de oude generatie van inactieven al zoveel macht heeft in een Europees land dat ze haar reactionaire angsten kan omzetten in politiek gewin.

Dat is verschrikkelijk voor iedereen van ons.

Sarkozy, gewonnen louter en alleen omwille van den derde leeftijd. Hoe diep kunt ge zakken?

Dit doet verschrikkelijk pijn.
Is dat de reden misschien, de angst voor de derde leeftijd dat de progressieve (s)linkse politiek correcte euthanasie in wet hebben gegoten. Geen schrik meer voor verkiezingsnederlagen, geen pensioen gerechtigde meer dus allemaal voor eigen zak. Typisch (s)links, niet kunnen halen met bedrog dan de grove middelen misschien.

Hoe diep men kan zakken, zou u als (s)linkse toch moeten weten.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 18:01   #85
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht

Hier wordt inderdaad bevestigd dat de ouderen meer voor Sarkozy stemmen. Maar wat nog meer opvalt is dat de actiefste bevolking (25-45 jaar) de voorkeur aan Sarkozy geeft.

Ik heb ook eens gekeken naar de samenstelling van de franse bevolking naar ouderdom.

Pas de percentages toe van tabel 1 op tabel 2 en ge komt tot nog meer interessante resultaten.
4.93+10.73+9.46+10.79+7.29+9.91 iesssssssss.... (drukt op enter)

53,12%

Nee toch? Volgens de uitslag zou het 53,06 moeten zijn, toch wel opmerkelijk...

http://fr.news.yahoo.com/07052007/29...lon-ipsos.html

Misschien kunnen we, om C2C te plezieren, stemrecht enkel verlenen aan arbeiders tussen 18 en 24 en tussen 45 en 59. Al wat ouder is dan 60 kunnen we dan herwerken tot soylent green.
Oud 8 mei 2007, 20:39   #86
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Ik heb de site van IFOP bezocht en het blijkt inderdaad een ernstig internationaal bedrijf te zijn
Op hun site staat dan ook de technische fiche van die enquête en die luid als volgt:
Wat ge wel ‘vergeten’ hebt te vermelden is dat die peiling dateert van 26 en 27 april dus bijna 2 weken voor de tweede verkiezingsronde. Het was dus een peiling naar de verkiezingsintentie van de ondervraagden en is bijgevolg volkomen irrelevant wat betreft de uitslag van 6 mei.

Wat ge natuurlijk ook volkomen uit het oog verloren hebt is de peiling uitgevoerd door IPSOS de dag zelf van de verkiezingen. Ik kan je wel vermelden dat IPSOS een even eerbiedwaardige internationale instelling is als de IFOP.

Onder die laatste categorie zitten ook de 2.130.000 (of 3,60 %) 80 plussers die om diverse redenen meestal niet gaan stemmen.

Die demografische gegevens heb ik gehaald uit INSEE (Institut National de la Statistique
et des Études Économiques) te vinden op http://www.insee.fr/fr/home/home_page.asp

C2C
Voor de zoveelste keer valt ge door de mand en staat ge met uw billen bloot
Voor de zoveelste keer een triomfalisme die achteraf een leugen blijkt te zijn.

Voor de zoveelste keer het vel van de beer verkocht voor die geschoten is.
Juist! ik heb dat ook op deze gepost en sindsdien is het muis-C2C-stillekes geworden.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 21:44   #87
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Dudes, zoals altijd heb ik gelijk. (Ik heb mijn cijfertjes gehaald uit de bronnen die ik aan't begin van deze thread heb gegeven. Als die fout zijn, dan is dat zo en dan corrigeren we dat.)

Eén ding blijft vaststaan: Sarkozy heeft de verkiezing gewonnen door de 65-plussers. Dat kunt ge gemakkelijk berekenen hé. Kijk naar de (gecorrigeerde) cijfers: als ge de 65-plussers wegneemt wint Royal.

Conclusie: Sarkozy wint door de bejaarden.

Ik heb dus nog altijd gelijk. Maar dat wisten we al.

TURBO SARKO
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 22:04   #88
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Allez, het blijft zo stillekes?

Neem uw rekenmachine. Laat de 65-plussers weg en tel dan op hoeveel stemmen elke kandidaat krijgt per leeftijdsgroep, rekening houdend met het gewicht van die leeftijdsgroep. Neem aan dat in alle leeftijdsgroepen (we laten de 65-plussers dus weg) de opkomst even hoog lag.

Wat ziet ge? Royal wint.

Conclusie: Sarkozy haalt het alleen dankzij de bejaarden!!!!

Ik ga dat hier blijven herhalen tot alle losers die dachten dat ik ongelijk had voor mij neerknielen, de waarheid onder ogen zien, en op nederigen toon luidop zeggen: gij hebt nogmaals gelijk, vergeef mij.

L'état, hier op dees forum, c'est duidelijk moi.

Laatst gewijzigd door C2C : 8 mei 2007 om 22:07.
Oud 8 mei 2007, 22:18   #89
Lord Vader
Schepen

Lord Vader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neem uw rekenmachine. Laat de 65-plussers weg en tel dan op hoeveel stemmen elke kandidaat krijgt per leeftijdsgroep, rekening houdend met het gewicht van die leeftijdsgroep. Neem aan dat in alle leeftijdsgroepen (we laten de 65-plussers dus weg) de opkomst even hoog lag.

Wat ziet ge? Royal wint.

Ik ga dat hier blijven herhalen tot alle losers die dachten dat ik ongelijk had voor mij neerknielen, de waarheid onder ogen zien, en op nederigen toon luidop zeggen: gij hebt nogmaals gelijk, vergeef mij.

De eerste tekenen van grootheidswaanzin manifesteren zich bij C2C.
Oud 8 mei 2007, 22:27   #90
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Vader Bekijk bericht
De eerste tekenen van grootheidswaanzin manifesteren zich bij C2C.
Slag van de

gehad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 22:38   #91
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat ziet ge? Royal wint.

Idioot! je bewijst alleen je domheid in verband met statistieken? En met JOUW rekenmachien is het "bullshit in, bullshit out". Zolang de fouten marge niet wordt aangegeven, en die staat niet op de site van IFOP kan daar niet de MINSTE conclusie uitgetrokken worden.
Zelfs jou idiote simulatie door de ouderen eruit te halen geeft maar een verschil van 1,3% wat natuurlijk onder elke fouten marge ligt. Ik begrijp niet hoe iemand zichzelf op een domein waar hij geen snars van verstaat er dan nog op staat om zichzelf als idioot te bestempelen.
Begin misschien eerst met dit boek te lezen
En als statiestiek te moeilijk is, begin eerst met waarschijnlijkheidsrekening.

Laatst gewijzigd door sodoirt : 8 mei 2007 om 22:50.
Oud 8 mei 2007, 23:40   #92
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Idioot! je bewijst alleen je domheid in verband met statistieken? En met JOUW rekenmachien is het "bullshit in, bullshit out". Zolang de fouten marge niet wordt aangegeven, en die staat niet op de site van IFOP kan daar niet de MINSTE conclusie uitgetrokken worden.
Zelfs jou idiote simulatie door de ouderen eruit te halen geeft maar een verschil van 1,3% wat natuurlijk onder elke fouten marge ligt. Ik begrijp niet hoe iemand zichzelf op een domein waar hij geen snars van verstaat er dan nog op staat om zichzelf als idioot te bestempelen.
Begin misschien eerst met dit boek te lezen
En als statiestiek te moeilijk is, begin eerst met waarschijnlijkheidsrekening.
Maar de foutenmarge is zowiezo klein want IFOP werkt altijd met heel representatieve steekproefkens. En die foutenmarge werkt natuurlijk ook langs de twee kanten. Maar zelfs al bedraagt ze 5%, wat zeer veel is voor een peiling van dat kaliber, en ge geeft die volle 5% aan Sarkozy, dan nog wint Royal. Reken maar uit.

Slag van de molen, grootheidswaanzin, allemaal goed en wel, maar ik heb... nog steeds... volledig gelijk.

Laatst gewijzigd door C2C : 8 mei 2007 om 23:44.
Oud 9 mei 2007, 00:05   #93
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar de foutenmarge is zowiezo klein want IFOP werkt altijd met heel representatieve steekproefkens. En die foutenmarge werkt natuurlijk ook langs de twee kanten. Maar zelfs al bedraagt ze 5%, wat zeer veel is voor een peiling van dat kaliber, en ge geeft die volle 5% aan Sarkozy, dan nog wint Royal. Reken maar uit.

Slag van de molen, grootheidswaanzin, allemaal goed en wel, maar ik heb... nog steeds... volledig gelijk.
Niet alleen kunt ge niets van statistiek, ge kunt ook nog niet lezen! Het gaat over 1,3% en wat een foutenmarge betekent heb je zojuist laten zien dat je er ook NIETS van verstaat. Ik heb nog maar weinig individuen van het menselijk ras tegengekomen tussen mijn studenten die zo dom waren, maar met jou ben ik op dat gebied echt een ervaring "rijker" geworden
Oud 9 mei 2007, 00:14   #94
willem1940NLD

Standaard

Bij mij rijst het vermoeden dat Mw Royal zonder de stemmen van auto's verbrandende "jongeren" nog niet aan de 40% zou zijn gekomen.
Oud 9 mei 2007, 00:21   #95
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja, want bij ons blijkt vooral het Vlaams Belang het goed te doen bij de jongeren.
Totale Bullshit: in een enquête die ik hier al eens publiceerde (zoek ze dedomme zelf) blijkt dat er twee groepen oververtegenwoordigd zijn bij het VB:
- Snotpieten (die weten niet beter)
- Bejaarden BOVEN DE 75 JAAR , die ongeveer 28 procent van de BLokstemmen uitmaken. De seniele oudjes maw.

Het is dus een baby-pekes clubke. Ofwel nog te groen achter de oortjes om te denken ofwel even groen wegens gaga.
Proficiat!

ps: de middengroep is ondervertegenwoordigd, die weten beter.
En nu pipi, kaka, nog een beetje internetten en vragen aan de zuster dat ze je in je bedje stopt. Slaapwel.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 09:00   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat ziet ge? Royal wint.
Ja? Geef dan eens de berekeningen weer!
Oud 9 mei 2007, 09:02   #97
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

allemaal goed en wel, maar so what? mogen die mensen dan niet stemmen?
wat als blijkt dat Sarkozy vooral gewonnen heeft doordat vrouwen op hem hebben gestemd? vrouwen hun stemrecht afnemen?
Oud 9 mei 2007, 09:02   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Totale Bullshit: in een enquête die ik hier al eens publiceerde (zoek ze dedomme zelf) blijkt dat er twee groepen oververtegenwoordigd zijn bij het VB:
- Snotpieten (die weten niet beter)
- Bejaarden BOVEN DE 75 JAAR , die ongeveer 28 procent van de BLokstemmen uitmaken. De seniele oudjes maw.

Het is dus een baby-pekes clubke. Ofwel nog te groen achter de oortjes om te denken ofwel even groen wegens gaga.
Proficiat!

ps: de middengroep is ondervertegenwoordigd, die weten beter.
En nu pipi, kaka, nog een beetje internetten en vragen aan de zuster dat ze je in je bedje stopt. Slaapwel.
Steeds weer opnieuw tonen de resultaten van de Knack-enquête die men jaarlijks in de meeste middelbare scholen uitvoert, het tegendeel van uw bewering. Steevast haalt het Vlaams Belang een bijzonder goede score, tot zelfs een overweldigende meerderheid. U kunt gerust eens informeren bij de om de hoek liggende middelbare school!
Oud 9 mei 2007, 09:04   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Merkwaardig dat C2C de lippen stijf op elkaar houdt en blijkbaar vlucht voor zijn eigen woorden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een verspreking, C2C? Of is het doorgedrongen welke inhoud je woorden eigenlijk hadden? Of hoe je onbewust pleitte voor een afschaffing van het enkelvoudig stemrecht en het zwaarder laten doorwegen van de jongere generatie? Kardiaal Joos achterna?
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=81
Oud 9 mei 2007, 09:43   #100
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dudes, zoals altijd heb ik gelijk. (Ik heb mijn cijfertjes gehaald uit de bronnen die ik aan't begin van deze thread heb gegeven. Als die fout zijn, dan is dat zo en dan corrigeren we dat.)

Eén ding blijft vaststaan: Sarkozy heeft de verkiezing gewonnen door de 65-plussers. Dat kunt ge gemakkelijk berekenen hé. Kijk naar de (gecorrigeerde) cijfers: als ge de 65-plussers wegneemt wint Royal.

Conclusie: Sarkozy wint door de bejaarden.

Ik heb dus nog altijd gelijk. Maar dat wisten we al.

TURBO SARKO
Stemmen is annoniem dus kan je het niet berekenen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be