Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2007, 16:49   #81
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ach, heb je nu al authoriteitsargumenten nodig om je gelijk te halen? Zwak hoor! Wanneer kwamen de eerste migranten vanuit Turkije en Marokko nu weeral naar België? Was dat niet in de jaren zestig? Wel, ik zie ondertussen al meer dan 30 jaar vrouwen met hoofddoek rondlopen.

Nee hoor. Gewoon vergissing. Ik meende mij te herinneren dat je in een randgemeente van Antwerpen woonde... maar soit. Dan zal je toch niet in het district Antwerpen of Borgerhout wonen, want daar werkten inderdaad al jaren vrouwen met hoofddoeken.
De buurt waar ik woon was jaren koploper van het aantal gastarbeiders in Antwerpen,ik heb zelf jaren lang met de eerste generatie in de klas gezeten.
Ik herinner mij nog dat de kinderen geen hoofddoek mochten dragen,maar moet wel toegeven dat dit niet lang geduurt heeft....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 16:59   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In Engeland heeft men tenminste al een poging gedaan om het probleem van moslimklederdracht bij doktersbezoek op te lossen.

Misschien ook een goed voorbeeld van hoe de islamitische loketbeambte erbij kan lopen (voor de Groene Edina's lijkt me dit een ideale oplossing):

http://media.putfile.com/Musulmanesgroland

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 17:05   #83
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In Engeland heeft men tenminste al een poging gedaan om het probleem van moslimklederdracht bij doktersbezoek op te lossen.

Misschien ook een goed voorbeeld van hoe de islamitische loketbeambte erbij kan lopen (voor de Groene Edina's lijkt me dit een ideale oplossing):

Ik zie ze al lopen !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 17:07   #84
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Schitterend !!!
Oud 17 mei 2007, 17:12   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Of over hoe men van een vrouw-denigrerende vod een symbool van burgervrijheid maakt. De wereld op zijn kop. Wees toch een consequent !
Mag die vrouw niet de vrijheid hebben om voor zichzelf die keuze te maken? Waar haal jij de gore pretentie vandaan om die vrouwen voor te schrijven hoe ze zich moeten gedragen en hoe ze zich moeten kleden? Bemoei je in je eigen kot, daar zal je al werk genoeg hebben.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 17:24   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag die vrouw niet de vrijheid hebben om voor zichzelf die keuze te maken? Waar haal jij de gore pretentie vandaan om die vrouwen voor te schrijven hoe ze zich moeten gedragen en hoe ze zich moeten kleden? Bemoei je in je eigen kot, daar zal je al werk genoeg hebben.
Die vrouwen met hun schaamhaarvod willen vooral zeggen: kijk, ik ben vroom en maagd en nee ik wil niet verkracht worden (zeggen ze zelf). Ze baseren zich daarvoor op hun eigen heilige woestijnroman die duidelijk zegt dat ze herkenbaar moeten zijn "zodat ze niet worden lastiggevallen".

diezelfde vrouwen zeggen dus zonder woorden tegen hun verkrachtende mannetjes: IK ben moslima, dus van mij moet je afblijven, maar kijk d�*�*r sé, daar lopen nog een deel niet-moslimhoeren! Ga die wat lastigvallen!

En d�*�*rom wil ik niet in een omgeving vol kopvodden lopen of zitten.

Hoe zou jij je voelen in een omgeving met mensen die in plaats van een aids-strikje een groen/wit gestreept petje opzetten omdat in hun Heilige Gebruiksaanwijzing staat: en zorg dat je een groen/wit gestreept petje opzet zodat men weet dat je geen flikker bent en zodat jullie niet worden ineengeklopt (zoals we met alle flikkers van plan zijn --- staat dan weer in een ander vers).

Ga je dan ook pleiten voor "het recht om een groen/wit gestreept petje" te mogen dragen aan het openbare loket Rafke?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 mei 2007, 17:26   #87
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Je fantasie kent echt geen grenzen, hé Circe! Heb je er ook al eens gedacht om die constructief te gebruiken?

Laatst gewijzigd door Edina : 17 mei 2007 om 17:30.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 17:30   #88
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je fantasie kent echt geen grenzen, hé Circe! Heb je al eens gedacht om die constructief te gebruiken?
Bedankt voor deze constructieve bijdrage van jou aan dit topic
Oud 17 mei 2007, 17:37   #89
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mag die vrouw niet de vrijheid hebben om voor zichzelf die keuze te maken?
Het is idioot te stellen dat die vrouw die nooit als kind en tiener de vrijheid heeft gehad om zelf keuzes te maken maar slachtoffer was van een langdurige religieuse indoctrinatie waarin geen plaats was voor individuele vrijheden en keuzes, nu een echte keuze zou maken.
Als ze er een maakt, is het een aangeprate keuze. Geen echte, eigen keuze dus.

Citaat:
Waar haal jij de gore pretentie vandaan om die vrouwen voor te schrijven hoe ze zich moeten gedragen en hoe ze zich moeten kleden
?
Vanuit dezelfde plaats als jij je gore pretentie vandaan haalt om te beweren dat het om hun 'vrije keuze' gaat, terwijl je heel goed weet dat er een behoorlijke portie religieuse hersenspoeling en sociale druk aan vooraf gaat.

Citaat:
Bemoei je in je eigen kot, daar zal je al werk genoeg hebben
Genoeg geblaft dhimmie, terug naar je hok. Ga nog wat hypocriet leuteren over de Poolse benadering van homosexualiteit en blijf maar politiek correct blind, doof en vooral stom voor de acute en veralgemeende homohaat die het islamitisch gedachtegoed propageert dat achter het hoofdschaamhaarvodje huist dat je zo geweldig vindt.
Oud 17 mei 2007, 17:49   #90
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is idioot te stellen dat die vrouw die nooit als kind en tiener de vrijheid heeft gehad om zelf keuzes te maken maar slachtoffer was van een langdurige religieuse indoctrinatie waarin geen plaats was voor individuele vrijheden en keuzes, nu een echte keuze zou maken.
En als we de hoofddoek verbieden, is het dan wel een "echte eigen keuze"? Nee dus.

Emancipatie is nu eenmaal niet iets dat je van buitenaf kunt opleggen. Dit is een simpel feit dat je maar niet inziet.

Citaat:
?
Vanuit dezelfde plaats als jij je gore pretentie vandaan haalt om te beweren dat het om hun 'vrije keuze' gaat, terwijl je heel goed weet dat er een behoorlijke portie religieuse hersenspoeling en sociale druk aan vooraf gaat.

Genoeg geblaft dhimmie, terug naar je hok. Ga nog wat hypocriet leuteren over de Poolse benadering van homosexualiteit en blijf maar politiek correct blind, doof en vooral stom voor de acute en veralgemeende homohaat die het islamitisch gedachtegoed propageert dat achter het hoofdschaamhaarvodje huist dat je zo geweldig vindt.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 17 mei 2007 om 17:49.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 17:49   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vrouwen met hun schaamhaarvod willen vooral zeggen: kijk, ik ben vroom en maagd en nee ik wil niet verkracht worden (zeggen ze zelf). Ze baseren zich daarvoor op hun eigen heilige woestijnroman die duidelijk zegt dat ze herkenbaar moeten zijn "zodat ze niet worden lastiggevallen".

diezelfde vrouwen zeggen dus zonder woorden tegen hun verkrachtende mannetjes: IK ben moslima, dus van mij moet je afblijven, maar kijk d�*�*r sé, daar lopen nog een deel niet-moslimhoeren! Ga die wat lastigvallen!

En d�*�*rom wil ik niet in een omgeving vol kopvodden lopen of zitten.

Hoe zou jij je voelen in een omgeving met mensen die in plaats van een aids-strikje een groen/wit gestreept petje opzetten omdat in hun Heilige Gebruiksaanwijzing staat: en zorg dat je een groen/wit gestreept petje opzet zodat men weet dat je geen flikker bent en zodat jullie niet worden ineengeklopt (zoals we met alle flikkers van plan zijn --- staat dan weer in een ander vers).

Ga je dan ook pleiten voor "het recht om een groen/wit gestreept petje" te mogen dragen aan het openbare loket Rafke?
Ja.

Maar ik zal tegelijkertijd hen aanklagen die de daad bij het woord voegen en homoseksuelen ("flikkers" is zo'n denigrerend woord, vind je ook niet? Of was dat nu juist je bedoeling?) in elkaar slaan. Het ene heeft immers niets met het andere te maken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 17 mei 2007, 17:49   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je fantasie kent echt geen grenzen, hé Circe! Heb je er ook al eens gedacht om die constructief te gebruiken?
Twijfel je aan het koranvers Edina?
Of heb je een hekel aan groen/wit gestreepte petjes?

Oud 17 mei 2007, 17:50   #93
Banneling

Standaard

Citaat:
Fantasie?
De moslima's die in de fik gestoken werden omdat ze hun hoofdschaamhaarvodje niet droegen zullen waarschijnlijk ook wel bijeen gefantaseerd hebben wat hen overkomen is.
Misschien moet Edina maar eens wat getuigenissen lezen van moslima's die zich aansloten hebben bij Ni Putes Ni Soumises. Dat vergt wel moed. Ik verwacht niet dat ze bereid is uit haar multikul-droomwereldje te stappen.
Oud 17 mei 2007, 17:51   #94
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm.. En als je het haar verbiedt, heeft ze wel een "echte, eigen keuze" zeker?

Citaat:
?
Nee, dat weet ik niet en jij weet dat evenmin. Jij veronderstelt dat.

Citaat:
Oud 17 mei 2007, 17:54   #95
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En als we de hoofddoek verbieden, is het dan wel een "echte eigen keuze"? Nee dus.

Emancipatie is nu eenmaal niet iets dat je van buitenaf kunt opleggen. Dit is een simpel feit dat je maar niet inziet.
Als ik op mijn werk niet met jeans mag werken is dat mijn eigen keuze,vergeet vooral niet dat wij deze mensen achter dat loketje betalen hé Ze mogen er verdomme wel iets voor terug doen hoor ...
Oud 17 mei 2007, 17:55   #96
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twijfel je aan het koranvers Edina?
Of heb je een hekel aan groen/wit gestreepte petjes?
Verzin daar maar zelf een antwoord op. Daar ben je toch goed in!
Oud 17 mei 2007, 17:55   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja.

Maar ik zal tegelijkertijd hen aanklagen die de daad bij het woord voegen en homoseksuelen ("flikkers" is zo'n denigrerend woord, vind je ook niet? Of was dat nu juist je bedoeling?) in elkaar slaan. Het ene heeft immers niets met het andere te maken.
ho... nu al op je teentje getrapt?

Ik gebruikte "flikker" gewoon als metefoor voor het gebruik van "hoeren" of "kaffers", benamingen waar ik me zelfs niet meer over mag storen wegens de anti-racismewetgeving.

Ik mag vast ook aannemen dat je gezwind en collegiaal met je werkmaat aan de balie gaat zitten, terwijl die zich in een zwart SS uniform hult? Heeft ook niks met mekaar te maken natuurlijk.
En een zwart uniform is toch evengoed als een grijs uniform nietwaar? what's in a color?

Oud 17 mei 2007, 17:56   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verzin daar maar zelf een antwoord op. Daar ben je toch goed in!
hoo... Edinaatje met mondje vol tandjes? Waar gaan we het schrijven?

Oud 17 mei 2007, 17:58   #99
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Tot zover een democratische beslissing genomen met meerderheid van de stemmen.

Citaat:
Een simpel feit dat jij maar niet kan zien is dat van echte emancipatie in de moslimwereld geen sprake is : dat denkmodel is nog even star en statisch als 14de eeuwen geleden. De ogenschijnlijke emancipatorische stapjes van de moslima's zijn voor de nuchtere kijker duidelijk alleen maar stapjes die moeizaam afgedwongen werden mits goedkeuring van de moslim-man, en die ook precies voldoen aan zijn regels en desiderata.
Dat noem ik geen emancipatie.
Mits het van binnenuit niet kan, moet het van buitenuit gestuurd worden.
Oud 17 mei 2007, 18:01   #100
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoo... Edinaatje met mondje vol tandjes? Waar gaan we het schrijven?
In je grote sprookjesboek. Als daar nog plaats is tenminste.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be