![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaani_Dushman
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 6 juli 2007 om 00:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gezegd figuurlijke guillotines. En dat is geen fascisme, gewoon het vervolgen van aanzetten tot etnische haat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan nog altijd niet begrijpen hoe iemand die zich links noemt achter een eng-nationalistische ideologie kan staan die een artificieel mini-staatje promoot en die in beide wereldoorlogen al bewezen heeft hoe kwaadaardig ze kan zijn. Lang leve de Vlaamse geeuw.
Laatst gewijzigd door tomm : 6 juli 2007 om 00:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ze kunnen moeite doen tot ze op pensioen zijn me dunkt. Dat is geen lovenswaardig punt op zich. Als je in Brussel werkt en dagdagelijks met de andere taal geconfronteerd wordt, spreek je die andere taal zonder probleem na 6 maanden (zeker met de schoolse basis die de meesten onderons toch hebben van de andere landstaal). De rest is praat voor de vaak. Dit geld zowel voor Vlamingen als Franstaligen. Moeite doen is niet enkel de wil maar ook de inspanning (dagelijks spreken, vervolmakings cursussen, radio/TV/krant/internet) doen de andere taal te kunnen spreken. Moeite doen om af en toe een zinnetje in de andere taal te oracelen wordt rap zielig. Als je als Belg in Brussel woont, zou je ronduit tweetalig moeten zijn. Zeker in de bestaande Belgische context. Hier heb ik geen begrip voor welke tegen argumentatie dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *dubbel*
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 juli 2007 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij mag dan wel pleiten voor het guillotineren van iedereen die de staat bekampt. Maar schrik dan niet als het volk op deze manier afrekent met jouw idolen: http://www.youtube.com/watch?v=3W4PPINEeds
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 juli 2007 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele van mijn links-nationalistische kameraden werken samen met Walen, om een cursus Waals op te richten in Vlaanderen. Citaat:
Maar je mag mij wel eens uitleggen waarom het in Brussel dan nog altijd zo moeilijk is om in het Nederlands geholpen te worden in de loketten, in de winkel, in het ziekenhuis, enz... Die "goede wil" blijft toch zonder veel resultaat... Ik heb het gevoel dat ik nog sneller in Wallonië in het Nederlands geholpen wordt, dan in Brussel. Ondanks dat ik in Wallonië wél Frans spreek. Als je ECHT gelooft in deze meertalige staat, dan zou het een evidentie moeten zijn dat je alle talen spreek, ja. Het feit dat ze daar in bepaalde streken niet in geïnteresseerd zijn, bewijst dat ook zij niet meer geloven in deze meertalige staat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, dus jij bent een staatsnationalist die de burgerlijke minderheden onderdrukkende staatsconstructies steunt, das dan ook genoteerd. Zou je die hamer en sikkel niet beter uit je onderschrift verwijderen, want dat is nogal hypocriet eh.
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Men heeft dus eigenlijk al die jaren gewerkt om groepen tegen elkaar op te zetten... en wat hebben alle kampen nu gewonnen? niets... veel lucht, geroep, gezever... Het enige dat de gewone mens op de straat heeft gewonnen is een hele boel extra politiekers,regeringen, raden,kabinetten die goed betaald de broek verslijten, of roepen over steeds weer dezelfde vlaams- vs -waalse zever... En op een morgen word men wakker en zag men dat het duur, ingewikkeld, niet efficient, en eigenlijk tout court DOM was om de mensen zo tegen elkaar op te zetten... Maar slechts weinigen hebben de moed om te durven stellen dat de zaken nog niet onherroepelijk stuk zijn. Steeds meer mensen beginnen in te zien dat het model van belgie zoals het nu is niet is gecreerd voor goed en efficient bestuur... Maar om iedereen een schijn te geven dat men zijn goesting kan en mag doen, en om of course genoeg stoeltjes te voorzien voor ale would-be en mislukte politiekers, en vrienden van, en zoontjes van, etc... De opdeling van dit land heeft maar voor één groep goed gedaan... De politieke klasse.... werkzekerheid is daar op dit moment nog nooit zo hoog geweest.... Laatst gewijzigd door Zyp : 6 juli 2007 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar CAP moet die toekomst nog maken en aantonen dat ze daartoe in staat is. In oktober volgt een nieuw congres om het geheel te structureren en een aantal assen uit te tekenen. Later op het jaar volgt een ideologisch congres. Het zijn absolute vereisten voor CAP verder kan. Als PVDA en CAP vandaag zouden samensmelten, kan dat niets anders zijn dan de opslorping van CAP door PVDA en daar ben ik op dit moment geen voorstander van. Je zal vandaag binnen CAP weinig mensen vinden die er anders over denken. Bovendien zou het van de PVDA een herstructurering vergen waar die partij vandaag absoluut niet klaar voor is. Ze zijn in volle hervorming en ze hebben daar hun tijd voor nodig. Ik heb de indruk dat ze bijzonder goed bezig zijn. Waar ik wel voorstander van ben is een gestructureerde samenwerking op het terrein. Ik denk dat we rond een aantal thema's zeker kunnen samenwerken, bijvoorbeeld de sluiting van postkantoren, GBs en de verhoging van de aardgasprijs. Als we er in slagen om rond die thema's lokale comités op te richten die praktisch werk verzetten dat verder gaat dan de profilering van de PVDA of CAP, dan hebben we een gedegen basis om op verder te werken. Het is op basis van een dergelijke samenwerking dat CAP en PVDA later samen naar de verkiezingen kunnen trekken, maar het lijkt me niet verstandig dat te doen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Het samensmelten of aangaan van kartels vlak voor en louter in functie van verkiezingen, lijkt me onverstandig. Ik denk dat resist heeft aangetoond dat je je eigen geschiedenis en achtergronden niet zomaar te grabbel mag gooien in functie van kortetermijn doelstellingen. Het is een les die PVDA ook wel getrokken heeft. CAP is nu in hoofdzak bezig met diverse acties waarbij we niet naar de mensen toestappen met onze analyse of ons programma maar vooral ons oor te luisteren leggen bij wat er leeft, welke analyse mensen maken aan de ingang van de GB of het postkantoor of op de parking van Opel. Ons programma moet die bekommernissen structureren en vertalen naar een heldere strategie waardoor we politiek druk kunnen uitoefenen om de doelstellingen die daaruit voortvloeien op te leggen aan andere politieke partijen zoals SP.a en Groen!.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is dat veel Brusselaars en nog veel minder Walen dagdagelijks met Vlamingen geconfronteerd worden. Degenen die wel dagelijks met Vlamingen in contact staan spreken over het algemeen zeer behoorlijk Nederlands, dat weet ik uit eigen ervaring. In WalloniË vermindert de kennis van de tweede landstaal naarmate men zich verder van de taalgrens begeeft, dat is trouwens niet zo heel anders in Vlaanderen. De enige manier om dat tegen te gaan is een veel degelijkere schoolse basiskennis. Het probleem dat België heeft is dat beide talen ongeveer gelijkwaardig gesproken worden in België, geen van beide zou aanvaarden dat de andere taal als "lingua franca" ingesteld zou worden. (zoals dat wel het geval is in bvb. Spanje, Bulgarije of Rusland bvb.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marx heeft nooit geageerd voor de creatie van kleine mini-staatjes of voor het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar op basis van taal, wel in tegendeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaani_Dushman
Citaat:
![]() Ik ben ook voor een zekere erkenning van het Waals, en van andere streektalen als het West-Vlaams en Limburgs, zoals dat ook in Nederland het geval is voor Zeelands, Limburgs, etc. (overigens talen die minder van het AN afwijken dan bvb. het West-Vlaams) Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |