Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2007, 08:29   #81
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
hehe...je zou mensen als maingain moeten aanbidden...
Ze geven mensen als u iets om op te teren...
haat zoekt haat zeggen ze wel eens!
Dan ben je bij mij wel aan het verkeerde adres...
Oud 23 juni 2007, 11:26   #82
Jukes
Parlementslid

Standaard Noemen en heten

Dat onze politici een gruwelijk koetervlaams uitkramen werd deze week nog maar eens bewezen door onze premier, die het op de radio over 'noemen' had in plaats van 'heten'. Het noemt... is nu eenmaal geen Nederlands. Maar zellfs journalisten hoor ik tegenwoordig af en toe die ergerlijke fout maken...
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 11:42   #83
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Dat onze politici een gruwelijk koetervlaams uitkramen werd deze week nog maar eens bewezen door onze premier, die het op de radio over 'noemen' had in plaats van 'heten'. Het noemt... is nu eenmaal geen Nederlands. Maar zellfs journalisten hoor ik tegenwoordig af en toe die ergerlijke fout maken...
Vind je dat zo erg
Er zijn wel andere problemen op de wereld hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 12:13   #84
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vind je dat zo erg
Er zijn wel andere problemen op de wereld hé
Heel erg, want het is typerend voor de algemene verloedering en debilisering van onze maatschappij. Politici moeten het voorbeeld geven en zich in een correcte taal uitdrukken. Dat is een teken van intelligentie, en ik verwacht geleid te worden door intelligente lui, niet door sukkels die niet eens hun eigen taal machtig zijn.
Oud 23 juni 2007, 12:29   #85
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel erg, want het is typerend voor de algemene verloedering en debilisering van onze maatschappij. Politici moeten het voorbeeld geven en zich in een correcte taal uitdrukken. Dat is een teken van intelligentie, en ik verwacht geleid te worden door intelligente lui, niet door sukkels die niet eens hun eigen taal machtig zijn.
Ik vond de simpele taal van Steve stevaert juist zijn belangrijkste wapen,er zijn te weinig politiekers die over deze gave beschikken
Dus ik vind Uw redenatie totaal fout nu ...

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 juni 2007 om 12:29.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 12:37   #86
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ale kusje van de juf en bankje vooruit

Waarover gaan we nog beginnen zagen...?
Misschien kunnen we eens beginnen zagen over zo intelligente mensen die het woord "koetervlaams" gebruiken?
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...d=koetervlaams
--> http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...rd=koeterwaals
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 13:20   #87
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik vond de simpele taal van Steve stevaert juist zijn belangrijkste wapen,er zijn te weinig politiekers die over deze gave beschikken
Dus ik vind Uw redenatie totaal fout nu ...
Simpel en foutief zijn totaal andere begrippen. Wie zich simpel en bevattelijk uitdrukt geeft blijk van intelligentie. Wie zich foutief uitdrukt, niet.
Oud 23 juni 2007, 13:22   #88
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ale kusje van de juf en bankje vooruit

Waarover gaan we nog beginnen zagen...?
Misschien kunnen we eens beginnen zagen over zo intelligente mensen die het woord "koetervlaams" gebruiken?
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...d=koetervlaams
--> http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...rd=koeterwaals
Ik ben geen politicus en heb dus hoegenaamd niet de pretentie het voorbeeld te willen geven. Koetervlaams is trouwens een perfect ingeburgerde term, maar de Vandale loopt uiteraard altijd wat achter. Wie het belang van een correcte taal niet inziet, stemt in met de debilisering. Da's uw goed recht natuurlijk.
Oud 23 juni 2007, 13:31   #89
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik ben geen politicus en heb dus hoegenaamd niet de pretentie het voorbeeld te willen geven. Koetervlaams is trouwens een perfect ingeburgerde term, maar de Vandale loopt uiteraard altijd wat achter. Wie het belang van een correcte taal niet inziet, stemt in met de debilisering. Da's uw goed recht natuurlijk.

noemen= ook ingeburgerd...

Oud 23 juni 2007, 14:42   #90
duncan
Banneling

Standaard

Dan zegt men soms in een bepaalde vak-taal de noemer noemen moh tjah das wer chinees voor vele bedenkelijk .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 17:43   #91
Jukes
Parlementslid

Standaard

[quote=largo_w;2750866]

noemen= ook ingeburgerd...

[/quote

Zeg dat wel, ik ken zo nog tientallen slechte gewoonten die stilaan ingeburgerd zijn. Dat maakt ze natuurlijk niet minder onnozel.
Oud 23 juni 2007, 17:46   #92
largo_w

Standaard

Citaat:
Zeg dat wel, ik ken zo nog tientallen slechte gewoonten die stilaan ingeburgerd zijn. Dat maakt ze natuurlijk niet minder onnozel.
Ik ook om te beginnen het woordje "koetervlaams" ...
Om een lang verhaal kort te maken stop met zagen over pietlulligheden zoals deze
Oud 23 juni 2007, 18:03   #93
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ook om te beginnen het woordje "koetervlaams" ...
Om een lang verhaal kort te maken stop met zagen over pietlulligheden zoals deze
Doe ik! Dan kan jij ongestoord verder je stripverhaaltjes lezen. Vol taalfouten, allicht.
Oud 23 juni 2007, 22:49   #94
duncan
Banneling

Standaard

alez ik vindt da sinds ik dezen topic opstarte men echt moeite doet om soort van verstaanbaar nederlands te schrijven .

Laatst gewijzigd door duncan : 23 juni 2007 om 22:49.
Oud 23 juni 2007, 22:58   #95
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
alez ik vindt da sinds ik dezen topic opstarte men echt moeite doet om soort van verstaanbaar nederlands te schrijven .

Voil�*. En al de rest zijn pietluLLigheden.
Oud 24 juni 2007, 00:11   #96
duncan
Banneling

Standaard

jep & communies / communisten gelijk ge wilt zie moh nor Verhofstadt hij heeft België en € NU 'helemaal' om zeep gekregen en geholpen alléén beseffen we het nu nog ni ....komt wel :-s

D E lul van Piet is ni ver weg dus :-/

Laatst gewijzigd door duncan : 24 juni 2007 om 00:12.
Oud 24 juni 2007, 19:53   #97
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door half en half Bekijk bericht
*de Vlamingen willen Brussel niet meer als hoofdstad
Uit een opiniepeiling van “belga, het laatste...” blijkt dat 70% van de ondervraagde Vlamingen (69,66% om precies te zijn) Brussel niet als hoofdstad van Vlaanderen wil. Een kleine 29% wil dat wel.
Antwerpen, dat is de hoofdstad van Vlaanderen, volgens de grote meerderheid van de Vlamingen.
De steekproef bestond uit 1.000 personen, in gelijke mate afkomstig uit de 5 Nederlandstalige provincies.
* zij verzetten zich niet tegen de uitbreiding van Brussel
41 % van de van de inwoners van Vlaanderen verzetten zich niet tegen de uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, terwijl 37% dit wel doet.
tot zover de halve waarheden van half en half (1/2)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 20:02   #98
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is niewaar

en it isn't a good raison for to be a faschist regio

"Brussels Gewest verdient billijke financiering"

Het Verbond van Ondernemingen te Brussel (VOB) en de Kamer voor Handel en Nijverheid hebben hun eisen voor Brussel bekendgemaakt aan de verschillende politieke partijen.

Ze vragen op de eerste plaats een billijke financiering van het Brussels Gewest, omdat Brussel twintig procent van het bruto binnenlands product genereert en daar maar tien procent van de ontvangsten voor krijgt.
Het VOB en de Kamer vragen ook dat de federale overheid met het Vlaams en Waals Gewest samenwerkingsakkoorden afsluit die Brussel ten goede komen. Ze denken daarbij aan de aanleg van grote parkeergelegenheden net buiten het Gewest. Voorzitter van het VOB Emmanuel Van Innis: "De ontwijkingsparkings moeten de toegankelijkheid van en naar Brussel verbeteren en moeten uitereaard aangelegd worden in de andere regio's en niet binnen het Brussels Gewest. Het is dus maar normaal dat er voor die werkzaamheden een samenwerkingsakkoord is tussen de betrokken deelstaten en het federale niveau."

Tot slot vinden ze ook dat de hoge werkloosheid in Brussel moet worden aangepakt door de organisatie van een beter meertalig onderwijs
het onderwijs is in Brussel van een hoog niveau geweest ! Ik studeerde er zelf ! Karel Buls en zelf in Funck talern en secretariaat ! Maar dat was beginjaren zeventig !
in de jaren negentig is het armoede troef geworden bij gebrek aan degelijke studenten !
Sint Jan Berghmanscollege gaat teloor,
Heilig Hart College van Ganshoren sloot pas zijn deuren...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 24 juni 2007, 20:09   #99
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
het onderwijs is in Brussel van een hoog niveau geweest ! Ik studeerde er zelf ! Karel Buls en zelf in Funck talern en secretariaat ! Maar dat was beginjaren zeventig !
in de jaren negentig is het armoede troef geworden bij gebrek aan degelijke studenten !
Sint Jan Berghmanscollege gaat teloor,
Heilig Hart College van Ganshoren sloot pas zijn deuren...
In het Koninklijk Atheneum van Anderlecht (voorheen "Gemeentelijk Atheneum", waar ik school liep) is dat nog steeds het geval.

http://www.kaa.vgc.be/
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 20:10   #100
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
he beein job

dat ga niet vandaag ??

allez manneke, maingain is niet so slecht
dat is een goed Brusselaar!!
45 000 votes voor BHV the best politicien van BHV

allez... niet slecht... is wel nog niet goed hé !

zijn 45.000 stemmen teveel
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be