![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs met de subsidies zijn zonnecellen geen hulp voor het milieu, daar niet van.
Maar je moet zeker geen vertrouwen stellen in de overheid. Of hebben ze je droom van een kernenergievrij belgië al niet aan de schandpaal genageld? Toch rare jongens(en meisjes) die groene vogels. De ene moment zijn ze zeer sterk tegen de overheid, en als er geld te rapen valt, is het wel goed..... En principes? Laat het ons erop houden dat vocale groenen politici zijn.
![]() |
#82 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is er dus erger? CO2 uitstoot? watervervuiling? kappen van regenwouden? ... Ik wil maar zeggen: het is afhankelijk van wat je neemt als uitgangspunt. En zelfs dan zou ik er niet al te zeker van zijn. Citaat:
Kernenergie is CO2-gewijs interessanter dan een electriciteitscentrale obv steenkool, maar er bestaat meer dan CO2 alleen. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Dat is net wat ik zo jammer vind aan dit forum: van zodra mensen denken dat ze een eigenschap van je hebben gevonden die bij een bepaald stereotiepe hoort steken ze je onmiddellijk in dat hokje en kennen ze een heleboel vooroordelen extra aan je persoon toe. Dat maakt het vermoeiend en zorgt voor heel veel tijdsverspillnig. Niets is vervelender dan te moeten argumenteren tegen iets dat je niet bent. De uniciteit van ieder mens wordt hier zowaar serieus in twijfel getrokken.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weet wat kan en wat niet, jij niet. Jij fantaseert dus maar wat, ik niet. Jij noemt dat arrogantie, I couldn't care less. Maakt dat het plaatje zowat duidelijk? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat betekent het... Jij weet wat kan en je weet wat momenteel niet kan, daar stopt het. Problemen waarmee? Ik fantaseer niets, ik doe gewoon niet alsof ik alles weet, jij wel. Dat is arrogantie en lachwekkend. Dat het jou niet interesseert zal mij idd geen worst wezen. Blijkbaar toch meer dan dat je ook weer wil toegeven...je blijft nm reageren. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als jij beter slaapt wanneer je jezelf wijsmaakt dat ik niet kan weten wat er in de toekomst nog kan, dan moet je dat vooral doen. Citaat:
![]() Is dat weer te moeilijke taal? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn slaap zal er niet meer of minder op worden. Jij weet gewoonweg niet wat er in de toekomst nog gaat kunnen ![]() ![]() ![]() ![]() Met mijn voeten spelen? ![]() ![]() ![]() ![]() Ik gebruik geen argumenten, je bent gewoon arrogant als de pest. Idd, spui nog maar wat latijnse woorden om wederom intelligent over te komen, dat is het enige wat je hebt. Wat ik trouwens ook niet snap is waarom sommigen vinden dat latijns intelligent overkomt als je er woorden in gebruikt. Waarom is dat? Ik zie de link eigenlijk niet. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens last van, zelfs van jou niet. Ander punt is dat jij je kennis op dit forum een serieuze boost geeft, onterecht dan. Eerst beweerde je al serieus wat af te weten van step & scan machines van ASML en je had er al mee gewerkt...feit is dat je er niet mee kan werken als je niet weet wat voor besturingssysteem erop zit ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 14 augustus 2007 om 10:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je die kent, dan kan je inschattingen maken. Als je die niet kent, dan zijn reactie als de jouwe niet zo verwonderlijk. Citaat:
![]() Wil je werkelijk iets interessant in deze discussie aanbrengn, leg me dan eens uit waar er nog wijzigingen kunnen komen bij zonnecellen, waardoor de rendement sky-high gaan en/of waardoor de prijzen stevig dalen. Kom eens met iets concreets op de tafel, ipv te blijven verzanden in onnozele allusies op wat ik al dan niet zou weten, kennen, zou kunnen weten en zou kunnen kennen. Wil je werkelijk verder blijven trollen, dan doe je dat maar, maar dan zal je ook navenant behandeld worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de zoveelste keer, het gaat niet om wat je wel weet maar om wat je nog niet weet. Jij betn wel de eerste die ik tegenkom die evolutie of evolutie van technologie en kennis tegenspreekt moet ik zeggen. ![]() Citaat:
Ik wil mijn gelijk niet halen over zonnecellen door er dingen van ASML bij te halen. De 2 hebben niets met elkaar te maken en ja, je hoeft daar ook niet op in te gaan...dat heb ik nergens geeist. Ik plaats gewoon een reactie zoals iedereen en JIJ kiest of je erop reageert. Meer moet je er niet achter zoeken. Ik heb het hier nergens over mijn kennis van de machines dus kan ik het zeker niet gehad hebben over superieure kennis. Ik zeg enkel dat het niet kan dat je het systeem niet kent en ermee gewerkt hebben. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat kan er dan nog fundamenteel veranderen aan de fysica van een zonnecel? (zoek eens goed in dit topic, ik heb ergens al eens een piste aangegeven die ze onderzoeken) Ken je eigenlijk uberhaupt de fysica die achter een zonnecel schuilt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat jij niet weet welke technologieen ze in de toekomst nog gaan uitvinden. Jij kan nu niet weten dat ze ooit omstandigheden kunnen creeeren die ervoor zorgen dat er wel sneller dergelijke cellen kunnen gemaakt worden. Jij haalde het punt aan dat het fysisch niet mogelijk is...awel mij goed maar dat slaat nergens op want een zwart gat en nu toevallig deze planeet die ze ontdekt hebben zijn fysisch ook niet mogelijk en toch zijn ze er. Maar kga niet opnieuw beginnen é. Kortom, als het fysisch niet mogelijk is hoe komt het dan dat dergelijke dingen toch bestaan? Simpel, omdat wij nog bijlange niet alles weten, en daarom kun jij niet weten of ze toch nog ooit iets uitvinden ivm je zonnecelletjes. Zeg jij van wel zoals je al de hele tijd doet...tja, dat is arrogantie.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat de mens nog niet alles kent is een feit (en dat ontken ik ook nergens); wat jij zegt is dat de mens nog niet alles kent van de fysica achter de zonnecel, en dat daar verbetering op kan komen. Zodoende de vraag: wat kent de mens dan concreet nog niet van de fysica achter de zonnecel? Maak je beschuldiging nu eens waar, en geef nu eens aan waar er nog gaten zitten. Wat je nu zegt is immers even zinnig als zeggen dat de mens nog niet alles van stoommachines weet, omdat hij nog niet alles weet van wat buiten ons zonnestelsel ligt. Total and utter crap inderdaad, en volkomen zinloos. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bwahaa, jij bent de enigste op deze planeet die hier komt verkondigen dat zwarte gaten volgens de wetten van de fysica wel kunnen ![]() ![]() ![]() ![]() Informeer je eerst ok. I rest my case ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Schepen
|
![]() Waar haal jij het idee dat zwarte gaten volgens de wetten van de fysica niet kunnen bestaan?
Momenteel is het nog niet mogelijk om de singulariteit die in een zwart gat optreedt, correct te voorspellen, maar theoretisch gezien kan een zwart gat wel bestaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Had je eigenlijk al door dat "lach-smileys" niet bepaald argumentaties zijn, maar dat ze hoogstens een duiding zijn die aangeven dat je al lang op het einde van je latijn zit? Blijkbaar niet... Doe jezelf een lol, maak jezelf eens wat minder belachelijk, en zie dat je in eerste instantie zelf weet waarover je spreekt. Zwarte gaten worden domweg voorspeld door Einstein's algemene relativiteitstheorie; maar dat was eerder al eens gezegd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Illwill, Zwarte gaten zijn een stuk van de huidige astronomie en fysica.
Maar kom, dat is naast deze discusie. Sfax uitleg over zonnecellen is accuraat, en zonder wonderbaarlijke doorbraken zijn fotovoltaïsche cellen noch milieuvriendelijk, noch economisch rendabel. Waar ze wel goed voor zijn is lange termijn electriciteitsproductie voor satelieten. De enige reden waarom de lange afstands sondes die we uitgestuurd hebben kernenergie gebruiken is omdat er gewoon niet genoeg zonlicht opgevangen kan worden op zulke lange afstanden zonder de massa te vergroten door het gebruik van grotere zonnepanelen. In het volle ongefilterde rauwe zonlicht buiten de atmospheer zijn zonnecellen perfect bruikbaar, maar in de vervuilde soep die we inademen, de atmosfeer, is het vijgen na pasen.
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Waar jullie het trouwens over hebben is, zijn de fysische wetten rondom een zwart gat of bewogen horizon zoals ze het noemen. Achter of in deze bewogen horizon storten de wetten van onze fysica totaal in mekaar. Komt nog bij dat je het volgende artikel gewoon links laat liggen. Waarom? Past niet in je kraampje? TZijn trouwens niet mijn woorden é, allemaal experts die dit zeggen...ik copy past enkel maar. HOVE - Een team astronomen aan het Lowell Observatory in Arizona heeft de tot nog toe grootste planeet buiten ons zonnestelsel, een exoplaneet, ontdekt. Dat meldt Volkssterrenwacht Urania. Vreemd genoeg kan deze planeet theoretisch niet eens bestaan. Dubbes TrES-4 heet de planeet. Ze is ongeveer 1,7 keer zo groot als Jupiter en behoort tot de klasse van de heel ijle planeten, met een extreem lage dichtheid. De dichtheid van TrES-4 bedraagt zowat 0,2 gram per kubieke centimeter. Dat is ongeveer gelijk aan de dichtheid van balsahout. Doordat de planeet niet zoveel aantrekkingskracht kan uitoefenen op haar atmosfeer, ontsnapt deze vermoedelijk in de vorm van de staart van een komeet, die de planeet volgt op haar baan. Door de ongewone verhouding tussen de massa en de dichtheid van de planeet valt TrES-4 wat uit de toon tussen de eerder ontdekte exoplaneten. Geen enkel bestaand theoretisch model kan haar bestaan verklaren, zegt Urania. Gemeten naar haar massa zou de planeet ongeveer de grootte van Jupiter moeten hebben. De planeet bevindt zich ongeveer 1.400 lichtjaar van de Aarde, en legt haar baan om haar ster, GSC 02620600648, af in slechts drieënhalve dag. De ontdekking van deze exoplaneet werd gedaan met het Transatlantic Exoplanet Survey (TrES) netwerk van automatische telescopen, wat meteen ook de naam verklaart. Opvallend is voorts dat de ster waarrond TrES-4 draait, ongeveer even oud is als onze Zon, maar al veel verder staat in haar evolutie. Doordat ze veel massiever is dan de Zon, is deze ster veel sneller geëvolueerd, en is ze langzaam op weg een rode reus te worden. Zo’n rode reus is een ster waarbij alle waterstofvoorraden in de kern zijn opgebrand, waardoor de kernfusie zich verplaatst naar de schil van de ster. Daardoor zwelt de ster op. Bij onze eigen Zon zal dat nog 5 tot 7 miljard jaar duren. Daarbij zal onze ster zulke proporties bereiken, dat onze eigen Aarde bijna wordt opgeslokt.
Laatst gewijzigd door illwill : 18 augustus 2007 om 09:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |