Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 26 juli 2007, 12:19   #81
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat vind ik ook.
Ik ben er zeker van dat ze zelfs hopen op een nederlaag.

Is het zo moeilijk om nog een paar weken geduld te hebben? Nu al van verraad spreken is belachelijk. Trek je conclusies wanneer je ze kan trekken.

Ik heb verdorie al 32 jaar geduld met iedere keer dezelfde lulverhalen!
En ja ik kan je nu al zeggen dat het kartel Vlaanderen weer zal bedriegen,
net zoals de VLD, de SPA en de CVP dat in het verleden gedaan hebben
De prijs zal voor Vlaanderen weer enorm hoog zijn!
Hopelijk is het in 2009 eindelijk zo ver !!

Zels indien de Walen op alles NON zeggen, gaat het kartel plat op de buik en wordt in ruil voor enkele zoethoudertjes en véle beloften opnieuw aan het volgende federele debacle begonnen.
Oud 26 juli 2007, 12:24   #82
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Interviewé par « La Libre », Olivier Maingain estime que le temps joue actuellement en faveur des Francophones

Dans cette interview, publiée ce 19 juillet par le quotidien « La Libre », le président du parti amarante constate que le temps joue �* l’heure actuelle en faveur des Francophones.

« CD&V et N-VA prétendent qu’ils ont tout le temps devant eux, mais je constate que nous sommes au gouvernement et pas eux… A un moment donné, le CD&V devra dire s’il veut plonger le pays dans un chaos de longue durée. M. Leterme sait qu’il a été élu pour sa capacité �* gérer l’Etat. »

D’accord, mais le CD&V affirme qu’il préfère qu’il n’y ait pas de gouvernement plutôt qu’un gouvernement sans réforme de l’Etat. « Mathématiquement » répond Olivier Maingain, « la seule issue c’est l’entente entre les familles libérale et sociale-chrétienne, on sait très bien que l’on arrivera de toute façon �* cette configuration, tout le reste c’est du pipeau… »

« A mon sens » dit encore Olivier Maingain, « la bonne méthode consiste �* commencer par discuter des questions socio-économiques. Et lorsque les choses sérieuses débuteront, je serai �* la table des négociations, cela a été défini dans les accords internes au MR. Didier Reynders a été très clair l�*-dessus. »

Guy Debisschop
Hoe de tijd in het voordeel van de franstaligen zou spelen blijft ook na deze uitspraak een raadsel. Het klopt wel dat de uittredende regering verder doet maar enkel voor de lopende zaken. In het nieuwe parlement heeft deze regering geen meerderheid meer. Hoe comfortabel is dat?

Een rooms-blauwe coalitie is in tegenstelling tot wat hij graag wenst te geloven helemaal geen zekere zaak. Mevr. Milquet lijkt er ook niet van overtuigd. Het probleem is dat CD&V en MR deze coalitie wel zien zitten maar VLD al veel minder en cdH helemaal niet.

Tenslotte moeten we in het Noorden van het land maar eens beseffen dat de franstaligen Leterme gewoon niet lusten.
Rene Artois is offline  
Oud 26 juli 2007, 12:34   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Hoe de tijd in het voordeel van de franstaligen zou spelen blijft ook na deze uitspraak een raadsel. Het klopt wel dat de uittredende regering verder doet maar enkel voor de lopende zaken. In het nieuwe parlement heeft deze regering geen meerderheid meer. Hoe comfortabel is dat?

Een rooms-blauwe coalitie is in tegenstelling tot wat hij graag wenst te geloven helemaal geen zekere zaak. Mevr. Milquet lijkt er ook niet van overtuigd. Het probleem is dat CD&V en MR deze coalitie wel zien zitten maar VLD al veel minder en cdH helemaal niet.

Tenslotte moeten we in het Noorden van het land maar eens beseffen dat de franstaligen Leterme gewoon niet lusten.
Met andere woorden: er is dus niet eens een tripartite meer nodig om met een onwerkbare regering opgescheept te zitten.

Ik geloof dus nog altijd in wat ik al een paar jaar beweer: de federale verkiezingen van 2007 zullen de laatste zijn. Dit corrupte koningdom blijkt immers nu al onbestuurbaar te zijn. Enkel een staatshervorming die naam waard zou de Belgische doodstrijd nog wat hebben kunnen rekken, maar die komt er dus niet. Evenmin als het goed bestuur dat van Leterme verwacht werd.
Oud 26 juli 2007, 16:45   #84
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ik stem enkel voor als BHV én Vlaamse resoluties erdoor zijn.
Oud 26 juli 2007, 17:27   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar stem je enkel voor als BHV én de Vlaamse resoluties erdoor zijn?
Oud 26 juli 2007, 19:03   #86
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Regeringsdeelname neem ik aan...
Wiley E Coyote is offline  
Oud 26 juli 2007, 19:13   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan wordt het zo goed als zeker tegenstemmen voor N-VA'er.
Niet dat dit verschil zal maken. Ik wéét namelijk hoe het er aan toe gaat op partijraden.
Oud 26 juli 2007, 19:32   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Ik heb verdorie al 32 jaar geduld met iedere keer dezelfde lulverhalen!
....
Hoe triestig ...
't moet zijn dat ge al 32 jaar onvoldoende meerderheid hebt met uw ekstremistisch partijtje, met wie niemand wil samenwerken, en die alleen maar altijd meer stemmen haalt omdat die drie grote politieke families er hun broek aan vegen.

En ik weet niet of ge het door hebt, maar de nva heeft iets kunnen losweken bij de tsjeven (en zelfs bij de sossen, ze willen zelfs overwegen mee te helpen voor een twee derde meerderheid ...).
Dus: het kan zijn dat het nu gebeurt, en anders is het toch nog wat wachten. Maar het Blok zal niet zo rap in het verhaal opduiken, tenzij er iets grondig verandert in de mentaliteit van de top.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 juli 2007, 19:40   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

'Het Blok' heeft nochtans laten weten dat het zijn steun wil verlenen, zij het onder voorwaarde dat er geen schandelijke prijs wordt betaald.
Oud 26 juli 2007, 21:55   #90
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met andere woorden: er is dus niet eens een tripartite meer nodig om met een onwerkbare regering opgescheept te zitten.

Ik geloof dus nog altijd in wat ik al een paar jaar beweer: de federale verkiezingen van 2007 zullen de laatste zijn. Dit corrupte koningdom blijkt immers nu al onbestuurbaar te zijn. Enkel een staatshervorming die naam waard zou de Belgische doodstrijd nog wat hebben kunnen rekken, maar die komt er dus niet. Evenmin als het goed bestuur dat van Leterme verwacht werd.
Er zijn niet bijster veel werkbare regeringen geweest de laatste decennia. Wat men deed was belastingen heffen, problemen vooruitschuiven en bij gelegenheid surfen op een goede conjunctuur en lage intrestvoeten.

Als men bekijkt wat nu rond de tafel zit en de respectievelijke verkiezingsprogramma's in het achterhoofd houdt is het moeilijk in te zien hoe hiermee een regering gevormd kan worden zonder dat minimum 1 partij electoraal zelfmoord pleegt.
Rene Artois is offline  
Oud 26 juli 2007, 22:05   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men bekijkt wat nu rond de tafel zit en de respectievelijke verkiezingsprogramma's in het achterhoofd houdt is het moeilijk in te zien hoe hiermee een regering gevormd kan worden zonder dat minimum 1 partij electoraal zelfmoord pleegt.
Hopelijk beseft die partij dat evengoed als jij.
Oud 26 juli 2007, 23:13   #92
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe triestig ...
't moet zijn dat ge al 32 jaar onvoldoende meerderheid hebt met uw ekstremistisch partijtje, met wie niemand wil, correctie: MAG samenwerken, en die alleen maar altijd meer stemmen haalt omdat die drie grote politieke families er hun broek aan vegen.
Klopt, mits de aanpassing van een kleine nuance. Forgive me.

Citaat:
En ik weet niet of ge het door hebt, maar de nva heeft iets kunnen losweken...
Ook niet goed wetende of uwen euro al gevallen is, maar als de NVA op haar partijprogramma en Vlaamse standpunten blijft hameren, zal ze door de belgische correcten (Vl & Fr-taligen) ook al gauw als een 'extremistisch partijtje' worden beschouwd, als ze al niet op voorhand zullen worden afgeschoten door de royalistische hard-liners binnen de CD&V zelf, die anders wel eens een hele hoop federaal machtsprofijt zouden kunnen mislopen, door het aanhoudend en ongewenst geblaf van deze lastige Vlaamse hond in de gepriveligeerde beslotenheid van het belgische kegelspel.
Fingers crossed dus.
Diego Raga is offline  
Oud 26 juli 2007, 23:26   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook niet goed wetende of uwen euro al gevallen is, maar als de NVA op haar partijprogramma en Vlaamse standpunten blijft hameren, zal ze door de belgische correcten (Vl & Fr-taligen) ook al gauw als een 'extremistisch partijtje' worden beschouwd, als ze al niet op voorhand zullen worden afgeschoten door de royalistische hard-liners binnen de CD&V zelf, die anders wel eens een hele hoop federaal machtsprofijt zouden kunnen mislopen, door het aanhoudend en ongewenst geblaf van deze lastige Vlaamse hond in de gepriveligeerde beslotenheid van het belgische kegelspel.
Fingers crossed dus.
Ik zie die lastige Vlaamse hond in het Belgische kegelspel binnen afzienbare tijd eerder een titel van minister van staat binnenrijven dan dat hij riskeert als extremistisch te worden gebrandmerkt door de Belgische wolven waarmee hij de roedel deelt.
Oud 26 juli 2007, 23:36   #94
Diego Raga

Standaard

Zou hij al zover heen zijn ?
Mocht Doggy Bart over enige politieke visie beschikken, dan kan hij nu al best beginnen te praten met het VB, 't zal wsl zijn laatste kans betekenen om in de toekomst, nog over enige Vlaamse credibiliteit te beschikken.
Uiteraard zal jou visie ervan, eerder in het nieuws komen dan de mijne.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 26 juli 2007 om 23:37.
Diego Raga is offline  
Oud 27 juli 2007, 00:03   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als doggybart zijn Vlaamse geloofwaardigheid iets waard was geweest had hij de brulaap aan boord gehouden inplaats van zich aan de wolven over te leveren.
Oud 27 juli 2007, 00:27   #96
Diego Raga

Standaard

Ja, dat was wel efkes de stoot van z'n carriere, he ?
Politiek gezien heeft 'm dan ook zichzelf kwetsbaar opgesteld tussen hamer en aambeeld, en dat kan alleen maar pijnlijke klappen opleveren.
Diego Raga is offline  
Oud 27 juli 2007, 00:47   #97
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zie die lastige Vlaamse hond in het Belgische kegelspel binnen afzienbare tijd eerder een titel van minister van staat binnenrijven dan dat hij riskeert als extremistisch te worden gebrandmerkt door de Belgische wolven waarmee hij de roedel deelt.
Ik zie nog steeds een erg zenuwachtige Bart De Wever die mijns insziens gewoon tot nu toe te naief is geweest. Maar ik ben wel zeker dat er 1 ding in zijn niet onintelligent kopke ronddraait. Hij weet dat als hij deelneemt aan een regering die de N-VA achterban niet lust, de N-VA in 2009 al eindigt als Spirit in 2007. Bartje heeft mijns insziens verkeerde keuzes gemaakt, maar ik zou nu niet graag in zijn schoenen willen staan. Ik slaap alvast beter dan hem. Ofwel lukt hij en dan ben ik blij, ofwel lukt het hem niet en dan moet hij de N-VA uit de CD&V loodsen zonder veel postjes en onafhankelijk doorgaan als hij wil vermijden dat de partij binnen twee jaar met mathematische en wetenschappelijke zekerheid dood is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 27 juli 2007, 07:17   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ofwel lukt hij en dan ben ik blij, ofwel lukt het hem niet en dan moet hij de N-VA uit de CD&V loodsen zonder veel postjes en onafhankelijk doorgaan als hij wil vermijden dat de partij binnen twee jaar met mathematische en wetenschappelijke zekerheid dood is.
Dat onafhankelijk doorgaan was mogelijk met De Decker. Die vlieger zal na dat debacle echter voorgoed aan de grond blijven, eender wat 'het Weverke' beseft.

Hoop doet leven en ik wil Dewever best een kans geven. Ik word echter meteen weer met twee benen op de grond gezet als ik nagels met koppen zie slaan zoals deze:

Citaat:
Ik ken overigens weinig Vlaamsgezinde politici die zo - typisch Belgisch - wendbaar zijn als De Wever en Bourgeois.
Oud 27 juli 2007, 07:23   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, dat was wel efkes de stoot van z'n carriere, he ?
Politiek gezien heeft 'm dan ook zichzelf kwetsbaar opgesteld tussen hamer en aambeeld, en dat kan alleen maar pijnlijke klappen opleveren.
niet alleen FDW heeft daar een historische kans gemist ... verschil met FDW en GA is dat BDW zijn droevig lot zélf bepaald heeft
Anna List is offline  
Oud 27 juli 2007, 08:04   #100
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe triestig ...
't moet zijn dat ge al 32 jaar onvoldoende meerderheid hebt met uw ekstremistisch partijtje, met wie niemand wil samenwerken, en die alleen maar altijd meer stemmen haalt omdat die drie grote politieke families er hun broek aan vegen.

En ik weet niet of ge het door hebt, maar de nva heeft iets kunnen losweken bij de tsjeven (en zelfs bij de sossen, ze willen zelfs overwegen mee te helpen voor een twee derde meerderheid ...).
Dus: het kan zijn dat het nu gebeurt, en anders is het toch nog wat wachten. Maar het Blok zal niet zo rap in het verhaal opduiken, tenzij er iets grondig verandert in de mentaliteit van de top.

Beste schoofzaak:
Wat zal de ontnuchtering groot zijn, indien je tenminste over een eerlijke Vlaamse reflex beschikt!

En hoe triestig is het inderdaad om een partij met een rechtlijnig VLaams programmma vlug een "extremistisch partijtje " te noemen.
En dan te weten dat "uw partijtje" tot eer en glorie van eigen lijfsbehoud en daaraan gepaarde postjes, gelijkstemmend het liedje van de tjeven zingt!
Komaan, 5 minuten politieke moed van de NVA en BHV was al 2 keer gesplitst.
neen beste kerel : van verraad na verraad trouw aan de Belgische staat :
DAT WORDT DE EPILOOG VAN DE NVA KOPSTUKKEN.

Droom nog maar even verder op de wolk van de NVA : "Pas op : deze keer gaat ge eens wat zien! En dan net zoals de zetel van Bourgeois in het Vl parlement zal het ook met de federale zetel gaan.
Maw : klote voor VLaanderen.
Dan liever een partij die sinds dag 1 zegt : Vlaanderen onafhankelijk. Maar dat deze partij geen hulp krijgt van de Vlaamse traditionele partijen is niet hun schuld.

Alleszins Bartje mag zijn laatste troef uitspelen en dan zijn Vlaamse memoires schrijven. In 2009 is de beurt echt aan de Vlaams Nationalisten!!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be