![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De KKK nu is ondertussen een stukje werelderfgoed geworden. Zijn generatie bierdrinkende lompe doppers met een bekrompen geest die van niet meer weten. Maar handelen niet vanuit een ongenaakbare 'religie'. Rassen groepjes zul je altijd hebben, is meestal in een fase op een bepaalde leeftijd. Maar heb er nog nooit enkelen weten zichzelf oplazen in een bomauto voor de carrefour in naam van hun clubje. Moslim fundi's zijn de locomotieven en de 'gematigde' de wagonnekes. Maar ze gaan allebei gewillig naar hetzelfde doel. Je heb wel gelijk dat er een vergelijking is : Wat de naz's gedaan hebben in WWII toen de Moslim's al sedert 627 en dit omwille van hun profeet Mohammed. Ja diegene waar je geen cartoontje mag van maken. Maw islam is een "gang" muslimbrotherhood is een feit. De islamitische wereld zal altijd weer proberen de joodse staat te vernietigen. Laat niemand denken dat deze dreiging alleen van 'extreme' moslims uitgaat. Reeds Mohammed zelf begon, toen bleek dat de Joden zijn boodschap niet wilden aannemen, hen te haten met een brandende haat. In mei 627 liet hij nagenoeg alle joodse mannen van Medina afslachten; de vrouwen en kinderen werden als slaven verkocht. In een vierjarige oorlog (624-628) versloeg Mohammed alle in Arabië wonende joodse stammen. Vele Joden werden gedood of verdreven, en de overigen werden geplunderd en schatplichtig gemaakt en vele bezittingen verwoest. In 640 verdreef kalief Omar de laatste Joden uit Arabië. Geen moslim kan de haat van Mohammed jegens de Joden vergeten. Als je iets vertelt over islam moet je niet over boedhisten of christenen beginnen. Ik geloof dat je geen religie nodig hebt om te weten dat onschuldige mensen vermoorden verkeerd is. Maar bij sommige religie's is hun boek een manier om meer gang-members te recruteren. Koran is een fantastisch boek met een boodschap en 'levencode', ook prachtig gebracht zodat je er alle kanten mee weg kan. Beetje zoals je horoscoop, er staat altijd wel iets in die klopt of je aanspreekt als je daar gevoelig voor bent. ps : als ik morgen m'n kind van 3jaar op straat in een stoet met zo'n mes zou verminken. Dan sta ik direct voor de rechter denk ik. Misschien is onze maaschappij ziek dat ze dit niet aanmoedigen. Laatst gewijzigd door colargo : 4 augustus 2007 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welnu, de roomskatholieke kerk beschouwt het intiem sexueel contact tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht als een 'zondig' gedrag. Dus uit den (moreel) boze. Men kan hier dus geen vurig betoog komen houden tegen heiligschennis (als zijnde 'het kwetsen van zeer persoonlijk gevoelen van mensen'), als men terzelfdertijd lid is van een kerk die zelf sedert haar bestaan, en tot in onze tijd, permanent heiligschennis (= nogmaals, het 'kwetsen van het zeer persoonlijk gevoelen van mensen') begaat tegenover miljoenen mensen op deze aardbol. Dan spreekt men met dubbele tong. Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2007 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
het is daarom dat de joden in Spanje pas verdreven zijn nadat de christenen het land herovert hadden. De christenen hebben een traditie in het vervolgen en vermoorden van joden... ![]() de inquisitie en later het nazi regime met toestemming van de katholieke kerk (zie foto) waren de bekenste ervan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2007 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
bron: wikipedea colargo.... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Joodse visies op het christendom : Veel Joden zijn er zich van bewust dat er in het verleden christenen zijn geweest die de Joden welgezind waren. Niet alleen in het verre verleden, maar ook tijdens de Tweede Wereldoorlog, waren christenen vaak vanuit hun geloof en christelijke waarden gedreven tot het verlenen van onderdak of hulp aan Joden, soms met gevaar voor eigen leven. En een mens kan zo blijven zeveren..... Af en toe ligt de bal in een ander kamp, maar het blijft hetzelfde. Joden zullen altijd op de vlucht zijn...met dank aan Pr-man-Mohamed. Vroeger was de kerk ook fundamentalistisch en hypocriet als de islam en soms nog. Hoe lang heeft die condoom grap niet geduurd en abortus enz.... Nu zijn ze aan het evolueren, wat niet kan bij islam het woord v/d profeet manipuleren. Maw ze blijft dictatoriaal. Het gaat hier over het doel v/d islam. Volgens mij komt het nooit goed tussen joden en moslims en de gaza-regio is daar het voorbeeld van en wel omwille van deze gebeurtenis in de geschiedenis: De islamitische wereld zal altijd weer proberen de joodse staat te vernietigen. Laat niemand denken dat deze dreiging alleen van 'extreme' moslims uitgaat. Reeds Mohammed zelf begon, toen bleek dat de Joden zijn boodschap niet wilden aannemen, hen te haten met een brandende haat. In mei 627 liet hij nagenoeg alle joodse mannen van Medina afslachten; de vrouwen en kinderen werden als slaven verkocht. In een vierjarige oorlog (624-628) versloeg Mohammed alle in Arabië wonende joodse stammen. Vele Joden werden gedood of verdreven, en de overigen werden geplunderd en schatplichtig gemaakt en vele bezittingen verwoest. In 640 verdreef kalief Omar de laatste Joden uit Arabië. Geen moslim kan de haat van Mohammed jegens de Joden vergeten. ![]() "I know that you do not want Iran to lie under the boots of the Jews," http://images.google.be/imgres?imgur...BE217%26sa%3DN ps: laatst in het nieuws dat wikipedea niet altijd juiste info geeft, maar ik struikel dar niet over. Laatst gewijzigd door colargo : 4 augustus 2007 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Voil�*, dat is al een heel wat verstandiger antwoord dan die malloten die alle kwaads van de wereld in de schoenen van gelovigen willen schuiven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Eventjes je geheugen opfrissen. Terwijl de vorige (en ook de huidige) paus radicaal tégen condoomgebruik zijn, betogen een aantal bisschoppen en kardinalen, waaronder Danneels, dat condooms onder bepaalde voorwaarden mogen kunnen: bvb. om AIDS-besmetting tegen te gaan (weliswaar tussen getrouwde partners). Maar volgens jou zou Danneels dan geen katholiek meer zijn? Jij mag mijn houding hypocriet vinden, man. Van iemand die zo zwartwit denkt als jij, moeten we dat wel aanvaarden. Uit pure arren moede... Citaat:
Dat de aandacht altijd zo op homo's gefixeerd wordt, daar is eenvoudigweg niet de minste grond voor. Elk buitenhuwelijks seksueel contact is zondig. Homo's worden dus geenszins speciaal geviseerd, tenzij volgens diegenen die in hun onnozelste zwartwitbeelden zelfs deze nuance niet meer kunnen maken. Maar daarmee is het verhaal niet gedaan, jongentje, want kennelijk ken jij de katholieke moraal maar half. Of verzwijg je kwaadwillig de andere helft. Ik kom er direct op terug. Citaat:
Ik ben eens curieus of je de tweede helft van dat verhaaltje ook zo goed kent. In mijn engagementen - ook hier binnen de parochie - kom ik wel eens homo's tegen die nochtans even gelovig zijn als ikzelf, en die aan dat geloof, aan die Kerk en aan hun engagement héél veel hebben. Als zij genoegen nemen met die katholieke moraal, met welke recht beweer jij dan dat zij hypocriet zijn of met dubbele tong spreken, omhooggevallen stuk pretentie dat je bent! Eén van hen zit op dit eigenste moment naast me, en leest mee. En de toon waarin jij één en ander meent te moeten verwoorden grieft hem véél erger dan de volgens jou halfslachtige katholieke moraal. Tot slot mijn mening op wat hypocrisie inhoudt. Je enerzijds niks van God, Kerk noch gebod aantrekken, maar anderzijds wel lopen janken omdat je je op je kloten getrapt voelt door die Kerk, getuigt op zijn minst van een inconsequentie. Waarom zou een niet-katholiek zich moeten gekwetst weten door een uitspraak van de katholieke Kerk die tenslotte in de eerste plaats voor de gelovigen zélf bedoeld is? Een vraag die je al een paar keer gesteld werd, en niet alleen door mij. En die je totnogtoe altijd hebt ontweken. Dat is pas hypocriet!!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
[quote] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kom op voor de belangen van iedereen, homo’s of hetero’s. Christen of geen christen. Ik probeer als humanist door het leven te gaan. Ik stel als humanist alleen vast dat uw kerk reeds 1700 jaar systematisch homo’s en lesbiennes verkettert (die 300 eerste jaren van het christendom geef ik u cadeau, maar het zal allicht niet beter zijn geweest voor de homo’s in de vroegchristelijke kerk. Integendeel.). U zou beter eens tot bezinnig komen in plaats van, als een kieken zonder kop, proberen recht te praten wat uw kerk krom heeft gehouden. Laatst gewijzigd door system : 5 augustus 2007 om 12:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Enkel jouw aanname dat wie katholiek wil zijn tenvolle de katholieke moraal moet onderschrijven heb ik weerlegd, door aan te tonen dat men het zelfs op het allerhoogste niveau over die moraal nog niet eens is. Als Danneels er controversiële standpunten op mag nahouden, waarom zouden volgens jou dan gewone katholieken voor de volle 100% de kerkleer moeten volgen omdat zij anders volgens jou geen katholieken meer zijn. Dáár ging het over. Alweer spring je handig van de hak op de tak, door plots weer dat condoomgebruik zélf op de korrel te nemen, waar het er enkel om te doen was de getrouwheid van de doordeweekse katholiek aan de kerkleer te bespreken. Je hebt je nick duidelijk ergens gestolen, want veel "systematiek" vind ik in je manier van doen niet terug. Op die AIDS-doden antwoord ik zelfs niet meer. Ik ben geen koe hé. Citaat:
Zoek hem zelf maar op. Ik doe de moeite niet meer hier een link neer te poten. Citaat:
Citaat:
Kennelijk heb je niet eens de nuance vast tussen "niet toegestaan" en "als zondig beschouwd". Lees er maar eens het verhaal op na van de overspelige vrouw die dreigde gestenigd te worden, in Joh. 8, 1-11. Misschien valt het je niet op, maar nergens vraagt Jezus die vrouw of zij berouw toont over haar zonde. Had zij berouw? We weten het niet. En zo ja, had ze dit dan omdat ze zich oprecht schaamde voor haar gedrag, of eerder uit angst voor de dreigende steniging? Het enige wat Jezus haar vroeg, nadat de beulen beschaamd afgedropen waren: "Vrouw, waar zijn ze gebleven? Heeft niemand je veroordeeld?" Citaat:
Ik weet niet hoe betrokkene met zijn homoseksuele geaardheid omgaat, hoe hij die ondergaat en hoe hij die rijmt met wat de Kerk hem voorschrijft. Maar toch slaagt hij erin. En zoals ik hem ken betreft het een allesbehalve volgzaam persoon, allesbehalve een kieken zonder kop. Tussen haakjes: zijn partner is actief in één van de buurtparochies. En beiden zijn ze hier heel graag gezien, tussen al die katholieken, die volgens jou geen katholieken zijn omdat ze weigeren holebi's te brandmerken zoals de katholieke Kerk hen dit volgens jou voorschrijft. Citaat:
Bovendien verdedig ik, naast niet-gelovige humanisten, ook gaarne gelovige. Ik verdedig al die lui niet alleen, ik kom niet alleen voor hun belangen en hun rechten op... ... in de eerste plaats tracht ik een oprechte poging te ondernemen om al die lui in hun eigenheid te respecteren. Daar meer ik bij jou erg weinig van. Citaat:
Maar kom nu liever eens met een paar bewijzen, liefst van heden ten dage. En wees in je bewijsvoering eens wat zorgvuldiger met termen als "liefde", want je hebt hoogstens een klokje horen luiden, maar de klepel heb je kennelijk nog niet gevonden hoor... verre van. Ik ben eigenlijk niet meer curieus: je bewijs zal niet meer kleuren hebben dan je denken: en dat zijn er ook maar twee... Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 5 augustus 2007 om 13:30. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw kop uit het zand, zo rap mogelijk. Dat is mijn advies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() Aha, je werpt je nu al op als adviseur op dit forum?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
… on account of our sins God has cast us into the midst of this people, the nation of Ishmael [that is, Muslims], who persecute us severely, and who devise ways to harm us and to debase us…. No nation has ever done more harm to Israel. None has matched it in debasing and humiliating us. None has been able to reduce us as they have…. We have borne their imposed degradation, their lies, their absurdities, which are beyond human power to bear…. We have done as our sages of blessed memory have instructed us, bearing the lies and absurdities of Ishmael…. In spite of all this, we are not spared from the ferocity of their wickedness and their outbursts at any time. On the contrary, the more we suffer and choose to conciliate them, the more they choose to act belligerently toward us.
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik meen te merken dat deze discussie dreigt nogal moeilijk te worden voor sommigen. Voor wat condoomgebruik in Afrika betreft, kan ik wel enige bijdrage leveren. Ik dacht dat zowat 16% van de sub-Sahara bevolking katholiek is. Waarom willen bepaalde groepen telkens weer de RKK aanpakken voor al het leed in Afrika, terwijl hooguit 16% van de bevolking naar Rome zou moeten "luisteren" (dit is nog niet "gehoorzamen"). Daarenboven heb ik ooit ergens een statistiek gezien waruit zou moeten blijken dat er een negatieve correlatie is tussen het aantal katholieken in een land en het aantal HIV-gevallen. Misschien luisteren de katholieken dan toch naar de paus en passen zij hun sexuele moraal aan aan de katholieke leer? Want het grote probleem in Afrika is precies die sexuele moraal, of het ontbreken ervan, afhankelijk van hoe je het bekijkt.
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() De polemiek tussen System en EFL roept wel sommige bedenkingen op. Zou men niet eerder moeten uitgaan van het feit dat religie niets meer dan moraalleer is, weliswaar gekruid met goddelijke ingredïenten. Omdat dit laatste moeilijk vatbaar is voor de gewone mens word het goddelijke aangewend als morele chantage door zij die er baat mee hebben. Dit met de bedoeling dat het gros van de gelovigen in het opgelegde gareel blijft lopen om zodoende vat te hebben op hun handel en wandel. Men kan dit voldoende opmerken bij de moslims terwijl de christenen, dmv hun wetenschappelijke en economische vooruitgang, zich er minder aan storen.
Betreffende het condoom dacht ik ook te verstaan dat het er de RK om te doen was om de zedenverloedering in Afrika tegen te gaan door de monogamie te promoten ipv het condoom. Maar dit betekent geenszins dat alle christenen hieraan gevolg geven, de geestelijken op kop.
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB) Laatst gewijzigd door schaveiger : 5 augustus 2007 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De zinnen die ik intussen een paar keer gelezen heb zijn "dat religie niets meer dan moraalleer is, weliswaar gekruid met goddelijke ingredïenten. Omdat dit laatste moeilijk vatbaar is voor de gewone mens word het goddelijke aangewend als morele chantage ... " Ik zie daar wel iets in. EFL zal hier zeker nog een zinnig antwoord op kunnen geven, iets waartoe ik me inderdaad niet in staat acht. N.B.: interpreteer dit niet alsof ik EFL er zou van verdenken daaraan mee te werken. Uit alles wat ik reeds van hem gelezen heb weet ik dat hij een eerlijk mens is, zoekend zoals het een eerlijk mens betaamt, die zijn eigen kijk op de mens heeft, wars van wat er officieel wordt voorgeschreven, maar de voorschriften wel kennende.
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kortom, men mag geen vragen stellen, of men mag gelovigen niet het gevoel geven dat hun geloof 'niet klopt', want dat is dus respectloos... Men mag niet wijzen naar al die conflicten over geloof, want dat is niet waar, als iemand nog maar in die richting kijkt is dat 'respectloos'. Men mag niet vragen tot waartoe al dat geloof dient, wat heeft het opgebracht, want men is respectloos... U ergens in uw berichtje iets van fanatiek? Wel, fanatiek word men als men in onzinnige zaken geloofd, en anderen daar geen vragen over/bij mogen stellen, het zelf niet mogen 'denken'... Laten we wel wezen, ik heb hier geen afdukken van geloofsnamen met een hakenkruis erin gepast e.d. Dus ik ben niet haatdragend tegenover geloof, maar wel kritisch... Laatst gewijzigd door Zyp : 5 augustus 2007 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat het geloof een iedeaal recruteringsmiddel is... Men DENKT dat men vecht om geloof, en men vecht eigenlijk voor andere zaken. Maar idd mag je niet blind zijn voor het geweld dat voortkomt uit verschil van geloof. Kijk eens hier in belgie, de discussie is niet hoogoplopend over "bruine" en "witte"... neen, over "islamieten" en '"christenen"... Je moet het ook durven erkennen als de scheidingslijn pal op het geloof valt...Maar idd is niet elke oorlog over geloof. |
|
![]() |
![]() |