![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Turkije kan dit:
![]() http://www.tiscali.nl/content/articl...ije/488867.htm Citaat:
dit ![]() Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 10 augustus 2007 om 20:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is niet OK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe meer politiestaat, hoe meer vrijheid van meningsuiting. ![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ethnische groepering zeg iemand die vreest zijn mond te bevuilen door het over volk te hebben.
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Inhoudelijk kan ik je bezwaar begrijpen, maar afgezien van de inhoud van de boodschap die die vereniging wilde brengen, en die ik verfoei, kan ik objectief gezien ook wel echt een risico op rellen zien. En ik vind niet dat je dan maar blindweg moet zeggen dat de ordediensten dat dan maar moeten aankunnen. Als je een serieus risico kunt elimineren als veiligheidsverantwoordelijke, dan moet je dat doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik gebruik de term "ethnische groepering" niet om de term "volk" te vermijden. Ik zou niet weten waarom ik dat zou doen. Maar "volk" is een woord met vele betekenissen, terwijl "ethnie" een duidelijker gedefinieerde betekenis heeft, namelijk die van een sociaal-culturele groep.
![]() |
![]() |
#91 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gezien zoveel West-Europese moslims naar hier gekomen zijn voor een beter leven en dus van onze democratie willen genieten en ze beschermen, zou ik trouwens eerder verwachten dat vele Brusselse moslims van de gelegenheid gebruik zouden maken om hun verzet tegen fundamentalisme, inperking van de burgerrechten en van de rechten van de vrouw, en hun gehechtheid aan de westerse democratie te uiten. Ook dat maakt Thielemans nu onmogelijk, en hij wekt meteen de suggestie dat de Brusselse moslims daar allemaal tegen zouden zijn. Een gemiste kans! Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 10 augustus 2007 om 21:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is het verkeerd om te betogen tegen de islamitisering van Europa op 11 september. Als mensen islamiet willen worden dan is dat hun goed recht, en tegen rechten betoog je niet.
Ik zou betogen tegen islamextremisme, zodat iedereen ook kan zien hoeveel moslims er mee betogen. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit een onderzoek van GvA. Het grote gelijk van de imam Maar liefst 40 procent van de moslimjongeren bezoekt minstens één keer per week een moskee. Dat zijn cijfers waarvan Vlaamse priesters enkel kunnen dromen. Vandaag, in het derde deel van de moslimreeks van Gazet van Antwerpen, komt een eerste duidelijke breuk aan het licht tussen moslimjongeren en Vlaamse jongeren. Natuurlijk beweren nagenoeg alle ondervraagden dat geloof een belangrijke rol speelt in hun leven. Om in het onderzoek opgenomen te kunnen worden, hadden ze immers al aangegeven dat ze zichzelf als islamjongere beschouwden. Daarmee geven ze, zo blijkt, meteen een volledige levenshouding aan. Wie de islam aanhangt, doet dat volledig. Integratiebevorderend is dat natuurlijk niet. De Vlaamse samenleving is de laatste decennia met veel moeite geseculariseerd. De scheiding tussen Kerk en staat is een moeizaam verworven goed. In een echte democratie is een overlapping van beide ondenkbaar. In tegenstelling tot de moslims denkt de Vlaming al lang niet meer dat het geloof een noodzakelijke voorwaarde is voor geluk, voor een beter leven of, voor wie dat zou wensen, een eeuwig leven. In Vlaanderen is de rol van het geloof geleidelijk veranderd volgens het ritme van de ontwikkeling van die samenleving. De gesloten en principiële geloofsbeleving van de jonge moslims is moeilijk te verzoenen met die Vlaamse vrijheid van denken. Amper één jonge moslim op de vijf in het onderzoek zegt dat zijn of haar kinderen zelf hun geloof mogen kiezen.De helft vindt dat de koran letterlijk moet worden gevolgd en één op de drie vindt moslims betere mensen dan niet-moslims. Wie met dergelijke opvattingen aan zijn persoonlijke integratie wil beginnen, neemt een valse start. Amper één op de twee zegt dat imams géén haat prediken. Dat is een verontrustend hoog cijfer. Gelukkig zijn de meeste christenen dat spierballengerol intussen overstegen. Enkel een verstandig christendom kan een introverte islam tot meer openheid bewegen. Een geloofsprediking die de individuele vrijheid verstikt, kan niet als een verrijking van de samenleving worden beschouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit niet gezien? ''Maar liefst 40 procent van de moslimjongeren bezoekt minstens één keer per week een moskee.''......en dan spreken we nog niet van het ''thuisonderricht'' over de koran dat jonge moslims krijgen. Er zal dus wel meer dan de helft weten wat in de koran staat. Laatst gewijzigd door daiwa : 10 augustus 2007 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het verband niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |