Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 februari 2004, 23:55   #81
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
Die regeringen regeerden dan toch tenminste vier maanden 8)
Alle gekheid, ik ben idd blij dat we min of meer van die communautaire problemen verlost zijn, ...
Knipp, is dat nu als grap bedoeld?
Geen enkel probleem kan in dit land behoorlijk opgelost worden omdat Vlamigen en Franstaligen een andere oplossing willen. Vooraanstaande politici en journalisten van alle partijen bevestigen dit.
En jij denkt dat de problemen min of meer opgelost zijn !!?? Dat moet je toch eens uitleggen.
Luc, in vergelijking met 20 jaar geleden, wegen de communautaire problemen veel veel minder op het beleid.
Wat jij hier zegt is eigenlijk meer een ideologie die alle problemen tracht terug te brengen op de as vlaanderen/wallonië.
Ik kan je garanderen dat de meeste ministers momenteel met volkomen andere dingen bezig zijn

Als je de discussie verder wil voeren, moet je maar een paar van die vooraanstaande politici en journalisten noemen - liefst niet dewinter

In de commentaren die ik lees, zie ik dat soort interpretatie zelden.
( DS, De Morgen )

Je vindt ze wel op dit forum, da's waar.
Knipp is offline  
Oud 15 februari 2004, 23:59   #82
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Voila: zoals ik al zei: van tegenstanders. Dat kan maar 1 ding betekenen: CD&V/N-VA gaat potten breken!
Botten denk ik.
Niels! jong, ga bij uw franstalige partner maar eens vragen waarom 30jaar x 300 miljard (9000 miljard) nog niets heeft veranderd ....
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 16 februari 2004, 12:14   #83
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:
Knipp, is dat nu als grap bedoeld?
Geen enkel probleem kan in dit land behoorlijk opgelost worden omdat Vlamigen en Franstaligen een andere oplossing willen. Vooraanstaande politici en journalisten van alle partijen bevestigen dit.
En jij denkt dat de problemen min of meer opgelost zijn !!?? Dat moet je toch eens uitleggen.
Luc vergelijkt de situatie nu met die van enkele decennia terug. De "goewe ouwe tijd" zeg maar. Als je die situatie kent relativeer je de gebeurtenissen van vandaag wel een beetje ..
Niels de onopgeloste problemen van vandaag zijn veel ingrijpender dan vroeger: De miljarden transfers van VL. naar W. sanering van NMBS, Post, Gerecht, bestrijding van werkloosheid, het vreemdelingenprobleem enz.
Steeds botst Vlaanderen daar op het NON van Di Rupo. Die problemen MOETEN opgelost geraken. En als Vlaanderen doet wat moet gedaan worden dan Barst België. Wie durft dat aan?
luc broes is offline  
Oud 16 februari 2004, 16:07   #84
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steeds botst Vlaanderen daar op het NON van Di Rupo. Die problemen MOETEN opgelost geraken. En als Vlaanderen doet wat moet gedaan worden dan Barst België. Wie durft dat aan?
Dan moet er iets aan Di Rupo gedaan worden, en niet aan België.
Oud 16 februari 2004, 16:11   #85
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Da's wel heeeeeeel kortzichtig. Een doek voor het bloeden, in plaats van de wonde te genezen.
Oud 16 februari 2004, 16:15   #86
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Steeds botst Vlaanderen daar op het NON van Di Rupo. Die problemen MOETEN opgelost geraken.
En als Vlaanderen doet wat moet gedaan worden dan Barst België. Wie durft dat aan?
Vergeet niet dat Di Rupo oppermachtig is met ons geld in Wallonië. Hij wil die macht niet kwijt en dus ons geld ook niet.
Als Yann een oplossing heeft, luister ik met aandacht.
luc broes is offline  
Oud 23 februari 2004, 00:56   #87
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Blijkbaar is Bert nogal gefrustreerd over hét kartel van 2004:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [url
www.bertanciaux.be[/url]]Ik was alleen wat ontgoocheld dat blijkbaar Yves Leterme, namens het conservatieve kartel, het nodig vond om de uitspraak van de procureur wat goed te praten en het strenge beleid van paars te moeten aanvallen. Kom Yves, over alles en nog wat, maar laat ons geen politieke spelletjes spelen over verkeersonveiligheid. Daar verwacht ik een duidelijke boodschap over de banken van meerderheid en oppositie heen. Zeker van een man zoals Yves verwacht ik dat. Het conservatieve kartel heeft misschien andere zorgen, een man als Yves Leterme, die ik waardeer, daarvan verwacht ik een gelijke aanpak. Op die manier beland ik bij de politiek. Deze week was wel de week van de restauratie. De restauratie bij de VLD met de nieuwe voorzitter Dirk Sterckx en de restauratie van het conservatieve denken met het kartel CD&V - NV.A. Ik wens Dirk Sterckx de kracht om zichzelf te blijven. Hij is voor mij een autentiek man en daar hou ik van.
Ik was enkele dagen geleden in de senaat en Yves en Geert stonden wat stijfjes naast elkaar voor een fotosessie. Ik bleef uit nieuwsgierigheid wat kijken. Na enig aandringen van de fotograaf sloeg Yves de heer Bourgeois een arm om de schouder. Het was mooi. Geert was zoveel tederheid niet echt gewoon, want hij bloosde ervan. Yves heeft duidelijk wat meer warmte op overschot. Hij zag me staan en zei: 'Kom er gerust bij staan !" Op een wat verlegen-plagende toon zei ik "Pas op of ik doe het." Waarop Geert wat pissig zei, "Blijf jij maar bij je kartel". Het woord kartel kwam er zo zuur uit, zo, ik zou bijna zeggen hatelijk, dat ik denk dat Geert een seconde vergat dat we in februari 2004 zaten en even maar al zijn frustratie van de laatste maanden en jaren naar buiten bracht in dat ene woord 'kartel' waar hij maanden met afgrijzen over gesproken had. Een seconde later besefte Geert echter dat ook voor hem de wijsheid "never say never" van toepassing is en dat hij nu zelf in een kartel zit. Yves voelde de koude bries naast hem en voelde zich wat ongemakkelijk. Een knipoogje deed wonderen en ik trok me dan ook terug. Wetende wat anderen zullen ondervinden.
Vooral dat laatste stuk is om van omver te vallen. Ik kan moeilijk geloven dat het helemaal gelogen is, maar de interpretatie van Geerts "Blijf jij maar bij jouw kartel" is toch maar vreemd. Markante bedenking: wat deden Yves en Geert in de Senaat? Beiden zetelen in de Kamer en als het voor een campagnesessie was, lijkt het Vlaams Parlement een iets logischere plaats?
Oud 23 februari 2004, 11:05   #88
luc broes

Standaard

Bert zegt hier: "Wetende wat anderen zullen ondervinden".
Bedoelt hij: Bourgeois zal nu ook eens ondervinden hoe weing het kleine broertje van het kartel maar te zeggen heeft, of wat?
luc broes is offline  
Oud 23 februari 2004, 11:12   #89
SB1234
Schepen

Standaard

Iedereen die Vlaanderen een warm hart toedraagt ziet hoe de Anciaux-clan hoogverraad heeft gepleegd tav de 'Vlaamse zaak'.

Bij Bourgeois zal dat als directe betrokkene in het geheugen gegrift blijven (en terecht lijkt me).
SB1234 is offline  
Oud 23 februari 2004, 11:28   #90
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bedoelt hij: Bourgeois zal nu ook eens ondervinden hoe weing het kleine broertje van het kartel maar te zeggen heeft, of wat?
Nee, hij bedoelt wellicht dat Yves Leterme het zich zal beklagen dat hij met de consequente Vlaamsnationalist Geert Bourgeois in het (kartel)bootje is gestapt.
Oud 23 februari 2004, 14:08   #91
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Citaat:
Nee, hij bedoelt wellicht dat Yves Leterme het zich zal beklagen dat hij met de consequente Vlaamsnationalist Geert Bourgeois in het (kartel)bootje is gestapt.
Laat ons hopen dat beiden het zich NIET beklagen en dat ze samen de beloofde hervormingen kunnen doorvoeren. Spijts de monsterscore die unitarist Dehaene ongetwijfeld zal behalen.
Een nieuwe triomf van het VB zal hen daarbij alleen maar helpen.
luc broes is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be