Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveeel punten geven jullie Pietje?
1 2 5,56%
2 0 0%
3 0 0%
4 1 2,78%
5 2 5,56%
6 1 2,78%
7 3 8,33%
7.5 4 11,11%
8 5 13,89%
8.5 2 5,56%
9 4 11,11%
9.5 2 5,56%
10 10 27,78%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2007, 15:51   #81
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Wat is je visie op het forum? Hoe vind je dat de fourmmers zijn, enz...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 19:02   #82
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Rookt u ?
Hoeveel bedraagt uw BMI ongeveer ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 19:56   #83
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Rookt u ?
Hoeveel bedraagt uw BMI ongeveer ?

pas op eh Pietje, voor dat je het weet moet je belastingen betalen voor het roken, en moet je belastingen betalen omdat je bmi te hoog is
Oud 23 augustus 2007, 20:07   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wat ik jou al lang wilde vragen: vertel eens wat over je passie voor Frank Zapa. Heb je ook iets met Rory Gallagher en zo ja wat? En waarom is het volgens jou toeval dat Rory Gallagher, U2 en Van Morrison Ieren zijn?
Wat betreft Frank Zappa heb ik hier al toegelicht :

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=16

Wat betreft Rory Gallagher, hij is mijn all time favourite gitarist, en dat al sinds "Taste" (zijn band voor hij solo ging). Technisch misschien niet perfect maar hij gaf de blues, en vooral de rock-blues een nieuwe dimensie die ongetwijfeld zijn stempel draagt. En "live" kende hij zijn gelijke niet, een podiumbeest avant la lettre. Ieder concert van de man was een feest.
En natuurlijk dat het een toeval was dat zowel hij, U2 en Van Morrison Ieren waren/zijn, zoals het een toeval is dat wij Belgen/Vlamingen zijn. Voor het zelfde geld werden we 5000km verder geboren.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 20:10   #85
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ik heb geen vraag voor u meteen.
Toch ff vertellen dat ik u een enorm respectabel forumlid vind.
Vooral nu ik hoor dat u 56 jaar bent, en nog zo'n frisse ideeen en visie heeft !
bravo
Awel, dat vind ik nu fijn om lezen, echt waar ik meen het. En t'is wederzijds. Als ik Einstein zijn hoofd zie, weet ik onmiddellijk wie het is.
Oud 23 augustus 2007, 20:17   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Zo zo ...

Daarom deze vraag: welke historische gebeurtenis (die tijdens je leven heeft plaatsgevonden) heeft op jouw het meeste indruk gemaakt?
De landing op de maan. Sience fiction werd plots realiteit. En de gezellige vlaamse uitdrukking "Loop naar de maan" kreeg plots een heel andere dimensie.

Andere gebeurtenissen die ik evenzeer nooit vergeet :

- De Val vd Berlijnse Muur (ook al ben ik van mening dat heel dat proces te snel, zeg maar te brutaal is gebeurd)
- De moord op Martin Luther King (of hoe dodelijk gelijke rechten afdwingen kon zijn)
- De vrijlating van Neson Mandela en zijn verkiezing tot president van Zuid-Afrika.
- De moord op Ytzak Rabin (wat mij betreft nog altijd DE man die een zekere vrede in het Midden Oosten had kunnen bewerkstelligen. Misschien werd hij daarom ook wel vermoord, wie weet.)
Oud 23 augustus 2007, 20:25   #87
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Bonjour mon capitaine...Welke momenten beschouw je als keerpunten in je leven en wat is uw levensvisie?
De geboorte van mijn zoon 27 jaar geleden, en de dood van mijn vader drie jaar geleden. Twee onomkeerbare momenten : één van grote blijdschap en één van groot verdriet. Tweemaal dezelfde conclusie : het wordt nooit meer als voorheen.
Mijn levensvisie is er één van : wees altijd zo eerlijk mogelijk tav je medemens, op die manier raak je nooit in leugens verstrikt.
Een andere is : profiteer zoveel mogelijk vh leven, want het kan plots rap gedaan zijn. Profiteer dus matig, maar regelmatig.
Oud 23 augustus 2007, 20:35   #88
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag Pietje,

In federale overheidsbedrijven gaat het leven tussen Walen en Vlamingen prima. Die ervaring heb ik ook, de laatste jaren toch.
ik vraag mij al eens af wat bij overheid de meerwaarde is om gesyndiceerd te zijn, behalve om zich te verdedigen, te wapenen, tegen de politiek, die beslissingen neemt gebaseerd op theorie zonder vorm van empathie, laat staan ervaring.
Maar waarom linkse syndicalist, met de nadruk op links ? Is de klassestrijd tussen het management en de basis binnen het overheidsbedrijf "belgocontrol" dan zo groot ?
Een syndicaat wordt altijd wel als "links" beschouwd, niet alleen het ABVV/ACOD maar ook het ACV (linkervleugel vd CD&V, weet je wel) en ja , zelfs het ACLVB beschouwt zich enerzijds als links tov het liberalisme.
Vergeet ook niet dat ik niet meer rechtstreeks voor de overheid werk, maar voor een autonoom overheidsbedrijf. De benoemingen (voor zover die er nog zijn, bij ons nog juist de verkeersleiders en enkele puur-technische functies) worden niet meer door de voogdijminister getekend maar door het Directiecomité vh bedrijf. Moest "veiligheid" lucratiever zijn, was Belgocontrol imo allang geprivatiseerd . Een sterke vakbond is dus altijd broodnodig, ook bij de overheid. Je kan evengoed een minister als een CEO onder druk zetten. En dan heeft de politieke kleur zeker geen belang.
Oud 23 augustus 2007, 20:38   #89
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zijn de songs van Zappa "jewish princes" en "catholic girls" niet iets te polariserend seksistisch om zich links te kunnen profileren.

Een tevens Zappa fan.
Ach, Zappa schopte tegen alle schenen, dus die twee songs eruit pikken om hem een etiket te willen opplakken vind ik niet eerlijk. Ik denk niet dat hij ooit één "heilig huisje" gespaard heeft.
Oud 23 augustus 2007, 20:42   #90
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Aangezien ik Brussel redelijk goed ken, waar heb je precies gewoond in Brussel...?
Altijd te Anderlecht :

- Scheut
- Het Rad
- Kuregem
- Vogelzang (dicht bij begraafplaats)

Heb hier school gelopen.Tony Mary, ex CEO vd VRT zat toen een klas hoger dan ik. Heette vroeger "Gemeentelijk Atheneum Anderlecht".

Laatst gewijzigd door Pietje : 23 augustus 2007 om 20:43.
Oud 23 augustus 2007, 20:47   #92
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Pietje misschien een vreemde vraag, maar kijk je soms achterom als je een mooie dame passeert?

Laatst gewijzigd door Pluche : 23 augustus 2007 om 20:47.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 21:19   #93
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Pietje, velen op dit forum hebben een zeer radicale visie op het conflict in palestina. Is dat bij u ook het geval, en wat is uw visie?
T'is nooit mijn gewoonte om echt radicaal te zijn, dus ook niet wat betreft Israël/Palestina. Er zijn heethoofden aan beide zijden die elk hun redenen hebben om het conflict te laten voortduren, ja zelfs te laten escaleren. Ik ken zowel Joden als (enkele) Palestijnen, dus mij zal je niet gemakkelijk zien "partijtig" zijn. Al geef ik grif toe dat het imo geen al te goed idee was van de VN om een Joodse Staat te stichten temidden van vijandige buren, maar het gebeurde in de nasleep van de gruwelen van WOII (lees : de SHOA) en het schuldbesef van gans de wereld tav het Joodse Volk zal zeker een rol hebben gespeeld.
En ja, ik vind ook dat de VS beter een meer terughoudende rol zou mogen spelen in het conflict.
De grenzen van voor "1967" herstellen en stoppen met nederzettingen in Palestijns gebied te bouwen, gekoppeld aan een onvoorwaardelijke wapenstilstand langs beide zijden, lijkt mij geen slecht idee.
Eén lichtpuntje : Egypte slaagde erin om vrede te sluiten met Israël. Alle hoop is dus misschien nog niet verloren.
Oud 23 augustus 2007, 21:21   #94
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Pietje, hoe zou jij jezelf beschrijven in 5 woorden?
Eerlijk
Koppig
Betrouwbaar
Slordig
Levenslustig
Oud 23 augustus 2007, 21:30   #95
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen,
wie kies je in:
- de muziekwereld : Neil Young (veruit de enige van mijn "old time favourites" die nog leeft)
- de filmwereld : Halle Berry
- de politiek : Poetin (gewoon vragen wat hij van plan is)
- de sportwereld : Kim Gevaert
- de TV personnages : Astrid Joosten
- de filosofen : Jaap Kruithof
- de ganse wereld : GW Bush

Laatst gewijzigd door Pietje : 23 augustus 2007 om 21:32.
Oud 23 augustus 2007, 21:38   #96
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke humorsoort past het beste bij je?
Alle goede humor, en dat is moeilijk te definiëren, aangezien dat voor eenieder verschilt. Sommigen liggen plat vh lachen bij Jacques Vermeire, ik frons dan even mijn voorhoofd.
Laat ons zeggen dat ik een grote boon heb voor de doorsnee Britse humor (voor zover dat een soort is). Dingen als "Fawlty Towers", "The Thin Blue Line", "The Office", "Absolutely Fabulous", de absurde humor van Monty Python gaan er bij mij altijd wel goed in.
Ook de absurde humor (cartoons) van Kamagurka kan ik wel hebben.
Oud 23 augustus 2007, 21:41   #97
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat is je favoriete film?
Of "All Time" ???

Andere "all time" favorietjes :

-The Godfather I,II & III
-Soldier Blue
-Woodstock
-One Flew over the Cuckoos nest
-A Clockwork Orange
Oud 23 augustus 2007, 21:43   #98
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat was/is je lievelings stripreeks?
Nero.

Later heb ik Guust Flater ontdekt en werd ook een heel grote fan.
Oud 23 augustus 2007, 21:45   #99
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Durf je een foto van jezelf plaatsen?
Moest dit forum hier totaal "privé" zijn zou ik daar normaal gesproken niet om geven, maar dit is internet en dat betrouw ik niet.
Oud 23 augustus 2007, 21:51   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ach, Zappa schopte tegen alle schenen, dus die twee songs eruit pikken om hem een etiket te willen opplakken vind ik niet eerlijk. Ik denk niet dat hij ooit één "heilig huisje" gespaard heeft.
Juist. Het was dan ook opzettelijk. Niet te zwaar aan tillen aub. Van die man heb ik nog enkele 33-toeren liggen waar ik absoluut geen afscheid wil van nemen. Soms vraag ik mij wel eens af wat het effect zou zijn moest nu binnen onze diverse, inter- en multicuturele omgeving iemand met diezelfde teksten op de proppen komen.

Maar. Ik lees dat je 10 jaar ouder bent dan ik. Betekent dat je dus volop hebt kunnen genieten van de groepen waar ik juist na de bloeiperiode verslaafd ben aan geraakt: Led Zeppelin, Deep Purple en Pink Floyd, Yes. Zowat de groepen waar ik, denk ik toch, bijna alles van heb verzameld. Vooral de Waalse zender "Classic 21" bevestigt momenteel dat er nog steeds een markt voor is.

Kortweg een vraagje: in hoeverre luister je nog naar muziek uit deze tijd. En in hoeverre vergelijk je de kwaliteit van toen met wat nu op de markt verschijnt.

Of nog korter: Bestaan er actueel nog artisten die de klassiekers uit de 70's kunnen evenaren?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be