Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2007, 09:02   #81
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik stel enkel en alleen maar de moraliteit in van een wet die mensen verbied ergens naartoe te gaan en er een leven uit te bouwen. Buiten de moraliteit zelf is het economisch ook contra-productief om zulk een vrij vervoer van personen te verbieden. Het enige waar die wetten voor dienen is om een bange elite te beschermen. Ik vind het nogal zielig dat mensen die met duizend keer meer in het leven kunnen beginnen bang zijn voor dat soort concurrentie, en dom dat de wetgever hier op ingaat.
Dit is een zeer edele, maar tevens heel naïeve instelling. De wet van de verbonden vaten dicteert dat mettertijd de 'have-nots' de rijkdom en de welvaart zullen komen inpalmen van de 'have's'. Dat is een geleidelijk proces, en het rijke Westen zal dus op termijn zéér veel moeten inleveren, mogelijk na oorlogen en oproer. Dit proces ineens zijn vrije loop laten door plots alle barrières te verwijderen en een ongecontroleerde instroom toe te laten, zou ons westerlingen terug naar de toestand van voor de industriële revolutie bombarderen. Er is nu al een merkbare stijiging van het aantal armen in ons land, o.a. door de torenhoge kosten van onze ziekteverzekering, waar illegalen massaal misbruik van maken. Is het d�*t wat u wilt? Mij niet gelaten dan: begin dan maar alvast met zelf uw deur wagenwijd open te zetten voor een groep vluchtelingen en ze te eeuwigen dage van eten en onderdak te voorzien. Maar ik vrees dat de overgrote meerderheid van uw medeburgers daar niet voor te vinden zal zijn... Ik kan hen geen ongelijk geven.
Oud 2 oktober 2007, 09:13   #82
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Recht op Mifratie
blanken hebben heel de wereld gecolonialiseerd
en dan het recht om migratie verbieden
wat een lefgozers.
600 doden lagen er in de middelandse zee vorig jaar
Zal jij er een boterham minder om eten als die hier nu woonden?
We hebben er om 18 uur een kunnen naar de koelcel brengen in Leuven
zelfmoord
29 jaar uit Iran
allemaal onze schuld...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:19   #83
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opgesloten omdat ge ergens anders wilt wonen dan waar ge geboren zijt. Ge zou voor minder de boel kort en klein slaan.
*held*

@Jantje: Sinds wanneer wordt het recht gebaseerd op hoe het er in andere landen aan toegaat?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:23   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Dit is een zeer edele, maar tevens heel naïeve instelling. De wet van de verbonden vaten dicteert dat mettertijd de 'have-nots' de rijkdom en de welvaart zullen komen inpalmen van de 'have's'. Dat is een geleidelijk proces, en het rijke Westen zal dus op termijn zéér veel moeten inleveren, mogelijk na oorlogen en oproer. Dit proces ineens zijn vrije loop laten door plots alle barrières te verwijderen en een ongecontroleerde instroom toe te laten, zou ons westerlingen terug naar de toestand van voor de industriële revolutie bombarderen. Er is nu al een merkbare stijiging van het aantal armen in ons land, o.a. door de torenhoge kosten van onze ziekteverzekering, waar illegalen massaal misbruik van maken. Is het d�*t wat u wilt? Mij niet gelaten dan: begin dan maar alvast met zelf uw deur wagenwijd open te zetten voor een groep vluchtelingen en ze te eeuwigen dage van eten en onderdak te voorzien. Maar ik vrees dat de overgrote meerderheid van uw medeburgers daar niet voor te vinden zal zijn... Ik kan hen geen ongelijk geven.
Vele vergeten dat landen als Belgie en Nederland en de scandinavise landen hun hoge levensstandaard juist te danken hebben aan het vele werk dat door de kleine bevolkinggroep werd gedaan.

Solidariteit door andere hier te laten delen in het werk is dus helemaal geen oplossing voor de werkgelegenheid en levensstandaard van de mensen die in andere regio's leven en geboren worden.

Daar zijn andere maatregelen voor nodig en om die maatregelen te kunnen nemen en betalen, is juist de bescherming van onze levenstandaard en onze economie nodig.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:26   #85
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
*held*

@Jantje: Sinds wanneer wordt het recht gebaseerd op hoe het er in andere landen aan toegaat?
Omdat deze die hier rechten komen opeisen, juist de gene zijn die in hun eigen land hun medeburgers en immigranten het leven zuur maken, de rest heeft gewoon het geld niet om naar hier te komen.

Zij komen hier dus rechten opeisen, die ze zelf niet gunnen aan andere in hun thuisland.
Oud 2 oktober 2007, 09:30   #86
StevenNr1

Standaard

Enig bewijs daarvoor?
Oud 2 oktober 2007, 09:32   #87
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als ik als Belg naar hun landen wil gaan wonen, moet ik mij ook aan hun wetten houden en moet ik ook aan hun wetten voldoen om er binnen te mogen.

Met dat verschil, als een Belg illegaal naar hun landen gaat, verdwijnt hij ergens in een gevangenis of onder de grond.
Het probleem is dan ook niet enkel Belgisch. Er is trouwens een groot verschil om met een Belgisch paspoort rond te trekken dan laat ons zeggen met eentje uit Syrie of Zimbabwe.
Oud 2 oktober 2007, 09:36   #88
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze eerst op een eiland zitten, waar ze een opleiding volgen en de taal leren van de regio waar ze heen willen, kunnen de bedrijven ook bij hen gaan kijken of er bruikbare krachten tussen zitten. Ze hebben dan geen nood aan de SZ door andere betaald en zijn direct aangepast voor ze in die samenleving terecht komen.
En de mensenhandelaars kunnen niets meer verdienen aan hen.

Men lost op die manier dus verschillende problemen tegelijk op.
Akkoord, dit zou een oplossing zijn. Maar wat als ze er niet in gelukken om een taal te leren, en/of hun opleiding af te maken. Terug naar afzender ?
BTW denk dat we de taal/opleiding ook weer niet moeten overdrijven. In Belgie zijn bepaalde laaggeschoolde anderstalige allochtonengroepen (Polen...) die voor het overgrote gedeelte werken, terwijl andere laaggeschoolde anderstalige allochtonengroepen (Afrikanen...) voor het overgrote gedeelte niet werken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:43   #89
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is dan ook niet enkel Belgisch. Er is trouwens een groot verschil om met een Belgisch paspoort rond te trekken dan laat ons zeggen met eentje uit Syrie of Zimbabwe.
Wilt ge daarmee zeggen dat iemand met een Syrisch of Zimbabwees paspoort, niet in de lokale gevangenissen terechtkomt ?
Oud 2 oktober 2007, 09:43   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enig bewijs daarvoor?
Een oversteek van Afrika naar Europa via mensensmokkelaars kost gemiddeld zo'n 10.000€ per persoon.

Om als toerist naar hier te kunnen komen moet je een vliegtuigticket en een hotel betalen voor je een visum kan krijgen, wat ook weer een pak geld kost. Het gemiddelde inkomen in die landen is 10€ per maand.

Je gaat nu zelf toch niet geloven dat het de sukkelaars zijn die naar hier komen en zich hier als krapul komen gedragen.
Oud 2 oktober 2007, 09:46   #91
StevenNr1

Standaard

De grootste sukkelaars niet, maar er zijn er wel die hun hele hebbe en houwe verkopen bijv. Alé, ik denk nu echt niet dat de machthebbers van daar de grootste groep v/d migranten uitmaken.
Oud 2 oktober 2007, 09:48   #92
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Dit is een zeer edele, maar tevens heel naïeve instelling. De wet van de verbonden vaten dicteert dat mettertijd de 'have-nots' de rijkdom en de welvaart zullen komen inpalmen van de 'have's'. Dat is een geleidelijk proces, en het rijke Westen zal dus op termijn zéér veel moeten inleveren, mogelijk na oorlogen en oproer.
Die stelling spreekt de praktijk tegen. Landen met open grenzen doen het zeer goed. De have-nots waarover u het heeft vormen veelal de ruggegraat van de economie door hun struggle for a better life. De hele geschiedenis is doorspekt van zulke voorbeelden. Nota bene het machtigste land ter wereld is gebouwd op have nots die de plas overstaken om een nieuw leven uit te bouwen.

Citaat:
Dit proces ineens zijn vrije loop laten door plots alle barrières te verwijderen en een ongecontroleerde instroom toe te laten, zou ons westerlingen terug naar de toestand van voor de industriële revolutie bombarderen.
Zoals reeds gezegd is dat oubollige economische onzin. Het is een matematische zekerheid dat een markt zonder protectionisme beter rendeert, en op alle termijnen beter is voor iedereen, zowel voor uw haves als uw have-nots.

Citaat:
Er is nu al een merkbare stijiging van het aantal armen in ons land, o.a. door de torenhoge kosten van onze ziekteverzekering, waar illegalen massaal misbruik van maken.
Dat is een relatieve meting. Het is nogal wiedes dat als een arme hier komt wonen, hier een arme meer is. Ginder is er echter een arme minder. Het is juist die balans die in evenwicht moet komen. Waarom is er zo'n angst om te concurreren met de 5 miljard die duizend keer minder hebben? Mensen die met zo'n grote voorsprong in het leven nog altijd niet willen investeren en liever op hun eilandje blijven zitten zijn het niet waard om die productiemiddelen te beheren.

Citaat:
Is het d�*t wat u wilt? Mij niet gelaten dan: begin dan maar alvast met zelf uw deur wagenwijd open te zetten voor een groep vluchtelingen en ze te eeuwigen dage van eten en onderdak te voorzien. Maar ik vrees dat de overgrote meerderheid van uw medeburgers daar niet voor te vinden zal zijn... Ik kan hen geen ongelijk geven.
Tot voor kort waren mijn medeburgers het daar volmondig mee eens, hence ook waarom deze spreuk aan de ingang van de VS staat:

Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tossed, to me:
I lift my lamp beside the golden door.

Ik wil trouwens helemaal niet iedereen ten eeuwige dage van eten en onderdak voorzien. Ik wil ze toelaten om hier vrij te komen wonen. De sociale zekerheid is een volledig andere discussie.
Oud 2 oktober 2007, 09:49   #93
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Akkoord, dit zou een oplossing zijn. Maar wat als ze er niet in gelukken om een taal te leren, en/of hun opleiding af te maken. Terug naar afzender ?
BTW denk dat we de taal/opleiding ook weer niet moeten overdrijven. In Belgie zijn bepaalde laaggeschoolde anderstalige allochtonengroepen (Polen...) die voor het overgrote gedeelte werken, terwijl andere laaggeschoolde anderstalige allochtonengroepen (Afrikanen...) voor het overgrote gedeelte niet werken.
Voor de taal zou men dus idd enkel een basiskennis moeten hebben.

Wie niet lukt in het aanleren van de taal van de regio waar hij/zij heen wil, moet dan een andere regio kiezen of idd terug naar eigen land.

Dat de Polen en andere Eu-burgers hier werken en niet van SZ genieten komt juist door het feit, dat zij hier alleen kunnen verblijven als ze zelf voor hun inkomen zorgen.
Dat de assielzoekers hier niet willen werken, komt door het feit dat zij van de staat reeds direct na hun aanvraag woning en inkomen krijgen toegeschoven zonder dat ze er iets voor in de plaats moeten stellen.
Oud 2 oktober 2007, 09:51   #94
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De grootste sukkelaars niet, maar er zijn er wel die hun hele hebbe en houwe verkopen bijv. Alé, ik denk nu echt niet dat de machthebbers van daar de grootste groep v/d migranten uitmaken.
Je kan niets verkopen als je niets bezit en om daar iets te bezitten moet je dus macht hebben. Wie niets bezit is er gewoon eigendom van de andere of een uitgestotenen en kan dus niet aan geld geraken om naar hier te komen.
Oud 2 oktober 2007, 09:52   #95
ec8or
Vreemdeling

ec8or's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En idd een Afrikaan is natuurlijk beter af in Afrika, maar dan moet de westerling wel stoppen met dit continent leeg te roven en die mensen een eerlijk loon geven voor hun arbeid.
het probleem in Afrika zijn de Afrikanen zelf en niet wij. noem mij eens 1 echte democratie in zwart afrika - 1 land dat goed geregeerd wordt door democratisch verkozen leiders/regering, dat niet noemenswaardig corrupt is en dat (zelfs maar basic) toekomstgericht werkt/leidt/regeert. of een land dat dit potentieel heeft, zonder 'onze inmenging' (evtl. zou je nog Congo kunnen aanduiden maar ik weet niet wat ik moet denken over Kabila Jr. hij heeft een 2-ledig gezicht vind ik).
en zolang ze dat niet onder controle hebben is er grof gezegd nix mee aan te vangen eigenlijk. want een paar sluwe vossen verneuken het altijd voor de rest van het land...
ec8or is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:55   #96
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Je kan niets verkopen als je niets bezit en om daar iets te bezitten moet je dus macht hebben. Wie niets bezit is er gewoon eigendom van de andere of een uitgestotenen en kan dus niet aan geld geraken om naar hier te komen.
Ge moet ook niet overdrijven e. En macht is relatief, als dat een lokale grote landbouwer is, heeft die meestal nog niet veel te zeggen, wat niet wegneemt dat die misschien wel anderen te slecht behandelde.
Oud 2 oktober 2007, 09:56   #97
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilt ge daarmee zeggen dat iemand met een Syrisch of Zimbabwees paspoort, niet in de lokale gevangenissen terechtkomt ?
Neen, ik wil daarmee zeggen dat Zimbabwe heel andere en veel gelimiteerdere multilaterale verdragen heeft aangaande verkeer van personen.
Oud 2 oktober 2007, 09:57   #98
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De echte machthebbers zullen misschien blijven. Waarschijnlijk hebben zij het daar beter dan hier. Maar wel "de tweederangmachthebbers", de familieleden van de lokale baronnen...
In elk geval heeft prof. Vermeersch deze redenering gevolgd is het opstellen van zijn advies aangaande "Wat te doen met uitgeprocedeerde asielzoekers".
Oud 2 oktober 2007, 09:59   #99
StevenNr1

Standaard

Citaat:
De echte machthebbers zullen misschien blijven. Waarschijnlijk hebben zij het daar beter dan hier. Maar wel "de tweederangmachthebbers", de familieleden van de lokale baronnen...
In elk geval heeft prof. Vermeersch deze redenering gevolgd is het opstellen van zijn advies aangaande "Wat te doen met uitgeprocedeerde asielzoekers".
Kan ik dat ergens nalezen?
Oud 2 oktober 2007, 10:00   #100
ec8or
Vreemdeling

ec8or's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Belgie zijn bepaalde laaggeschoolde anderstalige allochtonengroepen (Polen...) die voor het overgrote gedeelte werken, terwijl andere laaggeschoolde anderstalige allochtonengroepen (Afrikanen...) voor het overgrote gedeelte niet werken.
hoe zou dat toch komen denk je?

puur en alleen attitude, die polen komen hierheen om hier hard te werken en (volgens hun standaards) goed geld te verdienen, die afrikanen komen naar hier met een lach en een boodschap van vrede, maar daar blijft het meestal ook bij.

(veralgemenend) van polen zeg je al gauw eens 'doeme, die mannen werken nogal, die mannen zijn sterk, die mannen zijn niet te beroerd om langer dan 7u23min per dag te werken (waarvan dan nog een uur aan pauzes (ofzo) opgesoepeerd wordt). maar ze je dat ook over de gemiddelde neger? dat dacht ik ook niet.
ec8or is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be