![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En klets! De CDH wil (weeral!) een algemene regularisatie van vreemdelingen.
Doe maar op! Ze hebben hier al es tienduizenden illegalen beloond voor hun onderduiken en ze willen dat nog es doen! Laat ze maar binnenkomen, de gemiddelde Belg zal wel betalen en altijd zélf de wet volgen zonder ervoor beloond te worden.
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() karel de gucht is een van vlaanderen's intelligentste en bekwaamste politici.
zo'n man geeft ons tenminste enig serieux in het buitenland. u moet tevens zijn laatste boek 'Pluche - over de banalisering van extreem rechts' eens lezen. een absolute aanrader. ook voor VBers die meer inzicht in zichzelf willen krijgen. ![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Daar hebt u dan misschien wel gelijk in, zeker daar het de bedoeling is om Belgie af te breken. Van mij mag dat. |
|
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Hahah, dat moet u dan eens in Nederland vragen.
|
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() jep.
het grootste deel van de nederlanders gaf karel de gucht gelijk en vindt balkenende ook stijfburgerlijk. allez, da's toch prachtig, eindelijk eens een minister die niet altijd een pokerface opzet en af en toe eens buiten de lijntjes van de protocolaire ratjetoe (hollands woord, beste nederlandse vrienden) kleurt. maar soit. u moet zijn boek 'pluche' echt eens lezen. te koop in de betere boekhandel. ideaal geschenk voor de eindejaarsfeesten. |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij De Slegte ligt het al te koop voor 3 euro.
|
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Hier een uittrekseltje uit een opniestuk van filisoof De Graeve (niet te verwarren met onze forumfilosoof
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() De liberalen zijn historisch gezien altijd de grootste belgicisten geweest, België is een creatie van hen. Het is logisch dat ze hun kindje willen in leven houden, ook al is het zo ziek als een hond en zo lelijk als de nacht. Hun Vlaamsgezindheid is altijd al laf en vals geweest, ze zijn en blijven de spreekbuis van de Franstalige bourgeoisie en van het grootkapitaal dat geen splitsing wenst.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat is het nu? kan het zijn dat het misschien gewoon blinde haat voor bepaalde mensen op basis van taal is? |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het staat immers vol van nuanceringen, doordachte analyses, benaderingen vanuit verschillende perspectieven... zware kost voor iemand die voornamelijk slogans en hooligangezangen uit VB-pamfletten gewoon is. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij hebben een onland gebouwd dat onbestuurbaar is. Met de grootste staatsschuld van Europa. Met de hoogste belastingen van Europa. Met de laagste pensioenen.... Jaja, we zijn in bekwame handen. |
|
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Ik hoop dat U het niet erg vindt dat ik u aanspreek met Karel. U kent mij ondertussen want U doet uw mond open en ik heb reden om U een brief te schrijven. Nu vindt U weer dat bepaalde politieke partijen onder de BHV lat door moeten, andere zelfs op hun buik gaan liggen wil er ooit een federale regering komen. U vindt dat die partijen te hoog hebben ingezet, onhaalbare beloften gedaan omtrent BHV.
Nu in volle formatiebesprekingen is een dergelijke, luidop uitgesproken mening op zijn minst opmerkelijk. Met een beetje slechte wil zou men er een tactisch manouver kunnen in zien. Een verdorven geest zou namelijk kunnen denken dat u de spanningen binnen het electoraal kartel CD&V - NVA wil opkloppen tot ze vechtend over de grond. Want als we even die slechte gedachtengang doortrekken, zou het een zware blamage voor de VLD betekenen moest de CD&V slagen waar uw partij reeds 8 jaar aan het falen, maar vooral aan het nietsdoen is. Bovendien worden de liberalen dan de grootste politiek fractie. Mogen die dan niet de premier leveren ? Wilt U echt het land nog eens Verhofstadt als premier opdringen ? Of wilt u de eer van de doodsteek aan dhr Reynders laten. Wij weten, beste Karel, dat U niet hoog oploopt met bekrompen Vlaams angstnationalisme. Maar men mag zich toch afvragen of het nu nodig was om de Vlaamse schijneenheid zo dramatisch pijnlijk te doorbreken gedurende de formatiegesprekken. Zeker gezien de Waalse broeders, over grenzen van oppositie heen zeer unisoon klinken de laatste tijd. Of was uw liberale solidariteit groter dan uw Vlaamse ? Want uw vriendjes van de MR hebben extra deuken moeten bestellen, ze waren door hun voorraad heen gelachen. Bij de CDH hebben ze een extra lading spierontspanners moeten aansleuren om de lachkrampen te bestrijden. Maar ach, beste Karel, dat zijn allemaal kleinpolitieke oprispingen van iemand die zeker niet kan verdacht worden VLD fan te zijn. Wat mij echter meer zorgen baart is uw schijnbaar zeer kort geheugen. Het is pas geleden van 13 mei 2004 dat uw toenmalige voorzitter dhr Dirk Sterkx samen met de toenmalige minister Bart Somers een verklaring ondertekende dat de VLD er alles aan zou doen om de splitsing van BHV zo snel mogelijk op de federale agenda te krijgen en dat die splitsing Vlaanderen niets mocht kosten. Dit slechte geheugen is misschien een verklaring waarom de formatiegesprekken zo lang duren, doch het lijkt mij redelijk onverzettelijk vast te staan dat dit geheugenverlies niet echt een voordeel is voor een "toponderhandelaar". Als uw geheugen toch niet zo slecht is als hierboven vermoedt, dan zie ik maar één mogelijkheid. Die twee piassen die dat verklaringkje daar hebben getekend zijn quantité negligable ? Het was toch U zelf die ik dat heb horen beweren op TV, dat de VLD niets heeft beloofd of zich tot niets heeft geëngageerd ? Die ex voorzitter en die huidige voorzitter mogen vertellen en doen wat ze willen, de VLD top annex toponderhandelaar mogen dat geklets naast zich neerleggen ? Elk dorp, elke vereniging heeft wel zo'n aantal Estragons of Vladimirs maar vreselijk democratisch kan men dergelijke houding niet noemen, vrees ik. Voor iemand die een Pluche boek vol geschreven heeft over democratie en de noodzaak van die te verdedigen, legt u de lat wel heel laag. Daar onder door gaan kan niet meer, U mag zo lang op uw buik liggen als u wil. Wel, beste Karel, dergelijk vingerdik politiek opportunisme, dedain of geheugenverlies komt uw partij zeker niet te goede. Kijk maar naar de reacties op de Vlaamse fora. Of beter nog naar de VLD uitslag op 10 juni laatstleden. Het wereldrecord electoraal verlies kwam dicht in de buurt. Ik vraag mij af hoe lang de VLD nog gaat verder doen met een top die zich zo buitenwerelds gedraagt ? Tot zo lang de laatste Vlaamse liberaal uit de VLD wegtrekt en het licht uitdoet ?
#95 | |
|
![]() Citaat:
Soms denk ik dat uw blind fanatisme alleen overstegen wordt door u mateloze arrogantie. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We leven tussen de top 5% van de wereld en maar klagen en zagen. Ik heb niet genoeg bleit, bleit, bleit. Ge moest verlegen zijn.
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nooit heb ik het Waalse volk verweten dat ze sociaal-economisch arm zijn. Ik verwijt het de Belgische kaste (grootkapitalisten die meestal Franstalig zijn) dat zij de Belgische constructie in stand houden om hun zakken te vullen, ten koste van zowel het Vlaamse volk (dat het ganse boeltje mag blijven betalen) als het Waalse volk (dat in een uitzichtloze situatie werd gemanoeuvreerd). Nogmaals, wie echte solidariteit wil moet België laten barsten. |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Je moet altijd streven naar meer en beter, want als je dat niet meer doet, zal je achteruit gaan.
|
![]() |
![]() |
#100 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: