![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben weliswaar niet hypocriet over deze zaken, sommigen vinden dat zeer aanstootgevend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Zoals gezegd, ik doe daar allemaal niet zo moeilijk over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Het liberalisme heeft geen monopolie op democratie. Alle ideologieen, zolang ze elkaar respecteren, worden in een parlement met meerdere partijen vertegenwoordigd. Mensen hebben het recht te geloven wat ze willen, maar niemand kan zeggen dat wat hij gelooft beter is dan de ander en daarom moet je dat van elkaar respecteren. Wanneer een ideologie (ongeacht welke) alle andere zou verbieden, dan is het zo a-sociaal het eigen belang boven die van alle anderen te stellen. Het is misschien een gigantische verbetering voor de aanhangers van die ideologie, maar ook een enorme verslechtering voor alle anderen. Waarvoor dan ook maar even besloten wordt, dat zij moeten veranderen en dat ze fout zaten. Dat is erg aanmatigend; persoonlijk geloof ik dat het beter is dat verschillende ideologieen naast elkaar bestaan en elkaar respecteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Zolang men nog een korte broek draagt, moet men zich over zulke onzin niet te ongerust maken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Ik ga voor 1 keer jou niet negeren, Chipie. Om te zeggen dat jij gelijk hebt. Zolang er de opportuniteit niet bestaat, zal ik ook niets doen. Ik ben wel niet geneigd om door het geweldmonopolie opgesloten te worden zonder reden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet noodzakelijk, in China zie je bijvoorbeeld dat bedrijven waar de overheid meerderheidsaandeelhouder is het ook heel goed doen, natuurlijk moeten deze bedrijven een competent bestuur en management hebben, maar niets zegt dat de overheid niet in staat is een winstgevend bedrijf te leiden, op die manier vloeit de winst niet naar de zakken van een of andere kapitalist maar rechtstreeks naar de gemeenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het embargo is verderfelijk en werd reeds verschillende malen in de VN en de wereldhandelsorganisatie veroordeeld net omdat buitenlandse bedrijven die met Cuba handel drijven in de VS gestraft worden! Tenslotte is de VS de grootste en natuurlijke handelspartner van heel Centraal-Amerika, al de rest zijn derde wereldlanden. Bahamas en Virgin eilanden zijn fiscale paradijzen waar 5 man en een paardekop woont, als je met een buurland vergelijkt kun je best vergelijken met de Dominicaanse republiek, dat ongeveer dezelfde cultuur heeft als Cuba. De levensstandaard in de Dominicaanse republiek is nog steeds veel lager dan in Cuba. Om dan nog niet te spreken van andere buurlanden als Haiti, Honduras, etc. Er zijn ook talloze mensen uit die landen die de VS proberen te bereiken, maar dat is politiek minder interessant natuurlijk dan vluchtelingen uit Cuba. Er zullen nog wel mensen proberen de VS te bereiken, maar een grote groep zoals begin jaren '90 is het niet meer. Daarentegen heeft de VS een muur opgericht om luchtelingen uit Centraal-Amerika tegen te houden, want uit die landen is de stroom cluchtelingen onophoudelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, de armoede is afgenomen volgens studies van de wereldbank die objectieve criteria gebruiken. Ik heb trouwens met verschillende Venezuelanen gesproken, en allemaal zeggen ze dat de armoede is afgenomen omdat veel meer gedaan wordt voor de krottenwijken. Het is natuurlijk een feit dat Chavez oliedollars genoeg heeft om zijn doelen te verwezenlijken. Maar vroeger verdween dat gewoon allemaal in de zakken van de elite. Probleem blijft wel de onveiligheid, dat is een nieuwe uitdaging voor Chavez.
Laatst gewijzigd door tomm : 1 november 2007 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementslid
|
![]() wat is er onveilig?
Zijn er weer contras die het land verzieken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]() Afwachten wat dit gaat worden, net als Venezuela maar voorlopig zal de gemiddelde burger het wel wat beter krijgen want slechter kon moeilijk; ik geef Hr Moreno dus, net als aan Chavez, het voordeel van de twijfel. http://nl.wikipedia.org/wiki/Colombia
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik dat gezegd? Trouwens wie zegt dat privé-investeerders altijd competent zijn? er zijn ook heel wat privé-bedrijven die slecht geleid worden. Ik denk dat je gewoon geen antwoord hebt op mijn laatste bericht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Als je die evolutie halt toeroept door nationalisatie en andere contra-liberale maatregelen, stopt de kapitaalsstroom naar de handen van de meest competente, en beknot je automatisch groei. (En groei beknotten leidt tot lagere welvaart voor iedereen) Uw doelstelling om groei te maximalizeren is dan ook een contradictio in terminis in een huidig communistisch systeem. Ik vind dan ook dat je vanuit communistische hoek beter een systeem zoekt van herverdeling zonder de activa onder arbeiderscontrole te plaatsen.
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Zijn we hier nu écht aan het lullen over de vorm van een grafiek die iets zou moeten zeggen over de wereld?!
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |