Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 3 december 2007, 18:51   #81
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Nee, je kan niet zomaar voortdurend eisen dat grenzen worden aangepast, naar eigen goeddunken. Daarmee ondermijn je de mogelijkheid om op basis van wederzijds respect samen te leven. Diegenen aan Franstalige kant die de 'uitbreiding' van Brussel eisen, vormen dus zelf de grootste bedreiging voor de eenheid van hun geliefde land.
Zij zijn helemaal niet voor de eenheid van België, maar bereiden juist de boedelscheiding voor. En zij willen aan de Franstalige kant zijn, niet aan de Vlaamse, volgens nationalistische motieven die exact dezelfde zijn als die van de Vlaams-nationalisten. Ik wantrouw beide kampen.

Citaat:
Dat is helemaal geen complex probleem: De tijd dat door talentellingen beslist werd om een gemeente óf bij Vlaanderen óf bij Wallonië hoorde, is voorbij. In het verleden is het principe van de taalgrens in de grondwet ingeschreven en of een gemeente bij Vlaanderen of Wallonië hoort, wordt dus louter bepaald door die taalgrens.
Nochmaals: uit een Sein kan geen Sollen worden afgeleid. De Vlamingen hebben inderdaad geweigerd de talentellingen uit te voeren, maar een argument is dat niet.

Citaat:
Het is een grote kwaliteit om perfect tweetalig te zijn maar dat neemt niet weg dat de verschillende deelstaten mogen verwacht worden respect op te brengen voor mekanders grondgebied.
Je blijft rond de pot draaien. Waarom moeten we Frans verbieden in gemeenten waar de meerderheid Franstalig is? Wie is hierbij gebaat? En waarom? Zoiets moet je kunnen argumenteren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 4 december 2007, 05:26   #82
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je blijft rond de pot draaien. Waarom moeten we Frans verbieden in gemeenten waar de meerderheid Franstalig is? Wie is hierbij gebaat? En waarom? Zoiets moet je kunnen argumenteren.
Ik denk niet dat die mensen wordt verboden om Frans te blijven spreken als hun dagelijkse omgangstaal. Als ze niet op hun strepen zouden staan en eisen dat ook het bestuurlijk apparaat hen in het Frans zou moeten aanspreken denk ik niet dat er verder veel woorden aan zouden vuilgemaakt worden. Dit wijst op een onwil om Nederlands aan te leren terwijl men de keuze had gemaakt om zich te vestigen in Nederlandstalig gebied. Je ziet Vlamingen niet dezelfde onwil aan de dag leggen als ze zich in Wallonië komen vestigen.

U kan hier opwerpen dat ze daar dan ook geen meerderheid vormen maar dit vind ik eigenlijk een futiele argumentatie. Alles kan goedgepraat worden als er maar een meerderheid voor bestaat. Als we die redenering doortrekken zouden we probleemloos naar een splitsing van B-H-V kunnen gaan. Maar hier staan de franstalige politici dan weer te steigeren over zoveel Vlaamse onbehouwenheid dat ze zomaar hun meerderheid durven te gebruiken/misbruiken.

Daarom, beste Kallikles, stel ik u de vraag. Is het feit dat er een demografische meerderheid van franstaligen in de rand woont een voldoende reden om te zeggen dat de rand niet meer tot Vlaanderen hoort?
Elio di Supo is offline  
Oud 4 december 2007, 16:18   #83
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

indien hij ja zegt dan begeeft hij zich op heel glad racistisch en nationalistisch ijs
Pelgrim is offline  
Oud 4 december 2007, 16:20   #84
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dit wijst op een onwil om Nederlands aan te leren terwijl men de keuze had gemaakt om zich te vestigen in Nederlandstalig gebied.
U maakt een redeneerfout, er was wel degelijk al een Franstalige minderheid in het Nederlandse taalgebied op het moment dat de taalgebieden wettelijk werden vastgelegd, vandaar ook het bestaan van de faciliteiten.

Die minderheid kan zich helemaal niet in Nederlandstalig gebied gevestigd hebben daar er nog geen begrensd Nederlandstalig gebied was.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 december 2007 om 16:21.
Geert C is offline  
Oud 4 december 2007, 17:17   #85
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
U maakt een redeneerfout, er was wel degelijk al een Franstalige minderheid in het Nederlandse taalgebied op het moment dat de taalgebieden wettelijk werden vastgelegd, vandaar ook het bestaan van de faciliteiten.

Die minderheid kan zich helemaal niet in Nederlandstalig gebied gevestigd hebben daar er nog geen begrensd Nederlandstalig gebied was.
Daar heb je een punt Geert. Gaan we dan een onderscheid beginnen maken tss de franstaligen die zich hadden gevestigd vóór af na het vastleggen van de taalgrenzen?
Elio di Supo is offline  
Oud 4 december 2007, 17:23   #86
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Daar heb je een punt Geert. Gaan we dan een onderscheid beginnen maken tss de franstaligen die zich hadden gevestigd vóór af na het vastleggen van de taalgrenzen?
Neen, net zo min als het internationaal recht, dat in deze materie alleen maar spreekt over 'traditionele minderheden'.

Men verbiedt het de mensen die naar de omgeving van de luchthaven van Zaventem verhuisden toch ook niet om lid te worden van verenigingen tegen het vliegtuiglawaai?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Geert C is offline  
Oud 4 december 2007, 17:27   #87
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, net zo min als het internationaal recht, dat in deze materie alleen maar spreekt over 'traditionele minderheden'.

Men verbiedt het de mensen die naar de omgeving van de luchthaven van Zaventem verhuisden toch ook niet om lid te worden van verenigingen tegen het vliegtuiglawaai?
Juist Geert. Maar die mensen konden toch redelijkerwijze veronderstellen dat ze zouden gehinderd worden door vliegtuiglawaai niet? Dat maakt hun argumentatie eigenlijk alleen maar zwak.

En tussen haakjes, de franstalige minderheid die zich in de rand had gevestigd voor de begrenzing van de taalgebieden had toen toch ook al redelijkerwijs kunnen veronderstellen dat ze nogal met Nederlands zouden geconfronteerd worden? Je zult mij nooit horen verklaren dat als ik naar Wallonië zou verhuizen ik geen jota Frans moet kennen.
Elio di Supo is offline  
Oud 4 december 2007, 17:29   #88
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verbieden? Hoogstens officiële administratie en documenten in het Nederlands. Hoe kan je in godsnaam iemand verbieden op straat tegen elkaar Frans te praten. Dat lukt gewoon niet. De taalwet is er nu eenmaal, en daar moeten ze zich aan houden, maar voor de rest hoeven ze hun daar toch niets van aan te trekken. Als de plaatselijke bakker Frans tegen jou praat kan jij je daar hoogstens eens kwaad om maken, maar voor de rest is die man vrij om je in eender welke taal aan te spreken.
Mr. Orange is offline  
Oud 4 december 2007, 17:31   #89
Geert C

Standaard

In feite is niemand gebaat bij een eenzijdige afschaffing van de faciliteiten. België, of Vlaanderen, zou er zich alleen maar de banbliksems van de Raad van Europa en de internationale gemeenschap mee op de nek halen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 december 2007 om 17:32.
Geert C is offline  
Oud 4 december 2007, 17:33   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
HEEFT ORANJE-BLAUW NOG ZIN?
Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 4 december 2007, 18:36   #91
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
In feite is niemand gebaat bij een eenzijdige afschaffing van de faciliteiten. België, of Vlaanderen, zou er zich alleen maar de banbliksems van de Raad van Europa en de internationale gemeenschap mee op de nek halen.
We schaffen ze niet af eh, we passen ze gewoon niet toe zoals de Walen.
Hashiwokakero is offline  
Oud 4 december 2007, 18:38   #92
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
We schaffen ze niet af eh, we passen ze gewoon niet toe zoals de Walen.
Niet toepassen kan niet. Ze strikt en restrictief interpreteren wel, al is dat op het randje.
Geert C is offline  
Oud 4 december 2007, 18:39   #93
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet toepassen kan niet. Ze strikt en restrictief interpreteren wel, al is dat op het randje.
Verkiezingen konden ook niet.
Hashiwokakero is offline  
Oud 4 december 2007, 18:41   #94
Geert C

Standaard

Citaat:
Verkiezingen konden ook niet.
Dat was ook op het randje hoor...
Geert C is offline  
Oud 7 december 2007, 01:42   #95
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk niet dat die mensen wordt verboden om Frans te blijven spreken als hun dagelijkse omgangstaal. Als ze niet op hun strepen zouden staan en eisen dat ook het bestuurlijk apparaat hen in het Frans zou moeten aanspreken denk ik niet dat er verder veel woorden aan zouden vuilgemaakt worden. Dit wijst op een onwil om Nederlands aan te leren terwijl men de keuze had gemaakt om zich te vestigen in Nederlandstalig gebied. Je ziet Vlamingen niet dezelfde onwil aan de dag leggen als ze zich in Wallonië komen vestigen.

U kan hier opwerpen dat ze daar dan ook geen meerderheid vormen maar dit vind ik eigenlijk een futiele argumentatie. Alles kan goedgepraat worden als er maar een meerderheid voor bestaat. Als we die redenering doortrekken zouden we probleemloos naar een splitsing van B-H-V kunnen gaan. Maar hier staan de franstalige politici dan weer te steigeren over zoveel Vlaamse onbehouwenheid dat ze zomaar hun meerderheid durven te gebruiken/misbruiken.

Daarom, beste Kallikles, stel ik u de vraag. Is het feit dat er een demografische meerderheid van franstaligen in de rand woont een voldoende reden om te zeggen dat de rand niet meer tot Vlaanderen hoort?
Ik stel de vraag aan jou, kameraad Elio... Mij kan de rand geen bal schelen. Dat mensen zo dwaas kunnen zijn om hun identiteit te verbinden aan een taal die ze toevallig spreken, is mijn probleem niet.

Jij schijnt echter een duidelijke visie te hebben over wat je met rand wil doen en waarom. We luisteren dus...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 december 2007 om 01:43.
Kallikles is offline  
Oud 7 december 2007, 02:53   #96
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik stel de vraag aan jou, kameraad Elio... Mij kan de rand geen bal schelen. Dat mensen zo dwaas kunnen zijn om hun identiteit te verbinden aan een taal die ze toevallig spreken, is mijn probleem niet.

Jij schijnt echter een duidelijke visie te hebben over wat je met rand wil doen en waarom. We luisteren dus...

De rand blijft Vlaams, de faciliteiten krijgen een uitdovend karakter en na de splitsing van B-H-V zullen deze gemeenten deel uitmaken van het gerechtelijk arrondissement Halle of Vilvoorde. De franstalige bewoners kunnen voor mijn part elke dag Frans praten tegen de bakker of de slager en verder Le Soir blijven lezen. Stemmen op het FDF behoort tot het verleden tenzij ze hun domicilie nemen in het Brussels Gewest en hun woning in de rand als 2e verblijf nemen.

En na een tijdje zullen sommigen het daar zo leuk vinden dat ze mss wel eens op hun fiets kruipen en mee de Gordel gaan doen.
Elio di Supo is offline  
Oud 7 december 2007, 11:27   #97
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

FDF kan ook in die gemeenten opkomen hoor, zelfs na een splitsing. Zelfs na een onafhankelijkheid. Of ga je die partij verbieden?
Pelgrim is offline  
Oud 7 december 2007, 11:47   #98
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
FDF kan ook in die gemeenten opkomen hoor, zelfs na een splitsing. Zelfs na een onafhankelijkheid. Of ga je die partij verbieden?
Die partij veroordelen zal niet moeilijk zijn, als ze gaan weigeren om Nederlands te spreken!
Hashiwokakero is offline  
Oud 7 december 2007, 14:01   #99
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Verbieden? Hoezo? Kan ik soms op het FDF stemmen in Gent? Waarom dan wel in Wezembeek-Oppem. Djeezes, van dit soort fratsen moeten we het later altijd bezuren.
Elio di Supo is offline  
Oud 7 december 2007, 17:26   #100
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die partij veroordelen zal niet moeilijk zijn, als ze gaan weigeren om Nederlands te spreken!
Daar moet dan wel een wet voor zijn. Iedereen mag een eigen lijst indienen bij verkiezingen, ook het FDF.
Pelgrim is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be