![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1021 |
|
Banneling
|
Het gaat goed met de EU.
Zodanig zelfs dat er een verhoging van wedde en pensioenen vooropgesteld wordt van 26,8% voor de mandatarissen De huidige wedde bedraagt gemiddeld 70000€ en het pensioen 60% daarvan Het werkingsbudget van d e EU zou in de eerstkomende zes jaar toenemen met 70 miljard € Bron: ABC.es |
|
|
|
|
|
#1022 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Jep, de technocraten geven zichzelf opslag.
Alles gaat goed |
|
|
|
|
|
#1023 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1024 |
|
Banneling
|
Alle Cassandra's ten spijt kan Spanje momenteel toch comfortabel lenen aan 5% en is er nog steeds geen "rescate" (bail out) nodig geweest.
|
|
|
|
|
|
#1025 |
|
Schepen
|
Wat voor termijn schuld gaat het om?
|
|
|
#1026 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1027 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1028 |
|
|
Met die 1000 miljard op de achtergrond kan een verhoginkje er nog wel bij.
Maar de woeste plannen voor het verdere uitknijpen van den inwoner des lands zijn volop in de maak. Makke schapen die naar de slachtbank worden gebracht.
|
|
|
#1029 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Kijk eens rond je, doe die roze bril eens af? Mijn gezin is nu enkele maanden geleden naar Nederland geëmigreerd en ik zie bepaalde tekenen... Ik krijg een bepaald vermoeden. Zonet nog op het nieuws : de gouverneur van West-Vlaanderen die een grenspaal moest gaan hersteken op de grens met Nederland. Verleden week : ik rijd naar mijn werk in België en wat kwam ik tegen? Grenscontroles... Ik kan alleen maar concluderen dat verscheidene landen zoals de UK en Nederland er vantussen aan't knijpen zijn |
|
|
|
|
|
|
#1030 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dank U voor de nieuwe Weimarer Republik, velen zullen hier tevreden mee zijn... |
|
|
|
|
|
|
#1031 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En 't is volop bezig... |
|
|
|
|
|
|
#1032 |
|
Banneling
|
Ja, de endgame is altijd volop bezig en blijft al jaren bezig bij gebrek aan endgame en niets van wat voorspeld wordt, gebeurt. GRexit niks van en Spanje heeft geen bail out gevraagd.
Het voordeel is wel, dat het draadje "Endgame" eindeloos kan blijven lopen , in afwachting van de Endgame die nooit komt. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2012 om 10:13. |
|
|
|
|
|
#1033 |
|
|
Zulke zaken kunnen ook onderhands geregeld worden. Het is niet per se nodig omdat middels de pers te verkondigen. De onrust op de markt zou wel eens de naald naar de andere kant doen overslaan.
Ik maak me geen enkele illusie.
|
|
|
#1034 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1035 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1036 |
|
|
Spanje haalt weer 3 miljard op aan leningen.
Kijk, het houdt niet op. Op deze manier creer je meer en meer schuld dus dat verhaal van bezuinigen - vergeet dat maar. De dieperik in - maar goed, dat is pas merkbaar wanneer de zaak terugbetaald moet worden. Spaanse economie blijft vooralsnog krimpen. Dus nee, zo goed gaat het niet. Neem er nog een.
|
|
|
#1037 |
|
Banneling
|
Vandaag weer een algemene staking in Griekenland. Het is verbazend hoe weinig effect al die stakingen, waaronder een aantal algemene, sorteren.
Wat er wel in orde komt, dat is het vermijden van de Grexit. De besparingen zijn evenwel zeer alarmerend. Het volk betaalt voor de corruptie en het verkeerde beleid, dat ze zelf zolang gesteund hebben en beoefend. |
|
|
|
|
|
#1038 |
|
Banneling
|
Spanje profiteert van de relatief lage rentestand voor zijn lange termijn leningen op 20 jaar
|
|
|
|
|
|
#1039 |
|
|
Daarmee bedoel je te zeggen dat de overheid (Rutte-Samson) EU fanaat is.
Het is links die aansluiting bij de EU instigeert. De gemiddelde Nederlander ziet momenteel de woeste problemen in Brussel veroorzaakt op hem af komen. En die is bepaaldelijk noet pro-EU. Maar de grote klappen moeten nog komen!
|
|
|
#1040 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|