![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En volgens Rehn ? Volgens jou was de begroting DIE INGEDIEND WAS niet afgekeurd, en moest de regering gewoon wat "extra uitleg" gaan geven. Waarom doet de regering dan exact wat Rehn eist in zijn brief om de fouten in de begroting bij te sturen ? En waarom zegt Van Ackere dan dat "de begroting stapsgewijs in orde aan het komen is ?" Is een begroting die in orde is, een die stapsgewijs in orde aan het komen is ? Hoe komt het dat de Belgische regering, met een begroting die aanvaard werd, de NOODMAATREGEL toepast die Rehn eiste om een onmiddellijke sanctie te voorkomen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks van . Dat de begroting moest bijgesteld worden, dat wist iedereen zo wat. Dat zal dan, zoals gepland, gebeuren in februari . Trouwens niet alleen zal de Federale regering dit moeten doen. Oók de Vlaamse regering zal haar begroting moeten bijstellen. En nog niet zo'n klein beetje als ik Van Mechelen mag geloven.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 januari 2012 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is exact wat jij hier al de ganse tijd ontkent he. Natuurlijk dat Europa "voorwaardelijk vertrouwen" toekent aan Belgie, nadat het holderdebolder de maatregelen genomen heeft die Rehn eiste om een onmiddellijke sanctie te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had de regering dat lang gepland, om 400 miljoen Euro van de NMBS te bevriezen ? Wat voor klucht is dat ? Is dat wat je noemt "de begroting bijstellen" ? Is dat wat je noemt "in februari" ? Is dat een beetje zoals je zegde dat de regering deze week "uitleg ging verschaffen" op "vragen die de commissie had" ? Ge weet wel, die vragen die in de brief van Rehn zouden staan volgens U, maar die ge nooit hebt geciteerd. Is "doe onmiddellijk dit en dat of ge hebt een sanctie" hetzelfde als "uitleg verschaffen" en "mijn voorstel is aanvaard" ? Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2012 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus, nu geeft Europa zijn voorlopig akkoord, alhoewel er niet zoveel werd veranderd (eigenlijk niets, behalve de bevriezing van één miljard) en de uitleg van VA zal ook we zijn duit in het zakje hebben gedaan. En al die Vlaams-nationalistjes die hier zaten te schreeuwen en te tieren, zijn eraan voor hun moeite. Hetgeen me toch wat verheugt moet ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 9 januari 2012 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt niet goe mee voor u zo te zien nu dat Europa de Belgische begroting - zij het voorlopig- goedkeurt.
Tja dat komt ervan wanneer men de huid verkoopt van de beer vooraleer hij geschoten is. Het weze u een les. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 januari 2012 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1072 |
Europees Commissaris
|
![]() De Europese Commissie (de regeringsleiders van de andere staten dus) trekt in twijfel dat deze regering de fiscale fraude met 600 miljoen euro kan terugdringen. Staatssecretaris van sociale en fiscale fraudebestrijding John Crombez meent dat een miljard euro peanuts is. We zullen eind dit jaar zien wie er gelijk heeft.
Het is een beetje kort door de bocht om op voorhand te verklaren dat de Belgische regering altijd ongelijk heeft. Maar, ja, aangezien sommigen zo graag inhakken op die regering, vinden ze het niet nodig om eerst hun veronderstelde gelijk bevestigd te zien, want het moest eens gebeuren dat ze dan helemaal niets af te breken hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou je verwachten ? Dat als Europa zegt dat er nog een maatregel van 1.2 miljard moet komen om GEEN ONMIDDELLIJKE SANCTIE te bekomen, en Belgie doet dat braaf, ze toch de begroting zou afkeuren ? Kijk, in het extreme geval had belgie een begroting ingediend ZONDER maatregelen, en dan zou de commissie maatregelen van 10 miljard gevraagd hebben. Zou de regering dan 10 miljard bevroren hebben zoals gevraagd, dan zou dat voorlopig aanvaard worden he. In welke mate KON de de commissie niet voorlopig tevreden zijn met een land dat de CORRECTIES op de AFGEKEURDE ingediende begroting toepast zoals gevraagd ? Citaat:
![]() Zijn alle Belgicisten zo een Pravda aanhangers als gij ? Zijn dat allemaal agenten van the Ministry of Truth ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga deze discussie afsluiten. Alles is hierover gezegd. Het is gegaan zoals ik het vermoedde en alles bleek uiteindelijk een storm in een glas water. Het spijt me voor u en uw geestesgenoten, maar eerlijkheidshalve beleef ik er wel plezier aan. Mag het? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door mkb : 9 januari 2012 om 16:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je snapt dus de oefening niet. Als je een begroting indient ter controle en je zegt ervan dat ze 2.8% deficit zal geven, en zeker 3% niet zal overschrijden, dan MOET JE DAT KUNNEN AANTONEN. Als de commissie vindt dat je maatregel goed is voor 600 miljoen, dan is er toch wel een kans dat het eerder uitzonderlijk zou zijn om daar een miljard uit te halen. Je kan daarop hopen, maar om een begroting in te dienen MET EEN GEGARANDEERD DEFICIT, moet je dat kunnen bewijzen. Mag er geen twijfel meer zijn. Ik kan ook stellen dat ik mijn huis voor 600 000 Euro zal kunnen verkopen. Maar als verschillende immobilienkantoren denken dat het op de markt 400 000 Euro waard is, dan zal ik geen 600 000 Euro in mijn boeken mogen schrijven he. Misschien lukt het mij inderdaad, maar het is niet omdat die stunt mij lukt dat ik het zo mocht boeken. Citaat:
Maar waar de regering ECHT ongelijk heeft, is door geen extra maatregelen te hebben klaarliggen. Dat is onverantwoord. Citaat:
Normaal gezien - dat is gekend - zijn de belgische begrotingen altijd veel te streng opgesteld, en op 't einde van 't jaar weten ze meestal niet wat ze met de overschotten moeten doen. Het grappige is natuurlijk wel dat het eigenste belgische rekenhof min of meer dezelfde kritieken had op de begroting dan de Europese commissie. Allemaal infiltranten van de N-VA zou ik denken! Maar ja, jij bent voorstander om vooral geen kritiek te hebben, en zelfs al is het boerenbedrog redelijk duidelijk, dat men de belgische regering altijd het voordeel van de twijfel moet geven. Wel, we hebben in Griekenland gezien wat dat voordeel van de twijfel uiteindelijk doet, en de Belgische beenhouwersboekhouding is niet veel beter. Want er liggen nog heel wat lijken in de kast zulle. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 |
Europees Commissaris
|
![]() Als de begrotingsdoelstellingen niet gehaald lijken te worden, dan worden er extra maatregelen genomen. Dus wat is het probleem om dan even af te wachten wie gelijk heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of noemt u dat net als ik mismanagement en feitelijk dus ook diefstal?
![]() |
![]() |
#1080 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, je zou ook je vergissing kunnen toegeven, maar nu is het eerlijk gezegd een beetje laat, je hebt al zoveel dingen in tegenstrijd met de realiteit verteld dat het potsierlijk zou overkomen he. Citaat:
Dat "bedrog is vastgesteld" en "bedrog is ongedaan gemaakt door verplichting" voor jou een storm in een glas water is, verwondert mij niet. Uiteindelijk is die visie de enige die dit mooie land waar het goed is om in te leven en die door staatsmannen-in-wording worden bestuurd, recht kunnen houden he. Citaat:
Daarentegen is er iets verontrustend: blijkbaar doen de regeringsvertegenwoordigers hetzelfde. DAT is pas grof. Tot hier toe is zo een werkelijkheidsnegeren enkel maar gezien bij enkele totalitaire regimes in hun laatste stuiptrekkingen. Zoals ik al verschillende keren heb gezegd, zag je zoiets zelfs niet in de Pravda. Wel hebben we zo een beweringen in de mond van een Saddam Hoessein of een Kadhaffi of zo gehoord, alsook in de mond van een paar Afrikaanse dictatoren. En natuurlijk in noord-korea. Overal elders in de wereld wordt een zwaar affront meestal wel erkend en excuses of zoiets aangeboden. |
|||
![]() |
![]() |