![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Eerst was er geen discriminatie en nu is er wel discriminatie Je draait en keert en spreekt jezelf verschillende keren tegen.... net zoals met een daling van de incidenten die er eerst niet waren.... Negationisme is geen mening... maar een ontkennen van een vasstaand feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 18 juli 2007 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ze hebben immers zelf beslist om in de oppositie te gaan. Overigens heeft dat niets te maken met het feit dat een afstraffing van groen door de kiezer werd tenietgedaan.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet waar. Zie groen. Zie cooptatie. Zie opvolgers. Zie migrantenstemrecht. Zie cordon sanitaire. Zie...
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is de vraag. ![]() Van de traditionele partijen weten we op welke punten ze gaan buigen. Groot voordeel voor de vb-voorstanders, groot nadeel om tegenstanders te overtuigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1072 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je had het in ouw vorige twee berichtjes over bijna niks anders.
Citaat:
Een cordon waar een meerderheid van de bevolking volgens peilingen tegen is. Democratie mijn hol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mmmmm lekkerrrrr... Beschermt goed tegen politieke salmonella. Zodoende valt de Vlaamse politiek nog net te degusteren... Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2007 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 |
Burger
|
![]() Ach, eigenlijk vind ik het allemaal gezever, het cordon.
De vraag is ten eerste niet , wie wil met het VB samenwerken, maar met wie wil het VB samenwerken. Met niemand zo blijkt ( buiten misschien LDD en N-VA ). Het is nogal vrij logisch als je geen meerderheid wilt vormen dat je er ook geen kunt zijn. Het cordon was jarenlang hun garantie op een nieuwe verkiezingsoverwinning. Ten tweede, ondanks dat de partij inderdaad wordt geweerd uit zoveel mogelijke politieke ambten als het kan, zien we dat veel punten van het VB inmiddels werden overgenomen. ( enkele voorbeelden : http://deekodiver.skynetblogs.be/pos...70-puntenprogr ). Ik denk dat het VB in een oppositie misschien zelfs meer slagkracht heeft dan in een coalitie met andere partijen ( wat mogelijk verlies van hun radicaliteit kan betekenen ) en niet per sé mee moet regeren, zoals Gerolf Annemans zei. Ten derde denk ik dat democratie nu eenmaal altijd er op neer komt dat een minderheid ( want zover ik weet is 25% nog altijd een minderheid ) moet onderdoen voor de meerderheid. Je kan even goed klagen over dat SP.A niet in de volgende regering zal zitten. Maar als je natuurlijk ongelijke kansen in het verkiezingspel ook verstaat onder het cordon, dan moet ik als pluralist wel toegeven dat het niet fair is. Op dat vlak kan je dan echter weer spreken van honderden cordons sanitaires. Laat het cordon voor mijn part bestaan, dan is er tenminste nog wat sensatie te zien op dekamer.be. Laatst gewijzigd door Bratskos Di Mola : 18 juli 2007 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 18 juli 2007 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Die info komt gewoon van Blokkers zelf. Hitler was ook eerst tegen het kapitalisme... dat heeft lang geduurd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
moest lezen vooraleer ik hem begreep, wil ik je het volgende zeggen : wie de nazi's er moet bijsleuren om het VB te bestrijden, heeft op voorhand verloren. Het zijn de argumenten van diegenen die geen argumenten hebben. Trouwens, je weet vermoedelijk niet eens wat het nazisme feitelijk inhoudt, je zou anders dergelelijke stommiteiten niet schrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De stichter van het blok, Miss Dillen, is al op vele foto's gezien terwijl hij de hitlergroet doet. Meer hoeft een normale mens niet te weten. Next. Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 18 juli 2007 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 |
Partijlid
|
![]() Blijft u maar vechten tegen de windmolens...
![]() |
#1080 |
Partijlid
|
![]() Mensen uitsluiten mag je niet doen.
Maar in het geval van een racistische (zelfs facistische) partij zie ik daar geen graten in. En daarbij zouden ze niet in staat zijn te besturen. Alleen de partijkopstukken (6 ofzo) lijken me nog een beetje intelligent. De rest is onbekend en/of incapabel. Dus het Cordon is een goede zaak. En de stemmen van Vlaams Belang slinken toch beetje bij beetje. Dus het positieve effect voor VB van het Cordon lijkt uitgewerkt. voorbeeld van een typische Vlaams-Belanger: http://nl.youtube.com/watch?v=w4NxRHjKB8k