Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2019, 17:17   #1141
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Olala surprising much
"Johan Leman, de voorzitter van het Molenbeekse integratiecentrum Foyer, vindt dat homokoppels in de gemeente zouden moeten
weten waar ze een handje kunnen geven en waar het moeilijk is."

"De oud-directeur van het Centrum voor Gelijke Kansen heeft het gehad met ‘bepaalde progressieve Vlamingen
die naar Molenbeek komen’. ‘Ik heb liever dat ze dat niet doen’, zegt hij. "

Tjeven en moslims hand in hand in hand 1 strijd

bron : https://www.standaard.be/cnt/dmf20190622_04474168

Hihihihihi discuss please , me so happy Korean in Antwerp of was het een Japanner u papa ? hihihihihi ik ga nu een vettige hamburger freteen hihihihihi
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 22 juni 2019 om 17:33.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2019, 17:32   #1142
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dominiek Sneppe heeft groot gelijk. We moeten terug naar de traditionele waarden van vroeger. En Lorin Parys die moet zich gedragen.
"Johan Leman, de voorzitter van het Molenbeekse integratiecentrum Foyer, vindt dat homokoppels in de gemeente zouden moeten

"De oud-directeur van het Centrum voor Gelijke Kansen heeft het gehad met ‘bepaalde progressieve Vlamingen

Jij zou nog goed kunnen opschieten met die moslims jij
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 22 juni 2019 om 17:33.
Oud 22 juni 2019, 17:53   #1143
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht

Citaat:
VRT-journalist Riadh Bahri reageert op Twitter verontwaardigd na een interview met Johan Leman in De Standaard.
Arme Riadh, nadat hij de hele tijd mee, "weg met de Vlaming, leve de moslim-vreemdelingen" heeft geroepen, is het ontwaken een beetje bitter.

Tja, je moet weten wat je wil he.
Oud 22 juni 2019, 18:03   #1144
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme Riadh, nadat hij de hele tijd mee, "weg met de Vlaming, leve de moslim-vreemdelingen" heeft geroepen, is het ontwaken een beetje bitter.

Tja, je moet weten wat je wil he.
Goh kijk , ik had zijn eerste artikel al gelezen en toen vroeg ik me af , tiens een VRT journalist ...tja ik kijk niet zoveel TV..... maar ja ik zie graag een boemerang.
en ik zie er meer en meer de laatste tijd.

Denemarken is er ook zo eentje.
Tiocfaidh ár lá
Oud 22 juni 2019, 18:04   #1145
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Eigenlijk kunnen we pater Leman enkel dankbaar zijn voor zoveel realisme en het doorprikken van de multicul/poco-droom.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2019, 18:10   #1146
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch eventjes herlezen, beste alice:
Ik wacht nog altijd op dat scheppingsplan!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2019, 18:15   #1147
geertvdb

Standaard

504

Laatst gewijzigd door geertvdb : 22 juni 2019 om 18:15.
Oud 22 juni 2019, 21:18   #1148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw opvattingen over de " biologische werkelijkheid van de mens" zijn gebaseerd op uw religieuze overtuigingen . Het is niet omdat los daarvan er nog mensen zijn die homoseksualiteit maar niets vinden dat dit veranderd.
Neen, alice, u hebt het volkomen verkeerd voor. Het ene staat los van het andere. Daarom ook kunnen ongelovigen op dat vlak tot dezelfde conclusies komen over de uitzonderlijkheid van homoseksualiteit. Anders kunt u niet begrijpen waarom homoseksualiteit in het voormalig Oostblok niet alleen als een afwijking gold, maar tevens in de meeste landen aldaar een strafrechtelijke overtreding inhield.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2019, 21:18   #1149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op dat scheppingsplan!
Citaat:
Het scheppingsplan is voorhanden en wordt toegelicht in de verhalen over Gods schepping, de zondeval en herstel in Jezus Christus. De geboden zijn daarom geen "geboden om de geboden", maar wegwijzers naar de volheid van het mens-zijn.
Oud 22 juni 2019, 21:22   #1150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee u verdraait opnieuw zaken. Ik wees op het gevaar waarbij ook democratie ruimte geeft voor religieuze fanatici om zaken op te leggen en uw intentie, gelijklopend aan marginale clubjes zoals Opus Dei. Uw neiging om meningen van anderen aan te passen aan uw bizarre opvattingen zie ik als een psychische stoornis. Loslaten Jan...uw groot gelijk zal je bij mij nooit halen.
Dat laatste is totaal niet aan de orde (wel is het voor uw mentaliteit tekenend dat u in dergelijke schema's denkt...).

Terug naar de inhoud: u bent weer op het verkeerde pad als u ons, gelovigen, een intentie toeschrijft die er totaal niet is. Wij wensen niet "op te leggen". Dat zou ondemocratisch zijn. Wel mogen we, net als iedere andere burger, een politiek engagement opnemen vanuit onze eigen levensfilosofie. Als ons politiek engagement u niet zint (wat uw recht is natuurlijk), is het dan aan u om de geëigende democratische middelen te gebruiken: die van woord en wederwoord, alsook het eigen engagement op het politieke terrein.
Oud 22 juni 2019, 21:24   #1151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat u dat ontkent verbaasd me niet..maar beiden willen van hun religieuze overtuigingen de basis vormen voor de samenleving en zien politiek als middel om dit te bereiken. Vanaf het moment dat zij die macht hebben leggen zij anderen op wat moet en mag, dus is die gelijkenis er zeker met die verschil dat Opus Dei niets voorstelt, en dus nooit zal bereiken wat IS wel is gelukt.
Alice, gewoon een vraagje: mag iedere burger in een democratie naar verandering streven? Ja? Wel, waarom is dat dan "opleggen"?

Stel: de groenen komen weer aan de macht en kernenergie wordt volledig afgebouwd. Definitief. En stel: u bent voor kernenergie. Beschouwt u de democratische beslissing van de groene meerderheid dan als "opleggen"?
Oud 22 juni 2019, 21:27   #1152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie uw meningen aandachtig las, weet dat zodra mensen met uw gedachtengoed via politiek aan de macht zouden komen, het recht op abortus verdwijnt, homo's hun rechten kwijt zijn en worden gediscrimineerd en gemarginaliseerd, vrouwen worden aangemoedigd om grote gezinnen te vormen en zich daar op te richten en niet op bijvoorbeeld een eigen loopbaan en jezus het uitgangspunt voor voor ieder morele oordeel waarbij strikt christelijk gedachtengoed als superieur wordt gezien tegenover iedere andere opvatting.
Het recht op abortus verdwijnt helemaal niet; het wordt alleen tot de juiste proporties herleid. U zit dus fout.

Homoseksuelen zullen niet "gediscrimineerd of gemarginaliseerd" worden; wel weer in een juiste maatschappelijke context geplaatst. Huwelijk wordt weer iets voor een man-vrouwrelatie, terwijl de homoseksuele paren voor de notaris een contract van partnerschap kunnen afsluiten (net als ieder ander paar van welke aard dan ook: broer-broer, broers-zus, twee samenwonenden, enzovoort).
Oud 22 juni 2019, 21:28   #1153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dat zegt dit helemaal niet. Omdat er geen verband is tussen de vaststelling dat er spanningen bestaan die te maken hebben met nieuwe problemen waaronder massale migratie en rede als basis om daar oplossingen voor te vinden. Waar je opmerkingen nog op slaan is soms ver zoek.
Dat zegt dat wel, want die "redelijkheid" waarover u spreekt, bestaat slechts in het democratisch beslissingspel waarbij er een compromis wordt gezocht tussen soms heel uiteenlopende meningen en gevoelens.
Oud 22 juni 2019, 22:37   #1154
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat u niet eerlijk wenst te discussiëren, maar steeds uitgaat van negatieve gedragingen die u mij in de mond legt. Dat is een vaststelling. Geen "zich wentelen in een slachtofferrol".

Wees eens eerlijk en ga uit van wat ik schrijf. Niet van wat u me meent te kunnen toedichten. Dat lijkt nu immers wel op die "achterbaksheid" die u ter sprake brengt.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet ?
Oud 22 juni 2019, 22:56   #1155
geertvdb

Standaard

Citaat:
Het scheppingsplan is voorhanden en wordt toegelicht in de verhalen over Gods schepping, de zondeval en herstel in Jezus Christus. De geboden zijn daarom geen "geboden om de geboden", maar wegwijzers naar de volheid van het mens-zijn.
Ik vraag niet waar het plan 'voorhanden' is! Ik vraag u wat het plan is!

Gij begint over de zondeval, ik ga daar dan dieper op in, en dan is er bij u ineens totale radiostilte, bang om gepakt te worden op uw eigen woorden.

Uw geloof is er 1 van een diepe lafheid, en angst.

gelukkig voor u bestaat uw opperwezen niet, en zult ge nooit gestraft worden door uw opperwezen.
Oud 22 juni 2019, 23:11   #1156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik vraag niet waar het plan 'voorhanden' is! Ik vraag u wat het plan is!

Gij begint over de zondeval, ik ga daar dan dieper op in, en dan is er bij u ineens totale radiostilte, bang om gepakt te worden op uw eigen woorden.

Uw geloof is er 1 van een diepe lafheid, en angst.

gelukkig voor u bestaat uw opperwezen niet, en zult ge nooit gestraft worden door uw opperwezen.
In welk bericht ging u "dieper in op de zondeval"?
Oud 23 juni 2019, 06:33   #1157
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, hoor. Alleen al op basis van de natuurlijke gegevenheid beschouw ik homoseksualiteit als een ongerijmdheid.
Dat is een eigenaardige stelling (die trouwens dezelfde eigenaardigheid bevat als die die ik onderlijnde mocht de schepping een "orde" hebben).

Als iets in de natuur voorkomt waarvan we denken dat het "onnatuurlijk" is, dan zijn we mis, he.

Maw, oftewel is homoseksualiteit een ongerijmdheid volgens de natuurlijke gegevenheid - maar dan komt die dus ook niet voor. Oftewel komt homoseksualiteit voor, en dan is het UITERAARD geen natuurlijke ongerijmdheid.

Dat was dezelfde redenering als "de orde van de schepping". Oftewel maakt homoseksualiteit deel uit van de "orde van de schepping", en is er dus niet in tegenspraak mee ; oftewel maakt homoseksualiteit geen deel uit van de "orde van de schepping", maar dan zou je verwachten dat in die schepping, geen homoseksualiteit voorkomt, tenzij de maker van die schepping zijn plan van zijn orde verkeerd heeft uitgevoerd, wat je van een god niet verwacht met alle kwaliteiten die hem toegedicht worden.

In beide gevallen is dus DENKEN dat een voorkomend verschijnsel "tegen de natuurlijke gegevenheid" of "tegen de orde van de schepping" ingaat, niks anders dan een verkeerd begrijpen van die "natuurlijke gegevenheid", of van die "orde van de schepping".

Het is denken dat de aarde zondig is in haar baan om de zon, omdat we een fout begrijpen hebben van de gravitatiewet en delen door R^3 ipv R^2.

Citaat:
De morele dimensie om te kunnen spreken van zondig gedrag, is dan weer gebaseerd op het geloof. Wel is het zo - en dat legde ik al eerder uit - is het geen zaak van louter "het is zo omdat het zo is".
Juist, maar ik stelde al dat het niet uitmaakt of het DIRECT 'zo is', of dat het "zo is omdat het af te leiden is uit de fundamenten van uw geloof", natuurlijk.

Alles wat afgeleid kan worden uit een gegeven axiomatiek is er uiteraard equivalent mee.

Als moord verboden is, en als "iemand platwalsen met een bulldozer" ook als moord kan beschouwd worden, dan is "iemand platwalsen met een bulldozer" verboden door de wet, ook al staat dat niet letterlijk zo in het wetboek he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juni 2019 om 06:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 06:44   #1158
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat u dat ontkent verbaasd me niet..maar beiden willen van hun religieuze overtuigingen de basis vormen voor de samenleving en zien politiek als middel om dit te bereiken. Vanaf het moment dat zij die macht hebben leggen zij anderen op wat moet en mag, dus is die gelijkenis er zeker met die verschil dat Opus Dei niets voorstelt, en dus nooit zal bereiken wat IS wel is gelukt.
Het punt is dat dat fundamenteel een eigenschap is van de democratie en de "mensenrechten". De mensenrechten schrijven voor dat men "godsdienstvrijheid" moet beschouwen, en dus gelijk welk aberrant gedachtengoed moet gedogen en laten gedijen, incluis het onderwijs en de propagatie ervan. De democratie schrijft voor dat de regels van de samenleving direct of indirect gedicteerd worden door de OPINIES van een zekere vorm van meerderheid.

Als dusdanig is er systemisch niks te beginnen tegen een succesvol aberrant gedachtengoed dat zich kan propageren onder de meerderheid van de bevolking: die zal dan haar even aberrante leefregels opleggen aan de ganse maatschappij, en dus ook aan de minderheid die slim genoeg is om het absurde van dat meerderheidsgedachtengoed te doorzien.

Maw, mensenrechten en democratie hebben de kiemen in zich om ten onder te gaan aan totale absurditeit en de dwaze leefregels die daarbij horen.

Noem dat "gelovigen die aan democratische politiek doen". Jan is daar een ongevaarlijk voorbeeld van. Maar het is in het systeem ingebouwd. Godsdienstvrijheid is een absurditeit die bijzonder gevaarlijk is, omdat zij het mogelijk maakt gelijk welke gekte tot wet te verklaren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 10:38   #1159
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, alice, u hebt het volkomen verkeerd voor. Het ene staat los van het andere. Daarom ook kunnen ongelovigen op dat vlak tot dezelfde conclusies komen over de uitzonderlijkheid van homoseksualiteit. Anders kunt u niet begrijpen waarom homoseksualiteit in het voormalig Oostblok niet alleen als een afwijking gold, maar tevens in de meeste landen aldaar een strafrechtelijke overtreding inhield.
Ik denk dat u wel weet dat de visie vroeger over homoseksuelen samen hing met de Christelijke moraal. Ontkennen dat er verband is tussen de opvattingen vroeger en die moraal is proberen om anderen voor de gek te houden.

Oostbloklanden hebben zich daar minder van kunnen los maken dan West Europa, voor een onderwijzer vertelt u geen feiten maar uw vermeende grote gelijk. Niet dat u dat onderbouwt, maar goed.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2019, 10:42   #1160
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het recht op abortus verdwijnt helemaal niet; het wordt alleen tot de juiste proporties herleid. U zit dus fout.

Homoseksuelen zullen niet "gediscrimineerd of gemarginaliseerd" worden; wel weer in een juiste maatschappelijke context geplaatst. Huwelijk wordt weer iets voor een man-vrouwrelatie, terwijl de homoseksuele paren voor de notaris een contract van partnerschap kunnen afsluiten (net als ieder ander paar van welke aard dan ook: broer-broer, broers-zus, twee samenwonenden, enzovoort).
Kom zeg, denkt u nu echt dat dit forum achterlijk is?
Uw religieuze overtuiging staat vrouwen geen vrije keuze toe, die " juiste proporties" maken daar een eind aan.

Hetzelfde met uw bewering over homoseksuelen, wat u ziet als " juiste maatschappelijke context" is niets minder dan de afschaffing van verworven rechten. Uw mening getuigt van leugens van de bovenste plank.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be