Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2008, 13:22   #101
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Wel, Filosoof, wat zeg je op bovenstaande post?

klassiek busincident? Of sloebertjes die in de puberteit komen?
klassieke botsing tussen ouders en een leerkracht?

Kunt u een zinnig antwoord geven?

Je verwacht toch niet dat Filosoof tegen dat allochtoons krapuul in zal gaan?

Dat deed hij al niet na die raid toen een hele jeugdvoetbalpoeg in 't gasthuis werd geklopt - na die aanval op dat sint- niklaasfeestje waarbij mensen werden neergestoken en ineen geklopt met verkeersborden -waarom zou hij het nu dan wel doen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 maart 2008 om 13:44.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 13:35   #102
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik voetbalde zelf ongeveer 30 jaar en heb veel meegemaakt in het voetbal, maar doodsbedreigingen aan de scheidsrechter of tegenstander, doodsbedreigingen die men nadien probeerde uit te voeren heb ik NOOIT mee gemaakt hoor.
Hmm, dan heb je geluk gehad. Ik heb het meermaals gezien. De arbiter werd toen wel niet bewerkt met een ijzeren staaf. een maandje geleden nog is er gevochten geweest tussen een speler van onze ploeg en de andere. toen de arbiter er tussen kwam, kreeg die zelf ook lappen. Het gebeurt ECHT wel vaker dan je denkt hoor. En nee, het waren geen allochtonen, als je daar weer op aanspoort.
Dit haalt gewoon het nieuws, omdat het ditmaal extreem geweld is. Uiteraard moet het ook bestraft worden !
Oud 22 maart 2008, 13:37   #103
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je verwacht toch niet dat Filosoof tegen dat allochtoons krapuul in zal gaan?

Dat deed hij al niet na die raid toen een hele jeugdvoetbalpoeg in 't gasthuis werd geklopt - na die aanval op dat sint- niklaasfeestje waarbij mensen werden neergestoken en ineen geklopt met verkeersborden -waarom zou hij het nu dan doen.
Ik word mottig van zulke mensen. Het zijn zulke mensen die ervoor zorgen dat mijn en uw kinderen zullen opgroeien in een maatschappij waar geweld normaal is (zeker vanuit bepaalde hoek). Ik probeer nog waarden mee te geven maar sommige, waarden-loze mensen breken af wat conseratievelingen als ik opbouwen.
Ik hoop eigenlijk -ik weet dat het immoreel is, maar toch- dat zulke mensen (of hun naasten) als EERSTE mogen kennismaken met zulk geweld. En dat de schellen dan van hun ogen vallen.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2008, 15:07   #104
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Ik word mottig van zulke mensen. Het zijn zulke mensen die ervoor zorgen dat mijn en uw kinderen zullen opgroeien in een maatschappij waar geweld normaal is (zeker vanuit bepaalde hoek). Ik probeer nog waarden mee te geven maar sommige, waarden-loze mensen breken af wat conseratievelingen als ik opbouwen.
Ik hoop eigenlijk -ik weet dat het immoreel is, maar toch- dat zulke mensen (of hun naasten) als EERSTE mogen kennismaken met zulk geweld. En dat de schellen dan van hun ogen vallen.
Niet iedereen denkt zo conservatief als jij. Moet je daarom die mensen afbreken? Je kan niet je mening opdringen aan iedereen.
Oud 22 maart 2008, 15:39   #105
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Niet iedereen denkt zo conservatief als jij. Moet je daarom die mensen afbreken? Je kan niet je mening opdringen aan iedereen.
Daar ben ik mij heel goed van bewust; er hoeft van mij niemand zo conservatief te zijn als ik (nuja, zo erg conservatief ben ik niet, ik ben ook geen fan van Alexandra Colen).
Maar als je in dit land oproept om meer veiligheid voor de burger, krijg je allerlei verwijten naar je hoofd geslingerd, gaande van "je spreekt vanuit je onderbuik" tot "je bent een fascist" en het hele spectrum dat daar tussen ligt.
Het is bovendien wel jammer dat die poco gasten WEL hun mening aan mij kunnen opdringen.
Via het cordon krijgen mensen als ik totaal geen gehoor meer: wij worden gegijzeld door dat cordon. En ik ga op geen andere partij dan het VB stemmen: ik zie in de verste verte geen alternatief (al heeft het VB in mijn ogen ook zijn gebreken, ik wil dat gerust toegeven).
Maar als mensen zoals Filosoof, ELK crimineel feit blijven afdoen als fait-divers, als iets dat we maar voor lief moeten nemen, als mensen als Patrick Janssens goedmenende veldwerkers die berichten over wantoestanden, ontslaat en broodrooft, is dat niet een teken dat er iets grondigs mis is? Dit feit met de arbiter haalde ook amper de media. Niet moeilijk, als je je herinnert hoe Willockxs vanuit zijn Kremlin in Sint-Niklaas, de journalist broodroofde die durfde berichten over het storende gedrag van jongeren op de "Ster". Ik denk dat vele journalisten niet meer durven schrijven wat ze willen.
Dit frustreert mij enorm. Het feit dat bepaalde mensen bvb het gooien van een molotov-cocktail naar een bus bagatelliseren, vervult mij met afschuw. Ik hoop dan, als er ooit een slachtoffer moet vallen bij een volgende dergelijke aanslag, dat het een kind, lief, vrouw,... is van die bepaalde mensen en geen naaste van MIJ. Want als het aan MIJ ligt, krijgen die gangsters de kans niet meer om nog eens een brandbom te gooien naar een bus in Brussel.
Ik hoop dat u de nuance begrijpt: ik wens niemand toe dat zijn kind levend verbrandt op een bus. Maar als het ooit zover moet komen, dat een onschuldig kind slachtoffer wordt van dit blinde geweld, hoop ik dat het niet het kind zal zijn van iemand die deze wantoestanden aanklaagt. Dat het niet het kind zal zijn van iemand die tegen het bagatelliseren is van dergelijke "incidenten" ("vandalisme" hoorde ik vrijdagmorgen op de radio).
Het scenario is niet denkbeeldig: tijdens de rellen in Parijs werd een bus in brand gestoken waarop nog een rolstoelgebruiker zat!
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be