Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2002, 23:27   #101
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
(...)en een goed vlaming bestaat niet wat een idiote kul,tsssss.
Natuurlijk bestaan er wel goede vlamingen, maar een definitie voor "de goede vlaming" bestaat niet. Iedereen is anders. Ik beschouw mezelf ten andere ook als een goede Vlaming.
Citaat:
en ook ik ben positief ingesteld maar sluit integendeel tot jou mn ogen niet voor alles wat er rondom mij aan het gebeuren is!
U insinueert, nee u zegt dat ik mijn ogen sluit voor alles wat er rondom mij gebeurt... Die beschuldiging hoef ik niet te pikken, tenzij u bewijzen heeft. No further comment.
Citaat:
en het vlaams blok geeft oplossingen genoeg die wel zouden werken in tegenstelling tot wat de gevestigde partijen ons willen aansmeren!en ik weet ZEKER dat het vlaams blok het nogal wat beter zal doen dan wat er nu allemaal gebeurt!
In de oppositie is het gemakkelijk de vinger op de wonde te leggen (en dat doen ze goed!), maar een goed beleid zou ik van die mensen niet verwachten. Maar inhoudelijk snap ik al helemaal niet wat iemand in die partij ziet. Zoals ik eerder al eens zei: als iemand uit frustratie op het Blok stemt, kan ik dat begrijpen, maar van het Blok verwachten dat zij het wondermiddel hebben voor alle problemen: no way! Maar goed, ieder zijn mening en overtuiging
Citaat:
en met jullie bedoel ik: al die linkse rakkers ,en ik ben VOOR het aanpassen van vreemdelingen in mijn land
Verklaar: mijn land
Definieer vreemdelingen
Definieer aanpassen
Citaat:
:VLAANDEREN,die respect MOETEN hebben voor hun gastland!en dan zal het respect wederzijds zijn .en onderwerping pfff waar haal je het .maar ik WEIGER PERTINENT me aan te passen aan de vreemdeling, dan moet je goed gek zijn en nee dat ben ik niet!!!
Een reactie hierop kan ik pas geven als na uw antwoord op mijn vragen hierboven.

Mvg,

DNB
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2002, 23:56   #102
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Veel Blokkers (zoals Vlaanderen72 (die het nog steeds vertikt om hoofdletters en spaties na leestekens te gebruiken, wat zijn tekst quasi-onleesbaar maakt)) hebben het erover dat vreemdelingen ons hun cultuur opdringen, dat wij ons aan hun moeten aanpassen. Wat bedoelen zij hier eigenlijk mee? En hoe komt dat ze dan niet de kracht hebben zich daar tegen te verzetten? Ik bedoel, als er een vorm van dwang is, dan moet je je daar toch kunnen tegen verzetten?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 09:52   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel: dnb ,dat lak aan de koning hebben we dan gemeen 8) ,
Wat is er mis met onze koning?
Voldoet hij niet aan het beeld van de sprookjesvorst, jou ingelepeld tijdens je kleuterjaren?
Valt het je tegen dat hij een mens van vlees en bloed is?
Of doet hij jou tekort?

Citaat:
en rustig blijvenrobeer maar eens rustig te blijven als je soms zo een onzin leest, al lach ik wel eens voluit om de domheid van velen, al is het vaak eerder om te huilen
Klinkt mij nogal schizoïde in de oren, maar ook jij hebt het recht op afwijkende menselijke trekjes.

Citaat:
ik zal nooit begrijpen wat men er aan heeft om de moslims op te hemelen en de hemel in te prijzen ,
Moslims worden hier de hemel niet ingeprezen, maar een bepaalde strekking zou ze blijkbaar graag rechtstreeks de hemel inzenden.
Laat moslims hun ding doen, zoals jij elke zondag in de kerk een pilaar mag gaan aflikken, en je warmen onder meneer pastoor zijn rok.

Citaat:
men moet nu toch wel stilletjes aan gaan begrijpen dat de islam een gevaar is
Een gevaar?
Waarom zou een steeds meer geseculariseerde gemeenschap als de onze zich een gelijkaardige religie laten opdringen? Daar is geen gevaar toe. Het gevaarlijke waar jij op doelt ontgaat me.
De koraan op mijn nachtkastje ruikt niet naar gas, er zit geen anthrax tussen de blaadjes, en met de tekst kan ik even smakelijk lachen als indertijd met de bijbel: ook al een verzameling belegen tijdschriften waar soms nu nog mensen denken zich te moeten aan aanpassen. Freaks heb je overal en steeds.

Citaat:
en dat er al veel te lang eieren onder gelegd zijn
Discriminatie is heel wat anders dan eieren onderleggen.

Citaat:
dan over je :alles twee keer zeggen ,(geraak er maar eens aan uit ee seg aan die gebrekkige zinsbouw van jou )
Ik heb niet de gewoonte om iemand op taal- of spellingsfouten te pakken. Dat immers wijst vaak op gebrek aan argumenten.
Ik volsta ermee te zeggen dat ik met DNB's teksten geen moeite heb.

Citaat:
en een goed vlaming bestaat niet wat een idiote kul,tsssss
Een vlaming bestaat zelfs niet echt, laat staan een goede vlaming.

Citaat:
en ik weet ZEKER dat het vlaams blok het nogal wat beter zal doen dan wat er nu allemaal gebeurt!en met jullie bedoel ik: al die linkse rakkers
Ik zoek tevergeefs in de rangen van het vlaams blok een rechtse rukker van het niveau en de bekwaamheid van b.v. de linkse rakker Frank Van Den Broecke. Na zijn jeugdzonde (spelen met lucifers) ontpopte hij zich tot een bekwaam bestuurder, die met grote kennis van zaken en veel redelijkheid zijn bestuurlijke taak in de gezondheidszorg als minister opnam.

Citaat:
en ik ben VOOR het aanpassen van vreemdelingen in mijn land:VLAANDEREN
Vlaanderen is geen land.
Oost- en West-Vlaanderen zijn belgische provincies.
Waaraan moeten vreemdelingen zich aanpassen?
Aan de normen van een Dutroux?
Aan de normen van skinheads, neonazi's etc.?
Aan de normen van juweliers die omwille van waardeloze maar door zotten te duur betaalde stukken steen, iemand omverknalt?
Aan de normen van frauderende, sjoemelende, belastingontduikende belgen op alle niveaus?

Trouwens heb jij wel land? Ik vermoed sterk dat je nog op het land vanje ouders leeft.

Citaat:
die respect MOETEN hebben voor hun gastland
Respect voor het land dat jij als vlaamsblokker zelf naar de duivel wilt helpen?
Begin eerst zelf eens wat meer respect voor België en zijn monarchie en grondwet op te brengen, vooraleer je van anderen respect gaat eisen.
Woorden wekken, voorbeelden trekken.

Citaat:
maar ik WEIGER PERTINENT me aan te passen aan de vreemdeling,
Niemand vraagt aanpassing van jou. Enkel dat je eenieder vrijlaat in zijn bezigheid op religieus en cultureel vlak.

Citaat:
dan moet je goed gek zijn en nee dat ben ik niet!!!
Daar kunnen we het in een andere topic wel eens over hebben.
Oud 28 december 2002, 12:33   #104
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Veel Blokkers (zoals Vlaanderen72 (die het nog steeds vertikt om hoofdletters en spaties na leestekens te gebruiken, wat zijn tekst quasi-onleesbaar maakt)) hebben het erover dat vreemdelingen ons hun cultuur opdringen, dat wij ons aan hun moeten aanpassen. Wat bedoelen zij hier eigenlijk mee? En hoe komt dat ze dan niet de kracht hebben zich daar tegen te verzetten? Ik bedoel, als er een vorm van dwang is, dan moet je je daar toch kunnen tegen verzetten?
Ik denk dat dit een soort jaloezie is. Een vreemdeling die zijn cultuur en tradities in ere wilt houden, dat wordt al gauw geïnterpreteerd als zijnde: die wil onze cultuur kapotmaken. Helemaal niet. Want dat zou betekenen dat die vreemdeling jou als iemand van zijn volk beschouwt, en dat doet hij helemaal niet. Net zomin als die vreemdeling van bv een aziatische origine die van de congolese origine zou willen verdringen wat ook niet klopt. Ik geloof dat verschillende culturen perfect naast elkaar kunnen leven, mits goede afspraken en het naleven van algemene regels die door het parlement in wetten worden gegoten.

In feite is de multiculturele samenleving een soortement supermarkt. Een voorbeeld: in het rek liggen 5 hollandse kazen, 3 franse, een paar Duitse en Engelse, ik leg er bv 2 Georgische kazen naast. Wordt je dan landverrader en/of een Georgiër als je zijn kaas eet? Helemaal niet dus. Maar het culturele aanbod en de keuzemogelijkheid wordt er wel door vergroot. Leuk toch? Verder dan dat gaat de multiculturele samenleving ook niet. Ik ervaar dat zeker niet als een bedreiging maar zeer zeker als een verrijking!
Oud 28 december 2002, 12:44   #105
Luddo
Minister

Standaard

Heddet allemaal gezien, mannen (m/v)? Bekijk dan maar eens mijn nieuw onderschrift! Maar zeg het niet voort! Ik ben namelijk heel bescheiden!
Oud 28 december 2002, 13:09   #106
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
In feite is de multiculturele samenleving een soortement supermarkt. Een voorbeeld: in het rek liggen 5 hollandse kazen, 3 franse, een paar Duitse en Engelse, ik leg er bv 2 Georgische kazen naast. Wordt je dan landverrader en/of een Georgiër als je zijn kaas eet? Helemaal niet dus. Maar het culturele aanbod en de keuzemogelijkheid wordt er wel door vergroot. Leuk toch? Verder dan dat gaat de multiculturele samenleving ook niet. Ik ervaar dat zeker niet als een bedreiging maar zeer zeker als een verrijking!
Mensen met kazen vergelijken en daar dan een zinnige conclussie uit trekken, getuigt toch wel van een volslagen debiliteit.
De moderater naar wie thePiano verwijst en die deze valsklinkende amateur een kei noemt, lijkt al evenmin kaas gegeten te hebben van wat men discussiëren noemt.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 13:12   #107
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan U toch gewoon hier eens op reageren in plaats van op de man te spelen.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 28 december 2002, 13:15   #108
rope
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Euh? wat bedoel je feitelijk? Dat linksen geen goede vlamingen (kunnen) zijn?
Linksen zijn zo gedreven om Vlaanderen de multiculturele maatschappij op te dringen dat ze daarvoor hun eigen Vlaanderen met veel plezier in de riool stampen. Daarvoor kunnen linksen NOOIT als goede Vlamingen aanzien worden. Eerder als landverraders.
Oud 28 december 2002, 13:26   #109
rope
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Het is zonde van hier geen gebruik van te maken en zich enkel te beperken tot inhoudsloze uitspattingen (iets wat u trouwens gemeen heeft met (de rest van?) extreem-rechts).

Mvg,

DNB
Het zijn in uw ogen (links) inhoudsloze uitspattingen omdat u en de rest van uw circus die zo bestempeld. Ooit er al eens aan gedacht dat sommige dingen geen twee pagina's tekst nodig hebben om uit te leggen? De waarheid zit soms in simpele dingen.
Oud 28 december 2002, 13:34   #110
vlaanderen72
Banneling

Standaard

aan dnb:een vlaming ZIJN en zich vlaming VOELEN en ALLES VOOR VLAANDEREN WILLEN doen wat in iemand zn macht ligt dat zijn de ECHTE VLAMINGEN,en ik vind inderdaad dat u de ogen sluit voor alles wat rond u aan het gebeuren is,en waarom zit het vlaams blok in de oppositie omdat ze daar gehouden worden ,omdat de anderen te bang zijn dat ze het te goed zouden doen ,hun befaamde cordon sanitaire is daar een vb van ,slechter zullen ze het in ieder geval al niet KUNNEN doen !nu verklaar ik dus mijn land AT IS VLAANDEREN!vreemdelingen:ieder die hier komt of is, met een andere cultuur dan de mijne, en die zich bovendien niet aanpast!aanpassen: de cultuur aannemen van het land waar mn verblijft!en zich inzet voor dat land en niet in opstand komt tegen onze normen waarden en gebruiken!en dnb al vind u me gek ,ja of nee, ik ga daar mijn slaap niet voor laten hoor!ieder zn mening inderdaad en dit is de mijnne !
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 13:40   #111
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rope
Linksen zijn zo gedreven om Vlaanderen de multiculturele maatschappij op te dringen dat ze daarvoor hun eigen Vlaanderen met veel plezier in de riool stampen.
Andermaal! Wat the f*ck betekent dat nu toch dat een cultuur wordt 'opgedrongen'. Wie dwingt U in de multiculturele maatschappij te geloven? Wie dwingt U om bij 'den Turk' Uw groenten te gaan halen in plaats van in de GB? Hoe wordt U gedwongen? Waarom bent U volgens Uzelve blijkbaar iemand die het kan weerstaan?
Oud 28 december 2002, 13:48   #112
vlaanderen72
Banneling

Standaard

aan S :ten eerste ik ben een zij, ten tweede:ik hoef geen lessen van je te hebben ,ten derde:inderdaad vreemdelingen willen hun cultuur behouden binnen in onze cultuur!en ook nog dingen uit hun cultuur opdringen aan ons ,zoals:hun slachtfestijnen dat hier totaal niet op zn plaats is of ooit zal zijn ,en dat lijd tot onvermijdelijke botsingen wat niet verwonderlijk is,want wat al degenen ook denken die ons de multiculterele onzin willen opdringen niet iedereen is er mee gediend !en o ja wij verzetten ons hier tegen zeker weten!maar wat het ergste is dat er zoveel land en volks verraders (die normaal vlaming zouden MOETEN zijn en zich zo VOELEN )ons eveneens tegenwerken ,wij vechten twee keer tegen een vijand om onze volksaard en land te behoeden voor : WANSMAKELIJKE IDEEEN van deze en gene.ik vraag me echt af waarom doen jullie dit wat is er bij te winnen?kicken jullie daarop of zo?
Oud 28 december 2002, 13:55   #113
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

1. De verbinding allochtoon-moslim wordt weer probleemloos gemaakt.
2. We hadden het over cultuur opdringen. Het enige wat U kan verzinnen is één (1 dus) religieus gebruik dat maar door een deel van de allochtonen wordt beoefend en dat ons tegen de borst stuit. Als dat hét criterium is om te zeggen dat de multiculturele maatschappij ervoor zorgt dat allochtonen ons hun cultuur opdringen, dan vind ik het maar triestig! Ik had gehoopt dat U Uw straffe uitspraak met iets meer dan 1 voorbeeld kon staven.
Oud 28 december 2002, 13:57   #114
vlaanderen72
Banneling

Standaard

aan S,inderdaad door de strot geduwd zal er al beter op trekken ,ik geloof helemaal niet in de multiculturele maatschappij als u dat nog niet doorhad!en zal dat ook nooit doen !en zal me er tegen verzetten tot mn laatste snik!en ook ik en gelukkig velen en steeds meer en meer ,kunnen en zullen die hele volksverlakkerij weerstaan,en er in opstand tegen komen.dat is toch tegendraads wat er allemaal gebeurt, kijk rondom u ,doe uw kleppen af, heb je het nu echt niet door?of wil je het helemaal niet zien?
Oud 28 december 2002, 14:04   #115
vlaanderen72
Banneling

Standaard

waarom hoor je nooit eens iets van de chinezen , de joden enz...mieke vogels is nog zo fier om rond te bazuinen dat er meer dan 180 verschillende nationaliteiten wonen .er springt er steeds maar 1 nationaliteit uit de band en dat zijn de moslims. lees jij geen krant? kijk jij geen tv? en dat is het nu juist, de cultuur bij de moslims is gebaseerd op hun geloof !en een deel beoefend dat zeg je ?waar haal je het,ik moet de eerste moslim die niet op zn matteke ligt nog tegenkomen!
Oud 28 december 2002, 14:36   #116
vlaanderen72
Banneling

Standaard

aan superstaaf: ten eerste:ik ben niet koningsgezind, omdat ik het hele instituut een farce vind.waar ik dik tegen mijn goesting voor moet betalen ,geef mij maar een president daar wil ik best voor betalen want die kun je zelf kiezen!democratisch noem je dat 8) .moslims wil ik inderdaad hun ding laten doen ,maar in hun eigen land!de islam IS een GEVAAR voor ons wat jij ook beweert, het is een onverdraagzame godsdienst die gericht is op veroveren !dan de befaamde discriminatie van jou ,waar haal je het ,er word om de haverklap iets uitgevonden om hun(de moslims) weeral eens beter aan de bak te laten komen boven het eigen volk!hun probleem is dar er inderdaad te veel eieren onder gelegd zijn en worden :de knuffelpolitiek ,en dat het nu zo ver gekomen is dat ze voor gaan op ons, en dat hun vliegertje van racisme niet langer op gaat ,ze moeten alleen nog bereid zijn om het geen ze in de schoot geworpen krijgen aan te nemen en uit te voeren ,dan word de zeepbel wel snel doorprikt .ze WILLEN gewoon niet!en dat je met: dnb, zn teksten geen moeite hebt pleit al helemaal niet voor je!een vlaming bestaat niet zeg je?goh je mag blij zijn dat jij niet voor me staat !en hahahahhaa, frank van den broucke noemt em op de geldverbrander ,in zn zakken gestoken ja ,verbrand ,proest!!! en bekwaam welja ,hahahahahaa. voor mij is vlaanderen MIJN land, belgie betekent niets voor me nu niet en nooit,respect voor de koning en belgie ?NOOIT NOOIT NOOIT!!!!!!.en nee hoor ik leef al 12jaar op mn eigen land .en ieder is vrij in zijn doen en laten in mijn ogen maar aleen op de plaats waar hij thuis hoort !
Oud 28 december 2002, 15:02   #117
rope
Burger

Standaard

Citaat:
Andermaal! Wat the f*ck betekent dat nu toch dat een cultuur wordt 'opgedrongen'.
Lees mijn vorig bericht nog eens. Ik heb nooit geschreven dat mij een andere cultuur werd opgedrongen.

Citaat:
Wie dwingt U in de multiculturele maatschappij te geloven?
Nogmaals, NIEMAND kan mij dwingen erin te geloven. De overheid met daarin de linkse dictatuur proberen het ons op te dringen. SPa, Agalev en soortgenoten zijn al jarenlang bezig met de migrantengemeenschap eieren onder hun gat te leggen. Hun jarenlange betuttelingen en zinloze regeltjes hebben ze alleen het omgekeerde effect gecreëerd. De schuld van de huidige problemen leggen ze dan weer bij de rechtse partijen terwijl ze uitgesloten worden om deel te nemen aan het beleid. Ze hebben hun mond vol van racisme bij de Vlaming tov de allochtonen maar blijven blind als het gaat over racisme bij de allochtonen tov de Vlamingen. Ze gaan er zelfs zover in dat ze hun eigen volk gaan discrimineren en proberen ze het zwijgen op te leggen. Door het woordje 'positief' voor discriminatie en racisme te plaatsen praten ze hun eigen fouten goed en kunnen ze hun eigen geweten sussen. Ze zien niet in dat eigenlijk ZIJ de grootste racisten zijn die er rondlopen, namelijk de volksverraders.

Citaat:
Wie dwingt U om bij 'den Turk' Uw groenten te gaan halen in plaats van in de GB? Hoe wordt U gedwongen?
Blijkbaar bent u zover gevorderd in uw strijd om de allochtonen te integreren dat u zelfs de Nederlandse taal niet meer volledig beheerst. Heb ik geschreven dat iemand mij DWINGT om bij 'den Turk' mijn groenten te gaan halen of om ook maar eender welke handel te drijven?

Citaat:
Waarom bent U volgens Uzelve blijkbaar iemand die het kan weerstaan?
Omdat ik, in tegenstelling tot u, niet blind blijf voor de realiteit. Ondanks de studies die aantonen dat een multiculturele samenleving niet haalbaar is, blijft u de problemen negeren. Het is zelfs triestig dat de meeste van die studies, zelfs di uitgevoerd door een onafhankelijke instantie, naar de prullenmand verwezen worden als de linkse partijen hun ongelijk bewijzen (zie criminaliteitscijfers onder de allochtone bevolking).
Oud 28 december 2002, 15:18   #118
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aan S,inderdaad door de strot geduwd zal er al beter op trekken ,ik geloof helemaal niet in de multiculturele maatschappij als u dat nog niet doorhad!en zal dat ook nooit doen !en zal me er tegen verzetten tot mn laatste snik!en ook ik en gelukkig velen en steeds meer en meer ,kunnen en zullen die hele volksverlakkerij weerstaan,en er in opstand tegen komen.dat is toch tegendraads wat er allemaal gebeurt, kijk rondom u ,doe uw kleppen af, heb je het nu echt niet door?of wil je het helemaal niet zien?
Triestig, ik had meer voorbeelden verwacht in plaats van 1 voorbeeld waarbij een paar beesten worden geslacht. Ik had ook gehoopt om een uitleg te krijgen op de vraag wat U nu feitelijk bedoelt met opdringen. Heeft U concreet al 1 handeling gesteld die rechtstreeks het gevolg is van de druk die allochtonen op U uitoefenen.

De zinnen: 'en zal dat ook nooit doen !en zal me er tegen verzetten tot mn laatste snik!' tonen Uw extremisme aan. Moest Darwin zoiets zien geschreven door een allochtoon, hij sprong in Koran om aan de hand daarvan Uw uitspraak te linken met een groot complot van moslims die de wereld willen veroveren. Maar ja, U bent gelukkig een rasechte Vlaming dus vrees maar niet!

@rope: Studies? Staan die toevallig op het internet?
Oud 28 december 2002, 15:22   #119
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Heddet allemaal gezien, mannen (m/v)? Bekijk dan maar eens mijn nieuw onderschrift! Maar zeg het niet voort! Ik ben namelijk heel bescheiden!

Dank u, modderator, maai lips aar sieled!
Haha LOL

Dat onderschrift van me is een grapje tussen mij en de moderator van dienst. Ik dacht dat je dat door zou hebben.

DavidVdB schreef me een boze e-mail, hij wil me namelijk censureren. De email is nog steeds de originele maar ik heb er wat in weggeknipt en laten staan wat ik leuk vond.
Oud 28 december 2002, 15:27   #120
rope
Burger

Standaard

Citaat:
@rope: Studies? Staan die toevallig op het internet?
Zie een eerdere posting van mij:

Citaat:
Hierna een uitspraak van Bernard Lewis, één der meest befaamde islamologen van de laatste decennia, ereleraar te Princeton, in Le Retour de l'Islam, Folio Histoire, p. 151:

« Het kan door niemand geloochend worden, dat de leer van de Islâm - en niet alleen die van de fundamentalisten - vasthoudt aan drie fundamentele ongelijkheden: de meester en de slaaf; de man en de vrouw; de gelovige (Moslim) en de ongelovige (niet-Moslim). »

Slavernij bestaat nog in vele Islamitische landen. Men leze de geschiedenissen van Fillipijnse vrouwen als dienstbode in de landen van het Arabisch schiereiland. Clitorectomie, dat is het wegnemen van de cl�*toris bij jonge meisjes, bestaat (nog steeds) in zeer vele Islamitische landen. De moslimvrouw-echtgenote is er slechts voor het lichamelijk genot van de man-echtgenoot, en om kinderen te baren. Eigen (geslachtelijke) rechten als vrouw heeft zij niet. De gelovige Moslim zal nimmer aanvaarden, dat een ander geloof gelijkwaardig, laat staan beter, is, dan de Islâm. Dat weten wij in Europa al sedert de vroege Middeleeuwen.

De drie genoemde grondprincipen zijn al vanaf de 7e eeuw tot en met vandaag basisgegevens van de Islamitische staatsgodsdienst. Zij zijn alle drie in wezen tegen de christelijke mensopvatting, en tegen de moderne democratische gedachte. Want men vergete niet: zodra de Islamieten de macht hebben in welk land dan ook - de geschiedenis bewijst dit al vanaf de 7e eeuw - wordt de Islam staatsgodsdienst en worden alle andere godsdiensten onderdrukt, of op zijn best met tegenzin toegelaten. Als het aantal niet-moslimgelovigen in zo'n moslimstaat groot is, dan moet men om practische redenen wel eens water in de wijn doen en laat men wel (tijdelijk) andere vormen van godsdienstig leven toe, om deze echter altijd te blijven kwellen en plagen, daar het begrip van fundamentele ongelijkheid heerst in de geesten van alle Moslims. Het tegenwoordige Egypte is een voorbeeld hiervan.
Deze kan ik je nu geven, ik ga direct op zoek of er iets op internet kan gevonden worden.

Nog een argument tegen de multiculturele samenleving kan je vinden hier op het forum:

http://www.politics.be/phpBB/viewtop...?p=31577#31577
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be