Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2010, 12:39   #101
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hardcore4life Bekijk bericht
Homo? ...daar KIES je voor
Meneer is ervaringsdeskundige?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 12:40   #102
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ge moet ook nog mensen vinden die het willen nemen hé.
in 't drinkwater doen, hé.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 13:00   #103
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Wie beweert dat homoseksualiteit enkel een keuze is, negeert elk wetenschappelijk bewijs voor de betrokkenheid van genetische factoren en immunologische fenomenen. Er zijn reeds meerdere studies uitgevoerd die een erfelijke factor suggereren:

Tweelingen: monozygote tweelingen zijn meer geneigd om beiden homoseksueel te zijn dan heterozgote tweelingen.

Genetische koppeling: stamboom- en DNA-merker analyse suggereren dat een X-chromosomaal gelocaliseerde merker geassocieerd wordt met homoseksualiteit.

Epigenetica (studie van (semi-)permanente modificaties van het DNA die genen aan-en uitschakelen): Sommige moeders van homoseksuele kinderen vertonen een verstoorde X-chromosoom inactivatie (bij vrouwen is slechts één van de twee X-chromosomen actief).

Geboortevolgorde:

Blanchard and Klassen (1997) reported that each older brother increases the odds of a man being gay by 33%.[18][19] This is now "one of the most reliable epidemiological variables ever identified in the study of sexual orientation."[20] To explain this finding, it has been proposed that male fetuses provoke a maternal immune reaction that becomes stronger with each successive male fetus. Male fetuses produce HY antigens which are "almost certainly involved in the sexual differentiation of vertebrates." It is this antigen which maternal H-Y antibodies are proposed to both react to and 'remember'. Successive male fetuses are then attacked by H-Y antibodies which somehow decrease the ability of H-Y antigens to perform their usual function in brain masculinisation.[18]

enzoverder enzoverder

Om nog maar te zwijgen van het biologisch bewijs dat niet te vinden is.

Het lijkt dus eerder zo dat homoseksualiteit kan beïnvloed worden door een groot aantal verschillende factoren, die al dan niet kunnen bijdragen tot de ontwikkeling hiervan. Hoewel ik vermoed dat er ook psychologische invloeden meespelen, stellen dat dit een keuze zou zijn, is simpelweg naïef en idioot.
Oud 26 januari 2010, 01:50   #104
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Zoals Giserke het in een ander topic zei:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik ben voorstander van homo's. Er zijn er veel te weinig.
Hoe meer er zijj, hoe meer vrijgezelle vrouwen er zijn.

Inelk geval , zo'n pil:

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 26 januari 2010 om 01:52.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 15:53   #105
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik ben nooit hetero geweest. Ik heb het wel lang gedacht en gehoopt.

Ik herriner me een gesprek uit het 2de middelbaar waar jongens van mijn klas bezig waren over de tetten van de meisjes van de klas.
Van bepaalde meisjes had ik zelf geen idee of ze groot of klein waren. Dat was gewoon nooit opgevallen
Terwijl ik (vanuit de zwemlessen) van iedere jongen een idee had hoe hun piemel er uit zag: hoe groot die was en of die besneden was enzo: ik zag het perfect voor mij.
Dat was voor mij de moment van bevestiging. ("waarom ik? ")

Maar als je uit een katholiek-conservatief hol woont waar geen homo's wonen dan sluit je jezelf nogal op. (Ik dacht toen echt dat maar 1 op de 10.000 personen holebi waren en voornamelijk in steden als Antwerpen enzo).
"deze richting wil ik met mijn leven niet uit".

Maar kijk se, tis er dan toch van gekomen en ik vind het spijtig dat ik me nooit eerder geout heb (waarom niet op mijn 13de, in het 2de jaar?). Andere kinderen hebben een jeugd gehad! Ik niet!

Allemaal héééél herkenbaar!!
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 15:54   #106
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Vandaag wel ofwa? 13.... da zijn kleuters
Jee, ben jij zo iemand die denkt dat 16-jarigen nog kinderen zijn enzo.
Oud 11 februari 2010, 00:11   #107
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Jee, ben jij zo iemand die denkt dat 16-jarigen nog kinderen zijn enzo.
Dat zijn ze toch ook... wat is u punt? En ik had het over 13 jarige niet over 16 jarige.
Oud 11 februari 2010, 11:35   #108
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zijn ze toch ook... wat is u punt? En ik had het over 13 jarige niet over 16 jarige.
Nee dat zijn ze niet. Mijn punt is dat ge niet het onderscheid kunt maken tussen kinderen en adolescenten en als ge zegt dat 13-jarigen kleuters zijn dan suggereert dat dat je 16-jarigen ook nog als kinderen beschouwt, terwijl ze in werkelijkheid al bijna volwassen zijn (nog niet helemaal, maar er is dan ook geen strikte scheiding).
Oud 11 februari 2010, 14:09   #109
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Nee dat zijn ze niet. Mijn punt is dat ge niet het onderscheid kunt maken tussen kinderen en adolescenten en als ge zegt dat 13-jarigen kleuters zijn dan suggereert dat dat je 16-jarigen ook nog als kinderen beschouwt, terwijl ze in werkelijkheid al bijna volwassen zijn (nog niet helemaal, maar er is dan ook geen strikte scheiding).
Ik suggereer helemaal niets. Ik wou gewoon zeggen dat 13 jarige jongens ook vandaag de dag niet meer seks hebben dan 20 jaar geleden. Op dat vlak zijn het nog kleuters. Verder wou ik niets insinueren. Ik weet heel goed wat adolescenten zijn.
Oud 14 februari 2010, 13:53   #110
Callisto
Vreemdeling

Callisto's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet waarom sommige de vergelijking maken tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit.
Pedoseksualiteit is een ziekte, ookal vind de pedofiel van niet en gaat die zelfs zo ver om te beweren dat het niet om "sex" gaat maar om liefde. De machtsverhoudingen liggen helemaal krom, een kind kan geen toestemming geven om sex met een volwassenen te hebben daar het de gevolgen nog de betekenis van deze daad ten volle kan zien.
Een kind is afhankelijk van een volwassenen.
Ik maak ook geen onderscheid tussen de leeftijd v/h kind, zolang het kind niet meerderjarig is en kan verantwoordelijk gesteld worden voor zijn daden, blijft hij in mijn ogen ook een kind.
Een 16 jarige is niet minder ontvangkelijk voor de manipulaties van een pedoseksueel, ookal denken ze van zichzelf dat ze al "volwassen" zijn. Punt is dat men dat nog niet is, de hersenen ontwikkelen zich tot de leeftijd van 20-25 jaar.
Zeker met de nieuwigheidjes van de afgelopen jaren lopen kinderen meer gevaar om tegen een pedoseksueel op te lopen, het internet is een zeer gewillig medium voor pedoseksuelen om te gaan jagen.

Homoseksualiteit werd in 1974 geschrapt uit het Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM) als zijnde een psychische aandoening.
er is dus geen pil nodig om dat te genezen.

Een relatie tussen beide mensen moet berusten op wederzijdse instemming, wanneer een van de partijen daartoe niet in staat is of word geacht, kan men spreken van "afwijkend" gedrag.
Oud 15 februari 2010, 16:00   #111
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Callisto Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom sommige de vergelijking maken tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit.
Waarom niet?

Citaat:
Pedoseksualiteit is een ziekte, ookal vind de pedofiel van niet en gaat die zelfs zo ver om te beweren dat het niet om "sex" gaat maar om liefde.
Voor een echte pedofiel gaat het ook om liefde. Maar die liefde die te ver gaat (te volwassen is) kan het kind schaden. Er zijn btw vrij veel pedofielen maar de meeste zien kinderen ècht te graag om ze iets aan te doen. HET is maar een kleine minderheid die een serieuze seksuele stoornis heeft.

Citaat:
Ik maak ook geen onderscheid tussen de leeftijd v/h kind, zolang het kind niet meerderjarig is en kan verantwoordelijk gesteld worden voor zijn daden, blijft hij in mijn ogen ook een kind.
Een 16 jarige is niet minder ontvangkelijk voor de manipulaties van een pedoseksueel, ookal denken ze van zichzelf dat ze al "volwassen" zijn. Punt is dat men dat nog niet is, de hersenen ontwikkelen zich tot de leeftijd van 20-25 jaar.
IK heb grote moeite met die uitspraak. Er is een wereld van verschil tussen een 12-jarige en een 16-jarige. IN veel landen worden 14-jarigen als volwassenen beschouwd. De laatste tijd zijn jongeren ook gewoon vroeger rijp. En er zijn wel degelijk jongeren die er wel klaar voor zijn. Het gaat erom dat in elke relatie moet gekeken worden tot hoever je kan gaan. IN die zin maakt leeftijd inderdaad niet uit, maar dat wil niet zeggen dat alle relaties met b.v. 16-jarigen bij voorbaat mis aflopen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be