![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Ah ja, en wat staat er in dat boekdeel van jou ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Gouverneur
|
![]() Wat heeft dat te zien met het feit dat hij bereid is om de straf te doen als hij tegen de lamp loopt?
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Wat een verschil maakt dat nu ? Als je gepakt bent, maakt het niets uit of je bereid bent die straf te doen of niet, vermits jij daar niet over beslist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Wat weet gij daarvan ? Ik wil weten wat andere mensen over die vrijheidsberoving te vertellen hebben, dat is alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() Ik heb deze namiddag nog staan praten met een oude schoolvriend die nu op halve vrijheid in de Begijnenstraat zit. Intussen zit hij al vijf jaar, voor miezerige slagen en verwondingen, omdat ze hem ontoerekeningsvatbaar hebben verklaard. Als ik lees wat jij hier schrijft, gaat het jou helemaal niet om te weten te komen wat die mensen daar over te vertellen hebben, maar wel om te komen verkondigen wat ze die lui nog moeten afnemen (naast hun vrijheid en de menselijkheid niet te moeten schijten terwijl er twee andere mensen naar hen zitten te kijken).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Zoals ik eerder al schreef: als je een ernstige draad wil openen over het gevangeniswezen, dan zal ik daar graag aan bijdragen. Maar niet in K&K.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dit eerst en vooral om de ontsnappingen tegen te gaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die hoerenkoten ga ik dan wel vermijden ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin zit er toch verschil op, voornamelijk in het feit ofdat je veroordeelt bent of niet. In wezen is het, hoe zwaarder je gestraft bent, hoe losser je regime. Als je niet veroordeelt bent dan heb je het strengste regime, in Antwerpen is het 23 uur per dag opgesloten met drie en vier man in een te krappe èènpersoonscel. In Leuven centraal zet men in de morgen je deur open en dan kan je heel de dag met je kameraden kaarten of koffie drinken of TV zien, wat dan ook maar redelijk is. Je loopt gewoon van de ene cel naar de andere. Rond een uur of acht in de avond wordt dan de deur terug afgesloten en zit iedereen weer in zijn eigen cel. Die jongens, die zitten daar voor tien en vijftien jaar. Die kopen hun eigen TV's, hun eigen stereo's/computers/Wii/playstation en electrische vuurtjes om de groenten en het vlees dat in hun ijskast ligt te bakken/koken. En dat is allemaal toegelaten omdat die cel geacht wordt van hun woning te zijn. Er zijn daar mensen die "tapis plein" op de vloer hebben en gordijnen voor de venster, die maken het hun gerieflijk. ![]() En heel verschil dus in behandeling met de mensen in voorarrest, die dan weer zoveel mogelijk miserie wordt aangedaan om ze te proberen te breken. Men is daar werkelijk zeer berekend in en meer zelfs, het systeem is daarrond opgebouwd. Bijvoorbeeld, de kantin, dat is een lijst waarvan dat je in de gevangenis een aantal zaken kan kopen/huren, als je geld hebt. Het gaat dan over zaken die zeer wijd uiteenlopend zijn, zoals zeep, shampoo, rozijnenbrood, stereo's, playstation, TV's, computers, tandpasta, Plax, oorstokjes, tandenborstel, scheermesjes/zeep/gel, deodorant, haargel, schrijfpapier,enveloppen, tabak, vers fruit, conserven, charcuterie, brood, traiteur - koosjer en halal eten, postzegels, mayonaise, Cola, spa, Fanta, eieren - gekookt of rauw, chocolade, paardje, hesp, kaas, oploskoffie, een waterkoker, kondooms, eenders wat, en allemaal maar een beetje duurder dan in de winkel. Nu, als je die kantinelijst invuld, dan gaat de griffie eerst kijken wat er op je rekening staat, is dat niet genoeg, dan gooien ze je kantinelijst in de vuilbak wegens geen geld. Je kan dan weer volgende week een nieuwe lijst invullen want die lijst wordt maar èènmaal per week opgehaald. Vervolgens gaat de griffie kijken ofdat er geld gestort is op je rekening, dat kan zijn dat er geld gestort is door familie en of vrienden, of bijvoorbeeld omdat je in de gevangenis werkt. Begrijp je, als men dat andersom deed, zou dat heel wat leed besparen. Maar dat wil men niet, men doet dat speciaal zo, de mensen zoveel mogelijk koeieneren. Begrijp je? Een verstokt roker een week zonder tabak zetten, om hem dan op de ondervraging met een paar sigaretten van de (ohzo sympathieke) ondervrager in de watten te leggen. En de onnozelaar zonder karakter lapt er al zijn vrienden en kennissen bij om toch maar nicotine binnen te krijgen. Ofzo, ik zit drie maanden in voorarrest in de Begijnenstraat in Antwerpen, dus de uitgebreide wet Franchimont stipuleerd dat ik mijn echtgenote/partner mag ontvangen op intiem bezoek. Dit wil zeggen, mijn vrouw en ik, in een kamer, alleen, privee, voor twee uur. Alles is aangevraagd, alles is geregeld en goedgekeurt. De zevende van die bepaalde maand gaat het door, ik en zij, in diepe verwachting. Het gaat niet noodzakelijk om sex, wel ook een beetje, maar gewoon, elkaar vasthouden en kussen en praten, zonder dat er een cipier ligt te zeveren en te zagen en staat op te kijken, het is goud waard. Alleszins, dat is het plan, want de zesde in de avond, krijg ik het houten koffertje om mijn persoonlijke spullen in te pakken, omdat ik om zes uur dertig in de morgen van de zevende op transfair gezet wordt naar de gevangenis van Merksplas. Die van ons, die moet er zijn vanaf acht uur in de morgen, die zit daar te wachten tot ze haar toelaten tot bij mij, maar zo loopt het niet. Om twee uur in de middag zeggen ze haar, en ik quote, "rot maar op, want hij zit al van deze morgen in een andere gevangenis." En ik, aangekomen in Merksplas, kom na de middag bij de direkteur van Merksplas, die me verteld dat er een vergissing is voorgevallen en dat ik volgende morgen terug naar Antwerpen overgebracht wordt. En raad eens, binnen drie maand mag ik weer een intiem bezoek aanvragen. Maar ondertussen ben ik waarschijnlijk off-topic bezig.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 8 september 2010 om 04:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie je het probleem met open cellen en praten met "kameraden" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En neen... je bent niet off-topic bezig. Je geeft hier een beschrijving van "den bak". Hebben ze mij bijna ook ooit ingestoken... Maar dat zou dan voor een nachtje zijn geweest. En cellen die je met 3-4 mensen moet delen zijn zelfs dit onland onwaardig. Misschien nog een vraagje... wat schuift dat om te werken in gevangenis? Wat moet of kan je er doen en wat krijg je betaald?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 september 2010 om 10:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien willen ze gedetineerden van het net houden omdat ze aan criminele informatie kunnen geraken ?
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen Laatst gewijzigd door The Syndrome : 8 september 2010 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() Als ik het dus goed versta forumt hier dus iedereen vanuit een vrije samenleving (vrouw niet inbegrepen)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() |
![]() |
![]() |