Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2010, 19:42   #101
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ah je zit weer in 'supertrol' modus..
Het zijn een paar aanslagen. Het dodenaantal aan terrorisme is vergeleken met andere doodsoorzaken werkelijk klein.

Maar als men vaak genoeg iets op tee vee toont, dan zullen eigenzinnige arbeiders die na hun werk met een blikje bier in de zetel zitten op den duur ook geloven dat het zo is.

Een paar aanslagen. Een kleine 4000 doden. En sindsdien niks meer.

Pakweg de verkeersproblematiek is relevanter.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:44   #102
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja want de Marokkaanse gemeenschap vuurt elke dag JDAMs af op de Fnac in Antwerpen.

Hebben ze je ookal opgejut?
De terreur die vanuit de marokkaanse gemeenschap komt uit zich eerder in het terroriseren van mensen en straten ...
En net die geweldige medeburgers zijn de eersten om op te springen in de naam van hunnen allah...
Grappig genoeg is het ons ingepeperd om het fout te vinden van zo'n dingen nog maar te denken ... Maar toch ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:44   #103
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig is de meerderheid niks van plan...

Ik zeg u dat we al 40 jaar moslims hebben in België, vroeger nooit gehoord van extremisme of fundamentalisme, boerka's of sharia's..
Heel Europa heeft last van die 'diversiteit'.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:46   #104
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig is de meerderheid niks van plan...

Ik zeg u dat we al 40 jaar moslims hebben in België, vroeger nooit gehoord van extremisme of fundamentalisme, boerka's of sharia's..
Nee, nu zie ik het. Je hebt gelijk: iedereen weet toch dat er voor 1970 geen extremisme of fundamentalisme bestond.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:46   #105
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee, nu zie ik het. Je hebt gelijk: iedereen weet toch dat er voor 1970 geen extremisme of fundamentalisme bestond.
Ze hebben pas recentelijk een tv aangeschaft, snap je?
Oud 23 november 2010, 19:48   #106
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn een paar aanslagen. Het dodenaantal aan terrorisme is vergeleken met andere doodsoorzaken werkelijk klein.

Maar als men vaak genoeg iets op tee vee toont, dan zullen eigenzinnige arbeiders die na hun werk met een blikje bier in de zetel zitten op den duur ook geloven dat het zo is.
Een paar aanslagen. Een kleine 4000 doden. En sindsdien niks meer.

Pakweg de verkeersproblematiek is relevanter.
Hang de 'gebeten puber' maar wat uit met uit persoonlijke aanvallen.;
Iemand met een volwassen reactie a.u.b.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:50   #107
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waar ? hier op de hoek ?..nee
Oud 23 november 2010, 19:50   #108
Eendensoep
Burger

Eendensoep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De terreur die vanuit de marokkaanse gemeenschap komt uit zich eerder in het terroriseren van mensen en straten ...
En net die geweldige medeburgers zijn de eersten om op te springen in de naam van hunnen allah...
Grappig genoeg is het ons ingepeperd om het fout te vinden van zo'n dingen nog maar te denken ... Maar toch ...
Terreur is georganiseerd geweld om een bepaald (vaak politiek) doel te bereiken. Overdrijf je nu niet een beetje?
Eendensoep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 19:51   #109
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben pas recentelijk een tv aangeschaft, snap je?
De reden van de moderne explosie van aanslagen wereldwijd..kijkcijfers voor het fundiverhaal
Oud 23 november 2010, 19:54   #110
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Mensen (ook moslims, ja) die aanslagen plegen zijn dan ook geen fundamentalisten.

Als je echte fundamentalisten aan het werk wil zien, kijk dan eens naar pakweg de Amish. De ware fundamentele aard is vrij van gramschap of jaloezie tegenover anderen. Echte fundamentalisten staan gewoon onverschillig tegenover de manier van leven van niet-gelovigen.
Oud 23 november 2010, 19:57   #111
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Mensen (ook moslims, ja) die aanslagen plegen zijn dan ook geen fundamentalisten.

Als je echte fundamentalisten aan het werk wil zien, kijk dan eens naar pakweg de Amish. De ware fundamentele aard is vrij van gramschap of jaloezie tegenover anderen. Echte fundamentalisten staan gewoon onverschillig tegenover de manier van leven van niet-gelovigen.
Dat hangt gewoon van de 'boodschap'(religie) af, is die basic altruistisch dan is er niks aan de hand..
Oud 23 november 2010, 20:00   #112
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eendensoep Bekijk bericht
Terreur is georganiseerd geweld om een bepaald (vaak politiek) doel te bereiken. Overdrijf je nu niet een beetje?
Neen
Oud 23 november 2010, 20:05   #113
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt gewoon van de 'boodschap'(religie) af, is die basic altruistisch dan is er niks aan de hand..
The fundamentalist Islamic terror is NOT grounded in the terrorists' conviction of their superiority and in their desire to safeguard their cultural-religious identity from the onslaught of the global consumerist civilization: the problem with fundamentalists is not that we consider them inferior to us, but, rather, that THEY THEMSELVES secretly consider themselves inferior (like, obviously, Hitler himself felt towards Jews) - which is why our condescending Politically Correct assurances that we feel no superiority towards them only makes them more furious and feeds their resentment. The problem is not cultural difference (their effort to preserve their identity), but the opposite fact that the fundamentalists are already like us, that they secretly already internalized our standards and measure themselves by them. (This clearly goes for Dalai Lama who justifies the Tibetan Buddhism in WESTERN terms of the pursuit of happiness and the avoidance of pain.) Paradoxically, what the fundamentalists really lack is precisely a dosage of "true" "racist" conviction into one's own superiority.

The perplexing fact about the "terrorist" attacks is that they do not fit our standard opposition of Evil as egotism, as disregard for the common Good, and Good as the spirit of (and actual readiness for) the sacrifice for some higher Cause: terrorists cannot but appear as something akin to Milton's Satan with his "Evil, be thou my Good": while they pursue (what appears to us) evil goals with evil means, the very FORM of their activity meets the highest standard of the Good. The resolution of this enigma is easy, known already to Rousseau: egotism (the concern for one's well-being) is NOT opposed to common good, since altruistic norms can easily be deduced from egotist concerns. Individualism versus communitarianism, utilitarianism versus universal normativism, are FALSE oppositions, since the two opposed options amount to the same as to their result. The critics who complain how, in today's hedonistic-egotistic society, true values are lacking, totally miss the point: the true opposite of egotist self-love is not altruism, concern for common Good, but envy, resentment, which makes me act AGAINST my own interests.
Oud 23 november 2010, 20:09   #114
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ergens klopt dat wel..het zijn onzekere schijtluizen die bang zijn dat hun superieur geloof vertrappeld gaat worden door het moderne realisme.
Een hondenbeet uit dominante agressie of uit angst is jammer genoeg even gevaarlijk..

Maar toch is de 'boodschap' mede verantwoordelijk..indien respect voor medemensen ondergeschikt wordt aan de religie wordt agressie aannemelijk..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 november 2010 om 20:11.
Oud 23 november 2010, 20:09   #115
Ninelle
Banneling

Standaard

Journalist Lieven Verstraete gaat aan de arrestatie van die jihadisten blijkbaar een nachtmerrie overhouden. Zijn suikerspinnen moeltikoeltoerbeeld spat als een zeepbeel uiteen.
Oud 23 november 2010, 20:39   #116
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Journalist Lieven Verstraete gaat aan de arrestatie van die jihadisten blijkbaar een nachtmerrie overhouden. Zijn suikerspinnen moeltikoeltoerbeeld spat als een zeepbeel uiteen.
Je moest eens weten met hoeveel tegenzin ze dit op de VRT hebben moeten berichten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 20:45   #117
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je moest eens weten met hoeveel tegenzin ze dit op de VRT hebben moeten berichten.
Ja, het doet hen zichtbaar PIJN.
Oud 23 november 2010, 20:50   #118
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hebde wel goed gekeken ???

Pure emo-TV ...
"Ooooh , ze kwamen mijne vent halen en da's zo nen brave, helpt bij ne vzw."..
"Ze pakten den hassan mee , en da's zo nen brave "...

Let maar op , nog effe geduld en ze nagelen de flikken aan de schandpaal ...
Oud 23 november 2010, 23:04   #119
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Schapen die en masse gekeeld worden, Moskees die gebouwd worden, zij die de sociale wijken bezetten, grote delen van het belastingsgeld opsouperen aan leeflonen, kindergelden, werkloosheidsuitkeringen, ..., die de gevangenissen bezetten en asielzoekers. Intussen krijgt onze samenleving veel weg van het wilde westen, met een deel mensen die vooral uit zijn op ons geld enerzijds en die ons anderzijds haatten omwille van onze cultuur, krijg je uitwassen. En wat voor!
Je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren. Dat wil ik ook niet doen. Maar het wordt moeilijk om nog een onderscheid te maken. Bovendien vraag ik me af hoe we deze waanzin kunnen stoppen?
Als ik dan van die berichten lees, en me bedenk dat ze erop gebrand zijn om volledig onschuldige slachtoffers te vallen waar morgen, jij, ik, je partner, ouders of broer, zus bij verwond of zelfs gedood kunnen worden dringt me één ding op: ik denk ik dat we ze beter allemaal ineens het land uitzetten.
Ik zou wel eens willen zien wat dat doet om mee te dreigen, wanneer één van hun zich nog misdraagt.
In ieder geval, één ding moeten we nu toch weten: ons jeugdbeschermingsrecht tegenover die rakkers heeft geen zin. Maar dan heb ik het nog over iets wat helaas door velen omschreven wordt als "gewone criminaliteit". We zijn het nl. al gewoon dat het zo is, bij ons en elders in Europa!
Maar dan dit waarbij men zelfs zonder geldgewin een massa slachtoffers wil maken en zichzelf daarbij wil opofferen, om religieuze redenen. Sorry, maar dat doet de deur toe.
Er zijn grenzen, en soms zijn die er met recht en reden...

Neen, ik ben niet meer de (extreem) linkse die ik was die vergoelijkend dacht over dit soort praktijken en andere 'akkefietjes'. Ik ben me er van bewust dat we het risico lopen ze allemaal te straffen omwille van 'een paar rotte appels' (die toch toevallig in veel grotere getale aanwezig blijken te zijn in bepaalde 'minderheidsgroepen'). Maar dat moet dan maar ... Het is dat, of onze samenleving en haar inwoners zelf opofferen (wat overigens al lang bezig is!).
Het V.B. gedachtengoed is me bij zo'n kwesties zelfs genegen, en dat is een stem die ik door mijn tevens verrechtsende omgeving ook hoor vertolkt worden, over opleidingsniveaus, sociale statussen en woongebieden heen (het zijn dus niet 'de blanken uit Molenbeek die het zat zijn').

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 november 2010 om 23:07.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 23:07   #120
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Schapen die en masse gekeeld worden, Moskees die gebouwd worden, zij die de sociale wijken bezetten, grote delen van het belastingsgeld opsouperen aan leeflonen, kindergelden, werkloosheidsuitkeringen, ..., die de gevangenissen bezetten en asielzoekers. Intussen krijgt onze samenleving veel weg van het wilde westen, met een deel mensen die vooral uit zijn op ons geld enerzijds en die ons anderzijds haatten omwille van onze cultuur, krijg je uitwassen. En wat voor!
Je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren. Dat wil ik ook niet doen. Maar het wordt moeilijk om nog een onderscheid te maken. Bovendien vraag ik me af hoe we deze waanzin kunnen stoppen?
Als ik dan van die berichten lees, en me bedenk dat ze erop gebrand zijn om volledig onschuldige slachtoffers te vallen waar morgen, jij, ik, je partner, ouders of broer, zus bij verwond of zelfs gedood kunnen worden dringt me één ding op: ik denk ik dat we ze beter allemaal ineens het land uitzetten.
Ik zou wel eens willen zien wat dat doet om mee te dreigen, wanneer één van hun zich nog misdraagt.
In ieder geval, één ding moeten we nu toch weten: ons jeugdbeschermingsrecht tegenover die rakkers heeft geen zin. Maar dan heb ik het nog over iets wat helaas door velen omschreven wordt als "gewone criminaliteit". We zijn het nl. al gewoon dat het zo is, bij ons en elders in Europa!
Maar dan dit waarbij men zelfs zonder geldgewin een massa slachtoffers wil maken en zichzelf daarbij wil opofferen, om religieuze redenen. Sorry, maar dat doet de deur toe.
Er zijn grenzen, en soms zijn die er met recht en reden...
Tu quoque?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be