![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn al te lange jaren bezig met de opvang aan te passen aan de wensen van jan en alleman. En het resultaat van al die goede wil is vooral een hoop miserie en discussies. Dat men daar dus maar mee stopt. Een paar tientallen jaren geleden dacht ik daar ook anders over, maar we zijn, sommigen toch, wat wijzer geworden zeker? Laatst gewijzigd door andev : 21 februari 2011 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat er ondertussen veel te veel nieuwkomers zijn, groep die steeds maar aangroeit en binnen een paar decennia de dienst zal uitmaken vanwege hun totale aantal in de bevolking... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden er nog andere redenen kunnen zijn waarom er dan zoveel hier zitten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De anderen, de niet-integreerbaren, die geraken ook nergens als je in die klas van twintig drie vlaamse slachtoffertjes bijzet, die dan als excuus autochtoontjes moeten dienen en hun eigen toekomst zien verdwijnen, met dank aan de PS, SP.allochtonië en de Groene Muzelmannen. Is dat dan beter? Hafid Bouazza is naar hier gekomen toen hij ZEVEN jaar was. Wie durft er dan nog zeggen dat ze twintig jaar nodig hebben om een boekske te leren lezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand weerhoudt hen,of iemand anders te verhuizen maar dat is voor mij niet de doelstelling. Wie de balans kan vinden tussen je persoonlijke overtuiging en de verwachtingen van de samenleving, daar actief aan participeert mag van mij gerust blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Yep , in 2050 - 2060 zijn degenen met een (recente) migranten achtergrond in de meerderheid. In de steden al veel eerder. Een zegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet als rascist maar als realist.
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden wij moeten verhuizen?
De wereld op z'n kop?
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een hel voor iedereen, zowel voor autochtoon als voor allochtoon.
![]() |
#115 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb nog nooit voor iemand mijn mond gehouden, dus ook niet voor zgn. fanatieke moslims:
gewoonlijk vertellen die zaken "uit de koran" van een koran die niet bestaat (alhoewel ze hem wel rats van buiten kennen, ze begrijpen alleen maar de woorden en hun samenhang niet). een bioloog die toevallig ook moslim is zal zeker niet aan "creationisme" doen : dat is het terrein voor de imam.. "de" Moslim bestaat evenmin als "de" Vlaming of "de" Waal... Indien zelfs BDW in een artikel stelt dat de vroegere vlaamse elite franstalig was en dat de cultuur in een bepaald gebied een veranderlijk gegeven is, mag ik als anti-nationalist gerust stellen dat het volslagen normaal is te veronderstellen dat de toekomstige culturele elite hier te lande arabischtalig zou kunnen zijn met een islamietische cultuur.. Aan de andere kant is het wel zo dat de christelijkje cultuur in Europa van trond het jaar 350 AD iets heleemaal anders is dan die van Europa in 2020. zodat we ook kunnen stellen dat de Moslims van Baghdad van 800 AD wel lichtjes zullen verschillen van de moslims in Bruxelles in 2075 ... Gisterenavond zag ik een documentaire over "Islamic Banking" in Maleisië : een groter kontrast met wat de mensen denken over "moslimfundamentalisme" is eigenlijk niet denkbaar. In feite komt het neer op een uiterst hypocriete vorm van met woorden spelen. Een islamietische bank geeft u geen rente of rekent geen rente aan; maar heeft wel een rendement & bewaakt bovendien of er geen gelden in "haram" zaken geïnvesteerd worden. Ongetwijfeld is alcoholproductie "haram", maar zijn oorlogstuigen "halal". Indien er één reden is waarom wij van de islam niets te vrezen hebben is het wel dit ongelofelijk spelen met woorden en verdraaien van feiten waar onze spreekwoordelijke gladde advokatuur nog jaloers op mag zijn. Denk maar aan bv. de systemen van huwelijksafsluitingen voor de duur van een kwartiertje, wat men niet kan vergelijken met prostitutie enz.. Je moet overigens eens opletten op het handschudden van personen met een verschillend geslacht. Volgens een in Nederland gevestigde imam is dit zowat de ergste zonde die een moslim kan begaan. Maar alle intervieuws in Moslimlanden en elders die ik de laatste tijd zag van moslimfundi's wowrdt steevast voorafgegaan door een stevige handdruk van vrouwen met mannen, onbgelovigen zowel als gelovigen.. Het is zoals de rijke Saoedi's zeggen : Allah ziet de zonden buiten Saoedi Arabië niet...
![]() |
#117 |
Staatssecretaris
|
![]() Dan hebben wij een geldige reden om op aruba ofzo een statuut als vluchteling aan te vragen.
![]() Laatst gewijzigd door CyberpunX : 22 februari 2011 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Hebben andere culturen recht op onderwijs volgens hun taal, waarden en normen?
Deze niet, en maar goed ook. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben hier in mijn eigen huis en in mijn eigen land, ik hoef niet te verhuizen.
Vreemdelingen die hier hun kans wagen en zien dat het hen niet aanstaat, die kunnen NOG eens verhuizen naar waar het beter is voor hen. Moeilijk om het verschil te begrijpen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moeilijk te snappen? |
||
![]() |
![]() |