Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2011, 16:46   #101
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het zou enkel leiden tot meer en grotere achterstand en later van hetzelfde op de arbeidsmarkt, dus neen, onderwijs gebeurt in het Nederlands en daarmee uit. DE bewering moet andersom, ouders moeten inzien dat behalve de culturele en religieuze identiteit er ook een Vlaamse hoort te zijn ongeacht cultuur of religie, daar ligt het debat!
Ik denk ook in die zin.
Oud 21 februari 2011, 16:49   #102
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het zou enkel leiden tot meer en grotere achterstand en later van hetzelfde op de arbeidsmarkt, dus neen, onderwijs gebeurt in het Nederlands en daarmee uit. DE bewering moet andersom, ouders moeten inzien dat behalve de culturele en religieuze identiteit er ook een Vlaamse hoort te zijn ongeacht cultuur of religie, daar ligt het debat!
Volledig mee eens! Er is ook niemand die ze tegenhoudt als ze hun eigen cultuur prefereren en Vlaanderen verlaten, toch?
Oud 21 februari 2011, 18:26   #103
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Deze nacht nog gekeken naar een debat op GUNK van Zwart Wit met de stelling in onderwerp. Hieronder de links naar de filmpjes.

De Multiculturele Samenleving deel 1

De Multiculturele Samenleving deel 2

Mijn standpunt is dat ik tegen ben.
Een onderwijsstelsel volgens hun eigen taal, waarden en normen brengt enkel en alleen isolatie met zich mee. Van integreren kan dan überhaupt geen sprake zijn. Aparte scholen zijn volgens mij geen oplossing en zullen nog meer ontevredenheid teweeg brengen.

Wat is jullie mening hierover?
Dat we niet verplicht zijn opvang, onderhoud, onderwijs enz te voorzien in alle maten en gewichten van al wat hier binnenstroomt! Indien sommigen niet akkoord gaan met wat ze hier kunnen krijgen en de manier waarop, dan moeten ze het maar elders gaan zoeken. Wij moeten ons niet blijven steeds maar opnieuw en meer en meer aan te passen aan iedereen die denkt zijn eigen cultuur en gewoontes hier terug te moeten vinden, laat staan op te dringen!
We zijn al te lange jaren bezig met de opvang aan te passen aan de wensen van jan en alleman. En het resultaat van al die goede wil is vooral een hoop miserie en discussies. Dat men daar dus maar mee stopt. Een paar tientallen jaren geleden dacht ik daar ook anders over, maar we zijn, sommigen toch, wat wijzer geworden zeker?

Laatst gewijzigd door andev : 21 februari 2011 om 18:30.
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 18:36   #104
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
het is een beetje vervelend dat de thuisopvoeding telkens weer wordt gewist doordat je kinderen dagelijks worden ondergedompeld in een pre-middeleeuwse meute niet integreerbaren die zelfs de taal niet beheersen.

De enige oplossing zal bestaan in gescheiden onderwijs, waarbij de anderstaligen en niet geintegreerden een zeer strikte opleiding/opvoeding krijgen, gefocust op het leven in een westers land. Indien ze die basisnormen en waarden (en taal) onder de knie hebben, kunnen ze inschuiven in het reguliere onderwijs op een niveau waarbij ze de rest van de klas niet schaden.
Maar zal die groep nieuwkomers, of toch velen onder hen, dan geen twintig jaar studies nodig hebben om autochtonen bij te benen en bij te houden die aan de helft van die jaren voldoende hebben? Op wiens kosten?
Het probleem is dat er ondertussen veel te veel nieuwkomers zijn, groep die steeds maar aangroeit en binnen een paar decennia de dienst zal uitmaken vanwege hun totale aantal in de bevolking...
Oud 21 februari 2011, 18:43   #105
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat het falen van het kwaliteitsvol onderwijs niet de schuld is van de migranten, er zijn al langer hoe meer schoolzieke kinderen enz..., de schuld hiervan is de veel te hoge prestatiedrang die men onze kinderen hier oplegt.

Deze prestatiedrang is er in bvb Noorwegen niet, het gevolg is meer afgestudeerde jongeren en zelfs meer jonge ouders !! In Noorwegen komt het gezin op de 1ste plaats en niet het werk of het presteren...
Wat doen die vele nieuwkomers dan hier ipv zich in Noorwegen enz te gaan vestigen? En het is nooit te laat om nog eens te verhuizen nietwaar?
Zouden er nog andere redenen kunnen zijn waarom er dan zoveel hier zitten?
Oud 21 februari 2011, 18:45   #106
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar zal die groep nieuwkomers, of toch velen onder hen, dan geen twintig jaar studies nodig hebben om autochtonen bij te benen en bij te houden die aan de helft van die jaren voldoende hebben? Op wiens kosten?
Het probleem is dat er ondertussen veel te veel nieuwkomers zijn, groep die steeds maar aangroeit en binnen een paar decennia de dienst zal uitmaken vanwege hun totale aantal in de bevolking...
Waarom zouden ze er twintig jaar over moeten doen? Er zijn genoeg van die kinderen die voldoende verstand hebben om binnen de kortste tijd, en dankzij doorgedreven extra aandacht op gelijk niveau te geraken, en dan misschien één jaartje te moeten herdoen.
De anderen, de niet-integreerbaren, die geraken ook nergens als je in die klas van twintig drie vlaamse slachtoffertjes bijzet, die dan als excuus autochtoontjes moeten dienen en hun eigen toekomst zien verdwijnen, met dank aan de PS, SP.allochtonië en de Groene Muzelmannen.

Is dat dan beter?

Hafid Bouazza is naar hier gekomen toen hij ZEVEN jaar was. Wie durft er dan nog zeggen dat ze twintig jaar nodig hebben om een boekske te leren lezen?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 18:53   #107
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Hebben andere culturen recht op onderwijs volgens hun taal, waarden en normen?

Enkel de joden
En hoe zou dat komen dat enkel die joden hier niet dagelijks besproken worden vanwege de vele problemen die ze voor onze maatschappij stellen???
Oud 22 februari 2011, 00:17   #108
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevO Bekijk bericht
Volledig mee eens! Er is ook niemand die ze tegenhoudt als ze hun eigen cultuur prefereren en Vlaanderen verlaten, toch?
Niemand weerhoudt hen,of iemand anders te verhuizen maar dat is voor mij niet de doelstelling. Wie de balans kan vinden tussen je persoonlijke overtuiging en de verwachtingen van de samenleving, daar actief aan participeert mag van mij gerust blijven.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 00:26   #109
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het is nooit te laat om nog eens te verhuizen nietwaar?

Geldt ook voor jou trouwens.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 00:28   #110
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Yep , in 2050 - 2060 zijn degenen met een (recente) migranten achtergrond in de meerderheid. In de steden al veel eerder.

Een zegen.
Oud 22 februari 2011, 12:20   #111
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Yep , in 2050 - 2060 zijn degenen met een (recente) migranten achtergrond in de meerderheid. In de steden al veel eerder.

Een zegen.
Waarom is dat een zegen?
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 12:42   #112
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat we niet verplicht zijn opvang, onderhoud, onderwijs enz te voorzien in alle maten en gewichten van al wat hier binnenstroomt! Indien sommigen niet akkoord gaan met wat ze hier kunnen krijgen en de manier waarop, dan moeten ze het maar elders gaan zoeken. Wij moeten ons niet blijven steeds maar opnieuw en meer en meer aan te passen aan iedereen die denkt zijn eigen cultuur en gewoontes hier terug te moeten vinden, laat staan op te dringen!
We zijn al te lange jaren bezig met de opvang aan te passen aan de wensen van jan en alleman. En het resultaat van al die goede wil is vooral een hoop miserie en discussies. Dat men daar dus maar mee stopt. Een paar tientallen jaren geleden dacht ik daar ook anders over, maar we zijn, sommigen toch, wat wijzer geworden zeker?
Ik ben zo wijs geboren.
Niet als rascist maar als realist.
Oud 22 februari 2011, 12:43   #113
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden wij moeten verhuizen?
De wereld op z'n kop?
Oud 22 februari 2011, 12:44   #114
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een zegen.
Een hel voor iedereen, zowel voor autochtoon als voor allochtoon.
Oud 22 februari 2011, 15:39   #115
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Waarom is dat een zegen?
Omdat als het aantal moslims in de meerderheid is, dan moeten de resterende niet-moslims hun mond houden. 't Is eigenlijk nu al zo en ze zijn nog niet in de meerderheid, dus dat belooft...
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 16:07   #116
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog nooit voor iemand mijn mond gehouden, dus ook niet voor zgn. fanatieke moslims:
gewoonlijk vertellen die zaken "uit de koran" van een koran die niet bestaat (alhoewel ze hem wel rats van buiten kennen, ze begrijpen alleen maar de woorden en hun samenhang niet). een bioloog die toevallig ook moslim is zal zeker niet aan "creationisme" doen : dat is het terrein voor de imam..

"de" Moslim bestaat evenmin als "de" Vlaming of "de" Waal...
Indien zelfs BDW in een artikel stelt dat de vroegere vlaamse elite franstalig was
en dat de cultuur in een bepaald gebied een veranderlijk gegeven is, mag ik als anti-nationalist gerust stellen dat het volslagen normaal is te veronderstellen dat de toekomstige culturele elite hier te lande arabischtalig zou kunnen zijn met een islamietische cultuur..

Aan de andere kant is het wel zo dat de christelijkje cultuur in Europa van trond het jaar 350 AD iets heleemaal anders is dan die van Europa in 2020. zodat we ook kunnen stellen dat de Moslims van Baghdad van 800 AD wel lichtjes zullen verschillen van de moslims in Bruxelles in 2075 ...

Gisterenavond zag ik een documentaire over "Islamic Banking" in Maleisië : een groter kontrast met wat de mensen denken over "moslimfundamentalisme" is eigenlijk niet denkbaar. In feite komt het neer op een uiterst hypocriete vorm van met woorden spelen. Een islamietische bank geeft u geen rente of rekent geen rente aan; maar heeft wel een rendement & bewaakt bovendien of er geen gelden in "haram" zaken geïnvesteerd worden. Ongetwijfeld is alcoholproductie "haram", maar zijn oorlogstuigen
"halal".

Indien er één reden is waarom wij van de islam niets te vrezen hebben is het wel dit
ongelofelijk spelen met woorden en verdraaien van feiten waar onze spreekwoordelijke
gladde advokatuur nog jaloers op mag zijn.

Denk maar aan bv. de systemen van huwelijksafsluitingen voor de duur van een kwartiertje, wat men niet kan vergelijken met prostitutie enz..

Je moet overigens eens opletten op het handschudden van personen met een verschillend geslacht. Volgens een in Nederland gevestigde imam is dit zowat de ergste zonde die een moslim kan begaan. Maar alle intervieuws in Moslimlanden en elders die ik de laatste tijd zag van moslimfundi's wowrdt steevast voorafgegaan door een stevige handdruk van vrouwen met mannen, onbgelovigen zowel als gelovigen..

Het is zoals de rijke Saoedi's zeggen : Allah ziet de zonden buiten Saoedi Arabië niet...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 17:08   #117
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Waarom is dat een zegen?
Dan hebben wij een geldige reden om op aruba ofzo een statuut als vluchteling aan te vragen.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 22 februari 2011 om 17:08.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 18:06   #118
Pilleke
Banneling

Standaard

Hebben andere culturen recht op onderwijs volgens hun taal, waarden en normen?

Deze niet, en maar goed ook.

Citaat:
Overheid onderzoekt Borgerhoutse school Dar Al Hadieth

Het OCAD, het antiterreurorgaan van de federale overheid, onderzoekt de achtergronden van de Borgerhoutse avondschool Dar Al Hadieth. Het heeft op 2 februari informatie opgevraagd bij de Dienst Vreemdelingenzaken, de staatsveiligheid en de federale politie en wacht nog op verdere informatie. Daarna zal het OCAD beslissen hoe gevaarlijk de school is en welke maatregelen kunnen worden genomen.

Dat zei Justitieminister Stefaan De Clerck (CD&V) in de Kamer aan Bert Schoofs (VB).

In de school, die gesticht zou zijn door extremisten uit Jemen, wordt naast Arabisch voor Nederlandstaligen ook godsdienstonderwijs gegeven. Een gelijknamige school in de Jemenietische stad Dammaj zou een kweekvijver voor het terrorisme zijn. Zo meldde de pers.

Volgens De Clerck is de school in handen van "salafistische" en "wahabistische" strekkingen in de islam. Dat zijn "twee reactionaire stromingen in de islam, die grondig in de gaten moeten worden gehouden", stelde De Clerck. Het salafisme is in principe vredelievend, maar verzet zich totaal tegen de westerse waarden (gelijkheid van de vrouw, scheiding van kerk en staat) en ook tegen popmuziek bv. Het wahabisme is de officiële staatsgodsdienst van Saudi-Arabië.

Schoofs was tevreden met De Clerck's antwoord. "Deze school mag een opleidingscentrum voor islamitische sekten worden. Het is goed dat de Staatsveiligheid zich er nu mee bezighoudt", zo luidde het.
http://www.vandaag.be/binnenland/605...l-hadieth.html
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2011, 18:40   #119
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben hier in mijn eigen huis en in mijn eigen land, ik hoef niet te verhuizen.
Vreemdelingen die hier hun kans wagen en zien dat het hen niet aanstaat, die kunnen NOG eens verhuizen naar waar het beter is voor hen. Moeilijk om het verschil te begrijpen?
Oud 22 februari 2011, 19:03   #120
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben hier in mijn eigen huis en in mijn eigen land, ik hoef niet te verhuizen.
Waar zeg ik dat jij moet verhuizen?

Citaat:
Vreemdelingen die hier hun kans wagen en zien dat het hen niet aanstaat, die kunnen NOG eens verhuizen naar waar het beter is voor hen.
Yep, dat zou men kunnen doen, net als jij kunt verhuizen.

Moeilijk te snappen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be