![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
+3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Vreemdeling
|
![]() Is het juist niet Dhr. Wilders die islamisten als tuig beschouwd? Ik zie de eerste ghetto-vorming aankomen. Wie nu nog ontkent dat Wilders extreem-rechts is heeft stront in zijn ogen, conservatieve populistische nazipropaganda van de jaren '30 is hopeloos aan het zegevieren in de slapende massa van Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En er is allang zelfgekozen islamistische ghettovorming in Europa zoals bijvoorbeeld in Frankrijk: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Vreemdeling
|
![]() Zoals u zei, zelfgekozen ghettovorming, heeft een cruciaal verschil met opgelegde isolatie. Niet elke islamist leeft trouwens in deze ghettos waar jij van spreekt, in België al veel minder dan Frankrijk, wat doe je dan met hun? Of is dat ook tuig voor jou.. Wel tot zover bewijs je jouw bekrompenheid ivm allochtonen, ik zou het xenofobie durven noemen als je iedereen van die overtuiging over een kam scheert. Moest ik jou zijn zou ik heel dringend eens de nazipropaganda van de eind jaren '20 en '30 opzoeken en lezen, enkel en alleen maar ten goede van je gezond verstand, je gaat verrassend veel gelijkenissen met de "situatie" nu die Wilders probeert aan te kaarten, of ben je zo van die persistente gelovers dat de geschiedenis zich onmogelijk kan herhalen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet iedere islamiet en/of islamist is overigens een allochtoon, dus laat dat gezever over bekrompenheid, xenofoob, over één kam scheren en dergelijke gerust achterwege. En nu u de geschiedenis dan toch wilt noemen, is ze zich reeds aan het herhalen, maar niet op de manier waar u op doelt. Wel doordat er een totalitaire criminogene ideologie naar hier geïmporteerd is die om mij onbekende redenen gefaciliteerd wordt en wier gedachtegoed ongehinderd schijnt te mogen voortwoekeren. En die totalitaire criminogene ideologie is uiteraard de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Vreemdeling
|
![]() Maakt niet uit of het nu geen of wel een allochtoon is, het is van vreemde origine dus xenofobie kan hier wel degelijk gebruikt worden. Over één kam scheren wilt nog altijd zeggen dat je alles onder dezelfde noemer plaatst, je noemt ze allemaal tuig dus ik zie niet in waar ik zever. En waar kan je dan ook maar ergens bewijzen dat de islam criminogeen is? Of was er voor de islam zijn intrede in onze samenleving deed geen criminaliteit.. Is dan het Christendom net niet even criminogeen? Als ik uw mening doortrek is elke ideologie totalitair en ongehinderd, waar op u doelt is een zondebokmechanisme met een losrukking van alle realiteit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, mensen die heel de wereld hun wil willen opleggen, onder het mom van 'ons onzichtbaar vriendje heeft dat en dat gezegd, dus iedereen moet gehoorzamen' -en dat is precies hetgene wat islamisten nastreven- zijn voor mij tuig van de richel. De bewijzen dat de islam een criminogene religie is, staan keurig samengevat in een boekske. Dat boekske wordt overigens 'koran' genoemd. Zeker eens van kaft tot kaft lezen! En let op, ik noem het criminogeen, niet crimineel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Altijd en eeuwig weer dezelfde dooddoeners. Direct het christendom erbij als de islam op een paar duidelijke punten aan de kaak wordt gesteld. Hedt is een religie zonder discipline die wraak en geweld roept dat ook als zodanig wordt uitgelegd, uitgevoerd en derhalve mag je de harde werkelijkheid aanschouwen.
De lui die het opnemen voor het rebellerende islam zijn dezelfde activisten die je vinndt in en rondom de kraakpandscene. Pure anarchisten dus. Met her en der de uitzondering die de regel bevestigd, wil niemand de mensen uit deze evenbedoelde groepering(en) i dienst nemen. Ze weten alles beter, eigengereid en niet communicabel. Dit volgens werkgevers die het serieus hebben geprobeerd.
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Vreemdeling
|
![]() Volgens mij is elke religie criminogeen en ik betwijfel echt of jij de Koran ooit hebt gelezen als ik je hier zo hoor. Ik zelf alvorens ik hier met kaviaar wordt vergeleken woon in de Brugse Poort, de wijk met meeste allochtonen in heel Gent, ik wil er juist helemaal niet 'bij horen' zoals hierboven geschreven staat, ik heb mijn eigen ideeën en wil in geen enkele manier betrokken geraken bij het groepje islamofoben of nationalisten die je overigens vaak terug vindt in gemeentes waar er al helemaal geen allochtonen wonen. Overigens wil ik ook niet bij de gelovigen horen omdat ik bewijzen nodig heb bij theorieën. Ik denk dat ik hier niet de gehele repressieve geschiedenis van het Christendom moet opsommen hoop ik? En deze terugverdrijving van de Kerkelijke macht hebben we niet te danken aan hun zelf maar aan de opstandigen die tegen religie wouden optreden, ik vind dit ook in de Islam noodzakelijk is, maar dit kan enkel gebeuren door te stoppen met deze religie te vergelijken met geweldadig, zo geef je niemand enkele krediet om zich te gaan veranderen als ze je als vuil behandelt, zeker niet als ze weten dat het Christendom bitter weinig verschilt, maar om ze allemaal tuig te noemen is gewoon belachelijk en rijp voor het snotneus-gehalte dan iemand die dit probeert te nuanceren. Ik neem het niet op voor rebellerende islamisten, wel voor mensen die strijden voor vrijheid, tegen autoriteit, repressie en uitbuiting, of dat nu een Nederlander of Marokkaan is. Dat is iets anders want voor mij is religie geen vrijheid, maar daarin kan je niemands vrijheid ontnemen om bijvoorbeeld religie te beoefenen. Éen van de pluspunten van deze wijk is dat er veel dialoog is met islamieten en autochtonen, zelf met anarchisten waarvan ze weten de meeste puur atheïstisch te zijn, dan nog behandelen ze met respect en gelijkwaardigheid, iets waar veel autochtonen (& ook allochtonen) nog van kunnen leren. Overigens vind ik nauwelijks verschillen, filosofisch dan tussen de bijbel en de koran(juist dat de één meer tegen plato aanleunt dat de andere wat ik als een tekortkoming zie), ik heb ze beide gelezen omdat ik graag van fantasieverhalen hou. En als je misschien teksten van bvb Wilders hebt gelezen over de Islam zijn die volledig uit de context gerukt en fout geïnterpreteerd, je kan zo ook versen uit de bijbel rukken waarop het lijkt dat deze religie ook criminogeen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() We hebben het over dieren en niet over mensen.
![]() |
#113 |
Vreemdeling
|
![]() Ga je dieren in tuigdorpen steken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Dat doet staatsbosbeheer.
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() @ Daiwa
![]()
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je het niet verklaren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Dat gebeurt toch reeds...Dierentuinen.
Nu ook " mensentuinen " voor wilde, gevaarlijke en schadelijke mensen. Waar is dit slecht in ? Jakhalzen, hyena's, wolven, tijgers enz laat je toch ook niet loslopen in de stad, die horen in natuurreservaten, of dierentuinen, of anders stuur je ze terug naar hun oorspronkelijke leefwereld, da's eigenlijk nog het beste. OOK met mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U liegt!
Dat is wel degelijk 'n verklaring, de PvdA heeft wel degelijk gepleit voor 'n gelijkaardig plan en dat staat duidelijk in dat artikel.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |