![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen Katholieke priesters trouwen? | |||
JA, en ik ben katholiek |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
JA, en ik ben niet-katholiek christen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,20% |
JA, en ik ben niet-christen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 34,15% |
NEE, en ik ben katholiek |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,76% |
NEE, en ik ben niet-katholiek christen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
NEE, en ik ben niet-christen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,07% |
Andere of geen mening |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,32% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sex en de gevoelens daar rond zijn lichamelijke behoeften en de drang om voort te planten . dat is een natuurlijke eigenschap van ieder levend wezen . Net als eten en drinken een natuurlijke eigenschap is van ieder levend wezen zij het dan in ket kader om te overleven . Dit verdringen met het onderbewust zijn , is dat hongerstaking of zelfmoord ? Je moet echt niet veel brein boven halen om te snappen dat dit onzin is . en ja ik stel daarbij het celibaat echt in vraag , en als je er goed over nadenkt stel ik soms ook homosexueel gedrag in vraag daarmee . er is veel heisa rond , maar celibaat , homosexualitiet en de drang om sex met kinderen vind ik totaal buiten de verenigbaarheid van mens en natuur . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik interpreteer niets. Ik stel vast dat de Kerk in Oost als West (katholieke, orthodoxe en oud-oosterse Kerken) er eenzelfde geloof onveranderlijk en sedert onheuglijke tijden er dezelfde leer op nahoudt. Dit gaat niet over uitsluiten, wel over roeping.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens wordt gezegd dat Jezus naar het toilet ging: ga jij daarom ook niet naar het toilet?
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De talrijke voorbeelden van ongehuwde mensen of mensen die hun partner vroegtijdig verliezen, wijzen er wel op dat men in een celibataire toestand kan leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je behoefte doen, is dan ook geen zaak van het geloof. Daarnaast is het voorbeeld van Jezus meer dan sprekend genoeg, waardoor we helemaal geen vers zouden moeten hebben waarin Jezus zegt: "Alleen mannen...". Hij koos alleen mannen als apostel. Bewijs door het voorbeeld, nog veel sterker dan het woord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk hoe goed je verhaal ook is , als ik een tekst lees of een uitleg aanhoor met iets dergelijke onzin , dan houd voor mij het geloof erin op . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat ga je doen met vrouwen die zich geroepen voelen? Ga je hen ontnemen de mogelijkheid hun roeping te volgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is net zo idioot als te stellen mannen met een piemel van kleiner dan 12 cm worden schoolmeester , tussen de 12 en 15 cm timmerman en langer dan 18 cm worden boer . Sorry ik geloof die onzin niet . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Stel dat je dochter thuis komt en zegt , Pa ik ben zwanger , en je vraagt , schatje toch wat is er gebeurt , en ze zegt Pa sorry ik heb geen man aangeraakt en er heeft mij ook geen man aangeraakt , ik zag een klein wit vogeltje met een geel kopje hoog in de lucht met een grote witte zaklamp rond zijn nekske .
Jij geloofd dat , schrijft er een boek over , en miljoenen mensen zijn er me weg ? kom aan zeg . in de 21ste eeuw |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanuit het Grieks kent de orthodoxe Kerk de benaming "de aan de apostel gelijke": een man of vrouw die naar de beleving van zijn of haar roeping en de mate waarin hij of zij de grootsheid van het christendom in zijn of haar leven heeft beleefd, de heldhaftigheid van de apostelen benadert. Maria-Magdalena wordt aldus ook getypeerd, net zoals andere figuren als bijvoorbeeld Constantijn de Grote, Helena, Boris, Methodius en Cyrillus, Olga, enz. Het is een lange lijst van mannen als vrouwen, uit alle tijden trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat inderdaad nergens dat hij alleen mannen voortbestemde om priester te worden. We leren daaruit dat dus ook vrouwen het priesterschap mogen dragen. We lezen overigens: Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. Gl 3:28
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |