![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Aangezien het over de meerderheid van de bevolking ging en gaat zijn de 'anderssprekenden' niet de vlamingen, maar wel.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. dat is zelden een argument geweest, vele landen hebben een minderheidstaal genomen
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Rusland ook denk ik
![]() |
![]() |
#105 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Is dat dan een soort afkoopsom misschien, gm10? 10 miljard per jaar of de Walen moorden ons uit? Onze maatschappij verwent gewoon veel te veel de niet-werkenden. Als er vacatures zijn in het grensgebied van België (zowel Vl als Wal) met Frankrijk, worden die veel vaker ingevuld door Fransen dan door Walen. Louis Michel getuigde daar zelfs eens over in Terzake. Men zocht ergens in Wallonië een tiental arbeiders, en het waren allemaal Fransen. Ondertussen lagen de Walen in hun hangmat. Werkloosheid gaat in Wallonië van vader op zoon. Ik vraag me af hoeveel Waalse jongeren nog beseffen dat bepaalde mensen wérken om geld te krijgen.
![]() |
![]() |
#106 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hmmmm, komt me bekend voor ben je flamingant? Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En willen we écht de hoofdstad van europa zijn? Ik weet niet hoeveel de Berlemont ons al gekost heeft... EN BLIJFT kosten! Trouwes, in mijn visie zou Brussel dé hoofdstad van Europa worden, politiek LOS van Vlaanderen en Europa. Het belgische establishment Ik denk onmiddelijk aan de koning en zijn entourage... Wilt u écht dat die profiteurs, de BELGISCHE bevolking blijven leegzuigen? 200 miljoen per jaar,exclusief onderhoudt en kosten van eigendommen van het Belgische koningshuis? Toch veel liever een Vlaamse onafhankelijkheid hoor! Met die indianen zijn we appelen met peren aan het vergelijken... zoals je in een andere thread zegt: "Je moet alles in zijn historische context zien". De blanken gingen Amerika gaan KOLONISEREN! Vlaamse arbeiders deden het werk voor Waalse fabrieksdirecteurs. Winsten werden steeds naar Wallonië gesleept. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
meer inwoners, een grotere economie en de hoofdstad van europa een onafhankelijk vlaanderen verliest dat alles Citaat:
mensen die in het belgische establishment zitten (vlamingen, walen en brusselaars) zullen er alles aan doen om belgie in stand te houden, want dit is de makkelijkste manier om hun machtspositie intact te houden dat heeft niks met vlamingen of walen te maken, maar met de menselijke aard wat betreft de rest, ik keur niks goed, ik zeg enkel dat de walen braaf geweest zijn vergeleken met andere volkeren don't bite the hand that feeds you? zeg dat maar eens aan de indianen van noord-amerika en dat ze altijd afhankelijk geweest zijn van vlaanderen, is ook relatief ze hadden meer werkvolk nodig, maar indien nodig hadden ze die evengoed in frankrijk gehaald
![]() |
![]() |
#110 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Men bijt toch niet de hand die je voedt zeker? De Belgische staat gebruikt harde middelen tegen alle Flaminganten. Minste dat er enig Vlaams tintje aan een beweging zit, komt de beweging op de lijst van Staatsveiligheid. Leden worden in de lijst van STAATSGEVAARLIJK opgenomen wat allerlei gevolgen heeft voor zowel het sociaal, cultureel,politiek en economisch leven van de persoon in kwestie! Doetjes? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat brussel een euope dc zou worden, dat denk ik ook wel Citaat:
the powers that be! (en dat is zeker niet koning) aan de andere kant heeft de koning wel degelijk een democratische, controlerende functie (doch dit is een andere discussie) Citaat:
Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 4 augustus 2004 om 16:18. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat hebben topondernemers nu aan de staat België? Als Vlaanderen onafhankelijk gaat, kan 10 miljard uitgespaard worden en in de economie gepomt worden... Topondernemers zullen die 10 miljard per jaar met blije hand aannemen hoor! Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Tiger777 : 4 augustus 2004 om 16:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() "Vlaanderen" wordt inderdaad geplunderd. Door de flaminganten. Hun nationalisme houdt buitenlandse investeerders weg, dixit enquête Vlaemsche regering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Burgemeester
|
![]() Hou toch op met uit je nek te lullen hans... Het komt je imago niet ten bate hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 |
Burgemeester
|
![]() [sarcastic]Heb je nog niet gemerkt dat alles wat Hans I de Grootte zegt waar is? [/sarcastic]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
kan je even specifieren? Citaat:
dat is hetzelfde Citaat:
Citaat:
en die 10 miljard ? dat wil ik nog wel eens zien indien een onafhankelijk brussel zijn eigen inkomenbelastingen heft op vlamingen die in brussel werken dat zal geen 10 miljard meer zijn Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|