Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 19 juli 2013, 19:45   #101
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Je bent weer aan het fantaseren en aan het liegen. Heb het meeste zelfs integraal overgenomen in de beginpost. Daar sta je nu dan, als een zak zout. Alsof iemand u serieus neemt...
Wat bazel je nu allemaal? Waarom geef je die link dan niet meteen?
Vito is offline  
Oud 19 juli 2013, 19:47   #102
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je staat hier met de billen bloot, en je geeft nog commentaar ook?
En waarom niet?

Citaat:
Zou je je excuses niet aanbieden, om aan de schaamte van je onkennis niet nog eens de schaamte van je slecht karakter toe te voegen?
Ik zie niet in waarom? Ik vraag info, ik krijg ze niet. Ik vraag ze opnieuw, ik krijg ze niet, plus heel wat scheldwoorden over mij heen. Als er iemand zijn excuses moet aanbieden, is het Salah.
Vito is offline  
Oud 20 juli 2013, 06:06   #103
vlaams realist
Banneling

Standaard

Leerrijke lectuur,goede vergelijking.
Dus de Spanjestrijders zijn statenloos geworden.
Wel het voorbeeld bestaat dus al,nu kunnen we dit ook toepassen op de Siriestrijders.
Dit moeten we absoluut doorgeven aan onze politiekers,die momenteel niet weten hoe ze de terugkomers moeten aanpakken.
vlaams realist is offline  
Oud 20 juli 2013, 07:55   #104
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar ondertussen is corruptie in de Arabische wereld net als in Rusland en Zwart Afrika op alle niveaus doorgedrongen en nog moeilijk uit te roeien. Als reactie daarop verkiest een deel van de bevolking religieus integrisme, dat versta ik wel maar dat is geen oplossing. Ik denk dat een "verlicht dictator" hierop de enige oplossing kan bieden, hoe jammer dat ook is.

Neem Kagame in Ruanda, zeker geen democraat en heeft in Congo heel wat op z'n geweten, maar het door genocides geteisterde Ruanda is ondertussen wel een voorbeeld geworden voor heel de regio. Of neem Ethiopië, dat land maakte echte vooruitgang onder een progressief leiderschap. Of uiteraard het ultieme voorbeeld: China.
China? Je gaat toch weer niet beginnen met de foto's die je in een andere draad poste over zogezegd wegen die ze daar aangelegd hadden, de foto's waren trouwens fout, ik weet niet waar jij ze vandaan had, ik neem die k.t wegen regelmatig en klopt absoluut niet met hetgene wat jij hier probeert te verkondigen. Afgeleid daarvan neem ik de rest van je posts ook niet meer aux serieux

Laatst gewijzigd door (neo)geopolitiek : 20 juli 2013 om 07:57.
(neo)geopolitiek is offline  
Oud 21 juli 2013, 03:57   #105
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Leerrijke lectuur,goede vergelijking.
Dus de Spanjestrijders zijn statenloos geworden.
Wel het voorbeeld bestaat dus al,nu kunnen we dit ook toepassen op de Siriestrijders.
Dit moeten we absoluut doorgeven aan onze politiekers,die momenteel niet weten hoe ze de terugkomers moeten aanpakken.
Ze hebben uit hun fouten geleerd, wijsneus. De helden kregen bovendien een standbeeld.
Salah is offline  
Oud 21 juli 2013, 03:58   #106
Salah
Banneling

Standaard

Tomm, zou je niet beter uw onderdrukte communistische vrienden gaan helpen jong?

Syria cracks down on Assad's non-violent opponents

Citaat:
Syrian government forces have detained a dissident left-wing painter in a new wave of arrests of non-violent critics of President Bashar al-Assad, opposition groups said on Friday.

Youssef Abdelki, 62, arrested in the port city of Tartous on Thursday, has long criticized Assad and his late father, Hafez al-Assad, who ruled Syria for 30 years until his death in 2000.

Two prominent members of a banned communist party, the Workers' Party, Tawfiq Amran and Adnan Abbas, were arrested along with Abdelki and taken to an undisclosed location, the pro-opposition Syrian Observatory for Human Rights said. All three had served previous jail terms for political dissent.

Opposition groups say several other civil rights activists have been arrested this week, in what they say is a sign that the Syrian government is ramping up pressure on those who eschew violence and advocate peaceful resistance to Assad.

Syria's 28-month-old conflict began with peaceful protests that met a violent response from Assad's forces, gradually igniting an insurrection that has cost more than 90,000 lives.

"Assad's forces are intentionally targeting the groups that are not associated with the armed revolt. They want to make them feel the only choice is the rebels or the regime," Samer Aita, a member of the Syrian Democratic Forum, told Reuters in Beirut.

The opposition Forum, which offers humanitarian aid to Syrian refugees and displaced families and advocates democracy in Syria, said two of its activists, Rami Suleiman and Badr Mansour, had been arrested this week. Young Syrian activists have begun a social media campaign demanding their release.

They are also campaigning for Abdelki's release, calling him a gifted painter and a mentor for young artists and activists. His popular Facebook page is called "Art and Freedom".

An artist friend of Abdelki, who asked not to be named, compared him to Picasso and said his paintings, caricatures of the Assad family and blogs in support of young artists had inspired many, saying: "This is a huge blow to our revolution."
http://www.reuters.com/article/2013/...96I0LP20130719

Laatst gewijzigd door Salah : 21 juli 2013 om 03:58.
Salah is offline  
Oud 21 juli 2013, 04:12   #107
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Waarom geef je die link dan niet meteen?
Omdat jij een ettertje bent. En omdat ik kon anticiperen hoe het verder ging verlopen, toen ik zei dat je zelf maar beter moest zoeken en je in etter-modus overdrive ging gaan. Wat uiteindelijk zou leiden dat jij met je billen bloot kwam te staan. Je hebt ook nog eens bewezen dat je bitter weinig weet van de Spaanse burgeroorlog en je niet eens deftig opzoekwerk kunt verrichten.

Laatst gewijzigd door Salah : 21 juli 2013 om 04:13.
Salah is offline  
Oud 30 juli 2013, 13:21   #108
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...in-Syrie.dhtml
Oud 30 juli 2013, 14:49   #109
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Die wordt wel even opgehemeld door z'n maten, maar het is niet duidelijk door wie hij gedood is. Vocht die nu tegen of met de Koerden?
BonBon is offline  
Oud 30 juli 2013, 15:03   #110
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Die wordt wel even opgehemeld door z'n maten, maar het is niet duidelijk door wie hij gedood is. Vocht die nu tegen of met de Koerden?
Gevonden, het staat wel op de site waar het nieuws vandaan komt, het stukje dat de Koerden tegen de rebellen vechten hebben onze media er uit gelaten blijkbaar.

http://dewarereligie.nl/actueel/vier...yrie-een-feit/

Citaat:
Volgens de bronnen vocht Abu W. in de strijd met de troepen van de Koerdische beweging PKK. Abu W. werd door twee kogels geraakt in een vuurgevecht in Aleppo. Dit vuurgevecht vond vandaag plaats. De PKK wordt de laatste tijd onder flinke druk gezet door de rebellen vanwege hun steun aan het regime van president Assad.

Laatst gewijzigd door BonBon : 30 juli 2013 om 15:04.
BonBon is offline  
Oud 30 juli 2013, 15:07   #111
BonBon
Banneling

Standaard

Het wordt ook duidelijk hoe hij neergeschoten werd, blijkbaar stond die nederlander in voor het tegenhouden van voedsel en brandstof voor Koerdische dorpen.

http://dewarereligie.nl/actueel/isla...t-pkk-koerden/

Citaat:
Het conflict is echter niet alleen gestoeld op de steun aan Assad. Verscheidende keren hebben de Koerden aldaar aanvallen gepleegd waarbij een aantal islamitische strijders om het leven zijn gekomen. “Je begrijpt wel dat we hen niet hun gang kunnen laten gaan. Dan denken dat ze over ons heen kunnen lopen. We hebben daarom de toevoer van brandstof naar drie verschillende dorpjes afgeknepen. Later hebben we ook de voedseltoevoer stopgezet.” Aldus de strijder die vanwege veiligheidsredenen anoniem wil blijven en de namen van de dorpjes niet wil noemen. “Het is in feite in simpel, bij de checkpoints houd je elk voertuig aan. Voedsel en brandstof laat je niet door.”

De strijders, waar ook een aantal Nederlanders tussen zitten, bewaken voornamelijk de toevoerlijnen van de dorpjes bij checkpoints. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Met enige regelmaat, voornamelijk ‘s nachts, komt het tot een schotenwisseling waarbij ook slachtoffers vallen.
uit de comments
Citaat:
Alhamdu lillaah. Maar is alsnog zorgwekkend, dat een groepje vieze communisten onze broeders kunnen wegjagen. Ik kijk momenteel jazeera en hoor dt er 29 mensen zijn gedood bij gevechten tussen de twee kanten. Aan welke kant de doden zijn gevallen weet ik niet…

Laatst gewijzigd door BonBon : 30 juli 2013 om 15:17.
BonBon is offline  
Oud 30 juli 2013, 15:56   #112
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt ook duidelijk hoe hij neergeschoten werd, blijkbaar stond die nederlander in voor het tegenhouden van voedsel en brandstof voor Koerdische dorpen.
Zeg maar gerust waar het op neerkomt, we moeten er geen doekjes om winden. Hij stond voor het uithongeren van koerdische dorpen.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 30 juli 2013 om 15:57.
Nr.10 is offline  
Oud 30 juli 2013, 17:11   #113
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zeg maar gerust waar het op neerkomt, we moeten er geen doekjes om winden. Hij stond voor het uithongeren van koerdische dorpen.
Toe'toet, ze noemen dat 'economische sancties'.

Citaat:
We beginnen daarom nu met economische sancties om daarmee het opstandige volk te dwingen zich over te geven.

Laatst gewijzigd door BonBon : 30 juli 2013 om 17:12.
BonBon is offline  
Oud 30 juli 2013, 18:46   #114
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
2!

Good riddance BTW, mogen er nog veel het voorbeeld volgen.
HIER
zonbron is offline  
Oud 30 juli 2013, 18:49   #115
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij was van Marokkaanse afkomt, dus waarschijnlijk tegen de Koerden.
Oud 2 augustus 2013, 15:25   #116
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
China? Je gaat toch weer niet beginnen met de foto's die je in een andere draad poste over zogezegd wegen die ze daar aangelegd hadden, de foto's waren trouwens fout, ik weet niet waar jij ze vandaan had, ik neem die k.t wegen regelmatig en klopt absoluut niet met hetgene wat jij hier probeert te verkondigen. Afgeleid daarvan neem ik de rest van je posts ook niet meer aux serieux
Ik weet niet meer exact over welke post je het hebt. Congo ken ik niet zo goed, de informatie die iik over dat land heb komen van internet. Ik ben in China geweest en weet daqt het systeem daar goed werkt, anders dan in veel andere niet-westerse landen.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2013, 15:27   #117
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat jij een ettertje bent. En omdat ik kon anticiperen hoe het verder ging verlopen, toen ik zei dat je zelf maar beter moest zoeken en je in etter-modus overdrive ging gaan. Wat uiteindelijk zou leiden dat jij met je billen bloot kwam te staan. Je hebt ook nog eens bewezen dat je bitter weinig weet van de Spaanse burgeroorlog en je niet eens deftig opzoekwerk kunt verrichten.

Die foto zegt meer over jouw dan je denkt...
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2013, 15:40   #118
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!

Dat dacht ik ook...
HIER
zonbron is offline  
Oud 3 augustus 2013, 21:29   #119
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Criminalisering Syrië-strijders is populisme

http://www.joop.nl/opinies/detail/ar..._is_populisme/
Dat woord wordt nog gebruikt? Ik dacht dat de politiek correcte kindertjes al lang een nieuw betekeningsloos buzzword hadden.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 3 augustus 2013, 21:39   #120
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vroeg of je uw commie vrienden niet moest gaan redden uit de klauwen van de bloeddorstige dictator?

Syria cracks down on Assad's non-violent opponents

Citaat:
Syrian government forces have detained a dissident left-wing painter in a new wave of arrests of non-violent critics of President Bashar al-Assad, opposition groups said on Friday.

Youssef Abdelki, 62, arrested in the port city of Tartous on Thursday, has long criticized Assad and his late father, Hafez al-Assad, who ruled Syria for 30 years until his death in 2000.

Two prominent members of a banned communist party, the Workers' Party, Tawfiq Amran and Adnan Abbas, were arrested along with Abdelki and taken to an undisclosed location, the pro-opposition Syrian Observatory for Human Rights said. All three had served previous jail terms for political dissent.

Opposition groups say several other civil rights activists have been arrested this week, in what they say is a sign that the Syrian government is ramping up pressure on those who eschew violence and advocate peaceful resistance to Assad.

Syria's 28-month-old conflict began with peaceful protests that met a violent response from Assad's forces, gradually igniting an insurrection that has cost more than 90,000 lives.

"Assad's forces are intentionally targeting the groups that are not associated with the armed revolt. They want to make them feel the only choice is the rebels or the regime," Samer Aita, a member of the Syrian Democratic Forum, told Reuters in Beirut.

The opposition Forum, which offers humanitarian aid to Syrian refugees and displaced families and advocates democracy in Syria, said two of its activists, Rami Suleiman and Badr Mansour, had been arrested this week. Young Syrian activists have begun a social media campaign demanding their release.

They are also campaigning for Abdelki's release, calling him a gifted painter and a mentor for young artists and activists. His popular Facebook page is called "Art and Freedom".

An artist friend of Abdelki, who asked not to be named, compared him to Picasso and said his paintings, caricatures of the Assad family and blogs in support of young artists had inspired many, saying: "This is a huge blow to our revolution."
http://www.reuters.com/article/2013/...96I0LP20130719
Salah is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be