![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Als jij effectief 4400 bruto verdient (of meer, of minder, dat maakt niet uit in deze), en de winkeljuf kan rondkomen met 1500€ bruto, dan zal jij ook heus nog wel kunnen leven zeker als ze jouw loon ook afromen tot die basis van 1500€ bruto zeker? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes, armoede geeft aanleiding tot meer nakomelingen. Ook hier faalt uw model.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, op gas
![]() Ik heb wel een airco, maar die gebruik ik niet veel, enkel maar als het hier echt heel heet is in de zomer. Wij hebben wel een waterverwarmer op electriciteit, naast die op gas. Het is wel zo bvb dat de kleinste 2 of 3 keer per dag een vol bad warm water neemt van de elektrische waterverwarmer... ik had dat al aan mijn vrouw gezegd, maar het is een gevoeilig punt ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 oktober 2015 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik verkoop ze U voor 10 000 Euro. Uw leven is meer waard dan 10 000 Euro, nee ? Jij hebt dus een heel goeie zaak gedaan (en ik ook). Jij hebt je leven gekocht voor 10 000 Euro. Zonder mij en mijn zakenvoorstel, was je dood. Als ik op die manier een fortuin vergaar, dan heb ik dat eerlijk verdiend, zonder veel te werken. Elke ruil was in dik voordeel van degene met wie ik handelde. Maar je ondersteunt mijn initiele stelling: dat de verschoning voor het afpersen van "rijken" erop gebaseerd is er van uit te gaan dat mensen rijk worden door (staats)privileges en dat het dus oneerlijk verdiend is. Met al dat afgeperste geld van "rijken" kan men dan weer privileges uitdelen om oneerlijk rijk te worden... Maw, het is nodig om de vrije markt "bij te sturen" om wat meer "sociale rechtvaardigheid", om dan de vrije markt opnieuw te verstoren, om wat meer economische onrechtvaardigheid te veroorzaken....
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 oktober 2015 om 14:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welnee. Gewoon de politieke macht afschaffen, punt. Geen politieke beslissers meer.
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Ik blijf er bij, nu en dan een goede revolutie kan geen kwaad. Eens een overheid wegjagen houdt ze alert, laat ze weten wie baas is...en zorgt er voor dat ze niet te snel met hun handen durven te graaien in de geldpot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Er blijft een staat, maar zonder politici, en de opdracht van die staat is het beschermen van de individuele vrijheden van de individuen.
Als er principiele (geen technische) beslissingen moeten genomen worden, gebeurt dat met directe democratie. Dan heb je geen politici meer nodig.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 oktober 2015 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het beste excuus tegen revoluties dat ooit bedacht werd.
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() Geen aanslag, maar belasting ! Maar om op je vraag te antwoorden: vanaf een persoonlijk vermogen van 1 miljoen euro lijkt me dat redelijk. Eigen woning niet mee in dit vermogen gerekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat zie je fout, ik ben immers geen communist maar een sociale libertair. Bij PVDA en de Nederlanse SP of de Duitse 'Die Linke' zie je inderdaad dat dokters en parlementairen maar iets van 1500 euro netto mogen overhouden. Maar dat egalitarisme ondersteun ik niet, want waarom zou je dan nog lang studeren of verkozen geraken ? Ik pleit enkel voor een sociale en rechtvaardige herverdeling van middelen zodat iedereen minstens een comfortabel leven kan leiden. Indien aan die voorwaarden is voldaan: geen enkel probleem met rijken en grootverdieners ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind zulke houding absoluut niet rechtvaardig laat staan een eerlijke manier van geld verdienen. Profiteren van de miserie van andere mensen is nooit nobel of eervol ! Pluim voor die boeren die gratis of tegen een laag bedrag spullen weggaven aan hongerende stedelingen tijdens WOII, vaak ook niet toevallig de mensen die joden hielpen onderduiken op hun erf. De anderen moesten door de grond zakken van schaamte, maar ik vrees dat zulke gewetenloze bloedhonden en geldwolven geen geweten hebben om daar 's nachts van wakker te liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of alle Belgen ? Of alle Vlamingen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Wat is het verschil?
Citaat:
En meer nog: wat heeft éénieder die ietwat succesvol is geweest in zijn leven aan misdaad begaan, dat je ze vanaf 1 miljoen wil gaan bestelen? |
|
![]() |
![]() |