Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2021, 16:37   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Tijdelijk.
Hoezo ? Hij heeft al eens corona gehad.

Blijkbaar was de tweede spuit niet alleen nutteloos maar ook nog storend.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2021 om 16:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 17:38   #102
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Natuurlijk. Dat maakt deel uit van hun opleiding.
Goed. Waarom geloven ze dan het fake nieuws op sociale media ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 18:16   #103
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Goed. Waarom geloven ze dan het fake nieuws op sociale media ?
Welk fake news op sociale media ? In de bijsluiter staat duidelijk vermeld dat het risico bij zwangere vrouwen afgewogen dient te worden ! Er is geen enkele studie die aantoont dat de vaccins geen risico vormen voor zwangerschappen ! Meer nog, in de productfiche staat duidelijk vermeld dat bij rattenproeven de foetus en de nakomelingen de werking van het vaccin hadden, zonder dat het werd toegediend !
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2021, 19:38   #104
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk fake news op sociale media ? In de bijsluiter staat duidelijk vermeld dat het risico bij zwangere vrouwen afgewogen dient te worden ! Er is geen enkele studie die aantoont dat de vaccins geen risico vormen voor zwangerschappen ! Meer nog, in de productfiche staat duidelijk vermeld dat bij rattenproeven de foetus en de nakomelingen de werking van het vaccin hadden, zonder dat het werd toegediend !
Een beetje opletten.
Zwangere vrouwen kunnen zich inderdaad beter niet laten vaccineren. Dat wisten we al. De bijsluiter is duidelijk.
Maar daar gaat het niet om.
Die jonge vrouwen waar we het over hebben maken zich bezorgd over de vraag of ze ooit nog wel zwanger kunnen worden.
Subtiel verschil hé.
Oud 10 februari 2021, 21:09   #105
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje opletten.
Zwangere vrouwen kunnen zich inderdaad beter niet laten vaccineren. Dat wisten we al. De bijsluiter is duidelijk.
Maar daar gaat het niet om.
Die jonge vrouwen waar we het over hebben maken zich bezorgd over de vraag of ze ooit nog wel zwanger kunnen worden.
Subtiel verschil hé.
Wat is het verschil ? Wie wil er zwanger worden als proefpersoon om te testen of het vaccin overdraagt in de foetus en/of de baby zonder ingeschreven te zijn als medisch testpersoon ?
Oud 10 februari 2021, 22:52   #106
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil ? Wie wil er zwanger worden als proefpersoon om te testen of het vaccin overdraagt in de foetus en/of de baby zonder ingeschreven te zijn als medisch testpersoon ?
De schrik zit erin dat ze nooit zwanger zullen worden. Zo vertelt hun sociale media.
Oud 11 februari 2021, 08:09   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De schrik zit erin dat ze nooit zwanger zullen worden. Zo vertelt hun sociale media.
Wel, men heeft mensen van die leeftijd ongeveer willen schrik aanjagen een jaar geleden, dat ze "even goed" zwaar ziek en dergelijke konden vallen, dat ze op reanimatie konden liggen reuchelen en dergelijke meer, omdat men toen EEN PAAR gevallen heeft getoond.

Eens men de propaganda techniek van "een voorval" naar "algemeen" officieel heeft gepropageerd, en niet in perspectief heeft geplaatst omdat men het volk schrik wilde aanjagen, moet men nadien niet verschieten dat dit nu gangbaar geworden is, en dat men uiteraard niet meer kan relativeren he.

Men heeft maanden verteld dat het niet is omdat men corona had dat men ergens enige vorm van immuniteit kon hebben. Van bovenaan de WHO tot uw lokale TV-viroloog clown heeft niks anders gedaan dan doemscenario's uit zijn botten geslagen, en statistisch zitten liegen, door anekdotische gevallen te generaliseren, en dingen die niet waar waren, maar die men had kunnen bedenken, als angstscenario's naar voren te brengen.

Het is dus normaal dat mensen nu ook zeggen "jamaar, waar is uw ZWART OP WIT BEWIJS dat er hier geen problemen mee zullen voorvallen ?" ook al is dat onwaarschijnlijk (zoals het onwaarschijnlijk was om geen immuniteit te hebben na een ziekte waar men van genezen was).

Dat dit nu in die paniekzaaiers en propagandisten hun eigen smoel ontploft is toch normaal, zo ik denken ?

Ja, er is bijzonder weinig kans dat zo een vaccin onvruchtbaar maakt. Maar men heeft op officiele manier heel veel onwaarschijnlijke dingen als zijnde "mogelijk" verkocht waar men dus GOED MOEST VOOR OPPASSEN. Men heeft nooit iets in perspectief geplaatst. Men is altijd voor het dramatische gegaan, ook al was dat onwaarschijnlijk. Dat die dames dat nu ook doen, is gewoon een gevolg van een jaar drama propaganda he.
Oud 11 februari 2021, 08:48   #108
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de reguliere media hebben ons verteld dat covid 19 een zodanig verschrikkelijke pandemie is dat ik 's nachts moet thuis blijven , niet meer mag gaan waar ik wil en de ekonomie on hold wordt geplaatst...
Oud 11 februari 2021, 09:42   #109
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit risico staat ook duidelijk in de productfiche die je op de website van Europa kan raadplegen.
Oud 11 februari 2021, 15:47   #110
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn twee schoonbroers die in de gezondheidssector werken, zijn voor de tweede spuit gevaccineerd. Allebei in de 50. De ene heeft niet veel gemerkt, de andere 2 dagen in bed zonder kunnen op te staan Maar die had al covid gehad in april. Waar hij gewoon een stevige snotvalling aan overgehouden had.
Mijn moeder heeft gisteren haar 2e spuit gekregen.

Ze ligt nu met koorts in de zetel.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 16:12   #111
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, er is bijzonder weinig kans dat zo een vaccin onvruchtbaar maakt. Maar men heeft op officiele manier heel veel onwaarschijnlijke dingen als zijnde "mogelijk" verkocht waar men dus GOED MOEST VOOR OPPASSEN. Men heeft nooit iets in perspectief geplaatst. Men is altijd voor het dramatische gegaan, ook al was dat onwaarschijnlijk. Dat die dames dat nu ook doen, is gewoon een gevolg van een jaar drama propaganda he.
In de reguliere media werd nooit gezegd dat een vaccin een zwangerschap kan beletten. Wel op sociale media, door antivaxxers.
Oud 12 februari 2021, 16:31   #112
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de reguliere media werd nooit gezegd dat een vaccin een zwangerschap kan beletten. Wel op sociale media, door antivaxxers.
Bron ? Ik heb nog nooit in de reguliere media horen vertellen door een arts dat het vaccin geen risico vormt bij vrouwen die zwanger wensen te worden.
Oud 12 februari 2021, 16:51   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, maar aangezien het nu dus, via de officiele media, legio geworden is om vanaf een gerucht iets op te blazen tot een nationale ramp, en dat mensen dat nu al een jaar gewoon zijn gemaakt, volstaat het dus ook het gerucht te laten rondgaan over die vruchtbaarheid en dat werkt dan op dezelfde manier.

Er werd in het begin van corona overal gezegd dat corona bijzonder gevaarlijk was voor zwangere vrouwen, ik weet niet of je je dat nog herinnert. Welnu, daar blijkt niks van aan. Maar ik denk dat velen toch nog altijd geloven dat corona bijzonder gevaarlijk is voor zwangere vrouwen. Want dat werd nooit echt nadien rondgebazuind dat dat verkeerd was he. Wij hebben geleerd om ongeveer elk al dan niet juist berichtje over wat verkeerd gaat, en wat dramatisch is, als "waar" moeten te beschouwen, en we horen daar nooit ontkenningen van, en in perspectief plaatsen. Welnu, voor de verkeerde berichten over vaccins is dat nu dus hetzelfde he. Men heeft geleerd op alles te dramatiseren en te overdrijven. Niet verschieten dat het nu ingeburgerd is.
Oud 12 februari 2021, 17:00   #114
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron ? Ik heb nog nooit in de reguliere media horen vertellen door een arts dat het vaccin geen risico vormt bij vrouwen die zwanger wensen te worden.
Ik ook niet.
Oud 12 februari 2021, 17:05   #115
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, maar aangezien het nu dus, via de officiele media, legio geworden is om vanaf een gerucht iets op te blazen tot een nationale ramp, en dat mensen dat nu al een jaar gewoon zijn gemaakt, volstaat het dus ook het gerucht te laten rondgaan over die vruchtbaarheid en dat werkt dan op dezelfde manier.
Het enige wat ik in de officiële kwaliteitsmedia lees is dat er jongedames zijn die zich laten misleiden door wat op sociale media wordt verteld. Niet meer dan dat.
De gazettenpraat, dat lees ik niet, behalve misschien een artikel waarnaar verwezen wordt op dit forum.
Oud 12 februari 2021, 17:08   #116
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er werd in het begin van corona overal gezegd dat corona bijzonder gevaarlijk was voor zwangere vrouwen, ik weet niet of je je dat nog herinnert. Welnu, daar blijkt niks van aan. Maar ik denk dat velen toch nog altijd geloven dat corona bijzonder gevaarlijk is voor zwangere vrouwen. Want dat werd nooit echt nadien rondgebazuind dat dat verkeerd was he. Wij hebben geleerd om ongeveer elk al dan niet juist berichtje over wat verkeerd gaat, en wat dramatisch is, als "waar" moeten te beschouwen, en we horen daar nooit ontkenningen van, en in perspectief plaatsen. Welnu, voor de verkeerde berichten over vaccins is dat nu dus hetzelfde he. Men heeft geleerd op alles te dramatiseren en te overdrijven. Niet verschieten dat het nu ingeburgerd is.
Ik kan mij vergissen maar volgens mij krijgen zwangere vrouwen geen vaccin.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be