Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2022, 17:32   #101
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Hallo ! Wakker worden !

Parcifal is al sedert 24 maart l.l. banneling.

Trouwens, werd hij niet wegens een PA uitgesloten?

Zou hij na 1 maand strafbank mogen terugkeren?
Wat betekenen 30 dagen strafbank als je meer dan 20 jaar dagelijks komt forummen? Dat is bijna een voltijdse bedoening.

Wat hij misdaan heeft weet ik niet en interesseert mij ook niet direct, maar het verbaast mij niks dat hij een banneling is met zo´n agressief gedrag en zo´n russenhaat.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2022, 17:48   #102
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ze zijn hun Oekraïense vrienden al beu?

steeds meer gastgezinnen vragen andere opvangplek voor Oekraïense vluchtelingen
https://www.hln.be/binnenland/gebrek...ngen~ab109111/
Ondanks mijn pro russische ingesteldheid, heb ik ook een Oekraiense familie van 3 generaties geholpen en tijdelijk gehuisvest tot ze naar opvangcentra mochten.

Ik raad het iedereen ten stelligste af.

Ze zijn geweldig ondankbaar. Vinden bijna alles doodnormaal wat hier voor hen gedaan wordt en het is zelfs nooit genoeg. Passen zich ook totaal niet aan en begrijpen niet dat leven met velen onder 1 dak veronderstelt dat iedereen wat toegevingen moet doen.

Dat is mijn subjectieve ervaring en ik begrijp ook wel dat dit daarom niet voor iedereen zo zal zijn.
Oud 29 april 2022, 17:57   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Ondanks mijn pro russische ingesteldheid, heb ik ook een Oekraiense familie van 3 generaties geholpen en tijdelijk gehuisvest tot ze naar opvangcentra mochten.

Ze zijn geweldig ondankbaar. Vinden bijna alles doodnormaal wat hier voor hen gedaan wordt en het is zelfs nooit genoeg. Passen zich ook totaal niet aan en begrijpen niet dat leven met velen onder 1 dak veronderstelt dat iedereen wat toegevingen moet doen.

Dat is mijn subjectieve ervaring en ik begrijp ook wel dat dit daarom niet voor iedereen zo zal zijn.
Ondertussen hebben we op onze school kennis gemaakt met jonge Oekraïense gezinnen die hun kinderen inschreven. Er is ook een hulpprogramma binnen onze school opgezet voor deze mensen. We hebben alleen maar dankbaarheid ervaren. Hiermee zeg ik niet dat er geen profiteurs of ondankbaren tussen zitten. Dat is goed mogelijk, net zoals bij alle andere volkeren. Wel hebben we op onze school een heel andere ervaring.

Er bestaat zoiets als culturele verschillen. Oost-Europeanen komen bruter over, wat bij Vlamingen ongetwijfeld intimiderend kan overkomen. De doorsnee Vlaming vindt de spreekstijl en het gedrag van veel Nederlanders ook al flink intimiderend...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 00:47   #104
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondertussen hebben we op onze school kennis gemaakt met jonge Oekraïense gezinnen die hun kinderen inschreven. Er is ook een hulpprogramma binnen onze school opgezet voor deze mensen. We hebben alleen maar dankbaarheid ervaren. Hiermee zeg ik niet dat er geen profiteurs of ondankbaren tussen zitten. Dat is goed mogelijk, net zoals bij alle andere volkeren. Wel hebben we op onze school een heel andere ervaring.

Er bestaat zoiets als culturele verschillen. Oost-Europeanen komen bruter over, wat bij Vlamingen ongetwijfeld intimiderend kan overkomen. De doorsnee Vlaming vindt de spreekstijl en het gedrag van veel Nederlanders ook al flink intimiderend...
OK, dat geloof ik en dat klopt. Toch is mijn indruk een soortgelijke indruk die ik ook van andere opvangers mocht vernemen.

Het echte respect en dankbaarheid kreeg ik van hulp coordinatoren en zelfs van de douaniers en politie in verschillende staten die mij om uitleg vroegen wie ik in mijn people carrier aan het vervoeren was. Toen ik "Oekraieners op de vlucht" zei: geen verdere controle meer, geen covid inentingsbewijzen, people locater forms of paspoorten meer voor te leggen maar een militaire groet krijgen met glimlach en knipoog. Ik had zelfs mensen bij die de tijd niet gehad hebben hun paspoort mee te grabbelen. Was geen probleem. Kinderen zonder papieren. Ik heb alle hotels onderweg betaald voor hen, alle benzine betaald en huur minibus. Uit eigen zak. Daarna huisvesten voor een paar weken, alle eten betaald. Maar geen echt duidelijk dankwoord van die Oekraieners zelf. Geen vraag of ze iets moesten betalen.
Oud 30 april 2022, 01:54   #105
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, dat geloof ik en dat klopt. Toch is mijn indruk een soortgelijke indruk die ik ook van andere opvangers mocht vernemen.

Het echte respect en dankbaarheid kreeg ik van hulp coordinatoren en zelfs van de douaniers en politie in verschillende staten die mij om uitleg vroegen wie ik in mijn people carrier aan het vervoeren was. Toen ik "Oekraieners op de vlucht" zei: geen verdere controle meer, geen covid inentingsbewijzen, people locater forms of paspoorten meer voor te leggen maar een militaire groet krijgen met glimlach en knipoog. Ik had zelfs mensen bij die de tijd niet gehad hebben hun paspoort mee te grabbelen. Was geen probleem. Kinderen zonder papieren. Ik heb alle hotels onderweg betaald voor hen, alle benzine betaald en huur minibus. Uit eigen zak. Daarna huisvesten voor een paar weken, alle eten betaald. Maar geen echt duidelijk dankwoord van die Oekraieners zelf. Geen vraag of ze iets moesten betalen.
Ik zie het hier bij ons toch wel even anders ...

Hoe zij deelnemen aan de taallessen die hier gegeven worden ...

Zij willen hier niet blijven maar wel in de tussentijd de taal zich eigenmachtig maken als een teken van respect naar ons toe....

Wat zit er in het zuiden van ons land alweer ,die zich daar té goed voor voelen hé...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 03:09   #106
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als ik dan toch 1 etnische groep immigranten moet tolereren en verwelkomen dan is dat nog altijd met plezier de Oekraieners, ook na mijn mindere ervaring. Zonder twijfel.

Wij staan veel dichter bij elkaar dan al dat woestijnvolk dat naar hier komt.
Oud 30 april 2022, 07:58   #107
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat betekenen 30 dagen strafbank als je meer dan 20 jaar dagelijks komt forummen? Dat is bijna een voltijdse bedoening.

Wat hij misdaan heeft weet ik niet en interesseert mij ook niet direct, maar het verbaast mij niks dat hij een banneling is met zo´n agressief gedrag en zo´n russenhaat.
Het is vooral haat tegen Poetin (hoe kan het anders als normaal mens)en gedrag van bepaalde Russen die mensen van dit forum tegen de borst stuit. Te zien aan het de recente exodus van jonge hoog opgeleiden en bekwame mensen die gewoon vrij willen zijn er bij de Russen onderling ook twee werelden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 08:25   #108
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De meeste Oekraiese vluchtelingen die ik ken gaan absoluut terug naar hun land, hoe sneller hoe liever.
Dat er een aantal zullen blijven is mogelijk, een beetje Oekraiens bloed in Vlaanderen is een grote aanwinst.
Een heel grote aanwinst: één Oekraïner verhoogt onze werkzaamheidsgraad al met 1 procentpunt
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 08:27   #109
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik dan toch 1 etnische groep immigranten moet tolereren en verwelkomen dan is dat nog altijd met plezier de Oekraieners, ook na mijn mindere ervaring. Zonder twijfel.

Wij staan veel dichter bij elkaar dan al dat woestijnvolk dat naar hier komt.
Hoogopgeleid, zeer taalvaardig en met onze maatschappij compatibele religieuze gewoontes. Tijdens de orthodoxe vasten mag er geen vlees of zuivel gegeten worden, wel vegan of vis. Dan ontstaat er hier misschien wel een vegan keuken die niet gebaseerd is op industriële soyapreparaten .

En oh ja, nog één editje: hetzelfde geldt voor Russen die Poetin willen ontvluchten.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 30 april 2022 om 08:31.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 19:02   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar geen echt duidelijk dankwoord van die Oekraieners zelf. Geen vraag of ze iets moesten betalen.
Misschien was dat bij u het geval, maar ook hier hebben we op school andere ervaringen. Twee Oekraïense moeders komen af en toe helpen. Ook zie ik nieuws passeren waarbij Oekraïense vluchtelingen meehelpen bij acties als de Mooimakers.

Nogmaals, er is geen twijfel dat er tussen die grote groep Oekraïense vluchtelingen twijfelachtige individuen zitten. Ook onder Vlamingen, Belgen zit er gespuis.
Oud 30 april 2022, 19:11   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als (als) (en het is niet zo onmogelijk) die oorlog daar ipv nog maanden, nog jaren zou aanslepen, dan zitten we wel met een redelijk groot probleem.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 19:37   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Naar ik lees ben je niet alleen met die mening.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220428_97005372
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 19:40   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien was dat bij u het geval, maar ook hier hebben we op school andere ervaringen. Twee Oekraïense moeders komen af en toe helpen. Ook zie ik nieuws passeren waarbij Oekraïense vluchtelingen meehelpen bij acties als de Mooimakers.

Nogmaals, er is geen twijfel dat er tussen die grote groep Oekraïense vluchtelingen twijfelachtige individuen zitten. Ook onder Vlamingen, Belgen zit er gespuis.
Het is nog maar het begin. We zullen zien wat er van die gezellige rooskleurige verhaaltjes overblijft tegen het einde van het jaar.

Hier en daar komen er allerhande verhalen naar boven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 april 2022 om 19:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 20:01   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Naar ik lees ben je niet alleen met die mening.
Citaat:
Ook dat leidt hier en daar tot conflicten.
Wat duidelijk maakt dat het geen algemene patroon is en dat het "hier en daar" ook wel positief uitpakt.
Oud 30 april 2022, 20:04   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is nog maar het begin. We zullen zien wat er van die gezellige rooskleurige verhaaltjes overblijft tegen het einde van het jaar.

Welke "gezellige rooskleurige verhaaltjes" herinnert u zich dan wel? U vergeet wel één zaak: de overheid had duidelijk aangegeven dat de opvang bij gastgezinnen een tijdelijke zaak was, tot de overheid haar eigen opvangcapaciteiten voldoende had uitgebreid. Ook werd eerst financiële steun aan private personen beloofd. Daar is tot op heden niets van in huis gekomen. De overheid lijkt op een aantal punten te falen.

En het zal wel gaan zoals bepaalde mensen ervoeren bij timesharing en woningruil tijdens de vakantie: bij de enen valt het supergoed mee; bij de anderen valt het tegen. Je hebt met mensen te doen en daar is vaak geen algemeen patroon uit te halen.
Oud 30 april 2022, 20:28   #116
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is ook belangrijk.
Niets doen is zoveel gemakkelijker dan iets doen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 30 april 2022 om 20:29.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 20:32   #117
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Chapeau !
Oud 30 april 2022, 20:37   #118
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"De meeste mensen deugen" gelezen ?
Een aanrader. 1ste druk 2019, nu 20ste druk.
Oud 30 april 2022, 20:41   #119
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke "gezellige rooskleurige verhaaltjes" herinnert u zich dan wel? U vergeet wel één zaak: de overheid had duidelijk aangegeven dat de opvang bij gastgezinnen een tijdelijke zaak was, tot de overheid haar eigen opvangcapaciteiten voldoende had uitgebreid. Ook werd eerst financiële steun aan private personen beloofd. Daar is tot op heden niets van in huis gekomen. De overheid lijkt op een aantal punten te falen.

En het zal wel gaan zoals bepaalde mensen ervoeren bij timesharing en woningruil tijdens de vakantie: bij de enen valt het supergoed mee; bij de anderen valt het tegen. Je hebt met mensen te doen en daar is vaak geen algemeen patroon uit te halen.
BDW verklaarde al in het begin dat de overheid dit zo beloofde.
Er kwam weinig of niets van.
De stad A'pen is volop bezig het 1ste nooddorp te bouwen; er zijn al enkele woningen bewoonbaar.
Oud 1 mei 2022, 07:59   #120
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als (als) (en het is niet zo onmogelijk) die oorlog daar ipv nog maanden, nog jaren zou aanslepen, dan zitten we wel met een redelijk groot probleem.
Inderdaad.
Vandaar dat het opnemen in gezinnen niet zo'n goed plan is.
Wij proberen dat hier te vermijden, ook al kregen we veel kritiek van mensen die hun huis wilden openstellen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be