Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 januari 2005, 12:57   #101
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

En dan zei iemand anders na bovenstaande redenering door iemand in de winkel : tja en hoeveel gaat er nog naar iets anders gaan...

en hop het spel zat op de wagen en mensen die vorige week gul gaven, waren aan het twijfelen.

En waren ze aan het twijfelen gegaan door de woorden van Van Hecke in de 7de dag ? Neen wel door de domme reactie van de organisatoren.

en als jullie dat echt niet willen snappen... tja ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 21 januari 2005, 12:59   #102
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lazybonies
UIT HET NIEUWSBLAD:
Vlaams Belang vindt Tsoenami 12-12 te links

Vlaams Belang (VB) denkt nog na aan wie de partij ,,een substantieel bedrag voor de slachtoffers van de ramp in Zuidoost-Azië'' zal schenken. De kans is klein dat het Tsoenami 12-12 wordt.

,,We willen dat ons geld voor de volle honderd procent bij de mensen terechtkomt, en niet in de zakken verdwijnt van enkele goedbetaalde ontwikkelingshelpers'', luidt de motivatie.

Gistermorgen besliste de VB-partijraad dat hij een groot bedrag - ,,hoe groot hoeft niemand te weten'' - zal schenken aan de slachtoffers van de tsoenami. Maar Tsoenami 12-12 , de grote solidariteitsactie die heel het land heeft gemobiliseerd, krijgt dat bedrag wellicht niet op de rekening. VB-voorzitter Frank Vanhecke: ,,U weet toch dat Oxfam mee in die actie zit? We maken er geen geheim van dat we niet veel vertrouwen hebben in die organisatie.''

Op zijn website zegt het Gentse VB-lid Tanguy Veys onverbloemd dat ,,de extreem-linkse organisaties Oxfam die allesbehalve humaan is'' deel uitmaakt van Tsoenami 12-12, waardoor dat consortium voor hem niet de moeite waard is. Een standpunt dat de partij deelt, dixit Vanhecke.

Vlaams Belang voelt er veel voor zijn geld te geven aan het volksnationalistische humanitaire Volk in Nood (VIN). Die vzw heeft weliswaar nog geen projecten lopen in Zuidoost-Azië - hij richt zich naar de Balkan met zijn acties - maar wil best wel enkele niet-gouvernementele organisaties zoeken die daar goed werk leveren. Vanhecke: ,,Zij garanderen dat de volle honderd procent van het geld bij de slachtoffers terechtkomt. Dat is het belangrijkste.'' (FrP)

VB is idd de eerste geweest om de hele zaak te politiseren. Door te suggereren dat de NGO's de zaak niet vooruithelpen, schaadt hij hun imago. Ik vind het logisch dat die NGO's daarop reageren. Ik denk trouwens niet dat het bedrag van het VB van die aard zal geweest zijn dat de NGO's hun principes in de kant zouden schuiven (en ik ben blij dat ze dat niet hebben gedaan).
Het "bold" gedeelte spreekt boekdelen. Eerst een organisatie verrotschelden voor het vuil van de straat, en dan gaan janken als die organisatie je geld niet meer wenst. T'is spijtig maar een begrijpelijke en terechte reactie van Oxfam. 8)
Pietje is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:01   #103
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
mmm 100.000 euro geven we terug aan de schenkers want die hebben tegen onze kar gereden.
Over de bedragen: het gaat echt niet over zoveel geld dat de Aziers ginds er hard zullen onder lijden. Voor de rest: het VB betwijfelt openlijk of Oxfam betrouwenswaardig is. Oxfam reageert om aan te tonen dat ze wél integer zijn. Als er politiek van gemaakt is, is het VB de schuldige. Als ze gewoon hadden gegeven en gezegd: goed bezig jongens, solidariteit is belangrijk, dan was er geen probleem geweest. Door nu enerzijds te roepen dat solidariteit geweldig is (zie hun website) en anderzijds zelfs niks concreet te doen vind ik hypocriet.
lazybonies is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:02   #104
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Dit alles in de veronderstelling dat het geld gaat naar de slachtoffers. Iets wat het VB en zij die hen verdedigen net betwisten. Ge veronderstelt dus goodwill van de NGO's om aan te tonen dat ze geen goodwill hebben. Zowaar een paradox!
kunt ge die voorlaatste zin eens in verstaanbaar Nederlands zetten want ik snap hem niet. Dank U.

Ik veronderstel dat die NGO's alle geld aannmene en ALLE geld naar de slachtoffers laten gaan. had men ons in de show trouwens niet beloofd dat men heel openlijk ging laten zien wat men met de centen juist ging doen.
Dat hebben ze zelf gezegd. Ik geloofde hen. Nu twijfel ik er wel aan.
Niet door de woorden van Van Hecke, maar wel door hun eigen gedrag.
Politiek is voor hen belangrijk(er) en dat boezemt mij wantrouwen in...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 21 januari 2005, 13:05   #105
Toontje
Vreemdeling

Standaard

Het is trouwens de linkse haatkrant DE morgen die het vb wou aanvallen omdat ze via VIN geld wou storten ...
Toontje is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:07   #106
Tegendradigaard

Standaard

verrot schelden voor het vuil van de straat.... amai.. gevoelige teentjes sommige mensen...

Oud 21 januari 2005, 13:12   #107
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dan hadden ze slimmer moeten zijn en er boven staan. Maar nu zijn ze zo dom geweest om overduidelijk een linkse stelling - cordon sanitaire - ingenomen te hebben.
een hulporganisatie moet niet perse a-politiek zijn, ze moet mensen helpen. waar zij hun inspiratie vinden (in hun geloof, in een politieke overtuigin,...) moeten zij zelf weten. jij mag beslissen of je ze steunt of niet. bovendien hebben ze geen linkse stelling ingenomen. ze hebben geld geweigerd van een organisatie die hen door het slijk sleurt (zoals je in het artikel hierboven kan lezen), en hen ervan beschuldigd geld in eigen zak te steken. dat zijn zware beschuldigingen, die hen giften kan kosten, en het lijkt me dan ook terecht dat ze geld weigeren als statement.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:12   #108
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Best schenken aan kleine initiatieven. Van de opbrengst van die TV-show gaat een serieus deel NIET naar de getroffen gebieden.

Ze spraken zeker al van 10% werkingskosten, en dan zoals één van de vorige keren, zullen ze waarschijnlijk ook aan de omroep moeten betalen en wie weet aan wat nog allemaal: ik denk dat misschien de helft effectief wordt gebruikt voor de slachtoffers.

Inzage geven in hun boekhouding is nog altijd met een korreltje zout te nemen, wat wordt er ginder mee aangevangen , op welke manier wordt de hulp toegekend?

Moeilijk denk ik.
omaplop is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:13   #109
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Over de bedragen: het gaat echt niet over zoveel geld dat de Aziers ginds er hard zullen onder lijden. Voor de rest: het VB betwijfelt openlijk of Oxfam betrouwenswaardig is. Oxfam reageert om aan te tonen dat ze wél integer zijn. Als er politiek van gemaakt is, is het VB de schuldige. Als ze gewoon hadden gegeven en gezegd: goed bezig jongens, solidariteit is belangrijk, dan was er geen probleem geweest. Door nu enerzijds te roepen dat solidariteit geweldig is (zie hun website) en anderzijds zelfs niks concreet te doen vind ik hypocriet.
Lazybonies al ging het om 1 euro die ze weigerden dan is het nog 1 euro teveel.

Ik heb het genoegen gesmaakt om van heel dichtbij van een aktie te weten die gebeurde en uitging van een groep mensen die echt kansarm zijn en die zelf amper ne nagel hebben om aan hun reet te krabben. De opbrengst van die mensen was klein. Maar gegeven met een hart zo groot als maar kon zijn. Die gift was misschien in verhouding veel en veel groter dan hetgeen "wij rijke(re)" mensen hebben gegeven. Dus voor de ene kan een kleine gift veel groter zijn dan de 150.000 euro van een of andere grote multinational.
Dus of het nu om veel of weinig geld gaat is in wezen inderdaad niet zo belangrijk, wel het gevoel dat mensen krijgen (en dat ik deze morgend ervaren heb op straat en in de winkel) dat men hun giften gaat wikken en wegen.. die mag wel die mag niet ... en dan kan men ook vrezen... hoe gaat men verdelen .... ? die wel en die niet ..... ?

die schijn die men nu zelf wekt door zo te reageren op zaken die weinig mensen wisten (ik had er bvb geen weet van) heeft men zelf gecreërd.

Oud 21 januari 2005, 13:15   #110
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

Nu zegt ge iets anders. De reden waarom ge niet meer zou geven is NIET omdat ge niet gelooft in hun goodwill (dat ze alles geven aan de mensen daar). Als ge dat zou doen, zit ge in een paradox. Ge wilt niks meer geven omdat ze volgens u politiek geinspireerd zijn of zo. Ik denk nog altijd dat Oxfam een niet-gouvernementele organisatie is en geloof dus nog altijd dat ze hun geld niet gebruiken voor politieke propaganda. Het geld dat ze _op een eerlijke manier_ krijgen gebruiken ze ook eerlijk. Geld dat ze krijgen van iemand die hun eerst verdacht maakt zou betekenen dat ze zichzelf prostitueren voor het goede doel. En nogmaals, dat is niet wat NGO's doen.

Over transparantie van boekhouding. Op de website van degelijke NGO's (en daar zijn oxfam, 11.11.11, caritas en zo bij) kunt ge inkomsten en uitgaven altijd raadplegen of aanvragen.
lazybonies is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:16   #111
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heeft die weigering al gevolgen. Veel mensen bellen de organisatie op om hun geld terug te vragen.
omaplop is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:17   #112
Tegendradigaard

Standaard

trouwens het beste bewijs dat de woorden van Van Hecke en eventueel op de website door niemand echt als heel erg werden ervaren is dat er hier niemand van de hele bende blokbusters (sorry belangbusters) het de moeite vond om er een forum over te openen.
Nochtans leert de ervaring dat anders ieder "fout" woord door een VB-er dadelijk aanleiding geven tot een paar forums van sommige belangbusters..

Men had slim moeten zijn en moeten zwijgen. Nu geeft men weer nodeloos het VB de slachtofferrol. Hop zomaar in de schoot geworpen....

Oud 21 januari 2005, 13:18   #113
lazybonies
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
het gevoel dat mensen krijgen (en dat ik deze morgend ervaren heb op straat en in de winkel) dat men hun giften gaat wikken en wegen.. die mag wel die mag niet ... en dan kan men ook vrezen... hoe gaat men verdelen .... ? die wel en die niet .....
Vindt het nog altijd vreemd om de kwestie van inkomsten zo te koppelen aan de kwestie van uitgaven. Dat kunt ge alleen als ge vindt dat er iets mis is met de organisatie zelf (de koppeling tussen inkomsten en uitgaven). Het feit dat ze geld weigeren van iemand die hun doelstellingen en acties verdacht maakt vind ik niks mis mee.
lazybonies is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:20   #114
Tegendradigaard

Standaard

tja lazybonies... kom eens tussen het gewone volk zou ik zeggen...

in die echte wereld komt het er op aan om wat de mensen onthouden na 1 of 2 weken of maanden of jaren of na een volgende ramp.

en ik kan U dat nu al vertellen. Het zal zijn : die organisaties weigeren geld van het VB. Dat zal men onthouden hebben. En besef dan ook dat men mag aanneman dat van die 1.000.000 VB stemmers er ook zijn die heel wat gegeven hebben. En die zullen ne volgende keer (misschien) foert zeggen : "als ge vorige keer "onze" centen niet wou dan geef ik nu niets meer".

En DAT zullen de mensen onthouden en men zal dus minder ophalen.

En wie nu eerst iets gezegd heeft of wie niet he lazybonies dat is voer voor U en voor mij, maar niet voor die miljoenen mensen op straat. die trekken hun eigen dat niet aan. alleen zal in hun hoofd nagalmen : die organisaties weigeren geld van het VB. en ze zullen zich afvragen : waarom ?

DAT zullen de mensen onthouden Lazybonies. Niets van onze 'hij begon" discussie.

En als je dat ook niet wilt snappen... tja...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 21 januari 2005 om 13:26.
Oud 21 januari 2005, 13:22   #115
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
een hulporganisatie moet niet perse a-politiek zijn, ze moet mensen helpen. waar zij hun inspiratie vinden (in hun geloof, in een politieke overtuigin,...) moeten zij zelf weten. jij mag beslissen of je ze steunt of niet. bovendien hebben ze geen linkse stelling ingenomen. ze hebben geld geweigerd van een organisatie die hen door het slijk sleurt (zoals je in het artikel hierboven kan lezen), en hen ervan beschuldigd geld in eigen zak te steken. dat zijn zware beschuldigingen, die hen giften kan kosten, en het lijkt me dan ook terecht dat ze geld weigeren als statement.
In de VS zijn er ook zo'n organisaties die helpen als er bvb. geen voorbehoedsmiddelen gebruikt worden. Dit is een slechte zaak. M.i. gaat het hier over iets gelijkaardigs. Of is het de bedoeling dat men kan zeggen : kijk eens naar ons, wij linkse jongens hebben tenminste een hart tegenover die extreem-rechste smeerlappen die niets willen geven. Dit lijkt me toch een vuil politiek spel dat gespeeld wordt (door beide partijen).
Geertje is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:23   #116
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
BENDE LOSERS zijn het!!
Ze weigeren geld te aanvaarden van het Vlaams Belang.
Wat voor ne zever is da nu!
Awel, dat ze mij dan ook mijn 150euro terugstorten op mijn rekening.
Oxfam is dus toch weer duidelijk een linkse rattenpartij en 12-12 wordt blijkbaar politiek aangestuurd!

Blijkbaar moet Links in dit land ALTIJD MOEILIJK DOEN!!
</STRONG></EM></U></I></B>
Vlaams belangers zijn inderdaad een bende losers!
Eerst willen ze zelf een "Vlaams" initiatief nemen en via hun fake hulporganisatieke die zelfs geen werking heeft in Azië, en dan komen ze nu de slachtoffer uithangen als ze niet aanvaard worden door organisaties die door het blok zelf in discrediet werden gebracht in het verleden.

Hoe lomp kunt ge zijn om te denken dat ge beter zijt dan iedereen endat iedereen hen op hun wenken en zoals zij het willen bedient moeten worden.

Dat ze zelf maar de moeite doen om hun eigen stommiteiten terug recht te zetten. Dat doe je niet door je nu alweer in de zielige slachtofferpositie te wringen terwijl je zelf keet hebt geschopt!

Blijkbar moet eigenbelang altijd achterbaks doen!
Het Skill Effect is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:23   #117
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Best schenken aan kleine initiatieven. Van de opbrengst van die TV-show gaat een serieus deel NIET naar de getroffen gebieden.

Ze spraken zeker al van 10% werkingskosten, en dan zoals één van de vorige keren, zullen ze waarschijnlijk ook aan de omroep moeten betalen en wie weet aan wat nog allemaal: ik denk dat misschien de helft effectief wordt gebruikt voor de slachtoffers.

Inzage geven in hun boekhouding is nog altijd met een korreltje zout te nemen, wat wordt er ginder mee aangevangen , op welke manier wordt de hulp toegekend?

Moeilijk denk ik.
Men schat officieel op ongeveer 5% kosten.
Geertje is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:27   #118
Toontje
Vreemdeling

Standaard

Tsunami 12-12 weigert giften Vlaams Belang: intriest

Vandaag kon vernomen worden dat het consortium Tsunami 12-12 giften van het Vlaams Belang zal weigeren. Deze week heeft Vlaams Belang 12.500 € gestort op de rekening 12-12. Het Vlaams Belang heeft dit niet aan de grote klok gehangen, maar vandaag worden we wel verplicht de storting bekend te maken. Daarnaast zijn er massa’s individuele stortingen geweest van Vlaams Belangers. Het staat ook buiten kijf dat kiezers van het Vlaams Belang meegewerkt hebben aan de solidariteitsactie.

Het consortium heeft dat geld blijkbaar niet nodig.

Voor het Vlaams Belang is het verbijsterend dat het consortium, dat beroep doet op de solidariteit met de slachtoffers in Zuid-Oost -Azië, zelf bepaalt wie solidair mag zijn en wie niet, zelf bepaalt wie mag storten en wie niet. Alsof de slachtoffers daarmee gebaat zijn.

Het consortium brengt hiermee zijn eigen actie in het gedrang. Het Vlaams Belang hoopt dat deze oliedomme beslissing van het consortium niet voor gevolg zal hebben dat individuele personen nu massaal hun geld zullen terugeisen, en roept de schenkers trouwens op dit niet te doen.

Aan de lokale mandatarissen heeft het Vlaams Belang de richtlijn gegeven om, indien een gemeentebestuur de gemeenteraad vraagt een bedrag over te maken aan 12-12, die vraag ook te steunen. Tenzij het consortium het deel van het bedrag dat overeenkomt met de sterkte van de Vlaams Belangfractie in de betrokken gemeenteraad terugstort…

Het consortium heeft zich vandaag van zijn kleinste kant getoond, het Vlaams Belang wil daar boven staan. De slachtoffers van Zuid-Oost-Azië gaan immers voor op de kleinheid van het consortium.

Voor het overige bestaat hier maar één woord voor : intriest.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

Joris Van Hauthem
Woordvoerder Vlaams Belang
Toontje is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:27   #119
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
In de VS zijn er ook zo'n organisaties die helpen als er bvb. geen voorbehoedsmiddelen gebruikt worden. Dit is een slechte zaak. M.i. gaat het hier over iets gelijkaardigs. Of is het de bedoeling dat men kan zeggen : kijk eens naar ons, wij linkse jongens hebben tenminste een hart tegenover die extreem-rechste smeerlappen die niets willen geven. Dit lijkt me toch een vuil politiek spel dat gespeeld wordt (door beide partijen).
Als VB de organisatie Oxfam te links en vooral crimineel vindt, moeten ze vooral niks geven aan die "boeven" . Nu dat het VB zag, dat ze alleen stonden met hun stelling, krabbelde ze terug. En nu komen janken ????? Vb profileert zich nog maar eens als een bende zieligaards.

Laatst gewijzigd door Pietje : 21 januari 2005 om 13:28.
Pietje is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:28   #120
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Vlaams belangers zijn inderdaad een bende losers!
Eerst willen ze zelf een "Vlaams" initiatief nemen en via hun fake hulporganisatieke die zelfs geen werking heeft in Azië, en dan komen ze nu de slachtoffer uithangen als ze niet aanvaard worden door organisaties die door het blok zelf in discrediet werden gebracht in het verleden.

Hoe lomp kunt ge zijn om te denken dat ge beter zijt dan iedereen endat iedereen hen op hun wenken en zoals zij het willen bedient moeten worden.

Dat ze zelf maar de moeite doen om hun eigen stommiteiten terug recht te zetten. Dat doe je niet door je nu alweer in de zielige slachtofferpositie te wringen terwijl je zelf keet hebt geschopt!

Blijkbar moet eigenbelang altijd achterbaks doen!
Idd, en wat het volk bij Tegendradigaard ook moge fluisteren, er zullen er meer het tegengestelde uitroepen. 1 miljoen fluisteraars vs. de rest van Vlaanderen .

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be